kuukautiset pillereiden lopetuksen jälkeen!!!

pipa

Heps! Kuinka nopeasti teillä on alkanut menkat e-pillereiden lopetuksen jälkeen ja miten kauan söitte? (En nyt tarkoita taukoja pilleri-liuskojen välissä.)
Söin Yasminelle pillereitä kaiken kaikkiaan 7 kuukautta ja viimeisen pakkauksen jälkeen menkat tulivat normaalisti, mutta nyt kun olen ollut reilun kuukauden syömättä niin menkkoja ei kuulukaan. Olen ymmärtänyt, että menkat voivat "loppua" vaan jos pillereitä on syönyt useamman vuoden... Raskaana ei pitäisi olla. Miten kauan voi odotella menkkoja, ennen kuin on syytä mennä lääkäriin? VASTATKAA! :)

6

6087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikaa

      Ei ne menkat lopu, vaan saattaa kestää esim. puolikin vuotta, ennen kuin kierto tasoittuu pillereiden lopetuksen jälkeen. Kuukausi ei vielä oo pitkä aika, saatat joutua odottelemaan vaikkapa 50 päivää ennen kuin menkat tulee.

      Ei oo syytä mennä lääkäriin, sen vain kestää aikansa.

    • Lopettanut

      Söin yhdistelmäpillereitä 12,5 vuotta ja vielä minipillereitä vuoden siihen perään. Lopetin pillerit maaliskuun lopulla ja ekat menkat tuli 8 vkoa pillereitten lopettamisesta ja oli tosi niukat. Tänään alkoi toiset menkat ja kierto oli vaan 25 päivää. Yleinen käytäntö julkisen terveydenhuollon puolella taitaa olla, että vasta puolen vuoden odottelun jälkeen määrätään lääkkeitä menkkojen aloittamiseksi. Lääkäristä riippuen voi kyllä saada nopeamminkin ja yksityiseltä ainakin, mutta onko sekään välttämättä hyvä, että jos kroppa on sekaisin keinotekoisten hormonien takia, niin syödään niitä lisää tilanteen korjaamiseksi.. Itse olin kyllä ihan varautunut odottelemaan tuon puoli vuotta, mutta onneksi tässä näyttää jotain tapahtuvan ihan luonnostaankin, vaikka eihän se sitä sano, etteikö menkat voisi taas kadota. Voithan kysellä omasta ehkäisyneuvolastasi, millaisella aikataululla siellä päin on tapana edetä, mutta varmasti neuvovat odottelemaan ainakin jonkin aikaa.

    • Liquid

      minä söin cerazette-minipillereitä, tosin vain kuukauden. lopetin ne, koska minulla alkoi tulemaan kuukautiset kahden viikon välein. lopetin ne kesken kuukautisten, mutta minulla on kestänyt kuukautiset nyt kaksi viikkoa, eikä loppua näy. :/ Olen tullut kasvoistani aivan kalpeaksi nyt muutaman päivän sisällä ja minua heikottaa välillä. pitäisi kai mennä lääkäriin, mutta jotenkin on koko ajan sellainen tunne, että "ääh, kyllä se siitä sitten". mikäköhän tässä ongelmana? :s anteeksi, tästä ei ollut sinulle pipa mitään hyötyä :/

      • Liquidille vastaus....

        Sulla on selvästi mennyt hormonitoiminta sekaisin kun tuolla tavalla olet aloittanut ja lopettanut pillerit lyhyen ajan sisään.

        Se kun on normaalia että ensimmäisten kuukausien aikana tulee ns. välivuotoja, joten sinun ei olisi kannattanut lopettaa niitä pillereitä vielä kuukauden jälkeen, vaan jatkaa ja katsoa ainakin 3 kk, että miten se homma jatkuu. Jos sen jälkeenkin vielä välivuotoja niin sitten olisi voinut vaihtaa merkkiä. Tuollaisesti lyhyen ajan syömisestä ei ole keholle kuin haittaa, koska se sekoittaa hormonitoimintaa.

        Et oikein voi muuta kuin odotella rauhassa, ja kierto kylä ajan kanssa tasoittuu. Jos ei tasoitu, niin lääkärin pakeille.


    • voi olla ilman...

      Puolisen vuottakin voi mennä ilman kuukautisia, ja se on vielä ihan normaalia. Jos siitä pidemmäksi menee, niin kannattaa käydä lääkärillä.

      Itselläni kävi päinvastoin, tuli heti pillereiden lopettamisen jälkeen säännölliset vuodot puoleen vuoteen saakka. Sitten epäsäännöllistyi. Olin syönyt e-pillereitä monta vuotta.

    • Anonyymi

      Meni ensin puoli vuotta kokonaan ilman kuukautisia, sitten tuli yhden päivän menkat ja sitten taas 3-4 kk tauko. Sen jälkeen palautui pikkuhiljaa säännöllisiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe