Jep, meikä-poika se ei raksalle enää vääntäydy. Katkeruus työ"tovereita" kohtaan alkoi jo pakottamaan päätä siihen malliin, että se olisi pian poksahtanut. Minulla on kokemusta monelta eri työmaalta ja voin sen perusteella sanoa, että raksaäijät on v***umaisimpia kusiasia mitä voi olla. Omaan elämäänsä tympiintyneet, läpeensä alkoholisoituneet, komentelevat ja räyhäävät äijät löytyy aina raksamaalta. Sitten vielä ne kahvitaukojen v**tuiluvitsit, jossa omaa pahaa oloa häivytetään nauramalla muiden kustannuksella. On toki poikkeuksiakin, mutta kyllä stereotypiat tässä tapauksesa pitkälti paikkaansa pitävät.
...leen raksamulkiaiset
16
3954
Vastaukset
- ja jo huomaa
että kyllä osa on aika mulkeroita, erityisesti rinnakkais-luokalla... Ja yksi tyyppi jonka tunnen ja tulee syksyllä samaan kouluun...:(
luojan kiitos, Omalla luokallani on 3 todella mukavaa tyyppiä, joiden kanssa on todella mukava rakennella. Omalla luokalla kyllä lähes kaikki vaikuttavat mukavilta, mutta pidän pientä etäisyyttä varmuuden vuoksi... - 20 vuotta raksahommissa
suomessa,venäjällä ja norjassa enkä ole vastaavaa kyllä huomannut. Johtuneeko sitten omasta asenteesta vai mistä?
- kun olet
Kuvatun kaltainen. muualla, kun ei pärjää, niin raksalle.
- ylemmällä pahempaa
Itse asias samat jutut on siellä johtopuolellakin, siellä sitä henkistä väkivaltaa vasta käytetäänkin.
Katsohan vähän noita työnjohtajia, näyttääkö onnellisilta?
Mut totuus on, että jotain pitää tehdä. Raksa-ala on kyllä ala, jossa pitää vaan olla tonttu, vaikkei oiskaan.- sitä
juuri raksalle kaivattaisiinkin, sellasta rentoutta ja pilkettä silmäkulmaan. Varmasti olisi kaikilla mukavampi olla. Kyllä, johtajat näyttää aina happamilta, suhde työntekijöihin on viileä ja etäinen.
- mestarin
Hommissa rupee kyllä viina maistumaan ihan hyvin kun vähän ressiä pukkaa joka puolelta. Sitten kun 20 vuotta juo rupee ne hermot olee niin hyvässä kunnossa että saa raivokohtauksia pienistäkin asioista. Että semmosta.
- Aika
vihaista tekstiä. Olen kyllä huomannut, että pienet rakennusfirmat on todella sisäänpäinkääntyneitä, eikä ulkopuolisten kanssa tulla juuri ollenkaan toimeen. Tampereella kun olin vesikattoa rakentamassa, jotkut äijät vetelivät kossua taskumateistaan aina vähän väliä, kun oli "niin kova kankkunen". Aika touhua, sanoisin. Toivottavasti nuorempi porukka tuo vähän tolkkua hommaan. Itse en enää raksahommia tee.
- gsgsgsg
totta turiset.
raksan pahin juttu on apinatyökaverit.
sinänsä sääli koska rakentaminen on parhaimmillaan todella hauskaa ja mukavaa.
hyvässä porukassa varmasti viihtyisi hommia tehden.
mitä alaa olet ajatellut?? - karta raksaa
Tuskinpa joka raksalla on tälläistä mutta minulle sattui tälläinen ikävä komennus: 2000 luvun suomesta.....
Sama vika täällä. Olin neljä kuukautta raksalla ja en kyllä takaisin mene. Pomo huusi pää punaisena työntekijöille joka toinen aamu "aamun avauksen" vaikka mitään syytä ei moiseen oikeasti ollut. Vittua, saatanaa, perkelettä, ja kaikki ärräpäät mitä vaan löytyi. 160 senttinen lihava rillipäinen juntti huutaa kitarisat katossa. "jos ei kiinosta niin sitten voi painua vittuun täältä"........vanhemmat työtoverit kertoiva että tämän kyseinen pomo olisi hakattukin työntekijöiden toimesta....noh aika parantaa haavat...
suomalaiset työkaverit taasen olivat alkoholisoituneita riidan haluisia tuittupäitä jotka olivat työaikana kännissä tai krapuloissa. (Joten tässä yhden edelliseen kertojaan). Noin 80 prosenttia suomalaisesta työporukasta oli tätä dena osastoa.
Nuorta porukkaa ei tunnu raksoilta paljonkaan nykypäivänä löytyvän ja alan pikku hiljaa ymmärtää miksi. Vanhemmat timpurit ja muut "ammattimiehet" ovat raksalla itese tehtyjä kuninkaita joille pomot eivät paljonkaan uskalla sanoa koska pelkäävät heidän lähtevän.
Nuoret juippi amis-apumiehet tai venakot, virolaiset tekevät likasen työn näiden "ämmien puolesta" kun on se perse niin raskas ettei se paljoa liiku paitsi kahville.
ammatti mies= vetelys, delegoi raskas työ muille alempi arvoisille. Tunnistaa yleensä sätkästä suussa, kynäniskasta ja viinan punoittomasta ruttu naamasta.
Ja mitä rakentamisen laatuun nykypäivänä tulee niin se on PASKAA! Rahat pois tyhmiltä,talon hintaan vaan pari nollaa lisää nyt eletäännousukautta! - se tiesti
onkin. Mutta sehän johtuu tiesti vaan siitä että ennen rakennuksille on vaan joutunu ne ketkä ei oo mihinkään muualle päässeet, joten työmoraali on se oloistakin. Ite oon kyllä pärjänny ihan hyvin raksahommissa, mut tiedän kavereita jotka on joutunu just tästä syystä vaihtaan hommia. Kai siellä vaan pärjää jos osaa / tohtii vittuilla takasim. Mut toi alkoholismi on ongelma jos sitä vielä oikeasti rakennuksilla on, ite en oo kyllä koskaan törmänny. Ehkä se on enemmän isojen kaupunkien ku tällaisten pikkukylien ongelma.
- Nuorenmpi talonrakentaja Ou...
Moro!kuin omia ajatuksiaan lukisi.Kiitos sinulle,olenkin jo ihmetellyt että ajatteleekohan kukaan muu samallatavalla,ja kyllä näin on.En yhtään ihmettele miksi ala kiinnostaa vain hetken nuoria ja hiukan vanhempiakin alallle aikovia.Karu totuus paljastuu,aika äkkiä työmaalta toiseen.Olen ollut pääkaupunkiseudulla töissä kirvesmihenä ja rakennusmiehenä.Tiedän että tie on pitkä hyväksi ja kysytyksi timpuriksi.Mutta en käynyt kouluani kolmeavuotta siksi että pääasiallinen tehtäväni olisi siivota ja niellä kaikenmaailman vittuilut.Ja sekin vähäinen timpurin työ mitä pääsen tekemään,vaikka olen kiinnostunut ja todella haluaisin tehdä ja oppia,on vain "rotankolojen paikkailua"Oulussa tilanne vain paheni en kuulu joukkoon kun en ole kellekkään sukua,tai lestaadiolainen,tai jonkun hyvä kaveri.Olen ollut nyt jo vuoden se joka ekana työmaalta lähtee lomalappu kourassa,ja joka tekee ne paskahommat.Onneksi hain tekuun ja hyvältä näyttää,motivaatiota on opiskella inssiksi ihan vitunpaljon...Ja kun valmistun ja pääsenpä ehkä töihin vanhemman mestarin kahvinkeittäjäksi,lupaan ja vannon etten sano edes päivää sellaisille moukille jotka eivät ymmärrä, että jotkut ovat aidosti kiinnostuneita ammatistaan.mutta tätä kaikke ennen pitäisi kestää vielä syksyyn.T mies 30v
- oon vielä nuori (17)
ja en oikeen peruskoulun jälkeen tiennyt mitä työtä haluan,niin hain sitten rakennusalalle...Joten voisinhan vielä uudelleen kouluttautua vaikka autoalalle.. Jos se oikeasti on tollasta!..
- hyviäkin hetkiä
oon vielä nuori (17) kirjoitti:
ja en oikeen peruskoulun jälkeen tiennyt mitä työtä haluan,niin hain sitten rakennusalalle...Joten voisinhan vielä uudelleen kouluttautua vaikka autoalalle.. Jos se oikeasti on tollasta!..
Hienoa että nuorella on muitakin vaihtoehtoja,autoala on tietty tulevaisuutta,ja työ on puhtaampaa.Autosähköasentajaksi kannattaa kouluttautua,niillä riittää töitä ja palkkakin on hyvä.Rakennus-alalta senverran että riippuu hieman työmaasta miten kohdellaan ja miten tulee ihmistenkanssa toimeen.Itse olen kylläkin kohdannut,liian monesti ärsyttäviä asiotita.Jos työ rasittaa liikaa esim henkisesti,on syytä opiskella lisää,tai vaihtaa alaa.Elämä on valintoja täynnä,joskus tehdään myös niitä vääriä valintoja.Onnea ammatinvalintaan ja hyvää kesää.
- gkjyhfkyhfk
hyviäkin hetkiä kirjoitti:
Hienoa että nuorella on muitakin vaihtoehtoja,autoala on tietty tulevaisuutta,ja työ on puhtaampaa.Autosähköasentajaksi kannattaa kouluttautua,niillä riittää töitä ja palkkakin on hyvä.Rakennus-alalta senverran että riippuu hieman työmaasta miten kohdellaan ja miten tulee ihmistenkanssa toimeen.Itse olen kylläkin kohdannut,liian monesti ärsyttäviä asiotita.Jos työ rasittaa liikaa esim henkisesti,on syytä opiskella lisää,tai vaihtaa alaa.Elämä on valintoja täynnä,joskus tehdään myös niitä vääriä valintoja.Onnea ammatinvalintaan ja hyvää kesää.
ja hyvää kesää kans...
- opiskellut
gkjyhfkyhfk kirjoitti:
ja hyvää kesää kans...
Valmistuin juuri lvi asentajaksi amiksesta ja ainakaa itsellä ei mitään huonoja kokemuksia 3v aikana työharjoitteluissa työmaalta.. huumorimielessä heiteltyjä vittuiluja välillä kuultu mutta kaikkea ei kannata ottaa itteensä vaa nauraa mukana..
- päivään!!
Kyllä nykypäivänä suurin osa rakennusmiehistä ja -naisista on ihan ahkeria ja kunnollisia työntekijöitä. Tuo raksalla kännissä oleminen on kyllä ihan viime vuosituhannen juttu ja nykyäpäivänä erittäin harvinaista. Kyllä siellä työnjohto on sen verran valveutunutta porukkaa, että jos joku yrittää tulla kännissä töihin niin se pistetään saman tien takasi kotia.
Tuo työpaikkakiusaaminen on kyllä ikävä asia ja sitä ilmenee kyllä alalla kuin alalla. Totta on että raksalla jutut ovat aika ronskeja välillä, mutta suurin osa on nykyään sen verran fiksua porukkaa että ihan asiaakin tulee. Toki minäkin, naisena, kuulin työmaalla muutaman "hauskan" letkautuksen, mutta kun siihen osaa suhtautua oikein ja sanoa tarpeeksi nokkelasti takaisin niin se loppuu hyvin nopeasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791