Eli sopiiko tuo 944S kansi tavalliseen koneeseen 8 venttiilisen tilalle ilman suurempia muutoksia?
944 ja 16v kansi
17
1960
Vastaukset
- apinat alkavat
täällä viisastelemaan, niin mene kysymään osoitteesta www.9xxfin.com. Siellä on oikeaa Porsche-osaamista, täällä lähinnä kateellisia paskoja.
- CodeMan
Eiköhän tuohon nyt joku tiedä vastausta ilman että tarvii ruveta rekisteröitymään muualle. Jos kommentin lopussa on joku Corvette-kommentti niin tiedän että on paskapuhetta.
Sano sä ... sopiiko? - Kerrotaan sitten
CodeMan kirjoitti:
Eiköhän tuohon nyt joku tiedä vastausta ilman että tarvii ruveta rekisteröitymään muualle. Jos kommentin lopussa on joku Corvette-kommentti niin tiedän että on paskapuhetta.
Sano sä ... sopiiko?Kyllä se sopii, tosin ei ole pikkuhomma. Kannen lisäksi joudut vaihtamaan moottorinohjauksen, todennäköisesti johtosarjan sekä paljon muuta pikkujuttua, mutta jos homma on ihan vain harrastamisen ilosta, niin kyllä toimeen voi ryhtyä, varsinkin jos vanha 8-v kansi on rikki ja tilalle saa edullisesti 16-v-kannen.
- CodeMan
Kerrotaan sitten kirjoitti:
Kyllä se sopii, tosin ei ole pikkuhomma. Kannen lisäksi joudut vaihtamaan moottorinohjauksen, todennäköisesti johtosarjan sekä paljon muuta pikkujuttua, mutta jos homma on ihan vain harrastamisen ilosta, niin kyllä toimeen voi ryhtyä, varsinkin jos vanha 8-v kansi on rikki ja tilalle saa edullisesti 16-v-kannen.
Eihän se niin vaikeata ollut. Ja tuosta on taas kiva jatkaa tutkimista. Tosiaan olis halvalla saatavana tuo kansi ja kiinnostais se pari heppaa lisää...
- ,,,
Moi,
Jotkut väittävät, että tuo 16-venttiilinen kone ei ole normaalisssa ajossa tehokkaamman tuntuinen vaan pikemminkin päinvastoin. Etenkin ohituskiihtyvyys on 8-venttiilisellä parempi, koska 16-venttiilisessä on kuulemma heikko vääntö ajettaessa nelosella 80-120 vauhtia. En tiedä kun en ole itse s-mallia koskaan ajanut.
Alan lehdet puhuu samaa. 911&Porsche World väittää s-mallin olevan huonoin 944. Kalliimpi ylläpitää ja korjata kun perus 944 ja normaaliajossa hitaampi koska vaatii paljon kierroksia, että teho saadaan ulos.
Muistan lukeneeni koeajoraportin kotimaisesta lehdestäkin 80-luvulla, jolloin S-malli tuli markkinoille. Siinäkin kehotettiin hankkimaan perusmalli, koska se on yhtä nopea, mutta halvempi.
Kannattaa siis miettiä vaihtaaako kannen 16-venttiiliseen, jos siihen ei ole mitään tarvetta. Vaihtamalla alle tehokkaammat jarrut saa usein käytännön suorituskykyä nostettua halvimmalla mahdollisella tavalla.- sanottu,
sillä kyllä nyt 27 lisähevosvoimaa väkisinkin tuntuvat ajossa. Ero 8-venaisen ja 16-venaisen välillä on pääasiassa siinä, että ne 16-tappisen lisähevosvoimat tulevat esiin kunnolla vasta korkeilla kierroksilla, mutta matalilla jengoilla ja alhaisissa nopeuksissa autot ovat hyvin samanlaisia luonteeltaan. 944S ei siis missään nimessä tunnu hitaammalta kuin 944. Moniventtiilikansi parantaa virtausta, joten hitaammalta S ei voi oikeasti tuntua jos se on kunnossa.
Lisäksi jos 944S:ssä ja 944:ssä on uutena ollut hintaeroa, niin ei sitä enää niissä ole... - CodeMan
sanottu, kirjoitti:
sillä kyllä nyt 27 lisähevosvoimaa väkisinkin tuntuvat ajossa. Ero 8-venaisen ja 16-venaisen välillä on pääasiassa siinä, että ne 16-tappisen lisähevosvoimat tulevat esiin kunnolla vasta korkeilla kierroksilla, mutta matalilla jengoilla ja alhaisissa nopeuksissa autot ovat hyvin samanlaisia luonteeltaan. 944S ei siis missään nimessä tunnu hitaammalta kuin 944. Moniventtiilikansi parantaa virtausta, joten hitaammalta S ei voi oikeasti tuntua jos se on kunnossa.
Lisäksi jos 944S:ssä ja 944:ssä on uutena ollut hintaeroa, niin ei sitä enää niissä ole...Ajaisko saman asian jos lähettäis 8-venakannen viilattavaks virtauspenkkiin? Taitaa loppusumma olla sama....
- lisää voimaa irti
CodeMan kirjoitti:
Ajaisko saman asian jos lähettäis 8-venakannen viilattavaks virtauspenkkiin? Taitaa loppusumma olla sama....
tosta vaparista nimittäin. Ehkä portatulla kannella, säädettävillä nokilla ja ohjelmoitavalla moottorinohjauksella voisi saada 10-20 heppaa lisää, mutta tuskin enempää.
Saman vaikutuksen saa jos kevennät autoasi vaikka 50 kiloa. Paras vaihtoehto on kuitenkin ostaa suoraan 944 turbo. - CodeMan
lisää voimaa irti kirjoitti:
tosta vaparista nimittäin. Ehkä portatulla kannella, säädettävillä nokilla ja ohjelmoitavalla moottorinohjauksella voisi saada 10-20 heppaa lisää, mutta tuskin enempää.
Saman vaikutuksen saa jos kevennät autoasi vaikka 50 kiloa. Paras vaihtoehto on kuitenkin ostaa suoraan 944 turbo.Porschen tapauksessa viritysrahan erolla saa jo tehokkaamman. Turbo vaan on hieman erilainen ajaa kuin vapari. Kannattaa jo sitten harkita 968,a jossa on miltei sama heppamäärä.
Ja tuon painonpudotuksen saa helpommalla kun laihduttaa kuskia... niinhän ne rallissakin tekee. Kartanlukija laihdutuskuurille. Tai tyttöystävä Porschen tapauksessa... - sivuttiin
suurta autoteknistä asiaa,jota on syytä avata lisää: moniventtiiliteknologialla saavutetaan periaatteessa vain suurempi alttius hajota(enemmän osia,määrällisesti enemmän kitkapintaa), sekä se että teho siirtyy ylärekisteriin jolloin se ei ole käytössä yhtä hyvin heti kuten tapauksessai 8 venttiilisessä olisi asia. Siksi moniventtiilistä on rääkättävä korkeilla kierroksilla(bensankulutuskin kasvaa samalla) koko ajan jotta pääsee samaan vauhtiin kun sillä tapauksessai 8 venttiilisellä jo normaalikierroksilla.
Siksi maailman nopeimmat ja luotettavimmat urheiluautot luottavat 2 venttiiliin per sylinteri.Sillä kun on puolellaan kaikki muut edut,paitsi se että teineille autoja myydään sillä kuinka korkealla on punaraja,joten lippispäisiä amiksia saadaan houkutelluksi näillä "1000 Valve" tarroilla autonostoon omalta merkiltä,aikuiset ja asioista tietävät taas kammoksuvat sellaisia. Sellaista elämä on. - ikoni James
CodeMan kirjoitti:
Porschen tapauksessa viritysrahan erolla saa jo tehokkaamman. Turbo vaan on hieman erilainen ajaa kuin vapari. Kannattaa jo sitten harkita 968,a jossa on miltei sama heppamäärä.
Ja tuon painonpudotuksen saa helpommalla kun laihduttaa kuskia... niinhän ne rallissakin tekee. Kartanlukija laihdutuskuurille. Tai tyttöystävä Porschen tapauksessa...Dean(ajeli kuplamoottorisella Porsche 356:lla kunnes kuoli vaikka törmäys oli todella pieni,mutta kun auto tehdään pahvista sananmukaisesti niin..),poikaystävä dietille jos ajat Porschea. Senhän tietää jokainen ;)
- unohtanut näköjään näin
sivuttiin kirjoitti:
suurta autoteknistä asiaa,jota on syytä avata lisää: moniventtiiliteknologialla saavutetaan periaatteessa vain suurempi alttius hajota(enemmän osia,määrällisesti enemmän kitkapintaa), sekä se että teho siirtyy ylärekisteriin jolloin se ei ole käytössä yhtä hyvin heti kuten tapauksessai 8 venttiilisessä olisi asia. Siksi moniventtiilistä on rääkättävä korkeilla kierroksilla(bensankulutuskin kasvaa samalla) koko ajan jotta pääsee samaan vauhtiin kun sillä tapauksessai 8 venttiilisellä jo normaalikierroksilla.
Siksi maailman nopeimmat ja luotettavimmat urheiluautot luottavat 2 venttiiliin per sylinteri.Sillä kun on puolellaan kaikki muut edut,paitsi se että teineille autoja myydään sillä kuinka korkealla on punaraja,joten lippispäisiä amiksia saadaan houkutelluksi näillä "1000 Valve" tarroilla autonostoon omalta merkiltä,aikuiset ja asioista tietävät taas kammoksuvat sellaisia. Sellaista elämä on.nopeasti sisälukutaidon, sillä tuollaisista asioista ei puhuttu mitään näissä postauksissa. Moniventtiilikone nimenomaan parantaa alavääntöä. Mutta mitä muuta voi odottaa Piippolan pick-up -kuskilta, jolta on jäänyt myös levyseppälinja vähän pahemmin kesken.
Maailman nopeimmat urheiluautot? Bugattiko? Maailman luotettavimmat urheiluautot? Eli Porsche?
Kaikissa moniventtiilitekniikka... - muuta sanoa kuin
ikoni James kirjoitti:
Dean(ajeli kuplamoottorisella Porsche 356:lla kunnes kuoli vaikka törmäys oli todella pieni,mutta kun auto tehdään pahvista sananmukaisesti niin..),poikaystävä dietille jos ajat Porschea. Senhän tietää jokainen ;)
että Tapastikos-raukka, näkyy taas harhat olevan kohdallaan. Kokeile vaihtaa lääkitystä.
- tyuiok
ikoni James kirjoitti:
Dean(ajeli kuplamoottorisella Porsche 356:lla kunnes kuoli vaikka törmäys oli todella pieni,mutta kun auto tehdään pahvista sananmukaisesti niin..),poikaystävä dietille jos ajat Porschea. Senhän tietää jokainen ;)
Kaikki kuitenkin jo tietävät että pösö on parempi kuin corvetti.
- tyuio
sivuttiin kirjoitti:
suurta autoteknistä asiaa,jota on syytä avata lisää: moniventtiiliteknologialla saavutetaan periaatteessa vain suurempi alttius hajota(enemmän osia,määrällisesti enemmän kitkapintaa), sekä se että teho siirtyy ylärekisteriin jolloin se ei ole käytössä yhtä hyvin heti kuten tapauksessai 8 venttiilisessä olisi asia. Siksi moniventtiilistä on rääkättävä korkeilla kierroksilla(bensankulutuskin kasvaa samalla) koko ajan jotta pääsee samaan vauhtiin kun sillä tapauksessai 8 venttiilisellä jo normaalikierroksilla.
Siksi maailman nopeimmat ja luotettavimmat urheiluautot luottavat 2 venttiiliin per sylinteri.Sillä kun on puolellaan kaikki muut edut,paitsi se että teineille autoja myydään sillä kuinka korkealla on punaraja,joten lippispäisiä amiksia saadaan houkutelluksi näillä "1000 Valve" tarroilla autonostoon omalta merkiltä,aikuiset ja asioista tietävät taas kammoksuvat sellaisia. Sellaista elämä on.Dieseleissäkin on nykyään enemmän kuin kaksi venttiiliä.
Kokeilepa miten osaisit kehua hehkukuulasytytystä.
- sopivuus:
Ensinnäkin, hienoa,autossasi on luultavasti peräti 125 hv ja vääntöä saman verran kuin naapurin Lassin moposkootterissa.
Toisekseen,voit tienata autollasi rahaa ilmoittamalla sen maailman rumimpien tuotteiden nimikkeellä johonkin yleisötapahtumaan, joka on maksullinen, yhdeksi vetonaulaksi.
Kolmanneksi autosi perustuu Audi 80 tekniikalle,saat siihen halvalla uudet kannet Audista/Skodasta/VW:ltä. Toisaalta en suosittele vaihtamaan kansia,sillä ne kestävät usein juuri sellaiset 10 000 km,jopa alle,laatu on niin heikkoa.
Kyllä sopii.- oikeasti jo myöntänyt
häviösi, sillä nämä paskanpuhumisesi eivät ole enää mitään muuta kuin lapsen kiukuttelua.
Et näytä tietävän autotekniikasta yhtään mitään noiden antamiesi "tietojen" perusteella, voi voi.
Joko me kohta lähdetään Ahvenistolle katsomaan kumpi on nopeampi, se sinun mielikuvitus-60-luvun Corvette vai 2000-luvun Porsche?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101641- 1691594
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681485Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231298Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901174Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146953- 92851
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185805Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759