Eli minua pyydettiin tässä kummiksi ja tietenkin suostuin noin hienoon pyyntöön. En kuitenkaan ole ollut ennen kummina enkä hirveästi käynyt noissa ristiäisissä.
Kysymys kuuluukin mitä minun olisi hyvä ostaa kummina (ei sylikummina)kastelahjaksi?
Eikö sen lusikan osta sylikummi?
Kastelahja
7
1829
Vastaukset
- tietääkseni
Ei kai noiden kummilahjojen suhteen ole mitään sääntöjä, että kuka kummi saa mitäkin hommata. Ja eihän kenenkään edes tarvitse hommata mitään.
Minä hommasi lahjaksi kummilusikan, vaikka sain vasta 10 minuuttia ennen kastetilaisuutta tietää olevani sylikummi.- Täti
Usein kummilusikan ostaa sylikummi.
Muita ehdotuksia kastelahjaksi:
Hopeinen kynttilänjalka
Kastesormus
Hopeinen valokuvakehys
"Kun olin pieni"-kirja
Valokuva-albumi
Aika paljon ostetaan myös vaatteita ja leluja
kastelahjaksi.
- täst tulee kans kummi :)
En nyt kylläkään vastaa kysymykseesi (anteeksi), mutta toivottavasti jollain tavalla tulee auttamaan myös sinua :)
Ajattelin tehdä kummilapselleni pienen arkun/laatikon (vauvamuistoille) jonka koristen kauniiksi ja kanteen tulee hänen nimi, pituus ja paino.
Ni voikohan tuon antaa ihan kastelahjana vai "kuuluuko" antaa niitä hopeajuttuja?
Minusta ne on jotenki tylsiä..- lapsen äitinä
voin kertoa, että vanhemmat varmasti arvostavat itsetehtyä lahjaa! Ainakin minä olisin ollut todella iloinen, jos kummi pitää vauvaa ja omaa kummiuttaan niin tärkeänä, että näkee vähän vaivaa persoonallisen lahjan eteen.
- täst tulee kans kummi :)
lapsen äitinä kirjoitti:
voin kertoa, että vanhemmat varmasti arvostavat itsetehtyä lahjaa! Ainakin minä olisin ollut todella iloinen, jos kummi pitää vauvaa ja omaa kummiuttaan niin tärkeänä, että näkee vähän vaivaa persoonallisen lahjan eteen.
Mitäs mieltä muut ovat, onko "pettymys" jos ei tule vauvalle hopealahjoja?
- anni
täst tulee kans kummi :) kirjoitti:
Mitäs mieltä muut ovat, onko "pettymys" jos ei tule vauvalle hopealahjoja?
Itse ainakin arvostan itsetehtyjä lahjoja, ovat parempia kun tavalliset hopeiset. Minun lapseni sai 3 hopeista valokuvakehystä. Moni ostaa sellasen, joten jos on useampi kummi niin olisi hyvä että edes joku toisi muutakin.
- kuitenkin?
lapsen äitinä kirjoitti:
Toiset meistä on näpertelijöitä ja toiset ei. Jotkut antavat rahaa, jotkut itse väkerrettyjä juttuja ja jotkut AIKAA. Ei se itse tehty lahja korreloi millään muotoa kummiuden tai lapsen arvostuksen kanssa. Se voi olla merkki vaikka pihiydestä =) Niin että kannattaisin, ettei mitään lahjamuotoa nosteta ylitse muiden.
Itsekkäät syythän minulla tuohon mielipiteeseeni on. Minusta olisi ihana olla näppärä käsistäni ja kykenevä "näkemään vaivaa persoonallisen lahjan eteen", mutta olen niin onneton poropeukalo, että olen vuosien saatossa oppinut, että minun kannattaa kuitenkin käydä kaupan puolella - arvostan lahjan saajaa yleensä niin paljon, etten viitsi lykkiä hänelle jotain näillä taidoilla kasaan puserrettua taulua tai muuta vastaavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja17322259Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant749466Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.297450Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va796301SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1815924Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot344946HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.1084600Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm984350Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo842022Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa
Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k771310