Kumman valitsisin ja miksi? BMW hakkaa Audin tehossa, selkeästi kulutuksessa ja päästöissä. Audi on taas halvempi.
Audi A6 3.0 V6 TDI quattro A
Veto Neliveto
Sylinteri lukumäärä 6 kpl
Iskutilavuus 2967 cm3
Maksimiteho 165 kW
Vääntömomentti
@ kierrosluvulla 450 Nm @ 1400 rpm
Omamassa 1765 kg
Kokonaismassa 2325 kg
EU-yhdistetty 8.3 l / 100 km
Kaupunkikulutus 12.0 l / 100 km
Maantiekulutus 6.1 l / 100 km
CO2 223 g / km
Päästöluokka EU4
Hinta 68020 €
vai
BMW 530xdA
Veto Neliveto
Sylinteri lukumäärä 6 kpl
Iskutilavuus 2993 cm3
Maksimiteho 173 kW
Vääntömomentti
@ kierrosluvulla 500 Nm @ 1750 rpm
Omamassa 1780 kg
Kokonaismassa 2265 kg
EU-yhdistetty 7.0 l / 100 km
Kaupunkikulutus 9.6 l / 100 km
Maantiekulutus 5.5 l / 100 km
CO2 186 g / km
Päästöluokka EU4
Hinta 73760 €
Taidan kallistua BMW:n kannalle.
Audi A6 3.0 V6 TDI quattro A vai
12
2215
Vastaukset
- helppo ratkaista
Katso peiliin!
Mikäli olet miehekäs normaali mies, oikea valinta on BMW.
Jos taas peilistä näkyy neitimäinen(hintahtava) sipsuttaja, valinta kallistuu Audiin.- älykkyystaso
Vain Suomi24:n BMW-palstalla voi saada tällaisia vastauksia. Osoittaa, ettei tällä palstalla kirjoittele mitkään älyn jättiläiset.
- tyttö valitat
älykkyystaso kirjoitti:
Vain Suomi24:n BMW-palstalla voi saada tällaisia vastauksia. Osoittaa, ettei tällä palstalla kirjoittele mitkään älyn jättiläiset.
Sehän on aivan tosi juttu, Audeilla ei ajele normaalit heteromiehet.
- todeta,
tyttö valitat kirjoitti:
Sehän on aivan tosi juttu, Audeilla ei ajele normaalit heteromiehet.
että homot ainakin tykkää pemusta!
Ja ei kai normaalit heteromiehet yleensä Audilla aja. Pitää olla keskimääräistä enemmän rahaa, sekä tietysti mukavuuden ja laadun halua. - todeta,,
todeta, kirjoitti:
että homot ainakin tykkää pemusta!
Ja ei kai normaalit heteromiehet yleensä Audilla aja. Pitää olla keskimääräistä enemmän rahaa, sekä tietysti mukavuuden ja laadun halua.Heh, ai niin.
http://gaylife.about.com/od/gayproductreviews/tp/gaycars.htm
- Bemukuski
No joo onpa vastauksia, tämän palstan keskustelun taso on usein tätä luokkaa. Itsekin kyselin samanlaisia saman hintaluokan autoista reilu vuosi sitten ja sain samanlaista sontaa. Oma valintani tosin oli tehtävä BMW:N ja MB:n väliltä. MB jäi lopulta pois koska sillä ei ole tarjota oikean kokoluokan autoa (joka olisi C:n ja E:n välimuoto).
Tämän tason autoissa ei voi tehdä väärää valintaa. Kaikki ovat hyviä. Mutta makuasioista voi keskustella ja omat käyttötarpeet valinnan määräävät. Itse koeajoin myös Audin ja se vain vahvisti sitä käsitystä mikä mulla siitä automerkistä on: kaikki on asiallisesti kohdallaan, mutta ah niin tavallisen harmaata. Varsinaisia vikoja ei ollut, mutta mieleen jäi kevyt ohjaus, joka moottoritiellä oli lähes vaarallisen köykänen: en halua, että voin moottoritienopeuksissa ohjata autoa pikkurillin kynnellä.
Valintani oli BMW 530 xda enkä ole katunut :) Faceliftatussa mallissa näyttää olevan vielä enemmän tehoa ja alhaisempi kulutus ja myös päästöt, mutta ei tuossa viime vuoden mallissakaan valittamista ole, paitsi ehkä kulutuksen osalta (pelkässä kaupunkiajossa 13,5 litraa!). Jalkoihin en ole kuitenkaan jäänyt...
Mutta käypä koeajolla, sillä se selviää!- öljysheikki
Ei kai tämän hintaluokan autoilla ajavilla pitäisi olla pikkurahan puutetta.
Mitä merkitystä on muutamalla litralla sinne sun tänne - laskepas ite.
Ajakaa niillä autoillanne - minä kääräisen voitot -häh häh häää!!!!
- vetotapa
Jos siis olet hankkimassa oikeaa nelivetoista henkilöautoa, jossa jo muutenkin loistavia ajo-ominaisuuksia on parannettu quattro-nelivedolla tuomaan iloa jokaiseen ajopäivään, valinta lienee selvä. Mutta jos kiinnostaa ns. auttava neliveto, josta on iloa lähinnä muutamassa liikkeellelähdössä talvella, niin sitten myös tiedät valintasi. Ihmettelen tuota BMW:n ratkaisua, jossa neliveto kytkeytyy pois 120km/h vauhdissa, josta vasta nelivetoisen riemukulku alkaa...
Ja voihan sillä viidellä tonnilla ostella kaikenlaista heteromiesten maailmankuvaan kuuluvia juttuja. Nätin kellon, ihanan nahkatakin, kultaisen ketjun ranteeseen tai mitä näitä BMW-miesten juttuja nyt onkaan.- mutua
xDrive muuttuu puhtaasti takavetoiseksi kun nopeus ylittää 180km/h. Juttusi ovat kuitenkin juuri sitä tasoa, että xDrive bemaria et ole tainnut ajaa metriäkään.
Tiedätkö muuten miksi Audi on siirtymässä quattroissa samaan voimanjakoon kuin mitä bemarisakin on eli 40:60 (eteen:taakse)? Tämä on voimanjakohan on paljon kehutussa RS4:ssa (ja kaikissa nelivetobemareissa 3-sarjasta X5:een). - Munchen
mutua kirjoitti:
xDrive muuttuu puhtaasti takavetoiseksi kun nopeus ylittää 180km/h. Juttusi ovat kuitenkin juuri sitä tasoa, että xDrive bemaria et ole tainnut ajaa metriäkään.
Tiedätkö muuten miksi Audi on siirtymässä quattroissa samaan voimanjakoon kuin mitä bemarisakin on eli 40:60 (eteen:taakse)? Tämä on voimanjakohan on paljon kehutussa RS4:ssa (ja kaikissa nelivetobemareissa 3-sarjasta X5:een).Ja tämä 40/60 suhde Audin uusimmassa RS4:ssa on tullut siihen siksi että Audi osti BMW moottori-insinöörin ja alustan rakenteesta vastaavan insinöörin BMW:ltä RS4 projektiin. Taisivat Baijerilaiset ostaa takaisin myöhemmin moottoriteknikon. Siksi uusimmassa RS:ssä on 4.2 L V8 420hv vapari 40/60 vetosuhde. Ja nyt kun tuli uusin M3 on siinä perinteitä kunnioittava takaveto ja 4.0 L V8 420 hv.
- molempi parempi
Heti alkuun totean, etten itse pääse valitsemaan autoani tuosta hintaluokasta. Muutaman huomion arvoisen seikan voin kertoa, perustuen lyhyehköihin koeajoihin ja kyydissä istumiseen. Baijerilainen vetää pitemmän korren huomattavasti pienemmän sisämelun suhteen. Toisaalta Audin imago on hyväksyttävämpi, jos joutuu esim. töissä asioimaan konservatiivisessa porukassa. Kunnon pitemmällä koeajolla homma varmaan selviää, henkilökohtaisia mieltymyksiä kun ei voi tietää, hyviä autoja molemmat.
- Ricracing
Ellei muusta syystä niin luonnon puolesta.
Tuossa ylempänä onkin pari fiksu kirjoitusta ja yhdyn niihin.
BMW:ltä on juuri tullut (4/07) tämä facelift eli LCI-malli joka on nostanut auton huipputasoa entisestään.
Tosin tuolla hinnalla et selviä sillä autoon kannattaa vielä hankkia lisävarusteita. Helposti tulee kymppi - viistoista lisää hintaa.
Myös Audi uudistunee sillä nuo antamasi moottorin arvot eivät vastaa uuden A5 3.0 TDI:lle annettuja arvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835