parantumattomasti sairas.
Seksikin on epätyydyttävää, sanokaa pitäisikö minun jättää puolisoni- erota?
Voinko lähteä etsimään OMAA onneani?
Mieheni on
69
3730
Vastaukset
- ihminen?
-päätä itse.
- tie onneen
Rakasta sillä rakkaudella, mitä hänen äitinsä on häntä pienenä rakastanut.
Ja seksielämää voi kehittää, jos se nyt on välttämätöntä.
Älä mee ...- Maria Magdaleena*
seksin, vai mitä teen?
- Maria Magdaleena*
toisten jalat, - kuka pesisi minun jalkani?
- enkelitrio
Ja pese sää miähes kaik jalat.Jos se keskimmäine ei toimi,ni osta "apua".Kai hän hyvänä vielä pitää,vaiks ei seksi sujukkaan.Pahalt tuntuu pelkkä ajatuski,et sairauden takia jättäisit :(
Jaksa vaa,vaiks et jaksaiskaa.Pyydä apua hoitoon,lähre pikku lomalle ja...
- ääntä, mutta
jos sinä rakastat häntä sellaisena kuin hän nyt on, ja hän sinua.
Älä jätä häntä.- Maria Magdaleena*
pitäisi riittää, mutta mistä saan voimaa rakastaa?
- kirsili
Tuo on varmaaanpelleillen lähetetty juttu sinulta vai oletko tosissaan typerä
Jos on puoliso vakavasti sairas niin käännä asia toisinpäin ;siis entä jos osat olisi toisin miltä tuntuisi jos puoliso sanoo eroan sinusta kun ei ole seksiä eikä kiinnosta
hyi hemmetti suoraa sanoen olet julma ja ilkeä ja toisista ja toisten tunteista piittaamaton .
laskelmoiva ja ikävä ihminen olet .
No itse sätiedät mitä teet mutta neuvoisin oikeasti pitämään huolen puolisostasi loppuun asti (jää sullekkin parempi mieli jälkeen muistoks)
nyt hän tarvitsee tukea sitä vaikeuksien keskellä juuri vai todellako haluat hylätä ja kääntää selkäsi hänelle .
Ehkä se on sittenkin (mietippä )parempi erota jaa ,kun et välitä hänelle ei jää sitten katkeramielipuolisolle mutta jää sulle, toivon että hänellä puolisollasi on joku läheinen ja välittävä ihminen rinnalla viimeisinä aikoina.
Sinä voit mennä kuin päiväperho ja joskus varmasti tiedät ja tunnet mitä on kun ei kukaan voi sua auttaa ja ei tule lähelle ei välitä silloin kun eniten kaipaat sitä läheisyyttä vaan olet aivan yksin .et ehkä sinäkään sairastumatta ole ja seksi ei taida silloin se päällimäinen asia olla mielessä .
Seksi sen voit hoitaa varmaan muutoinkin kuin loukkaamalla läheistäsi hänen viimeisinä hetkinä
kunnioitusta pitäs olla edes vähän .- Maria Magdaleena*
En oiken jaksaisi enää tätä puolinaista avioliiton irvikuvaa.
- Maria Magdaleena*
yhtä sairas hän jättäisi minut aivan varmasti.
- Kuvitusmieli
Puolison sairaus ei missään tapauksessa ole eron syynä hyväksyttävä. Päinvastoin normaalissa ihmissuhteessa vaikeudet vain jalostavat suhdetta. Voi tietysti olla, että suhde on rakoillut jo vuosikaudet. Niin kuin oletan.
Silloin sinulla tuskin on voimia olla hänen rinnallaan viikkoakaan.
Risto- Maria Magdaleena*
suhdetta, minkäs takia melkein kaikki eroaa tänä päivänä?
- mies_vm56
provoilut sytytä...
- kotikiusattu
oon matkaan lähettänyt, mutta sairaudet on pyhä ja koskematon alue.
Ei hyvä provo minun mielestä.
Jos oot tosissas niin ei ol lääkitys kohdallaan- mies_vm56
on oikea periaate.
- Maria Magdaleena*
Kerron vain miltä minusta tuntuu.
- mitä väliä sillä
Noin voi tosielämässä tapahtua ja tapahtuu myös. Voisi asetella kysymyksen toisin päin: Kuka antaisi puolisolleen vapauden, pyytämättä, jos molemmat olisi parhaassa iässä, ja sairaus veisi kyvyn seksiin. Kuka?
- Maria Magdaleena*
mitä väliä sillä kirjoitti:
Noin voi tosielämässä tapahtua ja tapahtuu myös. Voisi asetella kysymyksen toisin päin: Kuka antaisi puolisolleen vapauden, pyytämättä, jos molemmat olisi parhaassa iässä, ja sairaus veisi kyvyn seksiin. Kuka?
kukaan, sairaan puolisolle - muuten se on in.
- edell.
Maria Magdaleena* kirjoitti:
kukaan, sairaan puolisolle - muuten se on in.
uskalla vastata. Minä toivon että jos minulle kävisi niin, että olisin tarpeeksi suuri ihminen antamaan toiselle vapauden. Molempien ei tarvitse kärsiä, rakkauden nimissä.
- provo.....................
Uskomaton suorastaan,en usko minä koko juttua?Hohhoijaa!!!
Etsippä vaikka omaa onnea,missä se sitten lineekään?- mies_vm56
joka hylkää oman läheisensä sairauden takia, koskaan löytää onnea.
- Miehetön nainen
mies_vm56 kirjoitti:
Eikä kyllä kukaan voi edes oikeasti ajatella noin. Provo mikä provo. Meitä on jo muuten aika monta tämänmielistä. Järjestetäänkö äänestys?
- tarkkana nyt
mies_vm56 kirjoitti:
hylkäävänsä sairauden takia?
- mies_vm56
tarkkana nyt kirjoitti:
hylkäävänsä sairauden takia?
ainakin tuntisin tekeväni, jos jättääisin puolisoni, eroaisin sairauden takia.
"sanokaa pitäisikö minun jättää puolisoni- erota?" näin sanoi hän. - tarkkana nyt
mies_vm56 kirjoitti:
ainakin tuntisin tekeväni, jos jättääisin puolisoni, eroaisin sairauden takia.
"sanokaa pitäisikö minun jättää puolisoni- erota?" näin sanoi hän.minäkin tuntisin niin. Mutta avaaja ei sanonut että hän haluaa erota sairauden takia, eihän?? Ehkä ymmärsin itse väärin.
- mies_vm56
tarkkana nyt kirjoitti:
minäkin tuntisin niin. Mutta avaaja ei sanonut että hän haluaa erota sairauden takia, eihän?? Ehkä ymmärsin itse väärin.
juuri muutakaan sanottu. Että voiko sitä sen tarkempanakaan olla. Joka tapauksessa, harvinaisen vastenmielinen aloitus.
- Maria Magdaleena*
mies_vm56 kirjoitti:
puolisolla ei ole onnea, eikä tule ollakaan, näköjään.
- mies_vm56
puolisolla ei ole onnea, eikä tule ollakaan, näköjään.
samaa onnea sitä on joskus lähdetty hakemaan.
- Maria Magdaleena*
mies_vm56 kirjoitti:
samaa onnea sitä on joskus lähdetty hakemaan.
kasaan luhistua?
- mies_vm56
kasaan luhistua?
luhistua?
Minun suhtautumiseni eroon puolison sairauden vuoksi lienee tullut selväksi. Sinä teet omaa ja puolisosi elämää koskettavat päätökset.
Hyvää juhannusta, kuitenkin!
- niin ylä-
kuin alamäetkin vastaan sen lupauksen mukaan?
Mistä sen onnen niin varmasti löytää?- Maria Magdaleena*
kohtuullinen ylämäki, sairas- vai uskoton mies?
Olen ymmällä, en luvannut näin pitkää ylämäkeä. - on sinun
Olen ymmällä, en luvannut näin pitkää ylämäkeä.tehtävä.
Jospa sitä ehtaa rakkautta ei koskaan ollutkaan, jos asiaa pitää miettiä.
Harvalla meistä kaikki on ihan priimaa ajan myötä. - pappi sinulta?
Olen ymmällä, en luvannut näin pitkää ylämäkeä.miten pitkän ylämäen olet valmis työntämään?
- Maria Magdaleena*
pappi sinulta? kirjoitti:
miten pitkän ylämäen olet valmis työntämään?
niinkuin ei varmasti muiltakaan.
- Maria Magdaleena*
on sinun kirjoitti:
tehtävä.
Jospa sitä ehtaa rakkautta ei koskaan ollutkaan, jos asiaa pitää miettiä.
Harvalla meistä kaikki on ihan priimaa ajan myötä.saavat erota?
- sitä kukaan
saavat erota?
keltään kiellä.
On vain niin, että onneksi on ihmisiä, jotka eivät nai terveyttä, kauneutta, eivätkä solakkuutta. - Maria Magdaleena*
sitä kukaan kirjoitti:
keltään kiellä.
On vain niin, että onneksi on ihmisiä, jotka eivät nai terveyttä, kauneutta, eivätkä solakkuutta.uskoisi todeksi!
- et usko
uskoisi todeksi!
todeksi?
Kerro, mielenkiinnolla odottelen. - Maria Magdaleena*
et usko kirjoitti:
todeksi?
Kerro, mielenkiinnolla odottelen.nuoruutta, kauneutta ja solakkuutta.
- ihmisiä
nuoruutta, kauneutta ja solakkuutta.
lienee joka junaan, ja aina joku jää asemallekin.
Itse olen onnellinen, että saan rakastaa yhäkin, vaikkei enää olekaan kyseessä samannäköinen naama, kuin vihkikuvassa.
Ei minulla, eikä hänellä. Mutta silti kaikkine kremppoineen saan häntä rakastaa.
- avioituessasi,
ettette koskaan sairastu, tai vanhene?
- Maria Magdaleena*
nuorena vaikka mitä.
Liitot kestävät ikuisesti, mikään ei silloin kosketa.
- tollanen kitinä
ja lähde vetämään ja älä katsele taakses.
Ei tuollaista kitinää kuuntele vanha erkkikään- Maria Magdaleena*
mielipiteitä, erosta.
- Taatelin tallaaja
mielipiteitä, erosta.
Oletan, että avioliittonne on kestänyt vuosia ja, että olette molemmat sitä halunneet. Seksi ei näillä kymmenillä ole niin kovin tärkeää, läheisyys ja toisen tukeminen sekä kunnioittaminen sitä enemmän. Jos kuitenkin koet jääväsi sinulle tärkeistä asioista paitsi, pitää sitten tehdä niitä päätöksiä.
Jos päädyt eroon, tehdyt asiat seuraavat ja niiden kanssa pitää elää. Oletko tarpeeksi vahva jättämään ja lähtemään? Sinä yksin sen tiedät. - Maria Magdaleena*
Taatelin tallaaja kirjoitti:
Oletan, että avioliittonne on kestänyt vuosia ja, että olette molemmat sitä halunneet. Seksi ei näillä kymmenillä ole niin kovin tärkeää, läheisyys ja toisen tukeminen sekä kunnioittaminen sitä enemmän. Jos kuitenkin koet jääväsi sinulle tärkeistä asioista paitsi, pitää sitten tehdä niitä päätöksiä.
Jos päädyt eroon, tehdyt asiat seuraavat ja niiden kanssa pitää elää. Oletko tarpeeksi vahva jättämään ja lähtemään? Sinä yksin sen tiedät.yhtä tärkeä kaikilla kymmenillä, ei kannata vääristää asiaa joka ei muuksi muutu.
- mies_vm56
yhtä tärkeä kaikilla kymmenillä, ei kannata vääristää asiaa joka ei muuksi muutu.
asia on tärkeää, pitää vain asettaa ne asiat tärkeysjärjestykseen. Se tärkeysjärjestys voi tietysti olla hyvinkin henkilökohtainen mutta...
- Maria Magdaleena*
miksi minua niin moralisoidaan kysymäni asian vuoksi?
Pienten lasten vanhemmat saavat siunausenne eropäätökselleen, mutta vanha ja veemäinen ukko saa kaikki melkein kyyneliin, kaksinaimoraali on kukassaan, ei muuta voi sanoa - hävetkää!
Ukko joka on aina päräyttänyt turpiin juovuspäissään on tärkeämpi suojelukohde kuin pienten lasten perheet, voihan vee tätä maalimaa.- kertonut
mistään turparullailuista meille.
Ei sinun tietenkään niitä tarvitse kärsiä.
Et kertonut alkoholismista. Miten me olisimme osanneet ottaa kantaa oikeasti? - Maria Magdaleena*
maininnut mieheni aiemmasta väkivaltaisesta käytöksestä aloituksessani; meni joku pisara hukkaan.
- Maria Magdaleena*
kertonut kirjoitti:
mistään turparullailuista meille.
Ei sinun tietenkään niitä tarvitse kärsiä.
Et kertonut alkoholismista. Miten me olisimme osanneet ottaa kantaa oikeasti?alkoholisti, vain viikonloppujuoppo.
- ei tarvitse
maininnut mieheni aiemmasta väkivaltaisesta käytöksestä aloituksessani; meni joku pisara hukkaan.
sietää väkivaltaa avioliitossaan. Siinä on se viimeinen teko.
- mies_vm56
päräyttäminen aina juovuspäissään on eron syy erikseen kuin sairaus. Mahtaako enään edes kyetä päräyttämään.
Minä en ainakaan häpeä sillä niin monet (liian heppoisin ja itsekkäin perustein tapahtuneet) erot eivät saa siunaustani. Unohtamatta kuitenkaan, että joskus erokin on ainoa oikea ratkaisu, niiden pienten lastenkin tähden. - Lyöty
Ei pidä antaa lyödä toista kertaa. Eli olisit lähtenyt lyömisen takia niin nyt et olisi tässä tilanteessa.
- asiat
niin lähde heti! Kirjoitit kylläkin että rakkautta riittää teillä mutta lähde ennenkuin se rakkaus muuttuu vihaksi. Vaikka ukko istuis rullatuolissa.
Muuttuu vuosien myötä vain entistä pirullisemmaksi. Voi olla sellainen neurologinen sairaus joka kestää ja kestää loputtomiin.
Lähdin samasta tilanteesta, joskus kaduttaa kun ihmiset moralisoi, muuten ei. - kehtaatkin.
Jätit tahallasi avauksessa mainitsematta tuosta turpiin vetelystä. Sinun uskottavuutesi meni sen siliän tien. Taisi vain käydä luonnollesi kun moralisointisi ei tuottanut toivomaasi tulosta tuolla toisessa avauksessa ja vedit tällaisen provon palstalle kiukkusi johdosta.
Ei ole kovin vaikea päätellä kuka siellä puskailee. - hildurvonhopsis
Kerrotko, että sinun miehesi on lyönyt sinua juovuspäissään vai kerrotko yleensä miehistä "jotka lyövät juovuspäissään".
Onko miehelläsi "neurologinen sairaus" Ms. tauti vai jokin muu? Aivokasvain? Alzheimerin tauti? Parkinsonin tauti? Epilepsia (mistä se hänellä johtuu)?
Alzheimerin tauti ja monet muutkin neurologiset sairaudet voivat edetä joko hyvin nopeasti tai sitten hitaasti - se on yksilöllistä.
Monissa sairauksissa voi persoonallisuus muuttua ja esimerkisksi otsalohkodementiassa voi toinen muuttua erittäin ikäväksi ja enne vaikka kaunispuheinen uskovainen mummo voi alkaa "huorittelemaan ja kiroilemaan" kuin pahinkin katunainen. Jos jokin painaa aivoissa (vaikka aivoverenvuoto tai aivokasvain) niin ihminen voi muuttua erittäin aggressiiviseksi ja ilkeäksi. Sellaisen ihmisen kanssa eläminen voi olla hankalaa.
Itse sinä tietenkin teet eropäätöksesi, mutta jos (kun) olet nyt ihan loppuun väsynyt sairaan miehesi hoitamiseen, niin hanki apua sinne kotiisi. Ota yhteys terveyskeskukseen ja pyydä arvio miehesi terveydentilan vuoksi vuorohoidosta terveyskeskuksen vuodeosastolle. Saisit olla levossa aina viikon ja sitten taas jaksat paremmin hoitaa miestäsi. Kotisairaanhoito voi myös alkaa käymään kotonanne ja auttaa mie4hesi pesemisessä ja pukemisessa ja niissä "jalkojen pesussa".
Voimia sinulle oikeiden ratkaisujen tekemiseen !
Voihan olla, ettei miehesi elä enää kauan. Kumpi olet mieluummin: eronnut vai leski ?
- tympääntynyt.
hoiti aviomiehensä kotona "kuntoon", mies parantui, toi vaimolleen eropaperit allekirjoitettavaksi, kun oli ollut nuorempi jo kuvioissa pidempään. Ja lähti. Että silleen ollaan kiitollisia ja näytetään se myös :- (
- käydä
Eli aloittajalle neuvoksi:hoida mies hautaan, kuittaa rahat ja leskeneläkkeet, sitten voit ottaa uuden ja innokkaan tilalle. Ei tässä vaiheessa kannata erota, tulee kalliiksi. Eipä ole ainoa liitto, jota pidetään yllä euronkuvat silmissä kiiluen.
Jos rakastaa ja tykkää toisesta tosi paljon, silloin ei tuollaista kysymystä tarvitse esittää.
Ja jos tuollaisen kysymyksen joutuu esittämään, silloin sitä rakkautta ja paljon tykkäämistä ei edes ole ollut ennen sairastumistakaan.
Joten minun johtopäätökseni, anna mennä vaan.- mikhaildenisov
voithan sitä onnea hakee,moni tekee sitä
ulkomaan lomilla esim! - varmaankin ????
Jonkun ala-aste ikäisen provoilu taikka, pikkuisen vanhemman, joka ei päässyt kesätöihin ja purkaa täällä turhaantuneisuuttaan?
Jos taas asia on tosi, niin säälittävää :(
N53 - Rocellii
en minä ainakaan osaa tuollaiseen asiaan sanoa
mikä on oikein ja mikä väärin
tuomitsijoita on joka lähtöön
sairasta ihmistä ei silti tarvitse hylätä,,,vaikka avioelämä päättyisikin...
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511903
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131826Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391674- 1061250
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961228- 851208
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4121110- 62889
- 49841
- 50836