Siksi että nainen voi yleensä päästä paljon pidemmälle elämässään pelkällä ulkonäöllä. Työssä naisen ulkonäkö voi paljon auttaa etenemään uralla. Miehen ulkonäöllä ei ole yhtä suurta merkitystä. Kaunis hoikka nainen voi saada rikkaan miehen, ainakin jos huolii rahan takia vähän vanhemman, ehkä lihavankin miehen (joka voi olla jo naimisissa lihavan naisen kanssa). Rikas lihava nainen ei saa rahoillaan kuin korkeintaan maksullisia gigoloita, tai rahan takia mukana roikkuvia juoppoja, tms. Jostain syystä älykäs komea mies ei yleensä kehtaisi olla julkisesti lihavan naisen kanssa, olkoon nainen kuinka mukava ja rikas tahansa.
Lihavia miehiä on julkkiksina, poliitikkoina, tai yritysjohtajina paljon enemmän kuin lihavia naisia. Tutkimusten mukaan miehille on tärkeämpää puolison ulkonäkö kuin naisille. Naiset arvostavat enemmän luonnetta, hellyyttä, perheeseen keskittymistä, rikkautta, hyvää ammattia, sosiaalista asemaa, jne. Perimässä saadulle ulkonäölle ei kukaan voi mitään. Laihduttamalla voi silti vaikuttaa paljon ulkonäköönsä. Lihavuus voi pilata koko elämän, varsinkin naisilla. Lihavien kannattaisi laihduttaa muunkin kuin terveyden takia, erityisesti lihavien naisten.
Miksi lihavia NAISIA haukutaan enemmän
53
3470
Vastaukset
- löllöttäjä
Kun meitä hyvin kouluttautunneita naisia arvostellaan, on kaikkein helpoin iskeä ulkonäköön. Eiväthän arvostelijat edes tiedä kuinka hyvin hoidamme työmme. He näkevät vain kuinka "leveä perse" tai "iso maha" on. Se, että ne hoikat ja sen myöstä ehdottomasti myös kauniit:) henkilöt eivät kuitenkaan ole yltäneet työhierarkiassa tasollemme, ei sinällään merkitse mitään, koska mehän olemme läskejä, eli elämämme on muutenkin pilalla. Se on totta että lihava miesjohtaja herättää arvostusta, mutta nainen on "kauhee plösö". Onneksi suurin osa meistä kuitenkin on tuollaisen ala-arvoisen arvostelun yläpuolella. (En ole kyllä koskaan kuullut että esim. Anneli Saaristoa, Ulla Tapanista, Ritva Valkamaa tai Marita Nordbergiä olisi pilkattu. Heidän huippu ammattitaitonsa kun on niin näkyvää.
- haukuttu
"En ole kyllä koskaan kuullut että esim. Anneli Saaristoa, Ulla Tapanista, Ritva Valkamaa tai Marita Nordbergiä olisi pilkattu."
Itse asiassa heistä kaikkia paitsi Nordbergiä on oman kertomansa mukaan haukuttu ylipainoisuudestaan. - löllottäjä
haukuttu kirjoitti:
"En ole kyllä koskaan kuullut että esim. Anneli Saaristoa, Ulla Tapanista, Ritva Valkamaa tai Marita Nordbergiä olisi pilkattu."
Itse asiassa heistä kaikkia paitsi Nordbergiä on oman kertomansa mukaan haukuttu ylipainoisuudestaan.Minä en ole koskaan kuullut kenenkään heitä haukkuvan, päinvastoin, miespuolisten olen kuullut itseasiassa kehuvan komeiksi naisiksi. Mutta ei sitten ilmeisesti ole sattunut kohdalle ne pilkkaajat. Ja ainahan meistä immeisistä joku on hyvää ja toinen pahaa mieltä. Oltiin sitten lihavia tai laihoja.
Tietysti heidän henkilökohtaisia kokemuksiaan en tiedä, mutta noin yleisellä tasolla en ole kuullut heistä "läski" moitteita. Meinaan kun yleensä lihavien haukkumisessa osoitetaan joku tietty henkilö, tyylillä että "olenhan toki itse pikkasen pyöreä, mutta se Möttösen ämmä kohta tukehtuu läskeihinsä...hyi..":)))
- yleistä liikaa
Mikä on lihavuuden raja?
Onko se silloin kun BMI ylittää 30.
Lihavuudessakin on niin hirveän paljon eroja.
Tuollaisia noin BMI 30 naisia on vaikka kuinka pajon huipulla.
On lihavampiakin.
Kyllä ylilihava mies on ihan yhtä pahannäköinen kuin nainenkin.
Minusta haittaavan lihava mies ei ole tippaakaan miehekäs.
Hän ei jaksa mitään, puuskuttaa pienestäkin ponnistuksesta.
Miehen pitäisi olla vahvempi kuin nainen, mutta monesti varsinkin keski-ikäisissä on usein päinvastoin. - miesss
Eikös naisen valtit ole juurikin ulkonäkö ja lapsen synnyttäminen? Mies ei kilpaile ulkonäöllään vaan aivoillaan ja fyysisellä suorituskyvyllä.
Tasa-arvo miehen ja naisen välillä ei pysty toteutumaan. Kummallakin on omat vahvat ja heikot puolensa. Muutenhan maailmassa ei kannattaisi olla kuin yksi sukupuoli, joka pystyy lisääntymään yksinään, mikäli halutaan täydellistä tasa-arvoa.- jossittelija
Aika usein se "tasa-arvo" on työelämässä sitä, että miehet pelkäävät tasa-arvoisia naisia työssään. Lähinnä että hyvänen aika, tuo akka saattaa pyrkiä minun pallille (siis asemaan:), ja jos se akka on vielä pätevämpi, alkaa armoton mollaus. (tuossa taas lihavuus on oiva ase.."eihän tuollainen läski jaksa asioita hoidella", vaikka samalla tavalla se läski akka jaksaa puhelimeen puhua ja määräyksiä jaella kuten miespuolinen läski).
Tasa-arvon nimessä en ole montaa miestä tavannut joka haluaisi olla kotona lasten kanssa ja vaimo elättäisi koko perheen. Se kun olisi mahdollista jos vaimolla on hyvä ammatti, eletäänhän sitä miestenkin palkalla.
Ei ulkonäkö ole vain naisilta vaadittu ominaisuus. Eikä naisen aivot ole sen huonommat kuin miehenkään, ehkä pikkasen monipuolisemmatkin. Eikä kukaan nainen ole niin hölmö, että hakisi työhön jossa pitää olla "muskelimies", äijäthän niihin hommiin menevät:) - Mitenhän lienee
Miehen fyysisen suorituskyvyn kanssa jos hän on hyvin lihava.
Kyllä miehen ulkonäkö on myös tärkeää.
Jo luonnossakin naaraat valitsevat komeimmat yksilöt jatkamaan sukuaan. - merkitystä
Mitenhän lienee kirjoitti:
Miehen fyysisen suorituskyvyn kanssa jos hän on hyvin lihava.
Kyllä miehen ulkonäkö on myös tärkeää.
Jo luonnossakin naaraat valitsevat komeimmat yksilöt jatkamaan sukuaan.itseasiassa eivät valitse, vaan ne valitaan miehistä ensimmäisinä joilla on korkein asema ja kykenevät siten huolehtimaan jälkeläisistään.
- riipustaja
merkitystä kirjoitti:
itseasiassa eivät valitse, vaan ne valitaan miehistä ensimmäisinä joilla on korkein asema ja kykenevät siten huolehtimaan jälkeläisistään.
Ajatteles nyt vaikka erästä lähes leuatonta jääkiekko pomoa...miten sille aina sattuukin ne nuoret ja kauniit naiset? Ja miten ne nuoret ja kauniit naiset aina löytääkin ne rikkaat vanhat ukot.
- Entäs muualla?
jossittelija kirjoitti:
Aika usein se "tasa-arvo" on työelämässä sitä, että miehet pelkäävät tasa-arvoisia naisia työssään. Lähinnä että hyvänen aika, tuo akka saattaa pyrkiä minun pallille (siis asemaan:), ja jos se akka on vielä pätevämpi, alkaa armoton mollaus. (tuossa taas lihavuus on oiva ase.."eihän tuollainen läski jaksa asioita hoidella", vaikka samalla tavalla se läski akka jaksaa puhelimeen puhua ja määräyksiä jaella kuten miespuolinen läski).
Tasa-arvon nimessä en ole montaa miestä tavannut joka haluaisi olla kotona lasten kanssa ja vaimo elättäisi koko perheen. Se kun olisi mahdollista jos vaimolla on hyvä ammatti, eletäänhän sitä miestenkin palkalla.
Ei ulkonäkö ole vain naisilta vaadittu ominaisuus. Eikä naisen aivot ole sen huonommat kuin miehenkään, ehkä pikkasen monipuolisemmatkin. Eikä kukaan nainen ole niin hölmö, että hakisi työhön jossa pitää olla "muskelimies", äijäthän niihin hommiin menevät:)Kotona voidaan ehkä hyväksyä lihava vaimo joka hoitaa hyvin lapset ja kodin. Rakastellessa voi aina kuvitella olevansa jonkun hoikemman kanssa. Sopivan tilaisuuden tullen ei tarvitse paljon miettiä jos liikematkalla tai pikkujouluissa on tarjolla hoikempaa naista sänkyseuraksi.
Mistä johtuu se että ne joilla on lihava vaimo, eivät milloin mistäkin syystä tuo vaimoaan firman pikkujouluihin ja muihin juhliin? Joillain harvoilla on läskifetissi. Harva heistäkään uskaltaa sitä julkisesti tunnustaa. Netissä voi aina selittää olevansa painoindeksin mukaan "vain" normaalipainon ylärajoilla. Jos oikeassa elämässä näyttää läskiperseeltä tai pallomahalta, ei siinä selitykset auta. - vaikke viestini ollutkaan
Entäs muualla? kirjoitti:
Kotona voidaan ehkä hyväksyä lihava vaimo joka hoitaa hyvin lapset ja kodin. Rakastellessa voi aina kuvitella olevansa jonkun hoikemman kanssa. Sopivan tilaisuuden tullen ei tarvitse paljon miettiä jos liikematkalla tai pikkujouluissa on tarjolla hoikempaa naista sänkyseuraksi.
Mistä johtuu se että ne joilla on lihava vaimo, eivät milloin mistäkin syystä tuo vaimoaan firman pikkujouluihin ja muihin juhliin? Joillain harvoilla on läskifetissi. Harva heistäkään uskaltaa sitä julkisesti tunnustaa. Netissä voi aina selittää olevansa painoindeksin mukaan "vain" normaalipainon ylärajoilla. Jos oikeassa elämässä näyttää läskiperseeltä tai pallomahalta, ei siinä selitykset auta.Mitä sellaisella miehellä on tekoa joka ei osaa rakastaa kuten sinä näyttäisit kirjoituksestasi päätellen? Mies joka olisi valmis seksin takia pettämään puolisoaan on tyhjä ja se*ksitaidoton.Päävaivainen.
Kun taas mies jolla on homma plakkarissa ei käy vieraissa mistään syystä, sillä himoaa vaimoaan koska tietää, ettei parempaa ole saatavilla.
Tasokas mies himoaa sitä isoa vatsaakin koska tuntee senkin seksikkääksi ja haluttavaksi ja täydelliseen pakettiin kuuluvaksi. Voi hän himoita samoin laihempaakin, mutta ei hän huoli pimboa.
Olet äärettömän yksin luuloissasi tai on teitä monia hakoteillä liikkujia voitte kyllä yhdessä vahvistaa uskoanne, mutta ette ilmoisina ikuisina tuolla tyylillä saa hyvää hoitoa;D
Kun tulette vanhemmaksi haette nuorempia naisia niin kauan kun on antaa mania tai he sietävät vanhenevaa kehoanne. Sen jälkeen alatte uuden kierroksen kun yritätte saada exiltä huomioita surkeuteenne, niiltäkin jotka lihavaksi haukuitte. Näin ovat vanhemmat naiset kuvanneet kaltaisesi miehet, en usko, että he kaukana olivat totuudesta.
Sitten on vuorossa vissiin sydänvaivat ja sairaalareissut ja kaikille ilmoitetaan, että pärjään hyvin ilman naistakin, sellainen on luuserimiehen tavallisin taival jos hän ei opi avaamaan silmiään ajoissa ;D - Urheilija_R
vaikke viestini ollutkaan kirjoitti:
Mitä sellaisella miehellä on tekoa joka ei osaa rakastaa kuten sinä näyttäisit kirjoituksestasi päätellen? Mies joka olisi valmis seksin takia pettämään puolisoaan on tyhjä ja se*ksitaidoton.Päävaivainen.
Kun taas mies jolla on homma plakkarissa ei käy vieraissa mistään syystä, sillä himoaa vaimoaan koska tietää, ettei parempaa ole saatavilla.
Tasokas mies himoaa sitä isoa vatsaakin koska tuntee senkin seksikkääksi ja haluttavaksi ja täydelliseen pakettiin kuuluvaksi. Voi hän himoita samoin laihempaakin, mutta ei hän huoli pimboa.
Olet äärettömän yksin luuloissasi tai on teitä monia hakoteillä liikkujia voitte kyllä yhdessä vahvistaa uskoanne, mutta ette ilmoisina ikuisina tuolla tyylillä saa hyvää hoitoa;D
Kun tulette vanhemmaksi haette nuorempia naisia niin kauan kun on antaa mania tai he sietävät vanhenevaa kehoanne. Sen jälkeen alatte uuden kierroksen kun yritätte saada exiltä huomioita surkeuteenne, niiltäkin jotka lihavaksi haukuitte. Näin ovat vanhemmat naiset kuvanneet kaltaisesi miehet, en usko, että he kaukana olivat totuudesta.
Sitten on vuorossa vissiin sydänvaivat ja sairaalareissut ja kaikille ilmoitetaan, että pärjään hyvin ilman naistakin, sellainen on luuserimiehen tavallisin taival jos hän ei opi avaamaan silmiään ajoissa ;DMiksi pettävä mies olisi seksitaidoton?
Miksi oma vaimo olisi se paras saatavilla oleva?
Miksi tasokas mies himoaisi isoa vatsaa?
Miksi laihat ovat bimboja?
Miksi irtosuhteita harrastava on hakoteillä?
Miksi vanhemmalle miehelle ei voisi kelvata vanhempi nainen? Nuorena luonnollisesti kiinnostaa nuoret naiset.
Miksi mies, joka on jättänyt kerran naisen lihavuuden takia, haluaisi häntä takaisin nyt kun hän on lihavuuden lisäksi vielä vanha?
Vanhalle ihmiselle tulee todennäköisesti jotain vaivaa, seurusteli hän vakituisesti tai ei. Miten "silmien avaaminen" auttaisi tähän? - ei suju kotona
Urheilija_R kirjoitti:
Miksi pettävä mies olisi seksitaidoton?
Miksi vanhemmalle miehelle ei voisi kelvata vanhempi nainen? Nuorena luonnollisesti kiinnostaa nuoret naiset.
Miksi mies, joka on jättänyt kerran naisen lihavuuden takia, haluaisi häntä takaisin nyt kun hän on lihavuuden lisäksi vielä vanha?
Vanhalle ihmiselle tulee todennäköisesti jotain vaivaa, seurusteli hän vakituisesti tai ei. Miten "silmien avaaminen" auttaisi tähän?on vika vain toimintatavoissa ja keskustelun vähyydessä. Pettävä mies on aina säälittävä josko on myös nainenkin. Sellainen on aina merkki omasta kyvyttömyydestä luoda toimivaa seksielämää.. AINA...
Pettävän miehen jutut ystäväpiirissäkin on säälittäviä, he yleisesti löytävät aina syyllisen naisessa ja marisevat erojenkin jälkeen kovaan ääneen... ja leuhkivat kun luulevat olevansa kova luu markkinoilla... mutta lähipiirin naiset tietävät hänen olevan ihan jotain muuta, käyttökelvoton...
Miksi valita vaimoa joka ei ole paras mahdollinen? Otettiinko sinut vain säälistä kun et osannut haluta kunnon NAISTA?
Mies himoitsee jos osaa ihmissuhteissaan edistyä ja pysyä mukana edelleenkin samaa naista minkä valitsi hyvänä mahdollisuutena. Jos ei niin hän ei ole huoltanut suhdettaan. tuskin huoltaa seuraavaakaan... tälläiset miehet ovat nykyajan trendi...
Ei laihat ole pimboja välttämättä vaan pimbo on ihminen ketä ei näe kokonaisuutta ihmisissä eikä uskalla nauttia elämästä ja sen tuomista todellisista mahdollisuuksista.
Irtosuhteiden harrastaminen kertoo paljon jo miehen taidoista jos ei kerran kotonakaan saa naista tyydytetyksi ja hommaa pelaamaan.
Oikean ikäinen nainen ja mies on paras vaihtoehto henkisellä tasolla, nuoremman kanssa seurustelu kertoo oman kasvun vajaavuudesta. Nuorempaa pitää kuunnella vielä nuorten jutusteluja, mitenkä hänen lempiartisti pukeutuu festareilla ja olla aidosti kiinnostunut siitä... lykkyä tykö jos olet sellaisella tasolla et kaikki keskustelun aiheet ovat mieleesi.. jos äyskit hänelle kyllästyttyäsi olet tunteeton:D
Ei olla käsitelty mitään takaisinottamisesta jos suhde on ohi? Toki nämä hameniekat monasti tekevät niin kun eivät enää kelpaa nuoremmillekkaan.
Mieti sitä olisiko syytä avata silmiä vaiko vain ummistaa ihan itsekseen, se on täysin oma valitasi missä joukossa haluat painia, luuserina joka ei pärjännyt oman ikäisen naisen ja vaimon kera. Vaiko järkeä käyttävänä ihmisenä joka pitää huolta ihmis-suhteestaan.
Valinta elämään on aina jokaisen oma, ikuisilla rimanalittajilla se vain toistaa itseään yhä uudelleen... - koskaan rakastaneet
Urheilija_R kirjoitti:
Miksi pettävä mies olisi seksitaidoton?
Vanhalle ihmiselle tulee todennäköisesti jotain vaivaa, seurusteli hän vakituisesti tai ei. Miten "silmien avaaminen" auttaisi tähän?Minun kultani on nuorempi, ja hoikka.
Olen lievästi ylipainoinen nainen.
En ole rikas, mutta hyvin toimeentuleva, samoin miesytäväni.
Kymmenisen vuotta sitten kun tutustuimme olin samassa painossa kun nytkin.
Silloin harrastimme seksiä miltei jatkuvasti aina kun tapasimme.
Nyt ei aivan yhtä usein mutta jännitys välillämme on säilynyt.
Miesystäväni sanoo että rakastaa minua päivä päivältä enemmän.
Minä tunnen samoin kun hänkin.
Sanoo rakastavansa minua ja kaikkea minussa, jopa muhkuroitani.
Hänen mukaansa ei ulkonäöllä ole niin suurta merkitystä kun rakastuu ja rakkaus syvenee koko ajan.
Lisäksi tulee ystävyys, teemme kaiken yhdessä emmekä välttämättä kaipaa muita seuraamme.
Tietenkin haluaisin olla mahdollisimman kaunis hänen silmissään.
Onneksi olen säilynyt nuorekkaan näköisenä.
Lisäksi huolehdin itsestäni hyvin.
Ulkoilen ja voimistelen päivittäin.
Yritän myös katsoa mitä syön, siinä asiassa olisi korjaamisen varaa.
Vasrsinkin lomilla tulee herkuteltua. - ????????????????????????????
koskaan rakastaneet kirjoitti:
Minun kultani on nuorempi, ja hoikka.
Olen lievästi ylipainoinen nainen.
En ole rikas, mutta hyvin toimeentuleva, samoin miesytäväni.
Kymmenisen vuotta sitten kun tutustuimme olin samassa painossa kun nytkin.
Silloin harrastimme seksiä miltei jatkuvasti aina kun tapasimme.
Nyt ei aivan yhtä usein mutta jännitys välillämme on säilynyt.
Miesystäväni sanoo että rakastaa minua päivä päivältä enemmän.
Minä tunnen samoin kun hänkin.
Sanoo rakastavansa minua ja kaikkea minussa, jopa muhkuroitani.
Hänen mukaansa ei ulkonäöllä ole niin suurta merkitystä kun rakastuu ja rakkaus syvenee koko ajan.
Lisäksi tulee ystävyys, teemme kaiken yhdessä emmekä välttämättä kaipaa muita seuraamme.
Tietenkin haluaisin olla mahdollisimman kaunis hänen silmissään.
Onneksi olen säilynyt nuorekkaan näköisenä.
Lisäksi huolehdin itsestäni hyvin.
Ulkoilen ja voimistelen päivittäin.
Yritän myös katsoa mitä syön, siinä asiassa olisi korjaamisen varaa.
Vasrsinkin lomilla tulee herkuteltua.Osaako nykymiehet ihan oikeasti rakastaakaan? Ainakin tuntuu siltä että kaikki pitää kokea pikavauhtia, se kuviteltu rakkauskin ja kun se on koettu niin vaihdetaan kohdetta. Kun elämässä pitää hankkia paljon erilaisia kokemuksia ja elämyksiä. No tämä kyllä koskee osin naisiakin. Ja kun pitää kokea uusia hienoja juttuja niin pitää myös styylata uusien "hienojen" ihmisten kanssa.
- kerro meille
Onko sinua HAUKUTTU lihavuuden takia vaiko vaan kommentoitu kun on luultu että et kuule? Onko kommentoitu läskiä yleensä vai mahaa vai mitä?
- tyytterityy
Minä olen sellaiset 15 kg ylipainoinen, en mielestäni mikään "sairaalloisen" näköinen, mutta "reittä ja persettä" on. Yksi tuttavani sanoi minulle, että olisit tosi sievä jos saisit noita läskejä pois". Olin "kauhian kummissani" ja sanoin hänelle: mutta kun ukkoni tykkää minusta tällaisena, niin miksi pitäisi saada läskejä pois. Samalla totesin hänelle että sinäkin olisit tosi sievä, jos vaan korjauttaisit hampaasi jotka ovat keltaiset ja ristissä... Miksi hänellä oli oikeus loukkaantua mutta minun olisi pitänyt "kestää kiltisti" hänen arvostelunsa.
Ei minua ole haukuttu kavereiden, työkavereiden, tuttujen, ystävien, vanhempien, sisarusten, sukulaisten ym toimesta. Lähinnä uimahalleissa, kylpylöissä ym on tullut kommentteja lapsilta ihmettelevään sävyyn. Yleisin kommentti on tietty mahan iso koko kuten arvata saattaa :) Lapsilla kun on luontainen tarve kertoa havainnoistaan vanhemmille.
Aikuiset tosin taas päivittelevät painoa, kun ovat sitä kysyneet ja saaneet vastauksen.- huumoria
kotleetti kirjoitti:
Ei minua ole haukuttu kavereiden, työkavereiden, tuttujen, ystävien, vanhempien, sisarusten, sukulaisten ym toimesta. Lähinnä uimahalleissa, kylpylöissä ym on tullut kommentteja lapsilta ihmettelevään sävyyn. Yleisin kommentti on tietty mahan iso koko kuten arvata saattaa :) Lapsilla kun on luontainen tarve kertoa havainnoistaan vanhemmille.
Aikuiset tosin taas päivittelevät painoa, kun ovat sitä kysyneet ja saaneet vastauksen.Entäs leikinlasku, voiko kaverit, työkaverit jne laskea leikkiä sun mahasta? Jos tulee tilanne että et yksinkertaisesti mahdu jonnekin, olkoon sitten vaikka se kulpyamme niin oletko asiasta ihan hiljaa vai sanotko/toteatko muille että et mahdu?
- !"#¤%&
kotleetti kirjoitti:
Aikuiset tosin taas päivittelevät painoa, kun ovat sitä kysyneet ja saaneet vastauksen.Aikuiset varmaan päivitteleekin painoa, harva tuntee ketään kaksisataakiloista, varsinkin omin jaloin kävelevää.
Mutta eikö sua haukuttu edes lapsena? Tietty kyysmys oli että naista (tai miestä, siis aikuista haukutaan). Ehkä haukkuminen tuleekin esille ristiriitatilanteissa, ei sillon kun kaikki menee hyvin. - pullinkainen
!"#¤%& kirjoitti:
Aikuiset varmaan päivitteleekin painoa, harva tuntee ketään kaksisataakiloista, varsinkin omin jaloin kävelevää.
Mutta eikö sua haukuttu edes lapsena? Tietty kyysmys oli että naista (tai miestä, siis aikuista haukutaan). Ehkä haukkuminen tuleekin esille ristiriitatilanteissa, ei sillon kun kaikki menee hyvin.Kumma juttu että ne lapsena saadut haukut ovat kadonneet mielestä. Varmasti niitä läski huutoja on tullut. Pääsin kai aika vähällä kuitenkin, johtunee varmaan siitä kun olen aina ollut sellainen " sana sanasta" tyyppi. Kaverini taisivat myös pitää puoliani aika tavalla.
Nyt aikuisena kun olen aika korkealla pallilla työelämässä, ei kukaan "uskalla" :))) suoraan arvostella ulkonäköä. Muuten kyllä kuulen juttuja olenko hyvä vai huono johtajatar. ps. jossakin aiheessa oli juttu että miehet eivät kehtaa viedä lihavaa vaimoaan juhliin työmaalle. Minun omani ainakin kehtaa, vaikka minä en aina häntä huolisi omiin juhliini. Silloin ei kukaan uskalla tulla juttelemaan kun ukko vahtaa vieressä:))))) huumoria kirjoitti:
Entäs leikinlasku, voiko kaverit, työkaverit jne laskea leikkiä sun mahasta? Jos tulee tilanne että et yksinkertaisesti mahdu jonnekin, olkoon sitten vaikka se kulpyamme niin oletko asiasta ihan hiljaa vai sanotko/toteatko muille että et mahdu?
Toki kaverit voivat laskea leikkiä mahasta, mutta eivät he ole niin kuitenkaan tehneet. Mieluummin me muistelemme kavereiden kanssa toisten tekemiä töppäyksiä, sattumuksia ym. sekä tuomme omat arjen sattumukset esille ja nauramme niille. Saatamme jopa laskea niistä leikkiä toisinaan.
Muutamaan otteeseen olen maininnut työkavereiden ollessa paikalla, että eihän noihin pieniin tuoleihin mahdu istumaan. Kun se on fakta, niin mitäs erikoista siinä muka on, ettei sitä voisi todeta. Ei sitä kuitenkaan julistamaan tarvitse ruveta koko työpaikalle :)!"#¤%& kirjoitti:
Aikuiset varmaan päivitteleekin painoa, harva tuntee ketään kaksisataakiloista, varsinkin omin jaloin kävelevää.
Mutta eikö sua haukuttu edes lapsena? Tietty kyysmys oli että naista (tai miestä, siis aikuista haukutaan). Ehkä haukkuminen tuleekin esille ristiriitatilanteissa, ei sillon kun kaikki menee hyvin.Toki lapsena on minua haukuttu ja nimitelty aina ala-asteen alusta yläasteen loppuun saakka. Silloinhan se on ollut sitä oman arvon pönkittämistä, kuten arvata saattaa. Yläasteen jälkeen ei ole haukuttu.
Eipä noissa ristiriitatilanteissa haukkumista ole tullut esille aikuisena, sillä asiathan voi toki riidellä, mutta ihmisten ei tarvitse ristiriitatilanteissa (esim. eri mieltä jostakin asiasta) mennä henkilökohtaisuuksiin asti. Kun mennään henkilökohtaisuuksiin asti niin silloin ihmissuhdetaidot ovat vielä pahasti rakennusvaiheessa. Silloin tuntuu olevan myös itsetunnossa puutteita, kun haukkuminen on ainut väline ristiriitatilanteesta selviämiseen.- muistissa?
kotleetti kirjoitti:
Toki lapsena on minua haukuttu ja nimitelty aina ala-asteen alusta yläasteen loppuun saakka. Silloinhan se on ollut sitä oman arvon pönkittämistä, kuten arvata saattaa. Yläasteen jälkeen ei ole haukuttu.
Eipä noissa ristiriitatilanteissa haukkumista ole tullut esille aikuisena, sillä asiathan voi toki riidellä, mutta ihmisten ei tarvitse ristiriitatilanteissa (esim. eri mieltä jostakin asiasta) mennä henkilökohtaisuuksiin asti. Kun mennään henkilökohtaisuuksiin asti niin silloin ihmissuhdetaidot ovat vielä pahasti rakennusvaiheessa. Silloin tuntuu olevan myös itsetunnossa puutteita, kun haukkuminen on ainut väline ristiriitatilanteesta selviämiseen.Oletko nyt aikuisena ja vieläkin lihavampana tavannut noita lapsuusaikaisia haukkujia? Oletteko moikanneet vai mitä?
muistissa? kirjoitti:
Oletko nyt aikuisena ja vieläkin lihavampana tavannut noita lapsuusaikaisia haukkujia? Oletteko moikanneet vai mitä?
Olen toki tavannut noita lapsuudenaikaisia haukkujia ja hyvin ollaan tultu nyt juttuun. Aika harvoinhan tiettyjä lapsuudenaikaisia koulukavereita ym edes näkee, kun en asu lähelläkään samaa paikkakuntaa ja moni muu on myös muuttanut muualle. Kaikkiahan en välttämättä edes enää tunnistaisi ja samoin kaikki eivät välttämättä tunnista minua, mutta varmasti kyllä jään mieleen tavattaessa :)
- mollivoittoinen
pullinkainen kirjoitti:
Kumma juttu että ne lapsena saadut haukut ovat kadonneet mielestä. Varmasti niitä läski huutoja on tullut. Pääsin kai aika vähällä kuitenkin, johtunee varmaan siitä kun olen aina ollut sellainen " sana sanasta" tyyppi. Kaverini taisivat myös pitää puoliani aika tavalla.
Nyt aikuisena kun olen aika korkealla pallilla työelämässä, ei kukaan "uskalla" :))) suoraan arvostella ulkonäköä. Muuten kyllä kuulen juttuja olenko hyvä vai huono johtajatar. ps. jossakin aiheessa oli juttu että miehet eivät kehtaa viedä lihavaa vaimoaan juhliin työmaalle. Minun omani ainakin kehtaa, vaikka minä en aina häntä huolisi omiin juhliini. Silloin ei kukaan uskalla tulla juttelemaan kun ukko vahtaa vieressä:)))))Minä en ole unohtanut lapsena saatuja haukkuja, en ollut sanojatyyppi eikä kukaan puolustanu minua. En halua tavata ketään heistä.
Koulussa kaikki esitelmät ym olivat kauhistus kun kaikki vaan tuijotti sitä läskiä. Ylioppilaskirjoitukset menivät hyvin, sen suoritin vain itsekseni ja itselleni. Opinnoissa pärjäsin kohtalaisesti mutta työelämässä se laiha kaunokainen on aina voittanut mut vaikka osaisin ihan yhtä paljon.
- Suvikki74
Minulla on poikakaveri, joka on fiksu, älykäs, hellä,antelias,luotettava, komea, musikaalinen, yriteliäs ja empaattinen sekä rakastunut minuun. Olemme vakavasti menossa kohti avioliiton satamaa, ainoa jarruttava tekijä olen minä. Haluan katso tarkkaan kehen olen sitoutumassa, koska koen että avioliitto on hyvällä tavalla "elinkautinen". Nyt juhannuksen olen hänen perheensä parissa mökillä. He ovat rikkaita, liikunnallisia ja akateemisesti koulutettuja ja he avosylin ovat toivottaneet minut perheensä jäseneksi. Hääkellot soivat ensivuoden elokuussa. Tärkeintä on sisin, ei ulkokuori.
- oikeesti lihava
vaiko mielestäsi lihava?
- Suvikki74
oikeesti lihava kirjoitti:
vaiko mielestäsi lihava?
Tällä hetkellä noin 95kg ja 160cm, en ainakaan suositusten mukaisessa painossa. Sen pitäisi olla taulukoiden mukaan alle 64kg.
- kyllä
Suvikki74 kirjoitti:
Tällä hetkellä noin 95kg ja 160cm, en ainakaan suositusten mukaisessa painossa. Sen pitäisi olla taulukoiden mukaan alle 64kg.
sinä vähän pullea olet (ei loukkaus). Onneksi olkoon fiksusta, suvaitsevaisesta kumppanistasi ... vaikka mitäpä tuollaista onnittelemaan; varmaan olet hänet omilla hienoilla kyvyilläsi ja avuillasi napannut : )
- Suvikki74
kyllä kirjoitti:
sinä vähän pullea olet (ei loukkaus). Onneksi olkoon fiksusta, suvaitsevaisesta kumppanistasi ... vaikka mitäpä tuollaista onnittelemaan; varmaan olet hänet omilla hienoilla kyvyilläsi ja avuillasi napannut : )
Mietin vain sitä, että jos esittäisit vastauksesi Mungolle ( keksitty lempinimi näätäeläimen mukaan), hän sanoisi itse olevansa se kiitollinen ja onnekas osapuoli. Keskinäinen kehujen kerho ja hauskuutta piisaa. Meillä on samanlainen huumorintaju: tilannekomiikka ja assosiaatiot puree. Tietysti myös ne suuret kuviot ja vetovoima toisiimme. Yksi asia kummastuttaa... Kun olemme käyneet eri tapahtumissa, on vastaantullut paljon pariskuntia missä nainen on tuhdimpi ja mies suorastaan atleetti. Isot pojat kulkevat yksin, kaverin kanssa tai heillä on painavampi naisseuralainen. Miksi näin? Olemmeko me naiset pinnallisempia kuin annamme ymmärtää?
- sopii yhteen
Suvikki74 kirjoitti:
Mietin vain sitä, että jos esittäisit vastauksesi Mungolle ( keksitty lempinimi näätäeläimen mukaan), hän sanoisi itse olevansa se kiitollinen ja onnekas osapuoli. Keskinäinen kehujen kerho ja hauskuutta piisaa. Meillä on samanlainen huumorintaju: tilannekomiikka ja assosiaatiot puree. Tietysti myös ne suuret kuviot ja vetovoima toisiimme. Yksi asia kummastuttaa... Kun olemme käyneet eri tapahtumissa, on vastaantullut paljon pariskuntia missä nainen on tuhdimpi ja mies suorastaan atleetti. Isot pojat kulkevat yksin, kaverin kanssa tai heillä on painavampi naisseuralainen. Miksi näin? Olemmeko me naiset pinnallisempia kuin annamme ymmärtää?
Olen itsekin joissain tilaisuuksissa ihmetellyt näitä pariskuntia joissa nainen on lihava ja mies näyttää hyvältä. Ei ole tarvinnut kauan asiaa ihmetellä kun on mennyt miehen kanssa keskustelemaan. Jos ei mies ole ollut ihan kehitysvammainen, niin hyvin yksinkertainen ainakin. Sellainen mies tarvitsee älykkään vaimon hoitamaan asioita, eikä kukaan kaunis ja hoikka nainen sellaista miestä ottaisi, olkoon mies kuinka hyvännäköinen tahansa. Hoikille naisille on parempiakin tarjolla.
- minähhh
sopii yhteen kirjoitti:
Olen itsekin joissain tilaisuuksissa ihmetellyt näitä pariskuntia joissa nainen on lihava ja mies näyttää hyvältä. Ei ole tarvinnut kauan asiaa ihmetellä kun on mennyt miehen kanssa keskustelemaan. Jos ei mies ole ollut ihan kehitysvammainen, niin hyvin yksinkertainen ainakin. Sellainen mies tarvitsee älykkään vaimon hoitamaan asioita, eikä kukaan kaunis ja hoikka nainen sellaista miestä ottaisi, olkoon mies kuinka hyvännäköinen tahansa. Hoikille naisille on parempiakin tarjolla.
No ei vieläkään malttanut sinne nukkumaan mennä, osui tästä silmään yksi hauska juttu. Tiedä sitten onko kirjoittaja tarkoittanut jotain muuta, mutta esittänyt asiansa vähän huonosti.
"Jos ei mies ole ollut ihan kehitysvammainen, niin hyvin yksinkertainen ainakin. Sellainen mies tarvitsee älykkään vaimon hoitamaan asioita, eikä kukaan kaunis ja hoikka nainen sellaista miestä ottaisi,"
Mitämitämitä, eihän lihava voi olla älykäs, sehän on vain yksinkertainen ihra-aivo. ;> Hyi mitä stereotypioita, ei älykkyys ole koosta kiinni ;)
^^ Paitsi, että aivan varma en tietenkään voi olla, että tarkoittiko kirjoittaja niin, että vajokkimies haluaa lihavan naisen, koska hän on älykäs, eikä sen takia vilkaisekaan hoikkaan, koska tämä on kuitenkin tyhmä bimbo, vaikka niin ainakin tuossa tekstinpätkässä kovasti väitetäänkin. - Suvikki74
sopii yhteen kirjoitti:
Ulkonäkö vaikuttaa alussa tutstumiseen, mutta jos kemiat eivät kohtaa tai toinen on älyllisesti niin avuton, jää suhde lyhytaikaiseksi tai siitä kehittyy alistussuhde.
Et ottanut myös huomioon sitä että, kuten en minäkään, että nainen on saattanut olla ennen lapsia nnormaalipainoinen tai hoikka. Suhde kuitenkin on valtaosin henkistä laatua ja kukaan ei jaksa olla tasavertaisessa suhteessa sellaisen kanssa jolle pitää kaikki tulkata.
Minulla on onni ja kunnia olla juhannuksen jälkeen kihlattu upealle miehelle, jonka hyvien puolien kuvailuun tarvittaisiin tässä enemmän tilaa.
Kysyin kuinka monta lasta hän toivoo kanssani. Hän sanoi että niin monta kuin tulee. Minulle riittää mainiosti neljä, mutta puoli tusinaa on myös mahdollinen. Meistä tulee hyvät vanhemmat. - tarviin sua
sopii yhteen kirjoitti:
Parissa tapauksessa jotka tunnen, lihavan vaimon ottanut mies hakee ihan selvästi itselleen äitihahmoa. Tai sitten porsaslauman synnyttäjää.
- "namis"
tarviin sua kirjoitti:
Parissa tapauksessa jotka tunnen, lihavan vaimon ottanut mies hakee ihan selvästi itselleen äitihahmoa. Tai sitten porsaslauman synnyttäjää.
Jos lihavan naisen mies hakee hänestä äitihahmoa niin kai hänen äitinsä on lihava? Hakeeko typeryksen poika äitihahmoa tyhmästä naisesta? Hakeeko laihan äidin poika laihasta naisesta äitiä? Miksi vain lihava nainen olisi äitihahmo?
- tai provoilet
Suvikki74 kirjoitti:
Ulkonäkö vaikuttaa alussa tutstumiseen, mutta jos kemiat eivät kohtaa tai toinen on älyllisesti niin avuton, jää suhde lyhytaikaiseksi tai siitä kehittyy alistussuhde.
Et ottanut myös huomioon sitä että, kuten en minäkään, että nainen on saattanut olla ennen lapsia nnormaalipainoinen tai hoikka. Suhde kuitenkin on valtaosin henkistä laatua ja kukaan ei jaksa olla tasavertaisessa suhteessa sellaisen kanssa jolle pitää kaikki tulkata.
Minulla on onni ja kunnia olla juhannuksen jälkeen kihlattu upealle miehelle, jonka hyvien puolien kuvailuun tarvittaisiin tässä enemmän tilaa.
Kysyin kuinka monta lasta hän toivoo kanssani. Hän sanoi että niin monta kuin tulee. Minulle riittää mainiosti neljä, mutta puoli tusinaa on myös mahdollinen. Meistä tulee hyvät vanhemmat.Mitä viboja tollasesta paskan jauhamisesta saa? "hyvät vanhemmat"... ??? hyvät vanhemmat eivät kieriskele omassa erinomaisuudessaan tuolla tavoin.
- kuin laihalla kiukkupussilla
tarviin sua kirjoitti:
Nuori mies jos hakee vanhempaa naista niin silloin voisi olla äitihahmon hakemisessa jotain perää.
Minä olen lihava ja en ole porsaita synnyttänyt, enkä aiokkaan ja vielä muutaman vuoden nuorempikin miestäni jotenka äitihahmo en ole enkä sellaiseksi aio.
Joillain miehillä on niin hyvä itsetunto ettei naisensa tarvitse olla mikään kansikuvatyttö. Mieheni on varakaskin niin että saisi rahalla vaikka minkä horatsun jos tahtoo mutta hän rakastaa minua vaikka runkoni on vähän paksumpaa sorttia. Mikään nalkuttaja ämmä en ole kun tiedän monien naisten nalkuttavan äijälleen alinomaan mistä milloinkin. Ainaisella laihdutuskuurilla ja oman napansa ympärillä pyörivät naiset tai miehetkin ovat rasittavan sairaita tapauksia ja kuke sellaisia kestää? En minä ainakaan! - Suvikki74
tai provoilet kirjoitti:
Mitä viboja tollasesta paskan jauhamisesta saa? "hyvät vanhemmat"... ??? hyvät vanhemmat eivät kieriskele omassa erinomaisuudessaan tuolla tavoin.
tekevät hyvät vanhemmat. Ei hoikka vyötärö tai kauneus. Perustelut miksi meistä tulee hyvät vanhemmat:
1. Aidosti haluamme lapsia ja olemme valmiita antamaan sijoituskodin muillekin lapsille.
2. Tasaisuus, empaattisuus,huumorintaju, välittäminen, oikeudenmukaisuus... yksikään ei liity ulkonäköön, älykkyyteen kyllä.
3. En ole taipuvainen provoiluun ja älyn lahjoissa ei ole koskaan ollut pulaa, paitsi tällä hetkellä kun alennun vastaamaan sinulle. Aina ei voi voittaa! - Suvikki74
tarviin sua kirjoitti:
ja todettu meitä koskien vääräksi. Jos mieheni kokisi minut äitihahmoksi, silloin hänellä olisi oidipuskompleksi. Kysyin häneltä tätä ja sain vastauksen etten muistuta hänen äitiään lainkaan. Mitä tulee "pikkupossuihin", niitä sun kirjoituksen mukaan syntyy siis vain lihaville äideille.Voi voi, kaikenlaisten äitien lapset käy läpi sen sottapytty vaiheen ja naiset ovat muutakin kuin synnytyskoneita. Yhteistuummin lapset hankitaan... Ettet vain ole kateellinen,koska sinua kukaan ei edes halua harkita toiseksi vanhemmaksi...
- Hyvänen aika
sopii yhteen kirjoitti:
Että silleen.
- sanoit
minähhh kirjoitti:
No ei vieläkään malttanut sinne nukkumaan mennä, osui tästä silmään yksi hauska juttu. Tiedä sitten onko kirjoittaja tarkoittanut jotain muuta, mutta esittänyt asiansa vähän huonosti.
"Jos ei mies ole ollut ihan kehitysvammainen, niin hyvin yksinkertainen ainakin. Sellainen mies tarvitsee älykkään vaimon hoitamaan asioita, eikä kukaan kaunis ja hoikka nainen sellaista miestä ottaisi,"
Mitämitämitä, eihän lihava voi olla älykäs, sehän on vain yksinkertainen ihra-aivo. ;> Hyi mitä stereotypioita, ei älykkyys ole koosta kiinni ;)
^^ Paitsi, että aivan varma en tietenkään voi olla, että tarkoittiko kirjoittaja niin, että vajokkimies haluaa lihavan naisen, koska hän on älykäs, eikä sen takia vilkaisekaan hoikkaan, koska tämä on kuitenkin tyhmä bimbo, vaikka niin ainakin tuossa tekstinpätkässä kovasti väitetäänkin.Ota tuosta sitten selvää.
Lihavat naiset ovat tyhmiä ja saavat vain komeita bimpoja, jotka tarvitsevat älykkään naisen huolehtimaan itsestään. - pikkuisia porsaita?
tarviin sua kirjoitti:
Lihavan vaimon ottaneen miehen lapsukaiset ovatkin porsaslauma???
- nimim.
No onpa siinä harvinainen suomalainen, kehuu itseään ja kumppaniaan niin että tässä ihan hymyilyttää. Toivottavasti teidän auvoisa yhteiselo jatkuu vielä tämän ensihuuman jälkeenkin. Ja mikäs siinä, appivanhemmat rikkaita ja akateemisia, voiko ihminen enää muuta toivoa? ;)
- ehkä........
maailma on tässä suhteessa tasaarvoistunut.
kyllä mieheltäkin odotetaan hyvää ulkonäköä,ainakin - ei saa yleistää
Sellaiset miehet pärjäävät hyvin liikemaailmassa jotka ovat miehiin päin ja nousevat "reittä pitkin" Joku mies johtaja on joskus vain kertonut, että tälläinenkin on hyvin yleistä, elikkä kyllä miehen ulkonäössä tälläisissä tapauksissa on merkitystä edetäkseen urallaan. jotkut tekevät sen vaikka eivät pitäisikään jutusta. Ja huipulla on paljon tälläisiä miehiä siksikin, että he ovat hyvin älykkäitä heteromiehiin verrattuna juuri siitä ansiosta, että omaavat naisellisia taitoja miehisten lisäksi...
Ja heterosuhteissa en voi olla kanssasi samaa mieltä vain bimbot katselevat pääasiallisesti ulkonäkön mukaan kumppania. Miehet jotka ovat pimboja myös jos ainoa kriteeri on ulkonäkö, ei siis laatukamaa. Toki enemmän merkitsee suvunjatkamisvietti. Minä lihavana kauniina naisena en katsele rumia miehiä niinkauan kun vielä on viettiä jäljellä, mutta valitettavasti näen hyvillä aivoilla varustetun ja hyväkäytöksisen miehen kauniina, karisma ja luonne geeneissä on myös periytyvää ja suotavaa jälkikasvulle.
Silti olen liikunnallinen luonne ja katselen ennemmin laihoja miehiä, sillä haluan rinnalleni miehen joka on pitkäikäinen, eikä tarvitse huolestua hänen lihavuudesta johtuvia sairauksia. Siitä syystä, että miehet ovat lyhytikäisempiä. Eipä silti niin katsovat laihatkin miehet minua samanluonteenpiirteen havaiten vaistoten...
Lihava mies pullistuvine otsasuonineen näyttää valitettavasti siis lyhytikäiseltä vaikka muuten voisikin olla mukava ihmisenä enkä arvostele painoa ongelmana.
Ja kyllä seuraani ovat yrittäneen monetkin huipulla olevat miehet, sillä he eivät aina ole pimboja tai oikeastaan varmaan hyvin harvoin uskoisin. lihavat vanhemmat miehet tai jälkeenjääneet etsivät nuoria kaunottaria täyttämään aukkoa joita heillä on itsellä henkisessä kasvussaan tahi itseluottamuksen puutoksessaan. Kuka henkisesti ok kypsynyt nainen lähtisi epäkypsän miehen kyytiin? tietenkin silloin jos uskoo kykenevänsä helpolla höynäyttää tältä rahaa. hetkeksi avioon ja sitten eron myötä mukavat liksat...
Lihavuus on ainoastaan ongelma terveydelle ja tosi paha sellainen.
Pääkopan viat ovat sitten ihan eri osastoa...
Mut en valitettavasti näe henkilökohtaisesti lihavuutta esteenä hyvälle elämälle, hän ketä niin näkee pitäisi tutkituttaa ajatuskantaansa uudelleen...
Minä säälin mielummin lihavia miehiä enemmän, sillä heitä on paljon yksinään, lopulta jos tajuavat hakevat itselleen ulkomaalaisen naisen palvelijattarekseen- Onko pääkopassasi vikaa?
"Lihavuus on ainoastaan ongelma terveydelle ja tosi paha sellainen.
Pääkopan viat ovat sitten ihan eri osastoa..."
Lihavuus on yleensä nimenomaan pääkopan ongelma. Jokainen tietää nykyään miten voi laihduttaa ja pitää painonsa kurissa. Jokainen myös tietää että lihavuus aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Pääkopassa on jotain vikaa jos ei hallitse sitä mitä suuhunsa laittaa. (joskus harvoin vika on kilpirauhasessa tms). - olet täysin väärässä
Onko pääkopassasi vikaa? kirjoitti:
Lihavuus on yleensä nimenomaan pääkopan ongelma. Jokainen tietää nykyään miten voi laihduttaa ja pitää painonsa kurissa. Jokainen myös tietää että lihavuus aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Pääkopassa on jotain vikaa jos ei hallitse sitä mitä suuhunsa laittaa. (joskus harvoin vika on kilpirauhasessa tms).Liika syöminen on laiskuutta ja mielen heikkoutta se ei vielä kerro, että pääkopassa olisi palikat sekaisin.
Laiskuudesta ja heikkoudesta pääsee jos on halu yrittää, mutta valitettavasti pääkopan ongelmat on ja pysyy vain siksi, että ei anna lupaa tai tajua itselleen ajatella järkevästi. Jälkimmäinen on yleisin. Pääkopan vika on myös jos on halu alkaa nimittelemään toisia tiedustelematta edes asioista. Se taas juontuu yksinkertaisesti omasta luottamuksen pulasta ihmisiin. Liika paino tai laihuus ei käyttäytymisongelmiin siis vaikuta ;D - kyllä
Onko pääkopassasi vikaa? kirjoitti:
Lihavuus on yleensä nimenomaan pääkopan ongelma. Jokainen tietää nykyään miten voi laihduttaa ja pitää painonsa kurissa. Jokainen myös tietää että lihavuus aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Pääkopassa on jotain vikaa jos ei hallitse sitä mitä suuhunsa laittaa. (joskus harvoin vika on kilpirauhasessa tms).mun täytyy olla sun kanssa samaa mieltä,ainaki omalla kohdalla..Olen itsestäni sanonut aina et "korvien välissä vika kun en älyä lopettaa ylensyöntiä ja lihon jatkuvasti".Muistakaa et tää on vain minusta sanottu,en tarkoita et kaikilla on se sama "vika".Nyt kun muutin elämän tyylini on paino tippunut-14kg,5kk;ssa.Nytkö sitten minulla ei ole enää vika korvienvälissä,siinäpä pulma.Luulenpa että tulen olemaan "ruokaholisti" lopun elämääni,enkä voi periksi antaa missään vaiheessa.Niimpä olenkin päättänyt että elämäntyyli muutos on lopunikäinen(toivottavasti):)
- muuttuja myös
kyllä kirjoitti:
mun täytyy olla sun kanssa samaa mieltä,ainaki omalla kohdalla..Olen itsestäni sanonut aina et "korvien välissä vika kun en älyä lopettaa ylensyöntiä ja lihon jatkuvasti".Muistakaa et tää on vain minusta sanottu,en tarkoita et kaikilla on se sama "vika".Nyt kun muutin elämän tyylini on paino tippunut-14kg,5kk;ssa.Nytkö sitten minulla ei ole enää vika korvienvälissä,siinäpä pulma.Luulenpa että tulen olemaan "ruokaholisti" lopun elämääni,enkä voi periksi antaa missään vaiheessa.Niimpä olenkin päättänyt että elämäntyyli muutos on lopunikäinen(toivottavasti):)
Oletko tullut ajatelleksi että se sama vika on monen normipainoisenkin pääkopassa? Monet syövät kuin viimeistä päivää koko ikänsä, he vain eivät liho. Kaikki eivät liho koskaan. Koko ikäni lihavana elänenä en voi kuin ihmetellä sitä syömisen määrää joka katoaa monen laiheliinin kitaan. Kuka oikeasti tarvitsee sellaisia rasva-ja sokerimääriä joita jotkut pitävät normaalina? Olen koko ikäni tapellut painoni kanssa. Koskaan en ole mässäillyt "roska"ruualla, vuosikymmenet olen syönyt leipäni ilman voita yms. Nytolen pudottanut taas 30 kg elämäntapamuutoksen avulla. Se vaatii aikaa koko loppuelämän. Turha väittää ettei vika olisi juuri päässä koska hetkeksikään ei voi unohtaa, muuten paino nousee heti.
- pääkopan ongelma
olet täysin väärässä kirjoitti:
Liika syöminen on laiskuutta ja mielen heikkoutta se ei vielä kerro, että pääkopassa olisi palikat sekaisin.
Laiskuudesta ja heikkoudesta pääsee jos on halu yrittää, mutta valitettavasti pääkopan ongelmat on ja pysyy vain siksi, että ei anna lupaa tai tajua itselleen ajatella järkevästi. Jälkimmäinen on yleisin. Pääkopan vika on myös jos on halu alkaa nimittelemään toisia tiedustelematta edes asioista. Se taas juontuu yksinkertaisesti omasta luottamuksen pulasta ihmisiin. Liika paino tai laihuus ei käyttäytymisongelmiin siis vaikuta ;D"laiskuutta ja mielen heikkoutta..., jos on halu yrittää...., ei anna lupaa tai tajua itselleen ajatella järkevästi..."
Siinä olet oikeassa että nämä mainitsemasi asiat voivat olla syitä lihavuuteen. Etkö ymmärrä että nämä asiat ovat juuri niitä pääkopan ongelmia? - saamattomuus
pääkopan ongelma kirjoitti:
"laiskuutta ja mielen heikkoutta..., jos on halu yrittää...., ei anna lupaa tai tajua itselleen ajatella järkevästi..."
Siinä olet oikeassa että nämä mainitsemasi asiat voivat olla syitä lihavuuteen. Etkö ymmärrä että nämä asiat ovat juuri niitä pääkopan ongelmia?Ja laiskuus on eri asia kuin tietämättömyys ja ja jäykkäniskaisuus.
Joillain on käyttäytymistapoja jotka ovat vähintäänkin naurettavia, mutta he eivät tajua muuttua, koska ovat todistaneet itselleen jo, olevansa oikeassa ja hyvin menee silti... toki saa mennäkin, mutta paremmin voisi olla vielä jos pääsisi itsekkäistä näkökannoistaan ja luottaisi enemmän kanssaihmisiin ja omiin mahdollisuuksiin vaikuttaa epäitsekkäillä tavoilla. Ja saattanee olla, että lihava itsekäs(sanoitko jotain varakas vielä lisäksi) mies saa jonkun naisen itselleen, mutta millä arvoin, saako hän todellisuudessa jotain? Jos miehellä ei ole muuta annettavaa kuin omaisuus niin hän on tyhjää täynnä, eikä suhteestakaan ole odotettavissa sen enempää tai vähintäänkin se kulkee niillä arvoilla. Todellinen suhde on jotain aivan muuta. Mut totta voi elää elämäänsä rimanalittajana ja ostaa rakkautta itselleen mutta sellaiset rakkaudet eivät pitkiä aikoja kestä ja kuten sanoit mies sai rahoilleen vastineeksi "naispuolisen gigolon".
Valitettavasti se menee molemmin päin samoin, ei pelkästään varakas mies saa epäaitoa seuraa jos ei uskalla elää vaan myös nainenkin.
Ja oikeassa olet tavallaan kyllä myönnän, itse vaan olen oppinut lukemaan itseäni ja luottamaan saavutuksiini. Laihduttaminen on suurimmalla osalla kiinni laiskuudesta ja vain siitä, että siirtää aloittamista.
Mutta laihduttaminen mielestäni on ihan helppoa jos sen tajuaa tehdä elämänmuutoksena yhtenä niistä. Opetella rakastamaan terveellistä ruokaa osana ruokavaliotaan mutta ei tiukkapipoisesti ja nopeasti vaan hitaasti ja varmasti. Sillä tottumukset saa muuttumaan minkä tahansa puolesta vuodesta vuoteen kun yrittää, niin uusiin tapoihin jää kiinni ja vanhat unohtuu ja käyvät sopimattomiksi. Samoin voi oppia rakastamaan liikunnan niitä muotoja jotka kiinnostavat eniten ja sitä myötä luoda itselleen uudenlaisen imagon. Mutta vaikka terveellistä ruokaa rakastaa ja liikuntaa, niin laiska ihminen vain keksii tapoja olla silti laiska ja sanoo itselleen, että ehkä sittenkin vasta huomenna...
piintyneitä tapojaan on oikeasti älyttömän helppoa muuttaa, varsinkin kun pitää mielessä, että elämä on äärettömän lyhyt tuhlattavaksi se vähempään kuin parhaaseen tapaan elää.
Eli laihdutuksen ei tarvi olla pakkopullaa vaan seikkailu itsensä uudistamiseen ja parempaan elämään. Mut siihen ei kannata sotkea ajatusta, että itse muuttuisi ihmisenä paremmaksi ulkonäöltään, mutta toivottavasti mieleltään rikkaammaksi. Ja kun löytää uudenlaisia polkuja oppii arvostamaan kanssaihmisiä uudella tavoin.
Eli aloittaminen ei ole pään ongelma ainoastaan laiskuutta on kyse minkä tahansa aloittamisesta. Ja kun saa aloitetuksi ja pysyy siinä päätöksessään, niin aikaan saa paljon muutakin, kun se mitä aloitti...
Päänongelma on sitä, että aliarvioidaan kanssaihmiset ja itsensäkin siinä samalla...
- kuikka uu
Vuokramökki naapuriksi sattui Jussina pariskunta. Sellainen isomahainen manttaalipösö kultakäätyineen, tiedätte tyypin, sliipattu, hawaiji paita sortsien päällä, tuhtit kintut ja läpykkäät jaloissa. Alkoi siinä laiturilla jutella ja kertoi olevansa vaimon kanssa Jussia viettämässä. Ja vaimo, WAU mikä kaunotar. Siro, nätti muija bikineissään otti aurinkoa. Myöhemmin selvisi että se "vaimo" puhui virolaisesti murtaen Suomea, ja kertoi lähtevänsä takaisin Viroon pyhien jälkeen, kun oli vaan Juhannusta viettämässä täällä. Ei tainnutkaan olla ihan aitoa rakkautta vaikka mattaalipösö kohteli ja läpytteli omistajan elkein:)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1945741Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971- 931969
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291345- 751289
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää111247Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165