Miks keltakotiloist ei löydy tietoo?

T.V.Y

Miks keltakotiloist ei oo netiss mitään tietoo
onko ne sitten jotekin harvinaisii?

6

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat

luultavasti valko- ja mustahuulitarhakotiloiden toinen värimuoto. siis valko - ja mustahuulista on oikeasti olemassa keltainen väritys, ja luulempa, että se "keltakotilo" on juuri se. Kotiloita nimellä 'keltakotilo' n usko olevan olemassa

• ovat

*Korjaus*

• kotilo-kaktusfani
        ovat kirjoitti:

*Korjaus*

Keltakotilo ei ole mikään virallinen nimi en ole itse ikinä kuullutkaan vaikka olen jo kauan useilla kotilofoorumeilla käynyt. Luultavasti se "keltakotilo" on joku muu kotilolaji jolla on eri nimi.

• kotilo-kaktusfani
        kotilo-kaktusfani kirjoitti:

Keltakotilo ei ole mikään virallinen nimi en ole itse ikinä kuullutkaan vaikka olen jo kauan useilla kotilofoorumeilla käynyt. Luultavasti se "keltakotilo" on joku muu kotilolaji jolla on eri nimi.

Siis se keltakotilo oli joku eläinkaupassa oleva? Jos se oli maakotilo eläinkaupassa niin silloin se on akaattikotilo, jos se oli vesikotilo se oli luultavasti omenakotilo.

• vivi joka ei jaksa kirjautua

Kuten jo aiemmat sanoivat ei ole mikään laji. Keltaisia omenakotiloita olen nähnyt myytävän mitä kummallisimmilla nimillä, mm. kultakotilo, joten kokeile tuottaisiko haku omenakotilo tulosta. Cepaea suvun tarhakotiloilla on myöskin kirkkaan keltaiset värimuodot joten kokeile myös cepaea hortensis tai cepaea nemoralis

• Nata

Turussa "uusiakvaario"-liikkeessä myydään yllämainittuja kotiloita a`5e.
      Itse ostimme muutama viikko sitten tyttären akvaarioon albiinokotilon ja liila-musta-raidallisen "seeprakotilon".
      Albiinot ovat liikkeen omistajan mukaan harvinaisia ja sen verran suosittuja,että menevät heti liikkeeseen tultuaan kaupaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      29
      5017
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      63
      1890
    3. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      111
      1799
    4. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1670
    5. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      29
      1604
    6. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      225
      923
    7. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      71
      901
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      43
      843
    9. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      54
      803
    10. Mitkä on ne piirteet

Mitkä kaivatussasi vetoaa tai mihin ihmiset kiinnittävät huomiota
      Ikävä
      53
      782
    Aihe