Viimepäivinä on kuollut onnettomuuksissa kymmeniä ihmisiä.
Olen tullut siihen tulokseen, että yksi syy onnettomuuksiin on se, että helluntailaiset ovat lopettaneet rukoilemisen suomen kansan puolesta.
Kun olen käynyt Helluntaikirkon sivuilla, olen todennut että rukouksen edelle (kyrie, gloria, credo) on mennyt niin paljon voimia tuhlaavaa järjestelmien hallintaa, että rukous on jäänyt taka-alalle.
Vielä enemmän järkytyin kun kävin Helluntaikansan sivuilla. Siellä "siipeensä" saaneet entiset helluntaipapit viljelevät katkeruuttaan. Sieltäkin on rukous unohtunut. Turha on "heikkien" siellä heitellä rattaisiin kapuloita, kun ovat itse kurkkuan myöden suossa.
Helluntalaisuudessa tänään raha näyttelee niin suurta osaa, että rukous on jäänyt varjoon. Rahaa tarvitaan "isoon pataan" ja "myllykummun painotiloihin" niin paljon, että luotettavat ISÄT? ovat harhautuneet totuudesta, niin helluntaikirkon kohdalla kuin helluntaikansan kohdalla.
Hävetkää! Kaikki Te johtoportaisissa olevat päättäjät. Teidän "tappelujienne" johdosta, meitä on lähtenyt suuri joukko muihin seurakuntiin. Sellaisiin, joissa rukoillaan että Jumala armahtaisi meitä!
Järkytyksellä luin RV,stä yhdestä vammalalaisesta saarnaajasta, joka vain rukoilee sairaitten puolesta. Miksi? Ehkä siksi että hänet leimattaisiin Jumalan mieheksi. Kun olen hänen saarnojaan kuunnellut, olen todennut että miehen takaa loistaa heikko itsetunto.
Sen jälkeen kun helluntailaisuus alkoi leikkiä ihmeillä. Nyt ihmeet leikkivät helluntailaisuudessa. Paljon puhetta...missä näyttö?
Nyt saatte syyttää minua katkeraksi luopioksi. Siitä vaan! Näinhän se menee.
Tähän on kyllä muutama "lääke", että helluntailaisuus parantuisi!
1. Kaikki katkerat/ylpeät/huono itsetunoiset helluntaijohtajat kaivamaan ojaa härmään takakyrön isännän pelloille.
2. Ihmeparantumiskokoukset loppu ja tilalle rukouskokoukset, joissa pyydetään Herraa armahtamaan.
3. Ylistyslaulut on laulettu, tilalle hiljainen odotus. Kuuluuko vielä Jumalan ääni?
4. Velkaantuneet temppelit myyntiin ja raamattuopistot. Tilalle halvemmat puitteet!
5. Helluntaikansan on lopettettava siellä Siikaisissa myyrän työnsä. Tilalle ojan kaivuu ja rukous elämän elpyminen.
6. Kaikki ne naiset ja miehet (tarkoitan vanhimpia, saarnaajia ja evankelistoja) jotka juoruavat ja levittävät katkeruutta/vallan himoa ympärilleen vapautetaan tehtävistään. Ei niitä muuta kuin hauta ja taivas. Tilalle terveitä ja suvaitsevaisia työntekijöitä!
7. Isot amerikkalaiset ihmejulistajat ja ryhmät käännytettäköön jo lentokentällä takaisin. Ei niitä kiinnosta kun raha. Tilalle suuria ja tervehenkisten johtamia rukouskokouksia! (kyrie eleison).
Jumala armahtaa, helluntaikirkko, helluntaikansa ja yleensä helluntailaisuus ei armahda.
TERVEISIN, PAAVALI
Helluntailaiset lopettivat
5
235
Vastaukset
- mutta kenen ?
Kautta aikojen on tapahtunut onnettomuuksia ja rikoksia ja kaikkea pahaa. Myös Jeesuksen eläessä maanpäällä.
