kun tulee se "kohtaus".... niin mitä silloin voisi yrittää tehdä että himot menisi ohi.
mitä voisi
5
1452
Vastaukset
- mehka
En itse saurasta BEDiä, mutta saan usein ahmimiskohtauksia. Yksi keino, miten hillitä himot ainakin hetkeksi, on päättää: "Teen tuon yhden jutun ekaks ja sitten syön". Tätä voi toistaa, kunnes himot laskevat tai aikaa kuluu niin, ettei enää ehdi ahmia. Toinen keino esimerkiksi ruokailutilanteissa ja juhlissa ja sellaisissa missä on muitakin ihmisiä, on alkaa välittömästi tuputtamaan sitä himottua ruokaa muille. Joskus kun minun tekee äärettömästi mieli jäätelöä ja kippaan puoli litraa jäätelöä kulhoon, päätän viimetingassa antaa sen jollekin muulle.
AINA kun tiedät että "tuon minä aion syödä" tai "en varmasti pysty hillitä itseni tuolta" niin ota se viholliseksi ja haasteeksesi! Ajattele, "tuosta minä kyllä aion päästä eroon, se ei saa tehä minulle pahaa!". On hyvä suuttua asioille joita himoitset. Vaikka se tuntuu lapselliselta, niin esimerkiksi kaupassa suklaahyllyn edessä voit ihan hyvin näyttää niille kieltä tai sanoa hiljaa että inhoan teitä tai vain katsoa vihaisesti. Se estää sinua ostamasta niitä!- Mad.onna
Osta kotiin vaikka naposteluporkkanoita. Kun ahmimishimo iskee tunget niitä naamaan niin kauan, että leuat on tuuasan nuuskana.
Kannattaa myös koettaa pitää verensokeri tasaisena pitkin päivää. Jos ei syö paivällä "kun illalla tulee kuitenkin ahmimiskohtaus" niin se aivan varmasti tulee.
Jotain juomaa, kuten light limua voi koittaa vetää pahimpaan ahmintavimmaansa. Kun maha on täynnä hiilihappopitoista litkua, ei sinne mahdu enää niin paljon muuta.
Myös se auttaa, että keksii muuta tekemistä. Lähse vaikka shoppailemaan ja sovittelemaan uusia vaatteita. Mua ainakin uusien vaatteiden sovittelu motivo pitämään linjat kurissa.
Minulla ei ole BED:tä, eikä sellaista minulla koskaan ole diagnosoitu, mutta olen kyllä kärsinyt erilaisista syömishäiriöistä. Ahmiminenkin on ollut tuttua. - aloittaja
Mad.onna kirjoitti:
Osta kotiin vaikka naposteluporkkanoita. Kun ahmimishimo iskee tunget niitä naamaan niin kauan, että leuat on tuuasan nuuskana.
Kannattaa myös koettaa pitää verensokeri tasaisena pitkin päivää. Jos ei syö paivällä "kun illalla tulee kuitenkin ahmimiskohtaus" niin se aivan varmasti tulee.
Jotain juomaa, kuten light limua voi koittaa vetää pahimpaan ahmintavimmaansa. Kun maha on täynnä hiilihappopitoista litkua, ei sinne mahdu enää niin paljon muuta.
Myös se auttaa, että keksii muuta tekemistä. Lähse vaikka shoppailemaan ja sovittelemaan uusia vaatteita. Mua ainakin uusien vaatteiden sovittelu motivo pitämään linjat kurissa.
Minulla ei ole BED:tä, eikä sellaista minulla koskaan ole diagnosoitu, mutta olen kyllä kärsinyt erilaisista syömishäiriöistä. Ahmiminenkin on ollut tuttua.kiitos.
ei mullakaan ole diagsoitu bediä...mutta ahmin,enkä oksenna, mitä se sitten on ?? - toy...
Hei toi mehkan idea kuullosti hyvältä, täytyyki ottaa heti kokeiluun :D
Itse sairastan anoreksiaa mutta välillä kun tulee hirvee makeanhimo niin sitä onki hyvä koittaa sillon..
Joskus kun kävin ostamassa pussin karkkia kun tuli himo niin söin sieltä muutaman pahimpaan himoon ja heitin loput roskiin. :D se tepsi seuraavanki kerran.. - jurikin niin
toy... kirjoitti:
Hei toi mehkan idea kuullosti hyvältä, täytyyki ottaa heti kokeiluun :D
Itse sairastan anoreksiaa mutta välillä kun tulee hirvee makeanhimo niin sitä onki hyvä koittaa sillon..
Joskus kun kävin ostamassa pussin karkkia kun tuli himo niin söin sieltä muutaman pahimpaan himoon ja heitin loput roskiin. :D se tepsi seuraavanki kerran..ite väännän kaalia,porkkanaa,kurkkua niin että napa on täynnä..=) vie muuten tilla päivän muiltakin rasvasilta ruoilta ku ei enää mee mitää ja nuohan kasvikset ku ei lihota!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718