Audi A6 3.0 V6 TDI quattro A vai

BMW 530xdA

Kumman valitsisin ja miksi? BMW hakkaa Audin tehossa, selkeästi kulutuksessa ja päästöissä. Audi on taas halvempi.

Audi A6 3.0 V6 TDI quattro A
Veto Neliveto
Sylinteri lukumäärä 6 kpl
Iskutilavuus 2967 cm3
Maksimiteho 165 kW
Vääntömomentti
@ kierrosluvulla 450 Nm @ 1400 rpm
Omamassa 1765 kg
Kokonaismassa 2325 kg
EU-yhdistetty 8.3 l / 100 km
Kaupunkikulutus 12.0 l / 100 km
Maantiekulutus 6.1 l / 100 km
CO2 223 g / km
Päästöluokka EU4
Hinta 68020 €

vai

BMW 530xdA
Veto Neliveto
Sylinteri lukumäärä 6 kpl
Iskutilavuus 2993 cm3
Maksimiteho 173 kW
Vääntömomentti
@ kierrosluvulla 500 Nm @ 1750 rpm
Omamassa 1780 kg
Kokonaismassa 2265 kg
EU-yhdistetty 7.0 l / 100 km
Kaupunkikulutus 9.6 l / 100 km
Maantiekulutus 5.5 l / 100 km
CO2 186 g / km
Päästöluokka EU4
Hinta 73760 €

Taidan kallistua BMW:n kannalle.

12

2215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppo ratkaista

      Katso peiliin!
      Mikäli olet miehekäs normaali mies, oikea valinta on BMW.
      Jos taas peilistä näkyy neitimäinen(hintahtava) sipsuttaja, valinta kallistuu Audiin.

      • älykkyystaso

        Vain Suomi24:n BMW-palstalla voi saada tällaisia vastauksia. Osoittaa, ettei tällä palstalla kirjoittele mitkään älyn jättiläiset.


      • tyttö valitat
        älykkyystaso kirjoitti:

        Vain Suomi24:n BMW-palstalla voi saada tällaisia vastauksia. Osoittaa, ettei tällä palstalla kirjoittele mitkään älyn jättiläiset.

        Sehän on aivan tosi juttu, Audeilla ei ajele normaalit heteromiehet.


      • todeta,
        tyttö valitat kirjoitti:

        Sehän on aivan tosi juttu, Audeilla ei ajele normaalit heteromiehet.

        että homot ainakin tykkää pemusta!

        Ja ei kai normaalit heteromiehet yleensä Audilla aja. Pitää olla keskimääräistä enemmän rahaa, sekä tietysti mukavuuden ja laadun halua.


      • todeta,,
        todeta, kirjoitti:

        että homot ainakin tykkää pemusta!

        Ja ei kai normaalit heteromiehet yleensä Audilla aja. Pitää olla keskimääräistä enemmän rahaa, sekä tietysti mukavuuden ja laadun halua.

        Heh, ai niin.

        http://gaylife.about.com/od/gayproductreviews/tp/gaycars.htm


    • Bemukuski

      No joo onpa vastauksia, tämän palstan keskustelun taso on usein tätä luokkaa. Itsekin kyselin samanlaisia saman hintaluokan autoista reilu vuosi sitten ja sain samanlaista sontaa. Oma valintani tosin oli tehtävä BMW:N ja MB:n väliltä. MB jäi lopulta pois koska sillä ei ole tarjota oikean kokoluokan autoa (joka olisi C:n ja E:n välimuoto).

      Tämän tason autoissa ei voi tehdä väärää valintaa. Kaikki ovat hyviä. Mutta makuasioista voi keskustella ja omat käyttötarpeet valinnan määräävät. Itse koeajoin myös Audin ja se vain vahvisti sitä käsitystä mikä mulla siitä automerkistä on: kaikki on asiallisesti kohdallaan, mutta ah niin tavallisen harmaata. Varsinaisia vikoja ei ollut, mutta mieleen jäi kevyt ohjaus, joka moottoritiellä oli lähes vaarallisen köykänen: en halua, että voin moottoritienopeuksissa ohjata autoa pikkurillin kynnellä.

      Valintani oli BMW 530 xda enkä ole katunut :) Faceliftatussa mallissa näyttää olevan vielä enemmän tehoa ja alhaisempi kulutus ja myös päästöt, mutta ei tuossa viime vuoden mallissakaan valittamista ole, paitsi ehkä kulutuksen osalta (pelkässä kaupunkiajossa 13,5 litraa!). Jalkoihin en ole kuitenkaan jäänyt...

      Mutta käypä koeajolla, sillä se selviää!

      • öljysheikki

        Ei kai tämän hintaluokan autoilla ajavilla pitäisi olla pikkurahan puutetta.
        Mitä merkitystä on muutamalla litralla sinne sun tänne - laskepas ite.
        Ajakaa niillä autoillanne - minä kääräisen voitot -häh häh häää!!!!


    • vetotapa

      Jos siis olet hankkimassa oikeaa nelivetoista henkilöautoa, jossa jo muutenkin loistavia ajo-ominaisuuksia on parannettu quattro-nelivedolla tuomaan iloa jokaiseen ajopäivään, valinta lienee selvä. Mutta jos kiinnostaa ns. auttava neliveto, josta on iloa lähinnä muutamassa liikkeellelähdössä talvella, niin sitten myös tiedät valintasi. Ihmettelen tuota BMW:n ratkaisua, jossa neliveto kytkeytyy pois 120km/h vauhdissa, josta vasta nelivetoisen riemukulku alkaa...

      Ja voihan sillä viidellä tonnilla ostella kaikenlaista heteromiesten maailmankuvaan kuuluvia juttuja. Nätin kellon, ihanan nahkatakin, kultaisen ketjun ranteeseen tai mitä näitä BMW-miesten juttuja nyt onkaan.

      • mutua

        xDrive muuttuu puhtaasti takavetoiseksi kun nopeus ylittää 180km/h. Juttusi ovat kuitenkin juuri sitä tasoa, että xDrive bemaria et ole tainnut ajaa metriäkään.

        Tiedätkö muuten miksi Audi on siirtymässä quattroissa samaan voimanjakoon kuin mitä bemarisakin on eli 40:60 (eteen:taakse)? Tämä on voimanjakohan on paljon kehutussa RS4:ssa (ja kaikissa nelivetobemareissa 3-sarjasta X5:een).


      • Munchen
        mutua kirjoitti:

        xDrive muuttuu puhtaasti takavetoiseksi kun nopeus ylittää 180km/h. Juttusi ovat kuitenkin juuri sitä tasoa, että xDrive bemaria et ole tainnut ajaa metriäkään.

        Tiedätkö muuten miksi Audi on siirtymässä quattroissa samaan voimanjakoon kuin mitä bemarisakin on eli 40:60 (eteen:taakse)? Tämä on voimanjakohan on paljon kehutussa RS4:ssa (ja kaikissa nelivetobemareissa 3-sarjasta X5:een).

        Ja tämä 40/60 suhde Audin uusimmassa RS4:ssa on tullut siihen siksi että Audi osti BMW moottori-insinöörin ja alustan rakenteesta vastaavan insinöörin BMW:ltä RS4 projektiin. Taisivat Baijerilaiset ostaa takaisin myöhemmin moottoriteknikon. Siksi uusimmassa RS:ssä on 4.2 L V8 420hv vapari 40/60 vetosuhde. Ja nyt kun tuli uusin M3 on siinä perinteitä kunnioittava takaveto ja 4.0 L V8 420 hv.


    • molempi parempi

      Heti alkuun totean, etten itse pääse valitsemaan autoani tuosta hintaluokasta. Muutaman huomion arvoisen seikan voin kertoa, perustuen lyhyehköihin koeajoihin ja kyydissä istumiseen. Baijerilainen vetää pitemmän korren huomattavasti pienemmän sisämelun suhteen. Toisaalta Audin imago on hyväksyttävämpi, jos joutuu esim. töissä asioimaan konservatiivisessa porukassa. Kunnon pitemmällä koeajolla homma varmaan selviää, henkilökohtaisia mieltymyksiä kun ei voi tietää, hyviä autoja molemmat.

    • Ricracing

      Ellei muusta syystä niin luonnon puolesta.

      Tuossa ylempänä onkin pari fiksu kirjoitusta ja yhdyn niihin.

      BMW:ltä on juuri tullut (4/07) tämä facelift eli LCI-malli joka on nostanut auton huipputasoa entisestään.

      Tosin tuolla hinnalla et selviä sillä autoon kannattaa vielä hankkia lisävarusteita. Helposti tulee kymppi - viistoista lisää hintaa.

      Myös Audi uudistunee sillä nuo antamasi moottorin arvot eivät vastaa uuden A5 3.0 TDI:lle annettuja arvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

      Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

      Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

      Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

      Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45
      867
    9. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      63
      859
    10. Millaistakohan

      Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      61
      835
    Aihe