Eivät kaikki ihmiset lakkaa ajamasta ylinopeutta tai käyttämättä alkoholia, vaikka uskovia on paljon ja he rukoilevat heidänkin puolestaan.
Rukous ei ole kahle, jolla ohjataan muita ihmisiä toimimaan niin kuin itse tahdotaan.
Rukousta kyllä tarvitaan paljon enemmän ja ylistystä vähemmän.
Aloittaja on kirjoituksensa perusteella Helluntaikirkollisuutta mainostava.
Ehkä myös katkera helluntaiherätyksen kohtalosta, siitä johtunee tuo syyttely ja mustamaalaaminen.
Aloittaja on myös selvä provoilija, tulee mieleen ensimmäisenä vaihtoehtona pentecostal*.
Mitä mieltä te muut olette, onko hän asialla ?- jeesus1
KTS kirjoitti:
Tai kaheli
on kovin surullista lukea ihmisten kiukkuisia omia näkemyksiäänsä, koska monet sanon monet luopuvat jeesuksesta seuraamalla maailman menoa.
Jeesus kumminkin kutsuu jokaista ihmistä yhteyteensä. tiedätkö mitä se tarkoittaa?
sehän tarkoittaa että luetaan ikäänkuin herran huulia eli sitä uuttatestamenttia ymmärryksellä jotta herra saa kasvattaa sinua, ja rukoillaan rauhassa omassa huoneessa tai seurakunnissa. moni kokee pettyneisyyttä uskossa. mutta onko syynä se että ei ole yhtään kärsivällisyyttä ja haluja noudattaa sanaa tosissaan, vaan on paljonkin haluja erilaisiin synnin tekoihin ?
Sen minä sanona rakkaat ystävät hyvät.
ei maanpäällä ole ainuttakaan virheettömän täydellistä seurakuntaa, koska me kaikki olemme vajavaisia lihassa. mutta paljon on hyviä seurakuntia.
ja kannattaa etsiä itselle sellainen joka nojaa herran opetuksiin tiiviisti. sillä monessa toki lauletaan ja sananjulistaminen jää hiukka vähemälle huomiolle. niin eikö silloin kannattaisi mainita siten seurakunnan henkilökunnalle tai paimenelle tai vanhemmistiolle että hei.
Me haluttais enmmän rukouksia tai ylistystä tai sielunhoitoa tai jotain muuta seurakunnassa joka nojaa herran tahtoon. sillä on se niin että monesti seurakunnat lähtevät myös helposti mielistämään ihmisiä, eikä päinvastoin. sillä herraa on kuultava jotta hänen ilonsa ja rakkautensa antaisi eväitä päiviin kestää valheita ja paineita ja murheita.
Jeesus auttaa jos hänen puoleensa käännyt. ole vilpitön ja rukoile (isä meidän) ja anna jeesuksen sanat sinussa kasvaa. sillä sana jota luet vetää sua puoleensa kuin magneetti eikö niin. Jos se tuntuu raskaalta alussa, niin onko tullutkaan mieleen. että sinähän voit rukoilla ja anoa herraltasi spontaania sanan tutkimista niinkuin ilolla, niin herra toki näin tulee vastaan sinua tässä. jeesus pyytää myös ihmistä anomaan ymärrystä ja viisautta. kuinkas onkaan.
Miksi et tekisi tätä jo tänään.
Jeesus on Kristus amen. - ole ainakin jossain
KTS kirjoitti:
Tai kaheli
määrin provokatiivisia?
Mitä järkeä on keskustelupalstalla kirjoittaa mitäänsanomattomia, tasapaksuja viestejä, joissa ei oteta kantaa ja ollaan tyytyväisiä helluntailiikkeen nykytilaan (esimerkki)?
- Jope.48,
Piet. 4:17. Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? 18. Ja jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1102318
- 661435
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2321218Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971155- 111118
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos671055Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.91962IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56949Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175948Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸43918