äkkilähdöt Maltalle

Tuulamarke

Olen seurannut äkkilähtöjä pitemmän aikaa ja huomasin, eetä matkat Maltalle ovat selvästi muita edullisempia. Mihinköhän tämä perustuu? Onko paikassa jotain "vikaa" kun matkat myydään alessa. Onko kokemuksia Maltan matkoista?

11

5018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesällä sietämätöntä

      Kaverini oli viime vuonna keskikesällä ja asteita
      n. 40. Nähtävyydet jäi näkemättä ja makasi vain raatona rannalla. Ei olisi kuulemma tullut mieleenkään matkustaa bussilla saarta katselemassa. Baarit täynnä kännisiä ala-ikäisiä kielikurssilaisia.

      • kovat hinnat

        Huonot rannat ym ym ym
        Kalliota on tarpeeksi,jos se lasketaan plussaksi.


      • Mrs S.
        kovat hinnat kirjoitti:

        Huonot rannat ym ym ym
        Kalliota on tarpeeksi,jos se lasketaan plussaksi.

        Turisteja on tänä vuonna PALJON vähemmän kuin esim. viime kesänä ja enne sitä. Ihmiset ovat vähitellen huomanneet, että Malta ei ole edullinen matkakohde, eikä hinta-laatusuhde ole oikein kohdallaan. Varsinkin nyt, kun eurot ovat tulossa käyttöön, hinnat piilonousevat niinkuin kotosuomessakin kävi. Täällä ei muutenkaan ole arvot ihan kohdallaan, eikä ymmärretä oikein millä niitä turisteja saadaan tulemaan uudestaan ja uudestaan. Kaikki-mulle-heti-nyt ja rahat-pois meininki on todella ärsyttävää katseltavaa, kun eivät ymmärrä ettei kukaan tule takaisin sellaiseen paikkaan, jossa tuollaista harrastetaan. Ja kännisiä kielikoululaisia on siis TODELLA paljon. Myös kännisiä paikallisia pikkuhutsuja miniminihameissaan ja lateksisissa horatsubuutseissaan. Yöks.

        Kärjistän, juu...mutta ihan pitkästä kokemuksesta puhun, en viikon lomamatkan jälkeen.


    • ???

      Tulin Maltalta neljä päivää sitten ja voin sanoa että paikassa ei ole mitään vikaa. Ja olimme itsekin äkkilähdöllä.
      Lämmintä reilut kolmekymmentä astetta, rannat kalliorantoja mutta ihan hyvät uinti mahdollisuudet silti,aurinkotuolejakin oli, merivesi uskomattoman kirkasta, paljon oli nähtävää..mm. hienoja rakennuksia. Hintataso vähän halvempi (ruoat,juomat) kuin suomessa mutta ihan normaalit turistipaikan hinnat. Sliemassa aika paljon merkkiliikkeitä joissa vaatteet tietty kalliita. St Julians bile paikka, mutta Sliema rauhallinen ja kiva paikka.
      Ihmiset erittäin ystävällisiä..riippuu varmasti vähän myös omasta käytöksestä..minkälaista kohtelua saa.
      Vähän erilainen verattuna Kreikan saariin, mutta positiivisella tavalla ja voin kyllä suositella paikkaa!

      • ??????????????????

        Saan erilaisen palvelun/kohtelun vieraillessani eri maissa.Erot ovat isojakin.
        Ääripäitä tähän mennessä Saudi-Arabia,Syyria sieltä tylystä päästä.Paremman palvelun päästä taas Vietnam/Thaimaa.
        Käyttäydyn kaikkialla samalla tavalla.
        Kysyn:Miten oma käyttäytymiseni vaikuttaa näin paljon?
        Peiliin katson päivittäin.


      • uskontoko ehkä
        ?????????????????? kirjoitti:

        Saan erilaisen palvelun/kohtelun vieraillessani eri maissa.Erot ovat isojakin.
        Ääripäitä tähän mennessä Saudi-Arabia,Syyria sieltä tylystä päästä.Paremman palvelun päästä taas Vietnam/Thaimaa.
        Käyttäydyn kaikkialla samalla tavalla.
        Kysyn:Miten oma käyttäytymiseni vaikuttaa näin paljon?
        Peiliin katson päivittäin.

        Tuo turistien kohtelu on erilaista eri paikoissa intresseistä ja uskonnosta riippuen. Maltalla, Italiassa ja Espanjassa voi odottaa samanlaista kohtelua. Muslimimaissa melko samanlaista ja noissa buddhalaismaissa kaikkia ihmisiä kunnioitetaan ihan eri tavalla. Intresseistä sen verran, että mitä köyhempi maa, sitä ystävällisemmin vieraita kohdellaan. Vertaa nyt jotain Saudiarabiaa ja Thaimaata.

        Maltasta en osaa vielä sanoa mitään, koska vasta kohta lähden. Mutta esimerkiksi Ranskassa saa uskomattoman huonoa kohtelua, jos vertaa Italiaan ja Kreikkaan. Mutta todellakin Thaimaassa palvelu omaa tasoa.


      • eli.....
        uskontoko ehkä kirjoitti:

        Tuo turistien kohtelu on erilaista eri paikoissa intresseistä ja uskonnosta riippuen. Maltalla, Italiassa ja Espanjassa voi odottaa samanlaista kohtelua. Muslimimaissa melko samanlaista ja noissa buddhalaismaissa kaikkia ihmisiä kunnioitetaan ihan eri tavalla. Intresseistä sen verran, että mitä köyhempi maa, sitä ystävällisemmin vieraita kohdellaan. Vertaa nyt jotain Saudiarabiaa ja Thaimaata.

        Maltasta en osaa vielä sanoa mitään, koska vasta kohta lähden. Mutta esimerkiksi Ranskassa saa uskomattoman huonoa kohtelua, jos vertaa Italiaan ja Kreikkaan. Mutta todellakin Thaimaassa palvelu omaa tasoa.

        Näille,jotka aina vetoavat siihen,että oma käyttäytyminen vaikuttaa,ja jotka hokevat sitä peiliin katsomista:
        Asia on todellakin niinkuin tuossa edelläkin sanotaan,maalla,maanosalla,kulttuurilla,uskonnolla ym on vaikutusta palveluun/kohteluun.
        Malta ei ole milläänmuotoa ole alimmalla tasolla,mutta ei kyllä hurraa-huutojakaan kerää.
        Saudiarabiaa ja Thaimaata muuten voi verrata siinä kuin mitä muuta asiaa tahansa.Kerro toki syy,miksi näin ei olisi?

        "Vertaa nyt jotain Saudiarabiaa ja Thaimaata."

        Haistanko rasismin käryä?


    • maltalla käynyt

      Minusta kohtelu Maltalla ei ollut mitenkään poikkeavan huonoa. Joissain ravintoloissa joutui kyllä odottamaan ja eivät ne myyjät kovin paljon perään huutaneet. Mutta minua se ei häirinnyt.

      Toisaalta minulle muutamat ihmiset tulivat kadulla juttelemaan ja kyselivät mistä olen jne.

      Alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata. Luulen, että Malta ei ole ihan sellainen perinteinen Välimeren rantakohde, jossa suhataan rannan, hotellin ja baarin väliä. Ehkä ihmisiä ei kiinnosta katsella museoita, kirkkoja ja historiallisia paikkoja. Sitä kai Malta enimmäkseen on. Minusta se kuitenkin oli oikein kiinnostavaa, helteestä huolimatta ja voin suositella paikkaa kaikille.

      • maltalla käynyt

        Itse en muuten törmännyt yhteenkään känniseen, en alaikäiseen, en kielikurssilaiseen enkä kenenkään muuhunkaan. Mutta minä tosin en ilta-aikaan liikkunutkaan Pacevillessä. Sliemassa oli iltaisin oikein rauhallista, perheet olivat vauvojen ja vaarien kanssa kävelyllä rantakadulla.


      • reinoka
        maltalla käynyt kirjoitti:

        Itse en muuten törmännyt yhteenkään känniseen, en alaikäiseen, en kielikurssilaiseen enkä kenenkään muuhunkaan. Mutta minä tosin en ilta-aikaan liikkunutkaan Pacevillessä. Sliemassa oli iltaisin oikein rauhallista, perheet olivat vauvojen ja vaarien kanssa kävelyllä rantakadulla.

        osoitteessa
        http://schoolnet.gov.mt/helloeurope/activities/diary.html


      • hello sie
        maltalla käynyt kirjoitti:

        Itse en muuten törmännyt yhteenkään känniseen, en alaikäiseen, en kielikurssilaiseen enkä kenenkään muuhunkaan. Mutta minä tosin en ilta-aikaan liikkunutkaan Pacevillessä. Sliemassa oli iltaisin oikein rauhallista, perheet olivat vauvojen ja vaarien kanssa kävelyllä rantakadulla.

        Kielikurssilaiset ovat päivällä opiskelemassa eivätkä baareissa. Alku-illasta nukkuvat ja sitten menoks...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe