Järkyttävää luettavaa kasteesta!

hartonen

Täällä lähinnä säälittävää luettavaa mm. siitä mitä kaste ei ole ja mitä se on. En itsekään ole mikään kiihkoluterilainen enkä allekirjoita kaikkea luterilaisessa kasteopetuksessa, mutta tämä teksti etenkin se osuus missä kerrotaan mitä kaste on herättää paljon pettymystä!!

Onko tuo se kaste JOTA ITSE JEESUS KRISTUS PITÄÄ NIIN TÄRKEÄNÄ ETTÄ NIMENOMAAN KEHOTTAA KASTAMAAN???

http://www.nokia.svk.fi/?sid=13&tid=444

103

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hartonen

Vielä se että kaste ei itseasiassa OLE TUON OPETUKSEN MUKAAN YHTÄÄN MITÄÄN. Johtopäätös on mihin tuollaista kastetta tarvitaan??

• Aritta

kastetta ylipäätään lainkaan?

• tarvitaan.
        Aritta kirjoitti:

kastetta ylipäätään lainkaan?

Mistähän kirkko saisi jäsenensä ilman pakollista lapsikastetta.
        Ei tavallinen suomalainen viitsisi liittyä kirk-
        koon ja maksaa kirkollisveroja ilman pakollista
        liittymisseremoniaa.

• Aritta
        tarvitaan. kirjoitti:

Mistähän kirkko saisi jäsenensä ilman pakollista lapsikastetta.
        Ei tavallinen suomalainen viitsisi liittyä kirk-
        koon ja maksaa kirkollisveroja ilman pakollista
        liittymisseremoniaa.

kenenkään ole pakko kastaa lapsiaan. Niin no tietysti jos haluaa olla mukana kirkossa mutta silloinhan sitä on mukana kaikissa kirkon rituaaleissa muutenkin.

• terence.hill

Pari kommenttia vain. Sivun tekstissä on satoja virheitä, mutta kuka näitä jaksaa jatkuvasti kaikkia oikoa?

Lähetyskäsky (Matt.28:19-20) selitetään perinteisesti väärin. Siinä nimittäin selvästi ja vastaansanomattomasti käsketään tehdä kaikki kansat opetuslapsiksi kastamalla ja opettamalla. On kieliopin vastaista vääntää tämä kohta niin, että ensin usko, sitten kaste, sitten opetus. Ennakkoasenne vain pakottaa vääristämään tekstin, kun on fiksauduttu tekemään asiat "oikeassa järjestyksessä".

"Ellei tätä uudestisyntymistä ole ensin tapahtunut, ei kaste hyödytä yhtään mitään!"

-No, mitähän se hyödyttää uskoontulon jälkeen? Kertoisiko joku joskus? Mistä jään paitsi, kun olen lapsena saanut kasteen ja nyt uskon?

"Kaste oli julkinen."

-No, miksihän Filippin vanginvartijan perhekunta kastettiin heti, keskellä yötä? Jos tuo ajatus olisi oikea, niin heidän kasteellensa olisi odotettu sopivaa ajankohtaa ja järjestetty julkinen näkyvä tapahtuma torvisoittokuntien ja rumpujen kera... Miksi Filippus kastoi hoviherran matkalla, syrjässä?

• Aritta

tulkkaa raamattunsa niin kuin haluaa. Jokainen on tulkkaamisessaan yhtä oikeassa ja yhtä väärässä.

• terence.hill
        Aritta kirjoitti:

tulkkaa raamattunsa niin kuin haluaa. Jokainen on tulkkaamisessaan yhtä oikeassa ja yhtä väärässä.

Kyllä on OIKEAMPAA uskoa, mitä Raamattu sanoo, kuin "tulkita" sitä niin, että muuttaa tekstin ajatuksen toiseksi.

• mutta...
        terence.hill kirjoitti:

Kyllä on OIKEAMPAA uskoa, mitä Raamattu sanoo, kuin "tulkita" sitä niin, että muuttaa tekstin ajatuksen toiseksi.

Usko mitä raamattu sanoo olis ainaki kristinuskon historiaa katsoen ollut oikeampaa.

Miksi kristinusko ei ole koko olemassa olonsa aikana oikeammin lukenut edes raamatun älä tapa käskyjä??
        Olisko uskottavaa että kristinuskon herra oikeammin on herra saatana jota jumalana palvotaan? Ellei niin todista kristinuskon tekemät ja teettämät älä tapa käskyjen vastaisuudet Jumalan ja Jeesuksen Tahdoksi raamatun UT:llä. Ellet siihen pysty niin tiedämme kristinuskon herraksi herra saatanan jota jumalanaan palvelevat.

• Aritta
        terence.hill kirjoitti:

tulkitsevat. Sitten kaikki uskovat omaan tulkintaansa. Raamattu ei ole niin selväsanainen koska se on kirjoitettu vertauskuvin.

• taappo

Raamattu totisesti järkyttää ja säikäyttää uskonnollisen ihmismielen, joka on tuudittautunut eksyttävään valerauhaan.

Niin Jumalan Sana toimii aina!
      Ellei se säikäytä, ihminen ei tee muutosta elämässään ja toiminnassaan.
      Raamattu ei ole mikään kompromissikirja, jonka ilmoitusta tulkitaan, miten itselle sattuu sopimaan parhaiten.

Jumala itse valvoo sanaansa ja seisoo viimeisenä multien päällä.
      Kun Jumalaa pelkäävä sydän vavahtaa rinnassa, ihminen tietää varmasti, että Jumala on puhutellut häntä.
      Tämän jälkeen vastuu siirtyy kuulijalle, ihmiselle, otanko Sanan vastaan vai paadutanko omantunnon äänen.

Kun teen Jumalan tahdon, Jumalan rauha saa sijan sydämessäni eikä minun tarvitse enää järkyttyä mistään ympärilläni riehuvista riidoista.

Siunauksin!

• taappo

..., että mainitsemasi sivusto (nokian vapaaseurakunta) vaikutti todella hyvältä!

• ML213
        taappo kirjoitti:

..., että mainitsemasi sivusto (nokian vapaaseurakunta) vaikutti todella hyvältä!

Samoin. Selailin alkupuolta, niin mikä tässäkin olisi väärää opetusta.Vapaasrk , ainakin täällä päin, kastaa uskoon tulleita ihmisiä, vaikka he eivät liity Vapaaseurakuntaan.
        Niin, "mikä estää meitä kastamatta".

• MONIA

Asenteesi järkyttää monia.
        Sinua ei ole vielä yhtää järkyttänyt kristinuskon pakkouskon levittäminen pakkokasteilla ja murhilla.
        Kun sitä uskosi saatanallisuuden sivistystä ruotsista meille tuotiin tappamalla ja tapattamalla niin sen hyväksyt koska palvelet heidän herraansa; herra saatanaa jumalana.
        Häpeäisit edes!!!

• taappo
        MONIA kirjoitti:

Asenteesi järkyttää monia.
        Sinua ei ole vielä yhtää järkyttänyt kristinuskon pakkouskon levittäminen pakkokasteilla ja murhilla.
        Kun sitä uskosi saatanallisuuden sivistystä ruotsista meille tuotiin tappamalla ja tapattamalla niin sen hyväksyt koska palvelet heidän herraansa; herra saatanaa jumalana.
        Häpeäisit edes!!!

...viestini sisältö.

En todellakaan ole "kristinuskon pakkokasteen" puolella...

• tulkitsin
        taappo kirjoitti:

...viestini sisältö.

En todellakaan ole "kristinuskon pakkokasteen" puolella...

Kai sitten tulkitsin väärin tämän:

"Niin Jumalan Sana toimii aina!
        Ellei se säikäytä, ihminen ei tee muutosta elämässään ja toiminnassaan.
        Raamattu ei ole mikään kompromissikirja, jonka ilmoitusta tulkitaan, miten itselle sattuu sopimaan parhaiten."

Mielestäni kun suomeen tuotiin ruotsalainen kristinuskon sivistys murhaamalla kasteesta ja uskosta kieltäytyjät ei juuri Jumalan ja Jeesuksen tahto älä tapa käskynkään valossa noudatettu joten "Jumalan Sana" oli heillä saatanan sana! Toisaalta olet oikeassa siinä mielessä että kristinuskossa todistettavasti saatanaa jumalanaan palvelevat mutta et kertonut siitä selvyydellä.
        Eli totuus jäi rivien väliin!

• mathetes

Kiitos hartonen tuosta SVK,n linkistä, teksti oli todellakin erittäin hyvää ja selkeää tekstiä! Kannattaa jokaisen ehdottomasti se lukea!

On selvää, että ihminen joka ei vielä omista uskon kautta Kristuksen henkeä, vierastaa tuotakin tekstiä, sillä siinä tosiaankin on Jumalan henki asialla joka tuon on innoittanut kirjoittamaan! Luonnollinen ihminen ei sitä ymmärrä, vaan ihminen joka on varustettu Jumalan ja Kristuksen hengellä, vain sellainen voi tuon ymmärtää!

Siunausta vain ja Herra meitä jokaista sanallaan ja hengellään valaiskoon ymmärtämään hänen sanomaansa, meitä jotka niin hitaasti ymmärrämme!

• terence.hill

Kunhan vain tavalla tai toisella kerrotaan, että ensin pitää olla usko ja sitten kaste, niin tämä uskovien kasteen kannattajalauma ryntää kilvan kehumaan ja kiittelemään kirjoitusta. Kuorossa nämä veikkoset vain toistelevat toinen toisiltaan oppimiaan, ohi Raamatun meneviä, järjenpäätelmiä.

Ei kai teille voi kuin nauraa.

• Hyvää Juhannusta
        terence.hill kirjoitti:

Kunhan vain tavalla tai toisella kerrotaan, että ensin pitää olla usko ja sitten kaste, niin tämä uskovien kasteen kannattajalauma ryntää kilvan kehumaan ja kiittelemään kirjoitusta. Kuorossa nämä veikkoset vain toistelevat toinen toisiltaan oppimiaan, ohi Raamatun meneviä, järjenpäätelmiä.

Ei kai teille voi kuin nauraa.

tv. toinen räksyttäjä.

• terence.hill
        Hyvää Juhannusta kirjoitti:

tv. toinen räksyttäjä.

Ja mukavaa kesää muutenkin.

• hartonen

Olen uudestisyntynyt koska uskon Jeesukseen syntieni sovittajana ja myös siis hänen ylösnousemukseensa. Eli minullako ei nyt ole kristuksen henkeä vai?? On se merkillistä kun on uudestisyntynyt mutta ei kuitenkaan ole pyhää henkeä?? Eli joudunko nyt helvettiin kuitenkin koska kasteoppi on erilainen??

Mitä ihmeen merkitystä tuollaisella tunnustamis kasteella on koko elämälle ja uskolle jos ei siinä mitään tule Jumalalta. Tarvitseeko Jumala kuitenkin nyt minulta jonkun teon jolla osoitan kuuliaisuutta?? Eikö se mennyt niin että Jumala on osoittanut minulle kuuliaisuutta ja minä vain otan kiitollisena vastaan! Tuli se kasteessa tai ei mutta kaiketi olennnaisin asia on että elää nykyhetkeä uskossa, koska muutenhan on varmasti helvetin oma.

Jos järjestystä painotat niin sinun oppisi mukaan täytyy luopion aina mennä UUDELLEEN KASTEELLE KUN PALAA TAKAISIN JEESUKSEN LUO KOSKA MUUTENHAN JÄRJESTYS MENEE VÄÄRINPÄIN?? !! eli 1. parannus 2. usko 3. kaste 4. luopio ja nyt siis alusta 1. parannus 2. usko 3. kaste jne..

Eikö kaste ole saamista Jumalalta eikä siis silloin ole mitään syytä sulkea lapsia siitä pois. Ethän sinäkään kastehetkellä itsessä ymmärtänyt ja uskonut Jeesukseen pelastajana vaan SENKIN ANTOI JUMALA!! Ei kasteesi siis koskaan ole perustunut SINUN OMAAN YMMÄRTÄMISEESI TAI USKOOSI VAAN JUMALAAN JA KRISTUKSEN SOVITUKSEEN!! OLET VALITTU!!!
        Raamattu yksiselitteisesti:

"sillä kaikki olette lahjaksi saaneet"

Pitäisitkö siis Jumalan lahjaa ehtona oikealle kasteelle?? EIkö se ole sama asia kuin lapsen tilanne?? Et ole missään yhtään parempi tai ymmärtäväisempi?? Huomaatko että et saa rakennettua yhtään "parempaa" perustaa uskovien kasteelle FYYSISEN YMMÄRRYKSEN KAUTTA TAI SEN TAKIA!! Kaste lepää kristuksen sovituksessa ja siinä nimessä johon se tehdään! Se on itseisesti oikea kaste tällöin!! Jos reppuusi laitetaan raamattu sinun tietämättäsi niin eihän sinun tietämättömyytesi tee raamattua repussa vääräksi!! Se silti oikea raamattu et vain tiedosta sitä fyysisesti vielä. Samoin on lapsikasteen tapauksessa!! Lapsikaste vaikuttaa sen minkä Jumala on siihen antanut, sille joka uskoo!

• ML213
        hartonen kirjoitti:

Olen uudestisyntynyt koska uskon Jeesukseen syntieni sovittajana ja myös siis hänen ylösnousemukseensa. Eli minullako ei nyt ole kristuksen henkeä vai?? On se merkillistä kun on uudestisyntynyt mutta ei kuitenkaan ole pyhää henkeä?? Eli joudunko nyt helvettiin kuitenkin koska kasteoppi on erilainen??

Mitä ihmeen merkitystä tuollaisella tunnustamis kasteella on koko elämälle ja uskolle jos ei siinä mitään tule Jumalalta. Tarvitseeko Jumala kuitenkin nyt minulta jonkun teon jolla osoitan kuuliaisuutta?? Eikö se mennyt niin että Jumala on osoittanut minulle kuuliaisuutta ja minä vain otan kiitollisena vastaan! Tuli se kasteessa tai ei mutta kaiketi olennnaisin asia on että elää nykyhetkeä uskossa, koska muutenhan on varmasti helvetin oma.

Jos järjestystä painotat niin sinun oppisi mukaan täytyy luopion aina mennä UUDELLEEN KASTEELLE KUN PALAA TAKAISIN JEESUKSEN LUO KOSKA MUUTENHAN JÄRJESTYS MENEE VÄÄRINPÄIN?? !! eli 1. parannus 2. usko 3. kaste 4. luopio ja nyt siis alusta 1. parannus 2. usko 3. kaste jne..

Eikö kaste ole saamista Jumalalta eikä siis silloin ole mitään syytä sulkea lapsia siitä pois. Ethän sinäkään kastehetkellä itsessä ymmärtänyt ja uskonut Jeesukseen pelastajana vaan SENKIN ANTOI JUMALA!! Ei kasteesi siis koskaan ole perustunut SINUN OMAAN YMMÄRTÄMISEESI TAI USKOOSI VAAN JUMALAAN JA KRISTUKSEN SOVITUKSEEN!! OLET VALITTU!!!
        Raamattu yksiselitteisesti:

"sillä kaikki olette lahjaksi saaneet"

Pitäisitkö siis Jumalan lahjaa ehtona oikealle kasteelle?? EIkö se ole sama asia kuin lapsen tilanne?? Et ole missään yhtään parempi tai ymmärtäväisempi?? Huomaatko että et saa rakennettua yhtään "parempaa" perustaa uskovien kasteelle FYYSISEN YMMÄRRYKSEN KAUTTA TAI SEN TAKIA!! Kaste lepää kristuksen sovituksessa ja siinä nimessä johon se tehdään! Se on itseisesti oikea kaste tällöin!! Jos reppuusi laitetaan raamattu sinun tietämättäsi niin eihän sinun tietämättömyytesi tee raamattua repussa vääräksi!! Se silti oikea raamattu et vain tiedosta sitä fyysisesti vielä. Samoin on lapsikasteen tapauksessa!! Lapsikaste vaikuttaa sen minkä Jumala on siihen antanut, sille joka uskoo!

Niin, mitä sanan varsinaisessa merkityksessä tarkoitetaan lapsikasteella.Tätä sanaahan ei löydy Raamatusta.
        Taas lapsi on erittäin laaja käsite.Onhan 50-vuotias, aikuinen ihminen vielä lapsi hänen elossa oleville vanhemmilleen tai oli heidän lapsensa vaikka olisivat kuolleetkin.

Vai tuleeko tämä määritys siitä kun vanhemmat kastaa lapsensa "uskoon".Tämä tilanne olisi kyllä lapsikastetta, sanan varsinaisessa merkityksessä.

Eikö parempi ja kohdentavampi olisi puhua vauvakasteesta.Vauvojahan Lut. kirkko kastaa.

Niin, mistä tämä lapsikaste sana on alunperin lähtenyt.

• Anonyymi

- Huom !Jeesus ITSE lähetyskäskyssä kehoitti kaikki kansat kastamaan kristilliseen uskontoon lapset, ja opettamaan hänen opetus lapsikseen, niin kuin pyhäkoulua ja rippikoulua jne. Yksi usko yksi kaste. Lapset aivan pienet uskoo varauksettomasti Jumalaan ,siksi
      kaste on oikea .

Raamatun tutkija

Paavo Torppavirta

• Anonyymi

Tutki vähän enemmän tai onko sinulla edes Raamattua? Tutkitko ainoastaan luterilaisia tunnustuskirjoja?
        Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutki vähän enemmän tai onko sinulla edes Raamattua? Tutkitko ainoastaan luterilaisia tunnustuskirjoja?
        Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

Sanaan on mahdollista lisätä omiaan. Siis luterilaiset toistavat ja ovat rakentaneet elämänsä katolisen porttokirkon Sanaan lisäämään kohtaan.
        Jeesus opetti moneen kertaa seuraajiaan anomaan Hänen nimessään.
        Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        Isän nimi on Jeesus ja Jeesuksen nimi on Jeesus. Selitä luterilainen, koska ja milloin kumottiin Jeesuksen opetus?
        Jeesus teki tunnetuksi vain ja ainoastaan oman nimensä ja Isän nimen, joka on Jeesus.
        Katolisen kirkon Sanaan lisäämä Matt. 28:19 on ainoa kohta, jossa käytetään isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
        Yksikään opetuslapsi ei koskaan käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki nimeä. Toisin sanoen he eivät olleet kuulleetkaan ns. lähetyskäskyä. Näin ollen Matt. 28:19 on lisätty Raamattuun apostolien jälkeen.

Herra Jeesus sanoo: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin" Matt. 28:19 ei ole Hyvän Paimenen ääni, vaan vieras ääni.
        Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanaan on mahdollista lisätä omiaan. Siis luterilaiset toistavat ja ovat rakentaneet elämänsä katolisen porttokirkon Sanaan lisäämään kohtaan.
        Jeesus opetti moneen kertaa seuraajiaan anomaan Hänen nimessään.
        Isän nimi on Jeesus ja Jeesuksen nimi on Jeesus. Selitä luterilainen, koska ja milloin kumottiin Jeesuksen opetus?
        Jeesus teki tunnetuksi vain ja ainoastaan oman nimensä ja Isän nimen, joka on Jeesus.
        Katolisen kirkon Sanaan lisäämä Matt. 28:19 on ainoa kohta, jossa käytetään isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
        Yksikään opetuslapsi ei koskaan käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki nimeä. Toisin sanoen he eivät olleet kuulleetkaan ns. lähetyskäskyä. Näin ollen Matt. 28:19 on lisätty Raamattuun apostolien jälkeen.

Herra Jeesus sanoo: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin" Matt. 28:19 ei ole Hyvän Paimenen ääni, vaan vieras ääni.
        Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

Ei siellä mitään ylimääräistä ole vaan tuo on Jumalan sanaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siellä mitään ylimääräistä ole vaan tuo on Jumalan sanaa

Tuo sama lässyttäjä inttää aina tuota samaa asiaa mutta kyseinen kohta on Raamatussa

Harhaoppiset haluaa poistaa Raamatusta epämiellyttäviä kohtia

• Anonyymi

Kommenttisi kertoo ettet tajua mitään asiasta.

Sanamuoto paljastaa olevasi uudestisyntymätön kirkollisten fraasien hokija ilman omakohtaista Hengen omistusta.
        Uskontoon kastaminen on juuri sitä josta raamattu ei tiedä mitään.
        Apostolit eivät kazta ketään uskontoon, vaan jokainen kastettu on tullut ensin uskovaksi evankeliumin kuulemisen kautta, omakohtaisen vastaanottamisen jälkeen on kaste.
        Kaste ei anna uskoa eikä mitään muutakaan vaan on ensimmäinen kuuliaisuuden teko Jeesuksen seuraamisessa.
        Luterilaisuudessa ei puhuta eikä taoahdu joskaan uskoontulemisia eikä pikkulapsilla ole mitään hajuakaan koko asiasta.

• Anonyymi

Hehe paavon tutkimukset näyttää vähän keskeneräisiltä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanamuoto paljastaa olevasi uudestisyntymätön kirkollisten fraasien hokija ilman omakohtaista Hengen omistusta.
        Apostolit eivät kazta ketään uskontoon, vaan jokainen kastettu on tullut ensin uskovaksi evankeliumin kuulemisen kautta, omakohtaisen vastaanottamisen jälkeen on kaste.
        Kaste ei anna uskoa eikä mitään muutakaan vaan on ensimmäinen kuuliaisuuden teko Jeesuksen seuraamisessa.
        Luterilaisuudessa ei puhuta eikä taoahdu joskaan uskoontulemisia eikä pikkulapsilla ole mitään hajuakaan koko asiasta.

Kommenttisi kertoo että olet uudestisyntymätön katkera vanhus etkä tajua asioista yhtään mitään

Kaste ei ole mikään kuuliaisuuden teko, eikä Raamattu missään käytä kasteesta sellaista kuvaa

Luterilaisuudessa uskoontulo on välttämätöntä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hehe paavon tutkimukset näyttää vähän keskeneräisiltä !

Ei vaan ihan selkeiltä ja raamatullisilta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä Raamattu puhuu kasteesta kuuliaisuuden askeleena?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommenttisi kertoo että olet uudestisyntymätön katkera vanhus etkä tajua asioista yhtään mitään

Kaste ei ole mikään kuuliaisuuden teko, eikä Raamattu missään käytä kasteesta sellaista kuvaa

Luterilaisuudessa uskoon tulo tapahtuu kuin liukuhihnalta kirkon toimittaman sakramentin kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo sama lässyttäjä inttää aina tuota samaa asiaa mutta kyseinen kohta on Raamatussa

Harhaoppiset haluaa poistaa Raamatusta epämiellyttäviä kohtia

Matteus 28:19 löytty Raamatusta, jokainen voi todeta, mutta Matteus 28:19 EI LÖYDY Jumalan ilmoituksesta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuudessa uskoon tulo tapahtuu kuin liukuhihnalta kirkon toimittaman sakramentin kautta.

Uskoontulo tapahtuu Jumalan Sanan kautta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteus 28:19 löytty Raamatusta, jokainen voi todeta, mutta Matteus 28:19 EI LÖYDY Jumalan ilmoituksesta!

Raamattu on Jumalan ilmoitus ja Matt. 28:19 kuuluu siihen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet päin päin silmiä: TÄSSÄ TYPERÄ VALHEESI: "Kaste ei ole mikään kuuliaisuuden teko, eikä Raamattu missään käytä kasteesta sellaista kuvaa"
        Sana näyttää sinut valhettelijaksi. Israelilaisista on kirjoitettu: Saivat kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä. Jos Israelin heimot eivät olisi olleet kuuliaisille Jumalan käskylle ylittää meri, niin ei myöskään olisi ollut kastetta. Israelilaisila oli mahdollisuus kieltäytyä Punainen Meren kasteesta.
        Kaste on kuuliaisuutta Jumalan Sanalle: "Ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet päin päin silmiä: TÄSSÄ TYPERÄ VALHEESI: "Kaste ei ole mikään kuuliaisuuden teko, eikä Raamattu missään käytä kasteesta sellaista kuvaa"
        Sana näyttää sinut valhettelijaksi. Israelilaisista on kirjoitettu: Saivat kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä. Jos Israelin heimot eivät olisi olleet kuuliaisille Jumalan käskylle ylittää meri, niin ei myöskään olisi ollut kastetta. Israelilaisila oli mahdollisuus kieltäytyä Punainen Meren kasteesta.
        Kaste on kuuliaisuutta Jumalan Sanalle: "Ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen..."

Missä Raamattu sanoo kastetta kuuliaisuuden teoksi???

• Anonyymi

Olisit kirjoittanut totuuden ja laittanut niin kuin totuus on: kaste, JOTA LUTERILAINEN KIRKKO PITÄÄ NIIN TÄRKEÄNÄ

• Anonyymi

Ja apostolit myös

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja apostolit myös

Paavali kirjoitti: Jumala ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan. Niin kumpaa Paavali piti tärkeänä? Eikö evankeliumin julistamista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kirjoitti: Jumala ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan. Niin kumpaa Paavali piti tärkeänä? Eikö evankeliumin julistamista!

Hän piti molempia tärkeänä. Hän ei laita kastamista ja evankeliumin julistusta tärkeysjärjestykseen vaan kyse on siitä että Paavalin homma oli julistaa evankeliumia

• Anonyymi

Suomen luterilaisessa kirkossa on aikoinaan ollut lähes kaikki kansalaiset jäseninö kastettu ja ripitetty !

Luuleeko joku ihan oikeasti että tämä kansa on Jeesuksen opetuslapsia ja matkalla taivaaseen, luuleeko ?

Kun kansa on niin läpijumalatonta kuin olla voi !

Mitä siis tämä pikkulasten kastaminen hyödyttää kun pienintäkään merkkiä ei siitä näy arkielämässä, sanokaa nyt rehellisesti.

• Anonyymi

Onko joku väittänyt että Suomen kansa on opetuslapsia? Ei mikään kansa ole Jeesuksen opetuslapsia vaan se on yksilökohtaista. Maassamme on paljon eri uskontonta.

Tuo jumalaton vaari ei edes tiedä miksi kastetaan, ei se tajua Raamatusta mitään.

• Anonyymi

JA kääkkä inisee taas, pikkulapsista ja luterilaisista ja sen tuska vai kasvaa

Se vihaa luterilaisia, se vihaa uskovia, se vihaa evankelliumia, se vihaa kastamista

Kyseessä on täysin jumalaton kristittyjen vihaaja. Luuleeko joku että kyseinen vaari on Jeesuksen opetuslapsia vaikka on niin jumalaton ja säädytön kuin olla ja voi kaljapuheineen ?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vihaa luterilaisia, se vihaa uskovia, se vihaa evankelliumia, se vihaa kastamista

Kyseessä on täysin jumalaton kristittyjen vihaaja. Luuleeko joku että kyseinen vaari on Jeesuksen opetuslapsia vaikka on niin jumalaton ja säädytön kuin olla ja voi kaljapuheineen ?!

Ei vanhusta kukaan pidä uskovana. Se saa vikistä niin paljon kuin haluaa mutta kristitty se ei ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koita kääkättäjä kasvaa aikuiseksi pikkuhiljaa!

Kun dementia astuu kuvaan, se on myöhäistä ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko joku väittänyt että Suomen kansa on opetuslapsia? Ei mikään kansa ole Jeesuksen opetuslapsia vaan se on yksilökohtaista. Maassamme on paljon eri uskontonta.

Tuo jumalaton vaari ei edes tiedä miksi kastetaan, ei se tajua Raamatusta mitään.

Kyllä lutterin oppi kertoo että vauva saa kasteessa kaikki taivaan tavarat, eikö rippikoulun päätös ole juuri sitä kasteen vahvistus !?

Sen jälkeen ei jäseneltä enää odoteta mitään muuta kuin maksa verosi ajallaan, joka ikinen saarna kirkossa puhutaan jo kasteessa pelastuneelle kansalle !

Lopussa vielä toivotetaan mm ..palvelkaa Herraa iloiten..!

Voi herran kengät sitä pimeyden määrää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koita kääkättäjä kasvaa aikuiseksi pikkuhiljaa!

Kun dementia astuu kuvaan, se on myöhäistä ok.

Koita sinä pedokääkkää kasvaa aikuiseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä lutterin oppi kertoo että vauva saa kasteessa kaikki taivaan tavarat, eikö rippikoulun päätös ole juuri sitä kasteen vahvistus !?

Sen jälkeen ei jäseneltä enää odoteta mitään muuta kuin maksa verosi ajallaan, joka ikinen saarna kirkossa puhutaan jo kasteessa pelastuneelle kansalle !

Lopussa vielä toivotetaan mm ..palvelkaa Herraa iloiten..!

Voi herran kengät sitä pimeyden määrää.

Lutterilla ei ole omaa oppia vauvoille vaan kasteessa saa osallisuuden Kristukseen kuten Raamattu opettaa

Eikö se ole hyvä että saarnataan

Olet pimeä kitisijä

• Anonyymi

Vanhasta ketjusta löysin totuuden luterilaisuudesta, aivan luterilaisen omalla suulla sanottuna: Olen luterilainen ja huomautan, että jos rupeaa miettimään liikaa kastekysymystä ta ehtoollisasiaa, niin koko kristinuskon ydin hämärtyy. Minut on kastettu lapsena, silti Jeesus Kristus on henkilökohtainen Vapahtajan ja uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan.
      SIIS LUTERILAISUUDEN PERUSTA OVAT KASTE JA EHTOOLLINEN, KIRKON SAKRAMENTIT! EIKÄ KIRKON PERUSTA KESTÄ TARKASTELUA EIKÄ KRIITTISTÄ ANALYYSIÄ!

• Anonyymi

Luterilaisuuden ja koko alkukirkon perusta on Kristuksen sovitustyö ja sitä kautta sakramentit

Ikävää jos se sinua noin harmittaa

• Anonyymi

Ei sinua kukaan usko, kopioit samoja viestejä koko ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinua kukaan usko, kopioit samoja viestejä koko ajan.

Joku luterilaisuus-kammo sillä selvästi on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuuden ja koko alkukirkon perusta on Kristuksen sovitustyö ja sitä kautta sakramentit

Ikävää jos se sinua noin harmittaa

Lauseessasi ei ole mitään todellisuutta eikä kestä minkään käännöksen edessä.

Apostoleilla ei ollut sakramenttioppeja eikä ns alkukirkostanne puuttunut susia lammasturkeissa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lauseessasi ei ole mitään todellisuutta eikä kestä minkään käännöksen edessä.

Apostoleilla ei ollut sakramenttioppeja eikä ns alkukirkostanne puuttunut susia lammasturkeissa!

Eikö Jeesuksen sovitustyö ole sinulle todellisuutta??

Apostoleilla oli sakramentit ja he kastoivat ja jakoivat ehtoollista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Jeesuksen sovitustyö ole sinulle todellisuutta??

Apostoleilla oli sakramentit ja he kastoivat ja jakoivat ehtoollista

Yritä pysyä asiassa.

Apostolit eivät kastaneet ketään ilman omakohtaista uskoontuloa eikä mitään sakramenttioppia heillä ollut.

Koita käsittää että sakramentit kuuluvat kirkkoisien valtapolitiikkaan ja työkaluihin kun kansaa hallittiin valheilla pelolla ja jalkapuulla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritä pysyä asiassa.

Apostolit eivät kastaneet ketään ilman omakohtaista uskoontuloa eikä mitään sakramenttioppia heillä ollut.

Koita käsittää että sakramentit kuuluvat kirkkoisien valtapolitiikkaan ja työkaluihin kun kansaa hallittiin valheilla pelolla ja jalkapuulla!

Kyllä apostoleilla oli sakramentit ja kastoivat niin aikuisia kuin lapsiakin

Koita käsittää että sinua on huijattu noilla jalkapuupuheills ja kurkollisella valtahöpinällä

Olet iljettävä pedo etkä yhtään enempää

• Anonyymi

Nyt kun ajatuksen esiintuoja on lynkattu monelta suunnalta niin on aika palata taas kysymykseen, eli mitä merkitystä pikkulapsen kasteella on ollut miljoonien suomalaisten kohdalla, kun askeltakaan ei ole otettu Jeesuksen seuraamiseksi, taivaan valoa ei näy edes taivaan oven avaimenreijästä kastetun ja ripitetyn kansan elämässä !
      Raamatussa uskoontulleet muuttuivat heti sisältä ja päältä kuten jokainen lukutaitoinen näkee !

Aloitatteko uuden lynkkausryöpyn vai kykenettekö aikuiseen mietintään asian laitamasta, aika näyttää ok#

• Anonyymi

Kai siellä sakastissa nyt senverran on arkijärkeä että tajuatte että pikkulapsen kaste on lanseerattu kirkolliseen politiikkaan ihan muista syistä kuin yksilön pelastuninen, vai onko !
        Ymmärrätte, että luterilaisia olisi muutama nyssellinen jos siihen liitytyäisiin raamatullisen opin mukaan, vai ymmärrättekö ?

• Anonyymi

Kylläpäs taas pedokääkkä jauha pikkulapsista, on tullut kai hypättuä niiden kimppuun navetan katolta. Mitään aslekta ei ole otettu Jeesusken seuraamiseksi

Jos et tiedä mikä merkkitys kasteella on niin lue Raamattua ja opeta tuo ikuinen kitinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai siellä sakastissa nyt senverran on arkijärkeä että tajuatte että pikkulapsen kaste on lanseerattu kirkolliseen politiikkaan ihan muista syistä kuin yksilön pelastuninen, vai onko !
        Ymmärrätte, että luterilaisia olisi muutama nyssellinen jos siihen liitytyäisiin raamatullisen opin mukaan, vai ymmärrättekö ?

Ei vaan kaste on Jeesus itse lansaarennut pelastusta ja hänen kuolemaansa liittämistä varten. Luterilaisuuteen liitytään raamatullisen opin mukaan eli kasteen kautta

Myös helluntaiseurakunaan liitytään kasteen kautta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan kaste on Jeesus itse lansaarennut pelastusta ja hänen kuolemaansa liittämistä varten. Luterilaisuuteen liitytään raamatullisen opin mukaan eli kasteen kautta

Myös helluntaiseurakunaan liitytään kasteen kautta

Kommenttisi on avuton ja ohittaa kaikki esiintuodut faktat.

Helluntaihin liitytään siksi koska on tultu omakohtaiseen uskoon ja kaste on uskoontulon seuraus, ensimmöinen askel Jeesuksen seuraamisessa.

Olisi hyvä hankkia oikeaa tietoa asioista eikä tyytyä isiltä perittyihin fraasien hokemisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpäs taas pedokääkkä jauha pikkulapsista, on tullut kai hypättuä niiden kimppuun navetan katolta. Mitään aslekta ei ole otettu Jeesusken seuraamiseksi

Jos et tiedä mikä merkkitys kasteella on niin lue Raamattua ja opeta tuo ikuinen kitinä

No niin et siis kyennyt tuon parempaan !

Ezm helluntaissa on viissataa miljoonaa jäsentä, on teillä kova homma käydä jokaisen yksilön kimppuun!

Olisko normaalimpaa miettiä esiintuotuja asioita ja jättää tuoja henkiin häh ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro mistä sait tiedon kasteen merkityksestä, ja mikä teki siitä kiivailuaseen omassa elossasi ok ?

Erittäin todennäköisesti et ole mitään oppia saanut, et ole omakohtaisedti uudestisyntynyt etkö ymmärrä siitä mitään sen enempää kuin paavin munkkikaan !

Lutteri oli opin kiivailija, koskaan uudrstisyntymätön vailla Pyhän Hengen osuutta sydämessään, sen todistaa viimeiset sanansa kuolinvuoteellaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin et siis kyennyt tuon parempaan !

Ezm helluntaissa on viissataa miljoonaa jäsentä, on teillä kova homma käydä jokaisen yksilön kimppuun!

Olisko normaalimpaa miettiä esiintuotuja asioita ja jättää tuoja henkiin häh ?

Miksi käyte toisten kimppuun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro mistä sait tiedon kasteen merkityksestä, ja mikä teki siitä kiivailuaseen omassa elossasi ok ?

Erittäin todennäköisesti et ole mitään oppia saanut, et ole omakohtaisedti uudestisyntynyt etkö ymmärrä siitä mitään sen enempää kuin paavin munkkikaan !

Lutteri oli opin kiivailija, koskaan uudrstisyntymätön vailla Pyhän Hengen osuutta sydämessään, sen todistaa viimeiset sanansa kuolinvuoteellaan !

Raamatusta mutta sinä et sitä

Lutherin sanat todistavat että hän uskoi ja oli uudestisyntynyt. Sinä et ole sitä

Olet pelkkä kitisevä pedo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusta mutta sinä et sitä

Lutherin sanat todistavat että hän uskoi ja oli uudestisyntynyt. Sinä et ole sitä

Olet pelkkä kitisevä pedo

Sitä juuri vaari on

• Anonyymi

Hellarivaari kieltää Jeesuksen sovitustyön ja kyselee kasteen merkitystä.

Eikö sekin kerro ettei kyseessä ole Jeesuksen opetuslapsi

• Anonyymi

Sitten voi myös kysyä mitä merkitystä upotuskasteella on ollut miljoonien elämässä jotka vain inisevät täällä pikkulapsista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten voi myös kysyä mitä merkitystä upotuskasteella on ollut miljoonien elämässä jotka vain inisevät täällä pikkulapsista?

Kommenttisi ei ole oikeanielinen.

Täällä ei kukaan inuse pikkulapsista vaan yrittää kertoa mitä mieltä raamattu sellaisista rituaaleista on !

Upotuskasteella ei ole mitään merkitystä ellei yksilö sitoudu elämään Jeesusta seuraten, eikä mikään kaste itsessään auta, vasn joka aamu on risti otettava ja kannettava.

• Anonyymi

Hellarivaarikommentissasi ei ole totuutta ei järkeä eikä lookisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommenttisi ei ole oikeanielinen.

Täällä ei kukaan inuse pikkulapsista vaan yrittää kertoa mitä mieltä raamattu sellaisista rituaaleista on !

Upotuskasteella ei ole mitään merkitystä ellei yksilö sitoudu elämään Jeesusta seuraten, eikä mikään kaste itsessään auta, vasn joka aamu on risti otettava ja kannettava.

Oletko sinä sitoutunut seuraamaan Jeesusta? Miten se näkyy?

• Anonyymi

Tekopyhyyttä koko kastaminen. Miekalla se uskonto Suomeenkin tuotiin,tyylillä,että,jos et usko,niin päätä lyhvemmäksi välittömästi.

• Anonyymi

Niinpä niin, niin se tuotiin eikä se ole juuri siitä petraantunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin, niin se tuotiin eikä se ole juuri siitä petraantunut.

Jumalattommuus lisääntyy koko ajan kun kaataminen ja evankeliumin julistus vähenee

• Anonyymi

Siinä kun väittelette, mutta tämä teidän riitelynne on sitten sitä kristillisyyttä Jeesuksessa. Kaste on tietysti seurakuntien tapakulttuuuria. Sen merkitys on seurakuntien jäsenten yhteenkuuluvuudessa.

Näin ulkopuolisen uskonnottoman sanomana.

• Anonyymi

Raamatusta luemme että sielunvihollinen meni Jumalan valtaistuimelle riitelemään mooseksen ruumiista !

Nähdäkseni Jumala ei ollut se riitelijä vaikka oli osallinen tilanteessa.
        Yhteenkuuluvuus on hyvä asia siihen asti että se perustuu valheelle, sitten se ei enää ole hyvä vaan tosipaha.

Sen seurauksena syntyy monia muita pahoja ja ne taas synnyttää omat pahansa.
        Korkoa korolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusta luemme että sielunvihollinen meni Jumalan valtaistuimelle riitelemään mooseksen ruumiista !

Nähdäkseni Jumala ei ollut se riitelijä vaikka oli osallinen tilanteessa.
        Yhteenkuuluvuus on hyvä asia siihen asti että se perustuu valheelle, sitten se ei enää ole hyvä vaan tosipaha.

Sen seurauksena syntyy monia muita pahoja ja ne taas synnyttää omat pahansa.
        Korkoa korolle.

Sinä olet se riitelijä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet se riitelijä

En ole jakanut seurakuntia erilaisten kasteiden perusteella. Sitä tekevät jatkuvasti näihin eri seurakuntiin kuuluvat. Tai henkilöt jotka ehdollistavat toisten elämää kasteen perusteella. He toimivat tuomareina Raamatun tulkintoineen.

Nämä Raamatun eri tulkinnat johtavat näihin riitoihin. Se on surullista, mutta moni haluaa niin. Eli senkus riidelkööt. Saavat siitä varmaan energiaa muuhunkin. Ehkä sielu vahvistuu riitelyjen ja taistelujen kautta.

Kristillisyyttä uskomisella ei voi suositella, jos ajattelee eri tavalla.

• Anonyymi

Jeesuksen omat, Jumalan seurakuntaan kuuluvat, eivät riitele palstalla kasteesta, vaan ryövärit ja varkaat, ne jotka ovat nousseet Jumalan valtakuntaan kastemaljojen ääreltä!
      Sana ilmoittaa täysin ykselitteisesti: Jeesus on ovi ja ainoa tie Jumalan luokse. Jumalattomat ns. kasteen kautta Jumalan valtakuntaan nousseet ovat paniikissa, kun eivät kykene kumoamaan Jumalan Sanaa, ja näin todellakin saaneet ns.kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
      Totuus kasteesta kunnioittaa ja korottaa Jeesusta, Hän, ainoa tie ja ainoa nimi, missä meidän pitää pelastuman.

• Anonyymi

Jumalattomat laittavat Jeesuksen ja kasteen vastakkain

Se on totta että kasteen sisältö on Kristuksen sovitustyö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa ei soviteta syntejä, eikä pestä ihmistä puhtaaksiksi lihan saastasta. Vaikka kuinka tarkkaa kastekaavaa noudatten ja loitsuja lausuen pappi valuttaisi vettä otsaan, niin synnit eivät pyyhkiydy pois!
        Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalattomat luterilaiset asettavat päänkastelun Jeesuksen sijaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa ei soviteta syntejä, eikä pestä ihmistä puhtaaksiksi lihan saastasta. Vaikka kuinka tarkkaa kastekaavaa noudatten ja loitsuja lausuen pappi valuttaisi vettä otsaan, niin synnit eivät pyyhkiydy pois!
        Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.

Synnit sovitettiin ristillä. Kaste liittää tähän sovitukseen ja näin pesee ihmisen puhtaaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalattomat luterilaiset asettavat päänkastelun Jeesuksen sijaan!

Jumalattomat helluntailaiset puhuvat päänkastelusta pilkkaavaan tyyliin. He laittavat Jeesuksen ja kasteen vastakkain. Se on jumalattomille tyypillistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalattomat helluntailaiset puhuvat päänkastelusta pilkkaavaan tyyliin. He laittavat Jeesuksen ja kasteen vastakkain. Se on jumalattomille tyypillistä

Luterilainen kaste on pään kastelu, aivan kuten luterilaisen kirkon kastekaavassa sanotaan.
        Ymmärätkö, luterilaiset itse puhuvat pään kastelusta: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnit sovitettiin ristillä. Kaste liittää tähän sovitukseen ja näin pesee ihmisen puhtaaksi

Ainoa, mitä ihmisen pitää tehdä, on uskoa sovitus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kaste on pään kastelu, aivan kuten luterilaisen kirkon kastekaavassa sanotaan.
        Ymmärätkö, luterilaiset itse puhuvat pään kastelusta: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä".

Raamatullinen kaste se on, riippumatta mit äsinä vikiset

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa, mitä ihmisen pitää tehdä, on uskoa sovitus!

Ei kasteessa mitään soviteta, vaan kasteessa päästäämn osalliseksi sovituksesta. Siksi siinä synnit pestään.

• Anonyymi

Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
      Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
      Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
      Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.

• Anonyymi

Tottakai ateistille Jeesuksen sovitustyö on ajatusharha

• Anonyymi

LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
      Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

Luterilaisuus on valheisiin uskomista!

• Anonyymi

Kyllä, sinulle Jeesuksen jumaluus ja Raamatun opetukset on valehtelua ja täten myös luterilaisuus

Tiedämme kaikki että saatana toimii sinussa ja vihaat meitä uskovia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, sinulle Jeesuksen jumaluus ja Raamatun opetukset on valehtelua ja täten myös luterilaisuus

Se kai näyttää omaa pahaa oloaan kun kopioi samoja viestejä tänne kerta toisenksa jälkeen. Kaikki alkaa yleensä sanalla "luterilaisuus" jota se vihaa yli kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kai näyttää omaa pahaa oloaan kun kopioi samoja viestejä tänne kerta toisenksa jälkeen. Kaikki alkaa yleensä sanalla "luterilaisuus" jota se vihaa yli kaiken.

Niin ei tuollainen ole mitään keskustelua.

Mutta eipä tuota trollia kannata ottaa vakavasti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä teitä uskovia, montako teitä mukavihattavia on, kun en ole elämäni aikana kohdannut ainuttakaan !

Jos siellä on yhtään kansakoulusta läpi päässyttä, niin pitäis tajuta että suomessakin luterilaisuus on poliittisella päätöksellä valittu kansantauti, jolla ei ole juuri mitään tekemistä rasmatun seurakunnan kanssa !

Ettekö osaa lukea kuinka seurakunta syntyi Jeesuksen aikana häh, ei se syntynyt rituaalitempuilla kohdistuen ihmisiin joilla ei ole hajuakaan mistä on kysymys !

Ei tuon tajuamiseen kovin korkeaa hattua tarvita, riittää lukutaito ja eduksi on jos osaa ajaa pyörällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä teitä uskovia, montako teitä mukavihattavia on, kun en ole elämäni aikana kohdannut ainuttakaan !

Jos siellä on yhtään kansakoulusta läpi päässyttä, niin pitäis tajuta että suomessakin luterilaisuus on poliittisella päätöksellä valittu kansantauti, jolla ei ole juuri mitään tekemistä rasmatun seurakunnan kanssa !

Ettekö osaa lukea kuinka seurakunta syntyi Jeesuksen aikana häh, ei se syntynyt rituaalitempuilla kohdistuen ihmisiin joilla ei ole hajuakaan mistä on kysymys !

Ei tuon tajuamiseen kovin korkeaa hattua tarvita, riittää lukutaito ja eduksi on jos osaa ajaa pyörällä.

Et sinä siellä omissa piireissäsi mitään uskovia kohtaakaan.

Luterilaisuus edustaa raamatullisuutta kun taas helluntailaisuus on pelkkä kitisevien vihaajien klubi jolla ei ole mitään tekemistä kristillisyyden kanssa.

Jeesuksen aikana seurakunta ei syntynyt vaan vasta Jeesuksen ylösnousemusen jälkeen eli tuotakaan ei kellarissa tiedetty

Et siis tajunnut tuotakaan joten mene inisemään muualle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus edustaa raamatullisuutta kun taas helluntailaisuus on pelkkä kitisevien vihaajien klubi jolla ei ole mitään tekemistä kristillisyyden kanssa.

Jeesuksen aikana seurakunta ei syntynyt vaan vasta Jeesuksen ylösnousemusen jälkeen eli tuotakaan ei kellarissa tiedetty

Kas vain, siellähän te olette, kastekatiskaa vahtimassa kuten aina !
        Miten siitä nyt töihin joutaisi.

Muista venytellä ja syö kuituja runsaasti !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä taas malliesimerkki vauvakasteen "pyhittävästä" vaikutuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kas vain, siellähän te olette, kastekatiskaa vahtimassa kuten aina !
        Miten siitä nyt töihin joutaisi.

Muista venytellä ja syö kuituja runsaasti !

Siinä taas malliesimerkki upotuskasteen "pyhittävästä" vaikutuksesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä taas malliesimerkki upotuskasteen "pyhittävästä" vaikutuksesta.

Osasit näköjään kopioida toisen viestin. Edistystä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Osasit näköjään kopioida toisen viestin. Edistystä.

Osasit taas inistä vauvoista

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Osasit taas inistä vauvoista

Siksikö sinä hermostuit?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1617
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1511
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1410
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      121
      1343
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      73
      1302
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1170
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      261
      1037
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      991
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      955
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      937
    Aihe