Koira kerrostaloon?

Anki

Moi!
Olen hankkimassa koiraa ja olen miettinyt sopivaa rotua pääni puhki.. Auttakaa mua, ehdottakaa, sanokaa mielipiteenne! Asun kerrostalossa, ja olen töissä normaalisti 8 tuntia päivässä jonka ajan koira olisi yksin. Olen lukenut jostain että maksimi yksinolo aika olisi korkeintaan 5-6 tuntia. Miten on? Erään kaverin koira joutuu olemaan yksin n.9 tuntia päivässä ja tämä mäyräkoira ainakin on pärjäillyt ihan hyvin. Miten olis mäyräkoira? Kääpiösnautseri? Vai kenties sekarotuinen? Tietääkö muuten joku, mitä eroo on mäyräkoiralla ja kaniinimäyräkoiralla? Muuta kuin koko? Kirjoitelkaa myös te, jotka asutte kerrostalossa koiranne kanssa, minkä rotuinen ja miten on sujunut!!

t.Anki

78

8709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari

      aikarajaan 5-6h koiralle yksioloa päivässä olis uskominen,niin eihän kukaan työssäkäyvä voisi koiraa pitää.Eli unohda se kokonaan.Meillä koirat(4klp:ta)on yksin n.9h/pvä eikä ne kärsi siitä mitenkään,kun oli työttömänä niin tuli seurattua koirien touhuja tarkemmin,niin nehän nukkuu sillon kun saavat olla ihan rauhassa,koirakin tarvii sitä omaa rauhaa.
      Itse en enään asu kerrostalossa,mutta joskus kun oli 2 koiraa niin silloin asuin.Sillon mulla oli Labradorinnoutaja ja Kääpiösnautseri eikä ollut mitään ongelmia.Mielestäni kerrostalookin voi ottaa isonkin koiran kun vaan järjestää sille tarpeeksi liikuntaa ja aktiviteettiä.Koska koiralle on ihan sama missä talossa se nukkuu...

    • Villis

      Kyllä koiran voi ottaa kerrostaloon, kunhan huolehtii liikunnasta hyvin. Kunnon lenkki aamulla ennen töihin lähtöä, niin kyllä se pärjää. Pentuaika on tietysti ihan eriasia.
      Rodulla ei sinänsä ole väliä, mitä isompi rotu, sen enemmän liikuntaa. Pienen kanssa pääsee vähemmällä.

    • hauva

      moikka sinulle.
      suosittelen heti sekarotuista.
      ei ainakaan snautseria kannata hankkia koska se on sairaan terhakas ja sekoaisi jo 20 minuutissa.
      mäyräkoirat pärjää mukavasti vaikka 10 tuntia.
      sekarotuinen tottuu ja oppii helpoiten.
      kerrostaloon hauvan voi ottaa oikein mukavasti.
      lisäksi saat sekarotuisen ilmaiseksi.
      pusuja ja hyvää kevättä!!!

      • Aikuinen

        Perustele miksi suosittelet sekarotuista. Miksi snautseri sekoaisi kerrostalossa? Mikä tekee mäyräkoirasta erilaisen? Onko kyseessä vain "minusta tuntuu" tieto vai onko sinulla kenties vuosikymmenien kokemus koirista?


      • Anonyymi

        Hä? Sekarotuisen ilmaiseksi?


    • Nilva

      Ota ensin selvää mikä rotu sinua kiinnostaa. Kysele kasvattajilta, kysele tutuilta, tutustu rodun harrastajiin, käy näyttelyissä tutustumassa livenä rotuun jne jne. Kerrostaloon sopii lähes koira kuin koira, toki tietyn tyyppiset rodut kannattaa jättää laskuista. Mutta nuo mitä mainitsit, sopivat mielestäni hyvin.
      Löysin postituslistoilta tälläisen, tuolta saattaisi olla apua, osaavat varmaan kertoa tarkemmin koiran käyttäytym8isestä, vasrinkin niistä mitkä sinua kiinnostaa.

      http://groups.yahoo.com/group/koulutus_kaytos/

    • Maru

      Me asutaan kerrostalossa ja meillä on saksanpaimenkoira... Oli yhteen aikaan kaksi!
      Hyvin on pärjätty, eli ihan hyvin voi koiraa pitää kerrostalossa! Meidän koirat on aina pärjännyt hienosti työpäivän ajan yksin, eli 8-9 tuntia. Kunhan huolehtii että koira saa tarpeeksi liikuntaa, on kerrostalokin ihan hyvä paikka asua!!! Tietenkin kannattaa harkita vähemmän herkkä haukkuista rotua, ihan naapurisovun kannalta!! ja tietenkin opettaa koira heti pienestä, ettei saa haukkua!!! Meidän koirat ainakin oppivat nopeasti, ettei haukkua saa ja edes ovikelloon ei meillä reagoida haukkumalla!!!

    • mirtzukka

      Hello !
      Meillä on ollut nyt n.5 vuotta kaksi koiraa kerrostalossa ja hyvin on mennyt.. Meillä on chihuahua ja saksanpaimenkoira. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Isompi koira tulee hyvin toimeen kerrostalossakin, kunhan sen riittävästä ulkoilusta huolehditaan. Kyllähän koira myös seuraa kaipaa, mutta se hiukan tietysti riippuu itse koirasta, että pärjääkö se yksin 9 tuntia.

    • Maisku

      Nimittäin semmonen mietintämyssy, että mikä se rotu sitten olisi, minkä mieluiten ottaisit! Kiva, että harkitset niin tarkkaan ja kyselet neuvoa. Minulla on ollut monenmoista koiraa kerrostalossa ja hyvin on mennyt. Töissä käyn, ja kuten jotkut kehottavat, en ole ottanut vapaata koiran pentuaikana. Aika harvoilla se käsittääkseni on edes mahdollista, minulla ei ainakaan. Olisihan se kiva semmonen työ, jossa saa koiranpennun takia vapaata! Mun vanhemmilla on bichon frisee ja se kyllä haukkuu paljon ja nyt vanhoilla päivillään on höpsähtänyt ja ulvookin sisällä yksikseen. Onneksi he asuvat omakotitalossa kaukana naapureista. Minulla ei ikinä ole ollut haukkuongelmaa sekarotuisen, saksanpaimenkoiran eikä pitbullin kanssa. Nämä kyseiset koirat minulla on ollut kerrostalossa ja koiria on ollut yksi tai kaksi kerrallaan. Kunhan huolehtii, että koira pääsee ennen töihinlähtöäsi ulos, että niillä on virikettä kun lähdet töihin (tai siis mihin vain) ja että sitten taas ulkoillaan ja leikitään ja syödään jne kun tulet, ei ongelmia pitäisi tulla. Jokainen koira on tietenkin yksilö, ennustajaa ei kenenkään kannata ruveta leikkimään. Kunhan sitten mahdolliset ongelmat tunnistaa ajoissa ja hakee niihin myös apua ajoissa. Ja totta on että usein koira lähinnä nukkuu, kun olet poissa. Meillä ainakin koirat tulevat silmät ristissä vastaan ovella, kun töistä saavun. Onnea vaan koiran hankintaan ja aurinkoista kevättä! Terv. Maisku

    • roosa

      Rodusta en sano mitään. Päädyitpä mihin rotuun tahansa oma vankkumaton mileipiteeni on, että pentukoiraa ei saa jättää yksin 8-9t päivässä.. Aikuiset on asia erikseen.
      Huolehdi siitä, että olet ainakin ensimmäisen kk totuttelemassa ja opettamassa koiraasi yksinoloon ja kerrostalon tavoille.

    • erja

      minulla on chihuahua kerrostalo asunnossa ja pärjää päivisin ihan hyvin yksin. ei ainakaan ole tullut valituksia haukkumisesta eikä se kyllä haukukkaan..nukkuu suurimman osan ajasta kun on yksin kotona.varmaan mikä tahansa koira pärjää kerrostalossa yksin päivät. on se kyllä niin ihanaa kun tulee kotiin ja joku on vastassa ja häntä heiluu!sitä ei kyllä voita mikään!

    • Maria

      Kyllä, itse asun kerrostalossa ja kun muutin tänne oli koirani asunut 8 vuotta pennusta lähtien isossa paritalossa, no nyt minä muutin kerrostaloon ja otin sen koiranikin mukaanja hyvin se täällä viihtyy eli tietämykseni perusteella voin ehdottaa Coton De Tulear!

      • nikita

        Koira nukkuu yön(n.6-8 tumtia)..sitten aamulla äkkiä ulkona käytetään ja koira tuodaann nukkumaan kun itse lähtee tunneiksi töihin,minusta väärin!Millaista koiranelämää se on jos se nukkuu kokoajan ja sit illalla pari tuntia vain liikkuu!Jos ajattelen että itse joutuisin vain olemaan paiklaani..tulisin hulluksi!Ihminen voi järjestää vivrikkeitä itselleen mutta koira ei voi katsella telkkua tai napostella jääkaapista tai lukea lehteä!
        Hoitopaikka/hoitaja olisi hyvä joka pitäisi seuraa koiralle!Naapurit/dogsitterit/suskulaiset!
        Meillä ainakin tädin koira on mummoni luona päivän hoidossa josta se noudetaan töiden jälkeen!Oma koirani on taas pihalla kun olen poissa(lämmitetty koppi ja luita kaluttavana)!
        Toinen koira perheessä..niin ei tulisi aika pitkäksi...!
        Hankala homma ratkaissa näin kerrostalo puitteissa..mutta rivitalosa ja omakotitalossa toimii..ainakin toi ulkoratkaisu!Koirassani on vernäjänajokoiraa ja keskiaasianpaimenkoiraa..


      • Sivusta seuraaja
        nikita kirjoitti:

        Koira nukkuu yön(n.6-8 tumtia)..sitten aamulla äkkiä ulkona käytetään ja koira tuodaann nukkumaan kun itse lähtee tunneiksi töihin,minusta väärin!Millaista koiranelämää se on jos se nukkuu kokoajan ja sit illalla pari tuntia vain liikkuu!Jos ajattelen että itse joutuisin vain olemaan paiklaani..tulisin hulluksi!Ihminen voi järjestää vivrikkeitä itselleen mutta koira ei voi katsella telkkua tai napostella jääkaapista tai lukea lehteä!
        Hoitopaikka/hoitaja olisi hyvä joka pitäisi seuraa koiralle!Naapurit/dogsitterit/suskulaiset!
        Meillä ainakin tädin koira on mummoni luona päivän hoidossa josta se noudetaan töiden jälkeen!Oma koirani on taas pihalla kun olen poissa(lämmitetty koppi ja luita kaluttavana)!
        Toinen koira perheessä..niin ei tulisi aika pitkäksi...!
        Hankala homma ratkaissa näin kerrostalo puitteissa..mutta rivitalosa ja omakotitalossa toimii..ainakin toi ulkoratkaisu!Koirassani on vernäjänajokoiraa ja keskiaasianpaimenkoiraa..

        Tuosta olen samaa mieltä että jos on useampi koira niin niistä on seuraa toisille.

        Ulos en olisi kyllä kaikkia koiria laittamassa... varsinkaan koiria joista ketjussa on puhuttu. Jotkun ulkokoirat menevät ulkona mutta kaupunkialueella en niitäkään ulos laittaisi. Nykyään ei tiedä millaisia kaheleita tuolla ulkona liikkuu niin voi hyvin olla että koiralle käy kuin Sulo Vileenin vartiokoiralle... varkaat vie senkin tai sitten joku kaheli käy pamputtamassa sitä pesäpallomailalla.

        Kyllähän koiralle voi keksiä virikkeitä sisällekkin. Mikään ei estä koiraa syömästä esim. puruloita sisällä. Kerrostalossa koiraa täytyy varautua ihan oikeasti lenkkeilyttämään.


      • Maria
        nikita kirjoitti:

        Koira nukkuu yön(n.6-8 tumtia)..sitten aamulla äkkiä ulkona käytetään ja koira tuodaann nukkumaan kun itse lähtee tunneiksi töihin,minusta väärin!Millaista koiranelämää se on jos se nukkuu kokoajan ja sit illalla pari tuntia vain liikkuu!Jos ajattelen että itse joutuisin vain olemaan paiklaani..tulisin hulluksi!Ihminen voi järjestää vivrikkeitä itselleen mutta koira ei voi katsella telkkua tai napostella jääkaapista tai lukea lehteä!
        Hoitopaikka/hoitaja olisi hyvä joka pitäisi seuraa koiralle!Naapurit/dogsitterit/suskulaiset!
        Meillä ainakin tädin koira on mummoni luona päivän hoidossa josta se noudetaan töiden jälkeen!Oma koirani on taas pihalla kun olen poissa(lämmitetty koppi ja luita kaluttavana)!
        Toinen koira perheessä..niin ei tulisi aika pitkäksi...!
        Hankala homma ratkaissa näin kerrostalo puitteissa..mutta rivitalosa ja omakotitalossa toimii..ainakin toi ulkoratkaisu!Koirassani on vernäjänajokoiraa ja keskiaasianpaimenkoiraa..

        no mun koirani on kyllä edelleenkin tuossa ihan tyytyväisenä, ja nukkuu, vaikka olenkin kotona, oli myös se asunto josta muutin pois mutta vanhempani muuttivat pois suomesta ja sukulaiset kaukana et..näin se on ja viihtyy ja vaikka perheeni tuleekin takasiin en aio viedä sitä takasin mistä sen kanssa muutinkin tänne kerrostaloon. tossa se on elämänsä ensimmäisen vuoden ollut kerostalossa ja näyttää olevan ihan tyytyväinen tähänkin ratkaisuun koska koirani seuraa minua joka paikkaa ja muualle sitä ei voi viedä enkä haluaisi koska muuten toi ei tykkää olla muualla...tehdään koiran ehdoilla!!


