Mulla on ihana Nainen. Olemme pitäneet yhtä vuosia.
Naisella on 22-v. tytär, joka avoliittonsa jälkeen muutti takaisin äitinsä helmoihin.
Tytär tienaa enemmän kuin sairaanhoitaja-äitinsä.
Tytär asuu äitinsä asunnossa, eikä halua maksaa asumisesta senttiäkään. Eikä maksa.
Hän syyllistää äitiään siitä, että tämä viettää liikaa aikaansa toisella paikkakunnalla luonani.
Kun äiti käy kotonaan, hänen on siivottava tyttären jäljet - vietävä ulos roskikset jne. Täytettävä myös jääkaappi.
Kuinka tällaisen törttö-tytön kanssa pitäisi menetellä? Mieli tekisi sanoa suorat sanat, mutta loukatakaan ei tahtoisi, koska tytär on äidilleen tärkeä.
Max
Äidin tyttö
8
485
Vastaukset
- huonoja
vaihtoehtoja ,et selviä millään kuivinjaloin tuosta sopasta.
Jompikumpi osapuoli suuttuu,teitpä mitä tahansa. että asia vaivaa sinua. Äiti tekee hallaa niin tyttärelleen kuin itselleenkin kun tuollaista sallii. Itsenäistyminen olisi omiaan tuolle tyttärelle. Mitäpä jos äiti muuttaakin sinun luoksesi ja tytär joutuu itse sotkunsa siivoamaan. Pitäisi lailla kieltää meidän äitien liika hössötys. Tolkku kaikessa, niin auttamisessa kuin höösäämisessäkin.
- Pirre*
äidin kanssa olisi paikallaan ensin, - hyvässä hengessä.
- Rocellii
että jo aikuinen tytär vaatii
ja HALUAA äidin hoivaa
suhteessa on jotain häikkää ??
vaan pitäisi kyllä tietää kauanko tuo tilanne on jatkunut...?
eli mahtaako tytär elää kriisissä avosuhteen päättymisen takia?
ehkä olisi hyvä selvittää ammattilaisten avulla, kauanko keskiverto kriisityö kestää ja miten siitä
olisi tuon äidin taitavasti ohjattava tyttärensä
uusille urille
paapominen ja hoivaaminen ei ainakaan vahvista tyttären omien voimavarojen kahittymistä
ammattilaiset myöskin voisivat tuoda esiin mahdollisen äidin osuuden tuossa riippuvuussuhteessa ...????
siis ammattiauttajalle...!!!- elmo
Loppujen lopuks sille tyttärelle tässa tapauksessa käy kaikkein huonommin,vaikeuksia tulee elämässä olemaan.
- mitäs tekee
Taitaa äiti vähän tykätä holhoomisesta liikaa.
- Magrat K:
Selvähän se on, että sinua ottaa päähän, mutta kestä nyt vaan.
Kyllä äiti ja tytär itse selvittävät välinsä aikanaan. Sillon on hyvä, jos et ole alkanut neuvomaan.
Ei tyttö kauan ole äidin passattavana, jompi kumpi heistä hermostuu. Tytär kaipaa kohta omaa elämää, vaikka olis kuinka hyvä passaus kotona, niin on maailman meno
Tulevaisuus on sinun, jos jaksat odottaa ja olla arvostelematta!- 3loikkaaja
Kiitos vastauksista huonoja, Satumaa, Pellejoohan, Pirre, Rocelli, elmo, mitäs tekee ja Magrat K.
Olen samaa mieltä kuin Satumaa, että äiti tekee vain hallaa niin tyttärelleen kuin itselleen. Äiti muutti luokseni jo vuoden alussa, mutta eipä tytär sotkujaan äidin asunnossa (yli sadan kilometrin päässä siivoa).
Tänäänkin äiti kävi auttamassa tyttöä ja viemässä tälle rahaa juhannuksen viettoa varten.
Keskustelu äidin kanssa on paikallaan, hyvässä hengessä kuten Pirre totesi. Keskusteltu on, ja mielestäni hyvässä hengessä.
Rocelli halusi tietää kauanko tilanne on jatkunut. Se on jatkunut viime elokuusta. En usko tyttären kriisiin avosuhteen päättymisestä. Hän oli se, joka petti ja suhde kariutui sitten siihen.
Sitten tytär keräsi kimpsunsa ja kampsunsa ja palasi äidin helmoihin.
Magrat arveli, että tulevaisuus olisi minun, jos jaksan odottaa ja olla arvostelematta.
Itse olen alkanut hieman epäillä tätä. Mielestäni olen odottanut aika kauan (10 kk) ja ollut pahemmin arvostelematta.
Mutta hei - KIITOS kaikille vastaajille! Mukava lukea vastauksia, ymmärrystäkin.
Nyt unohdetaan törttö-tytär ja valmistaudutaan Juhannuksen viettoon!!!!
Iloista Jussia nimimerkeille huonoja, Satumaa, Pellejoohan, Pirre, Rocelli, elmo, mitäs tekee ja Magrat K.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108