kun tulee se "kohtaus".... niin mitä silloin voisi yrittää tehdä että himot menisi ohi.
mitä voisi
5
1441
Vastaukset
- mehka
En itse saurasta BEDiä, mutta saan usein ahmimiskohtauksia. Yksi keino, miten hillitä himot ainakin hetkeksi, on päättää: "Teen tuon yhden jutun ekaks ja sitten syön". Tätä voi toistaa, kunnes himot laskevat tai aikaa kuluu niin, ettei enää ehdi ahmia. Toinen keino esimerkiksi ruokailutilanteissa ja juhlissa ja sellaisissa missä on muitakin ihmisiä, on alkaa välittömästi tuputtamaan sitä himottua ruokaa muille. Joskus kun minun tekee äärettömästi mieli jäätelöä ja kippaan puoli litraa jäätelöä kulhoon, päätän viimetingassa antaa sen jollekin muulle.
AINA kun tiedät että "tuon minä aion syödä" tai "en varmasti pysty hillitä itseni tuolta" niin ota se viholliseksi ja haasteeksesi! Ajattele, "tuosta minä kyllä aion päästä eroon, se ei saa tehä minulle pahaa!". On hyvä suuttua asioille joita himoitset. Vaikka se tuntuu lapselliselta, niin esimerkiksi kaupassa suklaahyllyn edessä voit ihan hyvin näyttää niille kieltä tai sanoa hiljaa että inhoan teitä tai vain katsoa vihaisesti. Se estää sinua ostamasta niitä!- Mad.onna
Osta kotiin vaikka naposteluporkkanoita. Kun ahmimishimo iskee tunget niitä naamaan niin kauan, että leuat on tuuasan nuuskana.
Kannattaa myös koettaa pitää verensokeri tasaisena pitkin päivää. Jos ei syö paivällä "kun illalla tulee kuitenkin ahmimiskohtaus" niin se aivan varmasti tulee.
Jotain juomaa, kuten light limua voi koittaa vetää pahimpaan ahmintavimmaansa. Kun maha on täynnä hiilihappopitoista litkua, ei sinne mahdu enää niin paljon muuta.
Myös se auttaa, että keksii muuta tekemistä. Lähse vaikka shoppailemaan ja sovittelemaan uusia vaatteita. Mua ainakin uusien vaatteiden sovittelu motivo pitämään linjat kurissa.
Minulla ei ole BED:tä, eikä sellaista minulla koskaan ole diagnosoitu, mutta olen kyllä kärsinyt erilaisista syömishäiriöistä. Ahmiminenkin on ollut tuttua. - aloittaja
Mad.onna kirjoitti:
Osta kotiin vaikka naposteluporkkanoita. Kun ahmimishimo iskee tunget niitä naamaan niin kauan, että leuat on tuuasan nuuskana.
Kannattaa myös koettaa pitää verensokeri tasaisena pitkin päivää. Jos ei syö paivällä "kun illalla tulee kuitenkin ahmimiskohtaus" niin se aivan varmasti tulee.
Jotain juomaa, kuten light limua voi koittaa vetää pahimpaan ahmintavimmaansa. Kun maha on täynnä hiilihappopitoista litkua, ei sinne mahdu enää niin paljon muuta.
Myös se auttaa, että keksii muuta tekemistä. Lähse vaikka shoppailemaan ja sovittelemaan uusia vaatteita. Mua ainakin uusien vaatteiden sovittelu motivo pitämään linjat kurissa.
Minulla ei ole BED:tä, eikä sellaista minulla koskaan ole diagnosoitu, mutta olen kyllä kärsinyt erilaisista syömishäiriöistä. Ahmiminenkin on ollut tuttua.kiitos.
ei mullakaan ole diagsoitu bediä...mutta ahmin,enkä oksenna, mitä se sitten on ?? - toy...
Hei toi mehkan idea kuullosti hyvältä, täytyyki ottaa heti kokeiluun :D
Itse sairastan anoreksiaa mutta välillä kun tulee hirvee makeanhimo niin sitä onki hyvä koittaa sillon..
Joskus kun kävin ostamassa pussin karkkia kun tuli himo niin söin sieltä muutaman pahimpaan himoon ja heitin loput roskiin. :D se tepsi seuraavanki kerran.. - jurikin niin
toy... kirjoitti:
Hei toi mehkan idea kuullosti hyvältä, täytyyki ottaa heti kokeiluun :D
Itse sairastan anoreksiaa mutta välillä kun tulee hirvee makeanhimo niin sitä onki hyvä koittaa sillon..
Joskus kun kävin ostamassa pussin karkkia kun tuli himo niin söin sieltä muutaman pahimpaan himoon ja heitin loput roskiin. :D se tepsi seuraavanki kerran..ite väännän kaalia,porkkanaa,kurkkua niin että napa on täynnä..=) vie muuten tilla päivän muiltakin rasvasilta ruoilta ku ei enää mee mitää ja nuohan kasvikset ku ei lihota!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286