    • koululais tyttö

      Asun äitini kanssa kerrostalossa. olen itse 12 vuotta ja minulla on kova koirakuume! auttakaa....... meillä on kissa joka vaikeuttaa paljon koiran ostoa. olen ajtellut novascotiannoutajaa, mutta en ole ihan varma onko se liian suuri meille. minulle se olisi ensimmäinen oma koira, mutta äidilläni ja hänen tutuillaan on ollut palon koiria. osaan kyllä itsekkin hoitaa koiria ei siinä mitään... kavereillani on ollut koiria ja olen hoitanut niitä aina välillä kaverini kehuvat minua siitä että osaan hoitaa koiria niin hyvin ja kyselevät että onko minulla omaa koiraa ja kun sanon että ei ole niin he hämmästyvät ja kyselevät miten osaan hoitaa niitä niin hyvin...

    • räksyttäjä.

      Kerrostalossa asumisen ainoa ongelma on meillä ainakin se että poika (lapinporokoira) ei ymmärrä että rappukäytävä ei ole se omaa reviiriä, eikä alaovi ole meidän oma ulko-ovi. Se oli vaikea saada oppimaan että ovesta kulkee ja hissiä käyttää muutkin talon asukkaat. Sama homma näyttää olevan muutamalla mullakin talossamme asuvalla koiralla. Varsinkin jos ala-aulaan sattuu yhtä-aikaa toinen koira.

      Ongelmaa ei tosin luultavasti synny jos pentu tottuu siihen alusta asti ja sille opetetaan miten niissä tilanteissa tulee käyttäytyä. Itse asuimme aluksi rivitalossa josta muutimme kerrostaloon kun pentu oli n.6kk. Meillä on tietysti myös melko haukkuherkkä ja energinen rotu. :P

    • koululais tyttö

      Meilä ei olee tässä talossa hissiä...onko se ongelma joidenkin rotujen kanssa? asumme kolmannessa kerroskessa.... olisiko mitään keskikoisia koirarotuja jotka sopisivat kerrostaloon? T:saana koululais tyttö

      • koululais tyttö

        voisitteko auttaa ja vastata minulle oikeasti?!!


    • biuppipp

      Moeluiten koira jonka jaksaa portaissa kantaa. Mites olis tiibetinspanieli.

      • koululais tyttö

        En oikein pidä niistä en tiedä miksi mutta ei... haluaisin hiukan isomman olisiko ehdotuksia?


    • koululais tyttö

      Hei! Haluaisin kysyä muutaman asian tollerista: 1.sopiiko se kerrostaloon 2. sopiiko se lapsiperheeseesn (12 vuotias lapsi äiti kissa ja mummi joka päivä aamusta iltaan kylässä) 3.onko se helppo kouluttaa ja hoitaa 4. ovato ne kuinka kalliita (paljon ne maksavat) 5.saako niitä kuinka läheltä hämeenlinna? jos te vastaisitte noihin ni auttaisitte minua tooosi paljon!!!!!

      • koululais tyttö

        anteeksi korjaan hiukan tuota äskeistä 12 vuotias lapsi, äiti, kissa, ja mummi vierailee joka päivä aamusta iltaan..... p.p.s suhtautuuko se hyvin vieraisiin?


    • hyesuthtrjtrjt

      Heipä vain koululaistyttö! :)
      1. Koira kun koira sopii kerrostaloon jos sen liikunnasta ja ulkoilusta jaksaa pitää huolen. Tolleri on sen verran aktiivinen koira, että ulkoiluttajan täytyy ehdottomasti olla aikuinen - lapsena et jaksa kulkea sen kanssa niin pitkiä matkoja ja niin kauaa kun se vaatii.
      2. Koira kuin koira sopii lapsiperheeseen, kun sille antaa vain hyviä kokemuksia lapsiperheestä. :) Eli kaikilla yhteiset pelisäännöt: kukaan, edeslapset eivät saa kiusata koiraa, koira ei saa jäädä huomiontarpeestaan paitsi lasten takia, koiran liikunnasta täytyy kaikesta huolimatta pitää huolta. Koiralla täytyy olla oma rauhallinen "koppinsa" jonne pääsee hermolomalle meteliltä yms. Eli kun koiralla on kaikki hyvin lapsiperheessä, ei sen kanssa tule ongelmia. Tässäkin toki tulee ottaa yksilöt huomioon: toiset sietää enemmän kuin toiset. Tuttavallani on tolleri 2-vuotias lapsi = hyvin tulleet toimeen.
      3. Ei ole ihan sieltä helpoimmasta päästä kouluttaa, mutta ei silti mikään hirveän vaikeakaan. Hoito "yhtä helppoa tai vaikeaa" kuin muillakin koirilla.
      4. Veikkaisin että 800-1300€ on hintahaitari.
      5. Riippuu onko siellä ketään kasvattajaa tällä hetkellä.

      Suosittelen keskustelemaan näistä äitisi kanssa, hän osaa kyllä hoitaa nämä koira-asiat mikäli teidän on koira mahdollista ottaa. Jos ei ole, niin sinun on vain odotettava kunnes aikuistut. :) Tsemppiä!

    • koululais tyttö

      kyllä jaksan kävellä tosi paljon koiran kanssa se on hauskaa! ja kyllä se saa rauhassa olla heti kun vaan haluaa. osaan käsitellä hyvinkin vaikeita koiria. eräällä tuttavallani oli eräs koira joka temppuili kävelyillä mutta kun minä talutin sitä niin se ei temppuilut yhtään.... vaikka olen 12 vuotias osaan hyvin huolehtia koirista ikinä ei saaa aliarvioida ihmistä oli se sitten minkä ikäinen tahansa...

      • yj´

        Edellinen vastaaja on ilmeisesta jaksanut aloittaa kuntoilun vasta täisi-ikäisenä, kun luulee 12-vuotiaita laiskoiksi. Hän kuvittelee kaikkien olevan samoilla laiskuusasteilla eri ikävaiheissa kuin hän its ;-).

        Hän myös kirjoitti: "Koira kun koira sopii kerrostaloon jos sen liikunnasta ja ulkoilusta jaksaa pitää huolen."
        -Minun mielstä koiran liikunnasta ja ulkoilusta täytyy jaksaa pitää huolta myös omakititalossa asuessa.

        Hommaa tolleri, mutta mieluusti narttu, sillä urokset ovat usein aika kovia, vaikkakin yksilöeroja löytyy.


    • sdfretyuiop

      Ota dandiedinmonotin terrieri..

      suht rauhallinen. Hauska persoona

      ja muistuttaa hieman tykkäämästäsi mäyriksestä.

    • koululais tyttö

      kiitos yj! olen ihastunut tollereihin ne ovat söpöjä ja muutenkin tuntuu meille sopivalta koiralta... me myös ajattelimme ostaa nartun.... onko liikaa jos asumme kerrostalossa kolmannessa kerroksessa ja ei ole hissiä??

      • ei ole liikaa

        Jos tollerillanne on ainakin a- tai b-lonkat, niin kyllä se pärjää rappusissa kulkiessa. Pennun saa vielä kannettua kevyesti rappuset ylös ja alas. Ottakaa selkoa tulevan tollerinne vanhempien terveystaustoista, kuten lonkista. Tolleri on myös ketterä rotu, joten kyllä se pääsee liikkumaan rappusia pitkin kevyesti.


    • kolulais tyttö

      missä olisi lähin tolleri kasvattaja..... asun hämeenlinnassa olen yrittänyt katsoa mutta en löydä... missä päin te asutte? ja jos teillä on tolleri ni mist olette sen ostanee (paikkakunta) kiitos jo etukäteen autatte minua ja äitiäni suuresti!

    • hipititiputa

      Itse olen 11v tyttö saimme toukokuun lopussa seropi koiran (tulee lauantaina 6kk) asumme kerrostalossa ihan hyvin menee. minusta tolleri sopii teille ihan hyvin itse käymme joka ilta koiramme kanssa 2-4 tunnin lenkillä ja tyytyväinen on (vaikka onkin pentu niin jaksaa kävellä) ulkoilutamme jaksamisen mukaan :)

      • "kumpi sukupuoli ?

        Onko tollerinne uros vai narttu ? Tollereissa on urosten ja narttujen välillä on huomattavia luonne-eroja mm. kovuudessa.


    • koululais tyttö

      olemme ajatelleet nartua... ne ovat helpompia kouluttaa ja pienempiä ja kevyempiä.......onko näin... kiitos jo etukäteen

      • koululais tyttö

        korjaus: olemme ajatelleet narttua... ne ovat helpompia kouluttaa, pienempiä ja kevyempiä.......onko näin... kiitos jo etukäteen


      • ´´´´´´´´´´
        koululais tyttö kirjoitti:

        korjaus: olemme ajatelleet narttua... ne ovat helpompia kouluttaa, pienempiä ja kevyempiä.......onko näin... kiitos jo etukäteen

        On.


    • koira1

      Mulla on kolme saksanpaimenkoiraa kerrostalossa. Hyvin on mennyt, mutta lenkille pitää yhdelle laittaa kuonokoppa, muuten puree leikillään vastaantulevia ihmisiä tai koiria. Olen vielä alaikäinen ja asun vanhempien (ja koirien) kanssa. Koirat eivät joudu miltei koskaan olemaan yksin, paitsi kauppareissujen ajan.
      Suosittelen saksanpaimenkoiraa.

      • niinpä,

        Toisethan siitä räkytyksestä vaan kärsii, ettekä edes käytä niitä lenkillä tarpeeksi, Suomessa tutkimukseen mukaan paljon ylipainoisia *******, eikä hme kun löhöätte vaan netissä.

        Ei ne kaupunkiin sovikaan toisten riesaksi, muuttakaa maalle, että saavat tarpeeksi liikuntaa.


      • No jaa
        niinpä, kirjoitti:

        Toisethan siitä räkytyksestä vaan kärsii, ettekä edes käytä niitä lenkillä tarpeeksi, Suomessa tutkimukseen mukaan paljon ylipainoisia *******, eikä hme kun löhöätte vaan netissä.

        Ei ne kaupunkiin sovikaan toisten riesaksi, muuttakaa maalle, että saavat tarpeeksi liikuntaa.

        niillä ylipainoisilla ei taida muita koiria olla kuin mäyräkoiria ja nekin lasisia.


    • justmee

      Mulla on sakemanni kerrostalossa ja yksin n. 6-7 tuntia ja hyvin pärjää, kun han muistaa vaan aktivida tarpéeksi sitten kun tulee kotiin. :))

    • Anonyymi

      Asun kerrostalossa.

      Minulla on kerrostalossa sekarotuinen (pun.irlanninsetteri - saksanpaimenkoiramix), koira haukkui nuorempana ovikellon soidessa (tosin sain sen kitkettyä pois, mutta entinen naapurini alkoi rinkuttelemaan ovikelloa, niin oppi sen tavan uudestaan) ja oveen koputtamiseen. Nyt kun ikää on tullut lisää ja kuulo heikentynyt, ei enää kuule jos ovikello soi tai oveen koputetaan.

      Minulla on ollut myös saksanpaimenkoira kerrostalossa, eikä se haukkunut ovikellolle, eikä oveen koputtamiselle.

      Sekarotuinen tuli kerrostaloon 7vkon ikäisenä ja saksanpaimenkoira oli 4kk ikäinen, kun kerrostaloon muutin (kerkesin asumaan kerrostalossa, rivitalossa ja omakotitalossa, ennen kuin tämä saksanpaimenkoira tuli).

    • Anonyymi

      Meidän nelihenkinen perheemme asuukerrostalossa. Meillä on myös neljä koiraa ja elämä soljuu hyvin. Koiramme ovat sekarotuisia ja yksi on lopetusiässä.Olemme pitäneet suht nopean rotaation koirien kohdalla ja siksi aina lopetetun kohdalle onkin jo valmiiksi valittu uusi. Olemme valinneet tämän nopean kierron niin ei kukaan ehdi kyllästyä viemään ulos samaa koiraa ja onhan se muutenkin kiva että on vaihtelua. Uusi perheenjäsen on aina tervetullut.

      • Anonyymi

        "Nopea rotaatio" antaa sen vaikutelman, että sekarotuisenne ovat joutuneet paikkaan johon harva nisäkäs haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nopea rotaatio" antaa sen vaikutelman, että sekarotuisenne ovat joutuneet paikkaan johon harva nisäkäs haluaa.

        Toki jokainen on oikeutettu omaan nisäkäs vaikutelmaansa. Se ei kyllä ole aloittajalle tarkoitettu, mutta hyvä jos on jonkinlaista informaatiota omasta nisäkäs ajatukselta kirjoittaa. Vaikutelman antaminen ei ole sama kuin kuin nisäkäs haluaa. Hyvä kuitenkin punnertaa rotaation parissa ja selventää moista halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki jokainen on oikeutettu omaan nisäkäs vaikutelmaansa. Se ei kyllä ole aloittajalle tarkoitettu, mutta hyvä jos on jonkinlaista informaatiota omasta nisäkäs ajatukselta kirjoittaa. Vaikutelman antaminen ei ole sama kuin kuin nisäkäs haluaa. Hyvä kuitenkin punnertaa rotaation parissa ja selventää moista halua.

        Käsittämätöntä että elukoita päästetään ihmisasuntoon. Elukoille on oma tila, koppi jossa ne voivat olella. 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittämätöntä että elukoita päästetään ihmisasuntoon. Elukoille on oma tila, koppi jossa ne voivat olella. 😂😂

        Etkö lukenut aloitusta, vai pitikö ihan v**tuilu mielessä näin kirjoittaa?
        Kyse on koira ja kerrostalo
        Mihin meinaat kopin kerrostaloasunnossa sijoittaa?
        Ja otappa huomioon, että on sellaisia(kin) koiria olemassa, jotka eivät tarkene ulkona 24/7
        Ja erittäin paljon liikkuu susia ympäri Suomea, joten jos minä en asuisi kerrostalossa, en siitäkään huolimatta laittaisi koiraa pihalle koppiin
        Ja aika monet unohtaa koiransa sinne pihalle koppiin, eikä ne pääse lenkille, kuten kerrostalossa asuessa koiraa on pakko käyttää lenkillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö lukenut aloitusta, vai pitikö ihan v**tuilu mielessä näin kirjoittaa?
        Kyse on koira ja kerrostalo
        Mihin meinaat kopin kerrostaloasunnossa sijoittaa?
        Ja otappa huomioon, että on sellaisia(kin) koiria olemassa, jotka eivät tarkene ulkona 24/7
        Ja erittäin paljon liikkuu susia ympäri Suomea, joten jos minä en asuisi kerrostalossa, en siitäkään huolimatta laittaisi koiraa pihalle koppiin
        Ja aika monet unohtaa koiransa sinne pihalle koppiin, eikä ne pääse lenkille, kuten kerrostalossa asuessa koiraa on pakko käyttää lenkillä

        Aloittajan probleema on vaikea. Tuo susijuttu on hysteerikkojen kirkumista, ne misään kerrostalojen nurkilla käy. Ja tuo yläpuolen viestijä ei kehoittanut koppia kerrostaloon rakentaa, kyllä voi kaiken käsittää väärin jos haluaa. Vai eivät kopissa olevat koirat pääse lenkille.ja ne unohtuvat sinne. Koira ja kerrostalo oli todellakin aloittajan tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan probleema on vaikea. Tuo susijuttu on hysteerikkojen kirkumista, ne misään kerrostalojen nurkilla käy. Ja tuo yläpuolen viestijä ei kehoittanut koppia kerrostaloon rakentaa, kyllä voi kaiken käsittää väärin jos haluaa. Vai eivät kopissa olevat koirat pääse lenkille.ja ne unohtuvat sinne. Koira ja kerrostalo oli todellakin aloittajan tekstiä.

        En ole hysteerikko. Enkä kirku. Ja täällä missä minä asun, niin eipä se susi ollut kovinkaan kaukana kerrostalon nurkasta. En käsittänyt väärin siitä koppi-jutusta. Kun aloitus koskee koiraa ja kerrostaloa, silloin ei kannata tulla kirjoittaamaan kopista, jos ei tarkoita sitä kerrostaloasuntoon. Mitä itse olen monien vuosien saatossa nähnyt ja kuullut, niin todella moni koira ei sieltä omakotitalon pihalta lenkille pääse. Ja kyllä minä tiedän, että aloittajan teksti oli koira ja kerrostalo. Sama kun joku kirjoittaa, että koira ja rivitalo taikka koira ja omakotitalo ja minä kirjoitan sinne näin : Käsittämätöntä että elukoita päästetään ihmisasuntoon. Elukoille on oma tila, koppi jossa ne voivat olella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hysteerikko. Enkä kirku. Ja täällä missä minä asun, niin eipä se susi ollut kovinkaan kaukana kerrostalon nurkasta. En käsittänyt väärin siitä koppi-jutusta. Kun aloitus koskee koiraa ja kerrostaloa, silloin ei kannata tulla kirjoittaamaan kopista, jos ei tarkoita sitä kerrostaloasuntoon. Mitä itse olen monien vuosien saatossa nähnyt ja kuullut, niin todella moni koira ei sieltä omakotitalon pihalta lenkille pääse. Ja kyllä minä tiedän, että aloittajan teksti oli koira ja kerrostalo. Sama kun joku kirjoittaa, että koira ja rivitalo taikka koira ja omakotitalo ja minä kirjoitan sinne näin : Käsittämätöntä että elukoita päästetään ihmisasuntoon. Elukoille on oma tila, koppi jossa ne voivat olella.

        Tuo on totta. Aloitus koskee koiraa ja kerrostaloa. Ikävää jos sudet liikkuvat lähistöllä se on riski aina. Koirista omakotilan pihalla ei kannata stressata niistä huolehtii omistaja. Ja totta tuokin kirjoituksesi elukasta jolla koppi, on vähän suojaa ei ihan viima puhalla. Susia ei kannata pelätä ne eivät ihmisen päälle tule, nillä muu riista mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. Aloitus koskee koiraa ja kerrostaloa. Ikävää jos sudet liikkuvat lähistöllä se on riski aina. Koirista omakotilan pihalla ei kannata stressata niistä huolehtii omistaja. Ja totta tuokin kirjoituksesi elukasta jolla koppi, on vähän suojaa ei ihan viima puhalla. Susia ei kannata pelätä ne eivät ihmisen päälle tule, nillä muu riista mielessä.

        Minä en stressaa mistään. En edes sitä, jos jonkun omakotitalon pihalla on koppi, jossa koira. Ja minä kyllä tiedän miksi yleensä koiralla on koppi omakotitalon pihalla. En ole mikään tyhmä, uusavuton taikka pöljä (ja kyllä, vastauksestasi saa sellaisen käsityksen, että pidät minua tyhmänä ja uusavuttomana sekä pöljänä). Ja kyllä niitä susia kannattaa pelätä, vaikka ne eivät ihmisten päälle välttämättä tule, ottaen huomioon, että ne voi tulla vaikkapa koiran päälle. Sama kun minä sanoisin sinulle, ettei karhuja kannata pelätä, ei ne ihmisten päälle tule, niillä muu riista mielessä. Joten kannattaa aina miettiä ensin mitä kirjoittaa ja miten kirjoittaa sekä kenelle kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Tuo on totta, stressi ei ole hyväksi. Kovaa stessiä voi kyllä tuntea jos kokee itsensä uusavuttomaksi, pöljäksi, jnejne. Lisäksi on hyvä muistaa ettei kirjoittele ihan mitä sattuu ja mitä tai kuka, parasta vain pysyä asialinjalla. Aloittajahan kirjoittaa kerrostalossa asumisesta ja on vaikeudesta jos on eläin. Tämä palsta on koirista ei karhuista ja niiden riistasta, sudet menevät nehän melkein koiria.

      • Anonyymi

        Mistä minä stressaisin? En mistään. Minä en tunne sterssiä yhtikäs mistään. Ja ei, en tunne itseäni tyhmäksi, enkä uusavuttomaksi, enkä edes pöljäksi. Se kuka minua tässä pitää tyhmänä ja uusavuttomana ja pöljänä, olet sinä itse. Minä en kirjoittele ihan mitä sattuu tai mitä tai kuka ja olen pysynyt asialinjalla. Se joka tässä ei nyt näytä asialinjalla pysyvän, olet sinä itse. Kyllä, aloittaja puhuu kerrostalosta ja koirasta. Joku puhuu koirankopista. Joten .... Ja vaikka keskustelussa puhutaankin koirasta, niin saa täällä mainita vaikkapa karhun, suden, ilveksen, ketun, hirven ja vaikkapa poronkin. Se ei ole kielttettyä. Paitsi sinun omassa päässäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä minä stressaisin? En mistään. Minä en tunne sterssiä yhtikäs mistään. Ja ei, en tunne itseäni tyhmäksi, enkä uusavuttomaksi, enkä edes pöljäksi. Se kuka minua tässä pitää tyhmänä ja uusavuttomana ja pöljänä, olet sinä itse. Minä en kirjoittele ihan mitä sattuu tai mitä tai kuka ja olen pysynyt asialinjalla. Se joka tässä ei nyt näytä asialinjalla pysyvän, olet sinä itse. Kyllä, aloittaja puhuu kerrostalosta ja koirasta. Joku puhuu koirankopista. Joten .... Ja vaikka keskustelussa puhutaankin koirasta, niin saa täällä mainita vaikkapa karhun, suden, ilveksen, ketun, hirven ja vaikkapa poronkin. Se ei ole kielttettyä. Paitsi sinun omassa päässäsi.

        Toki on hyvä ettei tunne itsään avuttomaksi eikä stessaa. Tokihan tänne sopivat kaikki kirjoittajat, jopa karhun mainitsijat sekä koirista kirjoittajat. Asialinjalla on hyvä kirjoittaa jos sellainen on, täällähän. Toki koirankopista voi kirjoittaa, hysteerinen susikammo ei sekään ole kielletty. Toki ne eivät ihmisen päälle kerrostalon pihalla tule. Mutta aina voi olla varovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki on hyvä ettei tunne itsään avuttomaksi eikä stessaa. Tokihan tänne sopivat kaikki kirjoittajat, jopa karhun mainitsijat sekä koirista kirjoittajat. Asialinjalla on hyvä kirjoittaa jos sellainen on, täällähän. Toki koirankopista voi kirjoittaa, hysteerinen susikammo ei sekään ole kielletty. Toki ne eivät ihmisen päälle kerrostalon pihalla tule. Mutta aina voi olla varovainen.

        Ei kannata välittää, vanne pään ympärillä olevia tähänkin foorumiin mahtuu. Mentaalipuoli heittää monella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata välittää, vanne pään ympärillä olevia tähänkin foorumiin mahtuu. Mentaalipuoli heittää monella.

        Mitä tarkoitat tällä : vanne pään ympärillä olevia tähänkin foorumiin mahtuu ja Mentaalipuoli heittää monella ??

        Minuun nuo sanonnat ei kuulu kyllä ollenkaan, eli minulla ei ole "vanne pään ympärillä", eikä minulla "mentaalipuoli heitä", joten ei kannata yleistää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tällä : vanne pään ympärillä olevia tähänkin foorumiin mahtuu ja Mentaalipuoli heittää monella ??

        Minuun nuo sanonnat ei kuulu kyllä ollenkaan, eli minulla ei ole "vanne pään ympärillä", eikä minulla "mentaalipuoli heitä", joten ei kannata yleistää

        Itse vastailee ja kyselee, onhan tuokin tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse vastailee ja kyselee, onhan tuokin tapa.

        Minä en ole kirjoittanut näitä seuraavia tänne :
        Anonyymi
        12.12.2020 19:20

        "Nopea rotaatio" antaa sen vaikutelman, että sekarotuisenne ovat joutuneet paikkaan johon harva nisäkäs haluaa.

        Anonyymi
        13.12.2020 14:35

        Toki jokainen on oikeutettu omaan nisäkäs vaikutelmaansa. Se ei kyllä ole aloittajalle tarkoitettu, mutta hyvä jos on jonkinlaista informaatiota omasta nisäkäs ajatukselta kirjoittaa. Vaikutelman antaminen ei ole sama kuin kuin nisäkäs haluaa. Hyvä kuitenkin punnertaa rotaation parissa ja selventää moista halua.

        Anonyymi
        13.12.2020 17:24

        Käsittämätöntä että elukoita päästetään ihmisasuntoon. Elukoille on oma tila, koppi jossa ne voivat olella. 😂😂

        Anonyymi
        22.12.2020 00:39

        Aloittajan probleema on vaikea. Tuo susijuttu on hysteerikkojen kirkumista, ne misään kerrostalojen nurkilla käy. Ja tuo yläpuolen viestijä ei kehoittanut koppia kerrostaloon rakentaa, kyllä voi kaiken käsittää väärin jos haluaa. Vai eivät kopissa olevat koirat pääse lenkille.ja ne unohtuvat sinne. Koira ja kerrostalo oli todellakin aloittajan tekstiä.

        Anonyymi
        Eilen 00:47

        Tuo on totta. Aloitus koskee koiraa ja kerrostaloa. Ikävää jos sudet liikkuvat lähistöllä se on riski aina. Koirista omakotilan pihalla ei kannata stressata niistä huolehtii omistaja. Ja totta tuokin kirjoituksesi elukasta jolla koppi, on vähän suojaa ei ihan viima puhalla. Susia ei kannata pelätä ne eivät ihmisen päälle tule, nillä muu riista mielessä.

        Anonyymi
        Eilen 13:58

        Tuo on totta, stressi ei ole hyväksi. Kovaa stessiä voi kyllä tuntea jos kokee itsensä uusavuttomaksi, pöljäksi, jnejne. Lisäksi on hyvä muistaa ettei kirjoittele ihan mitä sattuu ja mitä tai kuka, parasta vain pysyä asialinjalla. Aloittajahan kirjoittaa kerrostalossa asumisesta ja on vaikeudesta jos on eläin. Tämä palsta on koirista ei karhuista ja niiden riistasta, sudet menevät nehän melkein koiria.

        Anonyymi
        Eilen 14:53

        Toki on hyvä ettei tunne itsään avuttomaksi eikä stessaa. Tokihan tänne sopivat kaikki kirjoittajat, jopa karhun mainitsijat sekä koirista kirjoittajat. Asialinjalla on hyvä kirjoittaa jos sellainen on, täällähän. Toki koirankopista voi kirjoittaa, hysteerinen susikammo ei sekään ole kielletty. Toki ne eivät ihmisen päälle kerrostalon pihalla tule. Mutta aina voi olla varovainen.

        Anonyymi
        Eilen 19:27

        Ei kannata välittää, vanne pään ympärillä olevia tähänkin foorumiin mahtuu. Mentaalipuoli heittää monella.

        Nämä EIVÄT siis ole minun kirjoittamiani

        Ja EN ala tänne tunnuksia luomaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole kirjoittanut näitä seuraavia tänne :
        Anonyymi
        12.12.2020 19:20

        "Nopea rotaatio" antaa sen vaikutelman, että sekarotuisenne ovat joutuneet paikkaan johon harva nisäkäs haluaa.

        Anonyymi
        13.12.2020 14:35

        Toki jokainen on oikeutettu omaan nisäkäs vaikutelmaansa. Se ei kyllä ole aloittajalle tarkoitettu, mutta hyvä jos on jonkinlaista informaatiota omasta nisäkäs ajatukselta kirjoittaa. Vaikutelman antaminen ei ole sama kuin kuin nisäkäs haluaa. Hyvä kuitenkin punnertaa rotaation parissa ja selventää moista halua.

        Anonyymi
        13.12.2020 17:24

        Käsittämätöntä että elukoita päästetään ihmisasuntoon. Elukoille on oma tila, koppi jossa ne voivat olella. 😂😂

        Anonyymi
        22.12.2020 00:39

        Aloittajan probleema on vaikea. Tuo susijuttu on hysteerikkojen kirkumista, ne misään kerrostalojen nurkilla käy. Ja tuo yläpuolen viestijä ei kehoittanut koppia kerrostaloon rakentaa, kyllä voi kaiken käsittää väärin jos haluaa. Vai eivät kopissa olevat koirat pääse lenkille.ja ne unohtuvat sinne. Koira ja kerrostalo oli todellakin aloittajan tekstiä.

        Anonyymi
        Eilen 00:47

        Tuo on totta. Aloitus koskee koiraa ja kerrostaloa. Ikävää jos sudet liikkuvat lähistöllä se on riski aina. Koirista omakotilan pihalla ei kannata stressata niistä huolehtii omistaja. Ja totta tuokin kirjoituksesi elukasta jolla koppi, on vähän suojaa ei ihan viima puhalla. Susia ei kannata pelätä ne eivät ihmisen päälle tule, nillä muu riista mielessä.

        Anonyymi
        Eilen 13:58

        Tuo on totta, stressi ei ole hyväksi. Kovaa stessiä voi kyllä tuntea jos kokee itsensä uusavuttomaksi, pöljäksi, jnejne. Lisäksi on hyvä muistaa ettei kirjoittele ihan mitä sattuu ja mitä tai kuka, parasta vain pysyä asialinjalla. Aloittajahan kirjoittaa kerrostalossa asumisesta ja on vaikeudesta jos on eläin. Tämä palsta on koirista ei karhuista ja niiden riistasta, sudet menevät nehän melkein koiria.

        Anonyymi
        Eilen 14:53

        Toki on hyvä ettei tunne itsään avuttomaksi eikä stessaa. Tokihan tänne sopivat kaikki kirjoittajat, jopa karhun mainitsijat sekä koirista kirjoittajat. Asialinjalla on hyvä kirjoittaa jos sellainen on, täällähän. Toki koirankopista voi kirjoittaa, hysteerinen susikammo ei sekään ole kielletty. Toki ne eivät ihmisen päälle kerrostalon pihalla tule. Mutta aina voi olla varovainen.

        Anonyymi
        Eilen 19:27

        Ei kannata välittää, vanne pään ympärillä olevia tähänkin foorumiin mahtuu. Mentaalipuoli heittää monella.

        Nämä EIVÄT siis ole minun kirjoittamiani

        Ja EN ala tänne tunnuksia luomaan

        Ehehhee, sama jatkuu. Saman näppiksen takaa kaikki näyttää tulevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehehhee, sama jatkuu. Saman näppiksen takaa kaikki näyttää tulevan.

        Arvasin että joku paukapää syyttelee minua kaikkien viestien kirjoittamisesta
        Taidat olla itse joka tänne on kaikki nämä kirjoitukset kirjoittanut
        Ps : Milläs muuten todistat että minä kirjoittasin kaikki nämä kirjoitukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehehhee, sama jatkuu. Saman näppiksen takaa kaikki näyttää tulevan.

        Kyjsyjä vastaaja keskustelee heehehee juttua pukkaa......


    • Asun kerrostalossa.

      Minulla on kerrostalossa sekarotuinen (pun.irlanninsetteri - saksanpaimenkoiramix), koira haukkui nuorempana ovikellon soidessa (tosin sain sen kitkettyä pois, mutta entinen naapurini alkoi rinkuttelemaan ovikelloa, niin oppi sen tavan uudestaan) ja oveen koputtamiseen. Nyt kun ikää on tullut lisää ja kuulo heikentynyt, ei enää kuule jos ovikello soi tai oveen koputetaan.

      Minulla on ollut myös saksanpaimenkoira kerrostalossa, eikä se haukkunut ovikellolle, eikä oveen koputtamiselle.

      Sekarotuinen tuli kerrostaloon 7vkon ikäisenä ja saksanpaimenkoira oli 4kk ikäinen, kun kerrostaloon muutin (kerkesin asumaan kerrostalossa, rivitalossa ja omakotitalossa, ennen kuin tämä saksanpaimenkoira tuli).

    • Anonyymi

      On aivan ihanaa asua kerrostalossa jossa koiran omistaja käy töissä ja baarikierroksillla viikonloput. Tolkutonta se louskuttaminen!

      Vituttaa kuunnella, melkein yhtä paljon kuin naapurin yöllisiä kännisiä karaoke- lauluja.

    • Anonyymi

      Moimoi!
      Asun kerrostalossa ja minulla on monta koiraa. On minulla mieskin, voi olla jopa kaksi. Kaksi koiraa on pientä ja yksi isompi. Kaksi keskikokoista ja kaksi hiukan isompaa. yksi iso ja kaksi pienempää. Ne haukkuvat usein samaan aikaa ja aiheuttavat häiriötä. Pienin niistä on nimeltään Pimpo ja se on pikkukoira, toinen niistä isomman lisäksi. Ikää niillä on jo usea vuosi ja yhteensä kaikilla monta vuotta. En suosittele ottamaan kerrostaloon koiria paitsi jos asuu maalla, siellä on tilaa koirien juosta ja olla eläin. Onnea syntymåpäivälle.

      • Anonyymi

        Hiukan sekava teksti. Otaksun että henkilöllä on monta koiraa kerrostalossa. Mieskin menee siinä sivussa.


