Äidin tyttö

3loikkaaja

Mulla on ihana Nainen. Olemme pitäneet yhtä vuosia.
Naisella on 22-v. tytär, joka avoliittonsa jälkeen muutti takaisin äitinsä helmoihin.
Tytär tienaa enemmän kuin sairaanhoitaja-äitinsä.
Tytär asuu äitinsä asunnossa, eikä halua maksaa asumisesta senttiäkään. Eikä maksa.
Hän syyllistää äitiään siitä, että tämä viettää liikaa aikaansa toisella paikkakunnalla luonani.
Kun äiti käy kotonaan, hänen on siivottava tyttären jäljet - vietävä ulos roskikset jne. Täytettävä myös jääkaappi.
Kuinka tällaisen törttö-tytön kanssa pitäisi menetellä? Mieli tekisi sanoa suorat sanat, mutta loukatakaan ei tahtoisi, koska tytär on äidilleen tärkeä.
Max

8

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonoja

      vaihtoehtoja ,et selviä millään kuivinjaloin tuosta sopasta.
      Jompikumpi osapuoli suuttuu,teitpä mitä tahansa.

    • että asia vaivaa sinua. Äiti tekee hallaa niin tyttärelleen kuin itselleenkin kun tuollaista sallii. Itsenäistyminen olisi omiaan tuolle tyttärelle. Mitäpä jos äiti muuttaakin sinun luoksesi ja tytär joutuu itse sotkunsa siivoamaan. Pitäisi lailla kieltää meidän äitien liika hössötys. Tolkku kaikessa, niin auttamisessa kuin höösäämisessäkin.

    • Pirre*

      äidin kanssa olisi paikallaan ensin, - hyvässä hengessä.

    • Rocellii

      että jo aikuinen tytär vaatii
      ja HALUAA äidin hoivaa

      suhteessa on jotain häikkää ??

      vaan pitäisi kyllä tietää kauanko tuo tilanne on jatkunut...?
      eli mahtaako tytär elää kriisissä avosuhteen päättymisen takia?

      ehkä olisi hyvä selvittää ammattilaisten avulla, kauanko keskiverto kriisityö kestää ja miten siitä
      olisi tuon äidin taitavasti ohjattava tyttärensä
      uusille urille

      paapominen ja hoivaaminen ei ainakaan vahvista tyttären omien voimavarojen kahittymistä

      ammattilaiset myöskin voisivat tuoda esiin mahdollisen äidin osuuden tuossa riippuvuussuhteessa ...????

      siis ammattiauttajalle...!!!

      • elmo

        Loppujen lopuks sille tyttärelle tässa tapauksessa käy kaikkein huonommin,vaikeuksia tulee elämässä olemaan.


    • mitäs tekee

      Taitaa äiti vähän tykätä holhoomisesta liikaa.

    • Magrat K:

      Selvähän se on, että sinua ottaa päähän, mutta kestä nyt vaan.

      Kyllä äiti ja tytär itse selvittävät välinsä aikanaan. Sillon on hyvä, jos et ole alkanut neuvomaan.
      Ei tyttö kauan ole äidin passattavana, jompi kumpi heistä hermostuu. Tytär kaipaa kohta omaa elämää, vaikka olis kuinka hyvä passaus kotona, niin on maailman meno

      Tulevaisuus on sinun, jos jaksat odottaa ja olla arvostelematta!

      • 3loikkaaja

        Kiitos vastauksista huonoja, Satumaa, Pellejoohan, Pirre, Rocelli, elmo, mitäs tekee ja Magrat K.

        Olen samaa mieltä kuin Satumaa, että äiti tekee vain hallaa niin tyttärelleen kuin itselleen. Äiti muutti luokseni jo vuoden alussa, mutta eipä tytär sotkujaan äidin asunnossa (yli sadan kilometrin päässä siivoa).
        Tänäänkin äiti kävi auttamassa tyttöä ja viemässä tälle rahaa juhannuksen viettoa varten.

        Keskustelu äidin kanssa on paikallaan, hyvässä hengessä kuten Pirre totesi. Keskusteltu on, ja mielestäni hyvässä hengessä.

        Rocelli halusi tietää kauanko tilanne on jatkunut. Se on jatkunut viime elokuusta. En usko tyttären kriisiin avosuhteen päättymisestä. Hän oli se, joka petti ja suhde kariutui sitten siihen.
        Sitten tytär keräsi kimpsunsa ja kampsunsa ja palasi äidin helmoihin.

        Magrat arveli, että tulevaisuus olisi minun, jos jaksan odottaa ja olla arvostelematta.
        Itse olen alkanut hieman epäillä tätä. Mielestäni olen odottanut aika kauan (10 kk) ja ollut pahemmin arvostelematta.

        Mutta hei - KIITOS kaikille vastaajille! Mukava lukea vastauksia, ymmärrystäkin.

        Nyt unohdetaan törttö-tytär ja valmistaudutaan Juhannuksen viettoon!!!!

        Iloista Jussia nimimerkeille huonoja, Satumaa, Pellejoohan, Pirre, Rocelli, elmo, mitäs tekee ja Magrat K.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe