Onko kellään kohtauksittain olevan verenpaineen taustalla munuaisvaltimon ahtauma? Miten tutkittiin / saatiin selville? Verikokeita, kuvauksia? Millaista hoitoa?
Itsellä epäilty feotokromosytoomaa, nyt ahtaumaa munuaisvaltimossa epäillään.
Munuaisvaltimon ahtauma
5
9686
Vastaukset
- Millaliisa
Minulla oli sellainen,ensin magneettikuvaus varjoaineen kanssa,sen jälkeen munuaisvaltimon ahtauman laajennus.
Ikäviä ovat molemmat mutteivät hirmu tuskallisia.
Laajennuksessa olet hereillä leikkaussalissa ja reisivaltimoon tehdään reikä josta viedään tähystin suoniasi pitkin munuaisiin,sitten ne jotenkin laajentaa sen ahtauman.
Tsemppiä - verenpaine
Mitä muita oireita voisi ahtauma aiheuttaa? Matalaa reniiniä? Virtsamäärien vaihtelua?
- epäilty
feokromosytoomaa, mitä tutkimuksia sinulle tehtiin?
Itselleni vrk virtsa 3krt (yksi posit, kaksi negat.),
lisäksi lisämunuaisen TT kuva ja jtkn verikok.
Onko sinulla feokromos. pois suljettu, kun valtimo ahtaumaa epäillään.
Olen kärsinyt kohtauksittaisista verenpaineesta n.1,5v. max n.190/125 (vaikka vp lääkitys), miten sinulla arvot kohtauksessa.
Kyselen kun en ole kenelläkään aikaisemmin kuullut tällaista samanlaista ongelmaa olevan.- Seilaava verenpaine
Mulla peräti yksi virtsan vuorokausimittaus otettiin (olisko ollut Normet ja joku vastaava labrojen nimet) ja se negatiivinen, joten ei feokromosytoomaa kuulemma.
Mri-kuvaus munuaisista näytti siellä oikeassa valtimossa ahtaumaa, joka pitää tähystyksellä katsoa. Pallolaajennus sit, jos on mahdollista. Myös joku veriarvo näytti ahtaumaan sopivalta.
Verenpaine vaihtelee epänormaalisti; aamulla ja yöllä korkeimmat painepiikit (tais vrk-saurannassa olla korkein liki 200/150 ja pulssi taivaissa, kesken unen siis!). Alimmat arvot 100/60 -luokkaa. Paineet saattaa työpäivän jälkeen olla alimmillaan. Heh.
Usein olo kuin mummotautisella hikoiluineen yms, mut ei sitä vaivaa kuulemma ole. =)
Nyt taas rytmihäiriötuntemukset lisääntyneet. Lisälääkkeeksi Verpamil 80 mg just alkoi. Muut painelääkkeet Atacand 8 mg x 2/vrk ja Amlodipin 5 mg x 1. Onneks tähystys pian, et jos nää kaikki vaivat katoais...
Mulla oli monta vuotta Atacand plus lääkkeenä - lihoin n. 20 kg!!! Nyt kun se pieni määrä diureettia jäi pois, niin paino tippuu kuin itsestään! Jee! Ennen mikään terveysintoilu ei tehonnut painoon; nyt saa syödä ja paljon ja laihtuu.
Erikoislääkäri sanoi, et ahtauma-tyypeille ei usein sovi diureetit, et voivat tehdä käänteisen vaikutuksen nesteenpoistolääkkeelle. Munuaiset eivät ehkä silloin pelitä normaalisti?!
Luojan kiitos, et pääsin puoskarilääkäriltä erikoislääkärille, et tää ahtauma edes löydettiin! Olisin varmaan räjähtänyt nestepöhötykseen... - paniikki!!
Seilaava verenpaine kirjoitti:
Mulla peräti yksi virtsan vuorokausimittaus otettiin (olisko ollut Normet ja joku vastaava labrojen nimet) ja se negatiivinen, joten ei feokromosytoomaa kuulemma.
Mri-kuvaus munuaisista näytti siellä oikeassa valtimossa ahtaumaa, joka pitää tähystyksellä katsoa. Pallolaajennus sit, jos on mahdollista. Myös joku veriarvo näytti ahtaumaan sopivalta.
Verenpaine vaihtelee epänormaalisti; aamulla ja yöllä korkeimmat painepiikit (tais vrk-saurannassa olla korkein liki 200/150 ja pulssi taivaissa, kesken unen siis!). Alimmat arvot 100/60 -luokkaa. Paineet saattaa työpäivän jälkeen olla alimmillaan. Heh.
Usein olo kuin mummotautisella hikoiluineen yms, mut ei sitä vaivaa kuulemma ole. =)
Nyt taas rytmihäiriötuntemukset lisääntyneet. Lisälääkkeeksi Verpamil 80 mg just alkoi. Muut painelääkkeet Atacand 8 mg x 2/vrk ja Amlodipin 5 mg x 1. Onneks tähystys pian, et jos nää kaikki vaivat katoais...
Mulla oli monta vuotta Atacand plus lääkkeenä - lihoin n. 20 kg!!! Nyt kun se pieni määrä diureettia jäi pois, niin paino tippuu kuin itsestään! Jee! Ennen mikään terveysintoilu ei tehonnut painoon; nyt saa syödä ja paljon ja laihtuu.
Erikoislääkäri sanoi, et ahtauma-tyypeille ei usein sovi diureetit, et voivat tehdä käänteisen vaikutuksen nesteenpoistolääkkeelle. Munuaiset eivät ehkä silloin pelitä normaalisti?!
Luojan kiitos, et pääsin puoskarilääkäriltä erikoislääkärille, et tää ahtauma edes löydettiin! Olisin varmaan räjähtänyt nestepöhötykseen...verenpaine selvästi koholla ja valkuaista virtsassa.. tällä hetkellä epäillään juuri munuaisvaltimon ahtaumaa. Olen 21 vuotias 52/166,5 eli aivan normaali kokoinen tyttö. Olenko itse aiheuttanut munuaisvaltimo ahtauman itselleni vai mistä se johtuu..? voiko se myös olla synnynnäinen? jollekin oli tehty se laajennus hereillä.. voiko sen tehdä muös nukuksissa.. en kyllä tahtoisi olla hereillä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983