    • Anonyymi

      Suosittelen koiran ottamista pihalla olevaan koppiin. Se on koiran asunto ns. koirankoppi.

    • Anonyymi

      Kyllä voit hyvin hommata kerrostaloon koiran. Itselläni oli useita vuosia koira mutta se ei joutunut olemaan aivan yksin. Alusta asti sillä oli kaverina kissa, joka jo pentuna tuli minulle ja hyvin tulivat toimeen. Viihtyivät hyvin kahdestaan, joten kokeile ensin yhdellä koiralla ja jos ei onnistu voi aina hommata koirakaverin.

    • Anonyymi

      Jos aloittaja ajattelisi koirien parasta niin ei hankkisi sellaista kerrostaloon. Muille asukkaille olisi myös paras jos eivät joutuisi sitä koiran tuottamaa melusaastetta kuuntelemaan.

    • Anonyymi

      Turha miettiä puhki mitään. Kannattaa ostaa asunto kaupungista joissa on koirallisille omat talot, Niissä asuvilla on kaikilla koira tai jopa kaksi.

      • Anonyymi

        Ei rakkeja mihinkään. Jälleen hyvä esimerkki ettei pidä koskaan ottaa rakkihullua vuokralaiseksi, tuhonnut omakotitaloa 76 000€ edestä, eikä oikeslaitos laittanut maksamaan edes maksaattomia vuokria.
        https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008041418.html

        Kuka sivullinen siellä muka sotkenut ja rikkonut paikkoja, selvästi rakkihullu itse, joka paikassa eläinten paskaa ja kusta, omia rojuja ja varasti vielä tavaraakin lähtiessä.


      • Anonyymi

        Ei rakkeja mihinkään. Jälleen hyvä esimerkki ettei pidä koskaan ottaa rakkihullua vuokralaiseksi, tuhonnut omakotitaloa 76 000€ edestä, eikä oikeslaitos laittanut maksamaan edes maksaattomia vuokria.
        https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008041418.html

        Kuka sivullinen siellä muka sotkenut ja rikkonut paikkoja, selvästi rakkihullu itse, joka paikassa eläinten paskaa ja kusta, omia rojuja ja varasti vielä tavaraakin lähtiessä.


      • Anonyymi

        Ei rakkeja mihinkään. Jälleen hyvä esimerkki ettei pidä koskaan ottaa rakkihullua vuokralaiseksi, tuhonnut omakotitaloa 76 000€ edestä, eikä oikeslaitos laittanut maksamaan edes maksaattomia vuokria.
        https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008041418.html

        Kuka sivullinen siellä muka sotkenut ja rikkonut paikkoja, selvästi rakkihullu itse, joka paikassa eläinten paskaa ja kusta, omia rojuja ja varasti vielä tavaraakin lähtiessä.


      • Anonyymi

        Ei rakkeja mihinkään. Jälleen hyvä esimerkki ettei pidä koskaan ottaa rakkihullua vuokralaiseksi, tuhonnut omakotitaloa 76 000€ edestä, eikä oikeslaitos laittanut maksamaan edes maksaattomia vuokria.
        https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008041418.html

        Kuka sivullinen siellä muka sotkenut ja rikkonut paikkoja, selvästi rakkihullu itse, joka paikassa eläinten paskaa ja kusta, omia rojuja ja varasti vielä tavaraakin lähtiessä.


      • Anonyymi

        Ei rakkeja mihinkään. Jälleen hyvä esimerkki ettei pidä koskaan ottaa rakkihullua vuokralaiseksi, tuhonnut omakotitaloa 76 000€ edestä, eikä oikeslaitos laittanut maksamaan edes maksaattomia vuokria.
        https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008041418.html

        Kuka sivullinen siellä muka sotkenut ja rikkonut paikkoja, selvästi rakkihullu itse, joka paikassa eläinten paskaa ja kusta, omia rojuja ja varasti vielä tavaraakin lähtiessä.


      • Anonyymi

        Ei rakkeja mihinkään. Jälleen hyvä esimerkki ettei pidä koskaan ottaa rakkihullua vuokralaiseksi, tuhonnut omakotitaloa 76 000€ edestä, eikä oikeslaitos laittanut maksamaan edes maksaattomia vuokria.
        https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008041418.html

        Kuka sivullinen siellä muka sotkenut ja rikkonut paikkoja, selvästi rakkihullu itse, joka paikassa eläinten paskaa ja kusta, omia rojuja ja varasti vielä tavaraakin lähtiessä.


    • Anonyymi

      Nyt on hyvä aika hankkia koira. Rotuna käy oikeastaan mikä vain isokokoinen rotu. Koirat oppivat olemaan yksin pitkiäkin aikoja, ei vaikeutta. Kaverisi koira voisi olla hyvin yksin toisen 9 tuntia, täytyy vain näyttää nurkka johon tarpeet tehdään. Kuten viesteistä on ilmennyt käy mikä rotu vain, itsellä ollut kerrostalossa useita huskyja, vaikka asunto ollut pieni. Mäyräkoiratkin kyllä käy. Kaniinimäyräkoiralla on isommat korvat kuin perinteisellä mäyräkoiralla siinä ero.

      • Anonyymi

        Monet alkaneet kasvattaa itse ruokansa, possuja ei luultavasti saa pitää kerrostalossa, mutta isossa rakissakin on lihaa ja syö kaikki jätteet kuten sika. Kätevää. Voi myös kysyä maksaako kiinalaiset ja kirealaiset hyvin! Pian kun tulee sirutus ja rakkivero niin ei enää kannata, sitten menee kaikki rakit lihoiksi.


    • Anonyymi

      Hyvin voi kerrostaloon hankkia koiran. Perheemme asui kerrostalossa, ja meillä oli terrieri. Hyvin tulimme juttuun tuon karvaisen kiitäjän kanssa. Ei varmasti ollut, näin vanhempana oletin, terrierillämme hätää tai muuta vaikeutta. Hyvin hoidimme koiraa ja tietenkin vanhempanne sitä edellyttivätkin. Terrieri oli ns. enemmän siskoni koira vaikka pitihän se minustakin. Tuosta karvaisesta hassuttelijasta eräs syksy jouduimme luopumaan, oli sillä ikää ja vaivojakin suht paljon. Usea kuukausi meni ilman koiraa kunnes joulu koitti ja isämme yllätti meidät iloisesti.Hän oli vienyt koiramme Eeron eläintentäyttäjälle tietämättämme ja järjestänyt minulle ja sisarelleni iloisen jouluyllätyksen. Paketista putkahti oma terrierimme täytettynä tassujen tilalla pyörät. Vedimme sitä koko joulun pitkin pihoja ja muutenkin mukanamme. Se sopi hyvin kerrostaloon, eihän se edes haukkunut ja liannut paikkoja. Ilman muuta koira kerrostaloon, vaikka täytettynä..

    • Anonyymi

      Boxeri

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe