Olen jostakin kuullut, että jotakin AloeVera-tuotetta on suositeltu sädehoidon vai oliko se kortisonihoidon ohella?
Osaako joku valaista, mitä se ensinnäkin on ja miksi se on hyvä? Vai onko.. Onko kokemuksia?
AloeVera
26
1357
Vastaukset
- I.Sopa
Ei minulla ainakaan ollut siitä mitään hyötyä. Perusrasvat...oikeastaan emulsiot,ovat hyviä.
- huonosti, mitä
tarkoitin.. Siis oli kysymys jostakin AloeVera-juomasta, ei siis voiteista, joita varmaan myös on.
- hintaisia
huonosti, mitä kirjoitti:
tarkoitin.. Siis oli kysymys jostakin AloeVera-juomasta, ei siis voiteista, joita varmaan myös on.
Humpuukia,ei mitään vaikutusta,ainostaan rahastusta.
- I.Sopa
hintaisia kirjoitti:
Humpuukia,ei mitään vaikutusta,ainostaan rahastusta.
On joo olemassa juomanakin,mutta pieni purkki muistaakseni 30e.Vaikka sitä laimennetaakin,mutta silti kallista ja humpuukkia. Kokeilin aloe vera -geeliä kynsivallintulehdukseen,johon sen olisi pitänyt auttaa...höpö höpö...antibioottikuuri siihen auttoi. :)
- aavikkokasvista
huonosti, mitä kirjoitti:
joka on sukua valkosipulille ja parsalle.
Valkosipulillahan on paljon hyviä vaikutuksia, miksei AloeVeralla, käytettiin sitä sitten sisäisesti tai ulkoisesti.
- Vera...
on jo kauan käytetty "luonnontuote" ja iholle hyväksi havaittu.
- Ex-säderölli
Meillä töissä sitä kehotettiin olemaan suosittelematta potilaille. Perusteluna oli se, että on olemassa hyvää ja huonoa aloe veraa. Poimijat saavat palkkansa painon mukaan (siis poimimiensa kasvien painon, ei oman painonsa) ja heillä on siten suuri kiusaus sujauttaa hyvän aloe veran mukaan myös huonoa. Niinpä aloe vera -tuotteet ovat epätasalaatuisia.
Sisäisesti nautittuna siitä ei pitäisi olla erityistä haittaa sädehoidossa. Kaikenlaiset rasvat ihon pinnalla sädetyksen aikana kyllä ovat haitallisia, koska ne nostavat ihoannosta ja mielenkiintoisia kemiallisia reaktioita voi esiintyä. Sädetyksen jälkeen ja iltaisin saa rasvata, mutta kannattaa suosia värittömiä ja hajuttomia puolirasvaisia perusvoiteita. - pointti...
Ex-säderölli kirjoitti:
Meillä töissä sitä kehotettiin olemaan suosittelematta potilaille. Perusteluna oli se, että on olemassa hyvää ja huonoa aloe veraa. Poimijat saavat palkkansa painon mukaan (siis poimimiensa kasvien painon, ei oman painonsa) ja heillä on siten suuri kiusaus sujauttaa hyvän aloe veran mukaan myös huonoa. Niinpä aloe vera -tuotteet ovat epätasalaatuisia.
Sisäisesti nautittuna siitä ei pitäisi olla erityistä haittaa sädehoidossa. Kaikenlaiset rasvat ihon pinnalla sädetyksen aikana kyllä ovat haitallisia, koska ne nostavat ihoannosta ja mielenkiintoisia kemiallisia reaktioita voi esiintyä. Sädetyksen jälkeen ja iltaisin saa rasvata, mutta kannattaa suosia värittömiä ja hajuttomia puolirasvaisia perusvoiteita.eli törmäämme taas tosiasiaan: osta vain hyvälaatuista! Mutta mistä sen hyvälaatuisen erottaa huonolaatuisesta, näin maallikkona?
ps. eikö Suomessakin kasva ( kotona) joku "rohto-aloe vera - kasvi, jonka "maitoa" sivellään mm. palovammoihin...? - jymäytellään naisia
pointti... kirjoitti:
eli törmäämme taas tosiasiaan: osta vain hyvälaatuista! Mutta mistä sen hyvälaatuisen erottaa huonolaatuisesta, näin maallikkona?
ps. eikö Suomessakin kasva ( kotona) joku "rohto-aloe vera - kasvi, jonka "maitoa" sivellään mm. palovammoihin...?Olin hiljattain juuri Aloe Vera kutsuilla,kyllä siellä esittelijä oli sairastanut jos jonkinlaiset taudit ja tuota geelijuomaa juotuaan hän oli kaikista parantunut.
Juuri siinä HEIDÄN juomassaan oli Aloeta 92% mutta MUIDEN tuotteissa vain vähän.
1000 ml pullo maksoi 31,50 € ja jos otti 6 pakkauksen se maksoi 180 €. Jos tuolla juomisella paranee kaikista vaivoista,miksi ei lääkärit sitä anna,ei tarvitsisi jonotella lekuriin ;)
Kyllä meitä kaikilla jymäytetään ja naiset ovat vielä hulluja ja uskovat.
Jaa mistä sen tietää onko aitoa, nainen sanoi..sen maistaa ;)
Huonekasvina on tuota rohto-aloeta,siitä vain otetaan pala ja se on sisältä aivan kuin hyytelöä,sitä sivellään joka paikkaan mikä on kipeä ja ihokin nuortuu ainakin 20 vuodella ;) - tuon lopun
jymäytellään naisia kirjoitti:
Olin hiljattain juuri Aloe Vera kutsuilla,kyllä siellä esittelijä oli sairastanut jos jonkinlaiset taudit ja tuota geelijuomaa juotuaan hän oli kaikista parantunut.
Juuri siinä HEIDÄN juomassaan oli Aloeta 92% mutta MUIDEN tuotteissa vain vähän.
1000 ml pullo maksoi 31,50 € ja jos otti 6 pakkauksen se maksoi 180 €. Jos tuolla juomisella paranee kaikista vaivoista,miksi ei lääkärit sitä anna,ei tarvitsisi jonotella lekuriin ;)
Huonekasvina on tuota rohto-aloeta,siitä vain otetaan pala ja se on sisältä aivan kuin hyytelöä,sitä sivellään joka paikkaan mikä on kipeä ja ihokin nuortuu ainakin 20 vuodella ;)tosissasi. Nimittäin minäkään en mitään pullotettua ostaisi, mutta olen kuullut monen vannovan tuon itse kasvin nimeen.
Näistä huu-haa -lääkkeistä. ... Kun sairastuin syöpään, eräs tuttu väkisin ostatti minulla eräitä luontaistuotteita, jotka myös parantavat KAIKKI SAIRAUDET. Yhden kalkkitaplettipurkin söin ja sitten kieltäydyin ostamasta muuta... - näin kerrottiin
tuon lopun kirjoitti:
tosissasi. Nimittäin minäkään en mitään pullotettua ostaisi, mutta olen kuullut monen vannovan tuon itse kasvin nimeen.
Näistä huu-haa -lääkkeistä. ... Kun sairastuin syöpään, eräs tuttu väkisin ostatti minulla eräitä luontaistuotteita, jotka myös parantavat KAIKKI SAIRAUDET. Yhden kalkkitaplettipurkin söin ja sitten kieltäydyin ostamasta muuta...Tuosta rohtoaloesta senverran että itse en ole kokeillut,mutta kävimme juuri Turun kasvitieteellisessä ja siellä opas antoi siitä kukasta palan ja hieroimme sitä.. kuka mihinkin kohtaan.
Hän sanoi että se on ikivanha rohto,mitä on käytetty jos johonkin vaivaan ja myös tehoaa. Siitäkään ei ole mitään kokemusta itsellä.Mutta ei se ainakaan syöpää paranna,se on varma ;) - palstalle
jymäytellään naisia kirjoitti:
Olin hiljattain juuri Aloe Vera kutsuilla,kyllä siellä esittelijä oli sairastanut jos jonkinlaiset taudit ja tuota geelijuomaa juotuaan hän oli kaikista parantunut.
Huonekasvina on tuota rohto-aloeta,siitä vain otetaan pala ja se on sisältä aivan kuin hyytelöä,sitä sivellään joka paikkaan mikä on kipeä ja ihokin nuortuu ainakin 20 vuodella ;)HÖPINÄT!
- se edellinen kyselijä
näin kerrottiin kirjoitti:
Tuosta rohtoaloesta senverran että itse en ole kokeillut,mutta kävimme juuri Turun kasvitieteellisessä ja siellä opas antoi siitä kukasta palan ja hieroimme sitä.. kuka mihinkin kohtaan.
Hän sanoi että se on ikivanha rohto,mitä on käytetty jos johonkin vaivaan ja myös tehoaa. Siitäkään ei ole mitään kokemusta itsellä.Mutta ei se ainakaan syöpää paranna,se on varma ;)ei varmaan paranna syöpää, mutta sädehoidon aiheuttamiin palovammoihin saattaisi sopia.
Mistähän tuota rohtoaloeta saisi. Sen mehuhan ( vai onko se maitoa?) on varmasti 100 %:sta. - Ex-säderölli
palstalle kirjoitti:
HÖPINÄT!
Ei tämä ole höpinää. Tässä keskustellaan luontaistuotteista ja niiden mahdollisista ominaisuuksista syöpää vastaan. Se jos mikä on aiheen mukaista keskustelua. Ja tämä mielipide kirjoittajalta, joka vastustaa huuhaalääkitystä epätoivoisten ihmisten armottomana rahastuksena.
- Ex-säderölli
se edellinen kyselijä kirjoitti:
ei varmaan paranna syöpää, mutta sädehoidon aiheuttamiin palovammoihin saattaisi sopia.
Mistähän tuota rohtoaloeta saisi. Sen mehuhan ( vai onko se maitoa?) on varmasti 100 %:sta., ettet käytä sädehoidon aiheuttamista ihovaurioista nimitystä "palovamma". Kyse on aivan erilaisesta vammasta, vaikka se voikin tuntua samalta. Sitä voisi verrata siihen, että Juhannuksen jälkeen kertoisit töissä olleesi koko viikonlopun pilvessä kun tarkoitat humalassaolemista. Ennen kuin huomaisitkaan, joutuisit huumetestiin. Kännipäisyydestä kukaan taas ei lotkauttaisi korvaakaan, ellet haisisi vanhalle viinalle.
Ja, niin, kuten sanoin, sädehoidon aiheuttamiin ihovaurioihin ei kannata käyttää aloe vera -tuotteita. Jos tuote onkin susi, iho kärsii entistä pahemmin. - "kevätihme"
Ex-säderölli kirjoitti:
, ettet käytä sädehoidon aiheuttamista ihovaurioista nimitystä "palovamma". Kyse on aivan erilaisesta vammasta, vaikka se voikin tuntua samalta. Sitä voisi verrata siihen, että Juhannuksen jälkeen kertoisit töissä olleesi koko viikonlopun pilvessä kun tarkoitat humalassaolemista. Ennen kuin huomaisitkaan, joutuisit huumetestiin. Kännipäisyydestä kukaan taas ei lotkauttaisi korvaakaan, ellet haisisi vanhalle viinalle.
Ja, niin, kuten sanoin, sädehoidon aiheuttamiin ihovaurioihin ei kannata käyttää aloe vera -tuotteita. Jos tuote onkin susi, iho kärsii entistä pahemmin.En voi olla puuttumatta kommenttiisi. Annat sen vaikutelman ,että olet sädehoidon asiantuntija.
Kerrot,ettei sädehoidon ihovaurio ole "palamista" eikä näin ollen iholle tule "palovammaa".
Suomen syöpäpotilaat ry on julkaissut Rintasyöpäpotilaan oppaan ( omani on vuodelta 2004). Sivulla 19 kerrotaan sädehoidon sivuvaikutuksista. Viimeisellä rivillä on lause:
" hankalastikin PALANUT iho alkaa yleensä nopeasti parantua pari viikkoa sädehoidon päättymisen jälkeen". - se edellinen
Ex-säderölli kirjoitti:
, ettet käytä sädehoidon aiheuttamista ihovaurioista nimitystä "palovamma". Kyse on aivan erilaisesta vammasta, vaikka se voikin tuntua samalta. Sitä voisi verrata siihen, että Juhannuksen jälkeen kertoisit töissä olleesi koko viikonlopun pilvessä kun tarkoitat humalassaolemista. Ennen kuin huomaisitkaan, joutuisit huumetestiin. Kännipäisyydestä kukaan taas ei lotkauttaisi korvaakaan, ellet haisisi vanhalle viinalle.
Ja, niin, kuten sanoin, sädehoidon aiheuttamiin ihovaurioihin ei kannata käyttää aloe vera -tuotteita. Jos tuote onkin susi, iho kärsii entistä pahemmin.mutta minusta palovamma on palovamma. Enkä ole sanonut käyttäväni AloeVera -tuotteita, vaan olisin halunnut kokeilla sitä ko. kasvista saatavaa maitoa/nestettä.
Aivan sama kuin toinen puhuisi luontaistuotepillereistä ja toinen mustikoista ja muista marjoista. Minä syön marjat marjoina, en käytä luontaistuotteita. - rohtoaloe
se edellinen kirjoitti:
mutta minusta palovamma on palovamma. Enkä ole sanonut käyttäväni AloeVera -tuotteita, vaan olisin halunnut kokeilla sitä ko. kasvista saatavaa maitoa/nestettä.
Aivan sama kuin toinen puhuisi luontaistuotepillereistä ja toinen mustikoista ja muista marjoista. Minä syön marjat marjoina, en käytä luontaistuotteita.en kevätihme...
- Ex-säderölli
"kevätihme" kirjoitti:
En voi olla puuttumatta kommenttiisi. Annat sen vaikutelman ,että olet sädehoidon asiantuntija.
Kerrot,ettei sädehoidon ihovaurio ole "palamista" eikä näin ollen iholle tule "palovammaa".
Suomen syöpäpotilaat ry on julkaissut Rintasyöpäpotilaan oppaan ( omani on vuodelta 2004). Sivulla 19 kerrotaan sädehoidon sivuvaikutuksista. Viimeisellä rivillä on lause:
" hankalastikin PALANUT iho alkaa yleensä nopeasti parantua pari viikkoa sädehoidon päättymisen jälkeen".Ehei, sanon nimenomaan että sädehoidon aiheuttama ihovaurio on "palamista" ja se on "palovamma". Sen sijaan en väitä että se olisi palamista ja kyse olisi palovammasta. Tärkeä vivahde-ero. Iho voi auringossakin palaa, mutta syntynyttä vauriota ei kutsuta palovammaksi vaan auringonpolttamaksi. Ionisoivan säteilyn aiheuttamille ihovaurioille ei ole omaa, lyhyttä nimitystä. Jotkut puhuvat säteilypalovammoista. Minä puhun "palovammoista" tai ionisoivan säteilyn aiheuttamista ihovaurioista.
Turhaa saivartelua? Palovammoihin liitetään tavallisesti voimakas, shokeeraava kipu, jonka jälkeen palovamma on selvästi nähtävillä iholla. Sellaisesta reaktiosta ei sädehoidossa ole kyse ja minusta se on hyvä pitää mielessä. Ihmiset suhtautuvat muutenkin pelokkaasti sädehoitoon ja on tarpeetonta pelotella heitä millään kärventymisvaaralla. - palovamma
Ex-säderölli kirjoitti:
Ehei, sanon nimenomaan että sädehoidon aiheuttama ihovaurio on "palamista" ja se on "palovamma". Sen sijaan en väitä että se olisi palamista ja kyse olisi palovammasta. Tärkeä vivahde-ero. Iho voi auringossakin palaa, mutta syntynyttä vauriota ei kutsuta palovammaksi vaan auringonpolttamaksi. Ionisoivan säteilyn aiheuttamille ihovaurioille ei ole omaa, lyhyttä nimitystä. Jotkut puhuvat säteilypalovammoista. Minä puhun "palovammoista" tai ionisoivan säteilyn aiheuttamista ihovaurioista.
Turhaa saivartelua? Palovammoihin liitetään tavallisesti voimakas, shokeeraava kipu, jonka jälkeen palovamma on selvästi nähtävillä iholla. Sellaisesta reaktiosta ei sädehoidossa ole kyse ja minusta se on hyvä pitää mielessä. Ihmiset suhtautuvat muutenkin pelokkaasti sädehoitoon ja on tarpeetonta pelotella heitä millään kärventymisvaaralla.Nimittäin sädehoidossa voi iho "palaa" niin pahasti että nahka lähtee "levyinä" ( ei pelkästään hilseile).
- Blogissa, jonka
on kirjoittanut eräs naispuolinen aivokasvain "potilas", hän kertoo, että oli käyttänyt AloeVera-karpalojuomaa sädehoidon ja kortisonihoidon aikana ja arveli itse päässeensä pienemmillä annoksilla kortisonia juuri Aloe Veran ansiosta.
http://koti.mbnet.fi/~hhalttu/uusimmat.html
Koskettavaa luettavaa muutenkin.- puolukkamehun
hyvää tekevät vaikutukset on jopa lääkärikunnan tiedossa. Eiväthän ne syöpää paranna, mutta..
Mutta minullekin lääkäri sanoi, ettei suosittele mitään luontaistuotteita sädehoidon aikana, koska niiden vaikutus voi muuttua sädehoidon vaikutuksesta. Kysyin voinko jatkaa E-kalaöljyn syömistä hoidon aikana.
Alo Verasta on kokemusta vain voiteena, minulla herkkä iho, eikä mitään ongelmia, päinvastoin. Turhan kallista vain.
- vai miten tuo
kirjoitetaan; no, joka tapauksessa, sitä käytän. Sinistä, en punaista ja toimii hyvin.
- on sukulaiseni
käyttänyt ja kertoi sen olevan hyvän, uskoi ainakin itse sen tehoon ja kortisoni ei ainakaan hälle aiheuttanut ongelmia vähäistä kasvojen turvotusta lukuunottamatta.
Itselleni ne on kyllä liian kalliita, enkä ole tarvinnut kortisonia.- ongelmia
Minä en ole käyttänyt Aloe Veraa, mutta ei muutenkaan kortisoneista ole tullut mitään ongelmia.
- SULPJOK
Hei!
Minä vannon punaisen Bepanthenin nimeen hoitaessani palanutta rinnan aluetta. Aloe veraa toki olen käyttänyt ottaessani aurinkoa ts. jälkikäteen rauhoittamaan ihoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659