Nythän kävi niin että kumi petti petipainissa joten kyselisinkin kuinka "helppoa" on tulla raskaaksi imetysaikana? Jostain olen nimittäin saanut käsityksen että imetys olisi vähän niinkuin luonnon oma ehkäisykeino. Vielä ei taida kannattaa testiäkään tehdä pariin viikkoon. Menkkoja ei ole vielä synnytyksen jälkeen ollut. Eikä siitäkään ole kuin 3kk, joten uusi raskaus ei nyt vielä olisi suotavaa..
Kiitoksia vastauksista ja aurinkoista juhannusta!
imetys ja raskaaksi tulo
14
4955
Vastaukset
- "luonnon ehkäisykeino...
Täysimetin esikoistani puolivuotta, ja ensimmäisen ja toisen ikäeroa on 1 vuosi, ja 1 päivä, ---ynnäilehän siitä.
- imetyksen ehkäisyteho
on ihan kondomin luokkaa, jos tietyt ehdot täyttyvät:
http://www.imetystukilista.net/faq/ehkaisy.php- pelkkää
Kaikkea sitä saakin totena täällä esittää.
Täysimettäessä olen raskaaksi tullut, kortonkilla ehkäistäessä en kertaakaan. - 4:n äiti
pelkkää kirjoitti:
Kaikkea sitä saakin totena täällä esittää.
Täysimettäessä olen raskaaksi tullut, kortonkilla ehkäistäessä en kertaakaan.Tuo imetyksen "ehkäisevä vaikutus" on yksilöllistä. Näkeehän sen jo siitäkin, että joillakin alkaa kuukautiset jo heti kohta jälkivuodon loputtua, vaikka täysimettääkin, mutta toisilla kuukautiset alkavat vasta kun imetys on kokonaan lopetettu. Mutta ei tuo kuukautisten alkaminen tai alkamattomuus koko totuutta kerro. Raskaaksi voi tulle ennen kuin ne ekat kuukautiset tulevat, mutta toisaalta taas, raskaaksi ei välttämättä tule vaikka ne kuukautiset olisivat tulleetkin jo monta kertaa.
Minulla on pari kertaa alkanut kuukautiset imetysaikana, mutta kertaakaan en ole onnistunut tulemaan imetysaikana raskaaksi, vaikka ehkäisyä ei olla käytettykään. Imetyksen loputtua ei ole ollut mitään vaikeuksia tulla raskaaksi. - ****
Älkää nyt hyvät ihmiset ruvetko pelaamaan venäläistä rulettia lapsiluvun kanssa!
Imetys ei todellakaan ole mikään ehkäisykeino.
- -Mirabella-
imetys antaa 98% suojan raskaudelta eli melkein saman kun pillerit jos vauva on alle 6kk, kuukautiset eivät ole alkaneet eikä vauva saa mitään muuta kuin äidinmaitoa eikä imetys välit ole yli 5 tuntia.
on aika epätodennäköistä, että olisit raskaana. kysy apteekista tai neuvolasta voiko imettäessä ottaa jälkiehkäisypillereitä. luulen että voi koska hormooni annos niissä on kertaluonteinen.
patentexoval-ehkäisypuikkoja ja saa apteekista ja voi käyttää kumejen kanssa tai ilman. neuvolan lääkäri sanoi että niitä voi käyttää imetys aikana koska ne ovat paikallisesti vaikuttavia.
kuukautisten alkaminen synnytyksen jälkeen on yksilöllistä. jos vauva saa paljon rintamaitoa niin kuukautiset saattavat alkaa vasta kun vauva on yksi vuotias tai sitten kun imetys loppuu.
"paljon rintamaitoa" tarkotan, ettei vauva saa korviketta ainakaan paljoa ja taapero ikään imettämistä useamman kerran päivässä. - Jihuuu
Voihan sitä raskaaksi tulla imettäessäkin, mutta onpa tässä huomattu itse että samperin vaikeeta se tuntuu olevan..!
- niinkö?!?!?!
Olettekos muka koko ajan ollut ilman ehkäisyä?
Meillä on neljä vuotta yritystä, ja voin sanoa että raskautuminen on samperin vaikeata! - Jihuuu
niinkö?!?!?! kirjoitti:
Olettekos muka koko ajan ollut ilman ehkäisyä?
Meillä on neljä vuotta yritystä, ja voin sanoa että raskautuminen on samperin vaikeata!Ja varmaan jotkut ovat yrittäneet pidempäänkin kuin neljä vuotta. Voin vain kuvitella, miltä se tuntuu. Meille on sentään jo suotu tämä esikoinen.
Onhan tässä jo melkein kokonaan sellaiset reilu 6kk yritetty, tosin menkat alkoi vasta pari kk sitten että nyt ne tsäänssit lienee huomattavasti paremmat kuin aiemmin. - itse ulin raskaaksi
Jihuuu kirjoitti:
Ja varmaan jotkut ovat yrittäneet pidempäänkin kuin neljä vuotta. Voin vain kuvitella, miltä se tuntuu. Meille on sentään jo suotu tämä esikoinen.
Onhan tässä jo melkein kokonaan sellaiset reilu 6kk yritetty, tosin menkat alkoi vasta pari kk sitten että nyt ne tsäänssit lienee huomattavasti paremmat kuin aiemmin.ennenkuin menkat edes alkoivat edellisen synnytyksen jäljiltä ja täysimetin!
- Toiset tulee kuitenkin
raskaaksi imetysaikanakin. Sinulla ei ole tullut vielä kuukautisiakaan, joten tuskin raskaudutkaan. Itse imetin vuoden, emmekä käyttäneet ehkäisyä. Yhdyntöjä oli kuitenkin vähintää 2 per viikko. Heti kun lopetin, raskauduin (tarkalleen 10 pv lopetuksen jälkeen) uudelleen.
- just noin
Imetin, kuukautisia ei vielä ollut ja kumia käytettiin.
Mulla oli jotenkin samanlainen olo, kuin esikoista odottaessa, joten pyysin raskaustestin samalla, kun olin menossa muihin verikokeisiin. Ja kuinkas ollakaan, olin raskaana!
Kahdella ekalla muksulla ikäeroa 11 kk. ;)- maija mehiläinen...
ikäeroa 10kk =)
- tsaidu
...kävi niin että kumi petti,imetin pari kuista eikä menkkoja ollu vielä ollu synnytyksen jälkeen.Tämä tapahtui vuonna 1997.Tänään tämä "vahinko" täyttää 9 vuotta!!!;o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502224Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖23874- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51821Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me117816Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9743vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22733