Pyysi kummiksi, myöhemmin

perui

Noin tosiaan kävi mulle.
Tunnettu 2-vuotiaasta asti, nyt kaksvitosia.Kertoi raskaudestaan kysymällä haluanko tulla kummiksi.No minä jo kiisin kummilahjoja ostamaan.
Kun ristiäiset lähestyi tuli tekstari että joku muu, mulle tuntematon ihminen onkin sit se toinen kummi.Joku jolla on jo lapsi itselläänkin.
En sit vissiin kelvannut kummiksi kun ei ole lapsia, enkä halua itse lapsia tehdä.

9

2907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruiko

äiti/isä koko kummijutun vai ilmoittiko vain, että kuka se toinen kummi on?

Olethan tietoinen, etä kummeja on pakko olla lapsella kaksi?

• kokonaan,

toinen kummi on veljensä ja toinen tämä tyttö jota en tunne.Pyysi kuulemma vahingossa minua kummiksi ensin :/ Tämä pyyntö tuli kun raskaus tuli ilmi ja peruuntui kun ristiäiset lähestyivät.

• ikävä
        kokonaan, kirjoitti:

toinen kummi on veljensä ja toinen tämä tyttö jota en tunne.Pyysi kuulemma vahingossa minua kummiksi ensin :/ Tämä pyyntö tuli kun raskaus tuli ilmi ja peruuntui kun ristiäiset lähestyivät.

juttu!

Minulle on vastaavasti käynyt niin, etä kun olen pyytänyt läheistä ihmistä kummiksi, niin kyseinen henkilö heittäytyi ivalliseksi ja kieltäytyi.

Kummiasia pitäisi miettiä tarkoin ja ottaa se vakavasti puolin ja toisin, mutta nykyään ei taida selainen käyttäytyminen olla arvosaan. Ikävää, mutta totta!

ja voisihan niitä kummeja olla kolmekin.... :(

• pettynyt
        ikävä kirjoitti:

juttu!

Minulle on vastaavasti käynyt niin, etä kun olen pyytänyt läheistä ihmistä kummiksi, niin kyseinen henkilö heittäytyi ivalliseksi ja kieltäytyi.

Kummiasia pitäisi miettiä tarkoin ja ottaa se vakavasti puolin ja toisin, mutta nykyään ei taida selainen käyttäytyminen olla arvosaan. Ikävää, mutta totta!

ja voisihan niitä kummeja olla kolmekin.... :(

meillä on 4lasta joista 2:lla on kolme kummia ja 2:lla neljä. Kaikilla lapsilla on joku kummeista jostain syystä tullut läheisemmäksi kuin muut. Nuorimman kohdalla on nyt käynyt niin, että kummit ovat 'hylänneet' eivät pidä lainkaan yhteyttä. Ollaankin mietitty jos pyydettäisiin yhdet uudet ystävät, joista lapsikin tykkää, kummeiksi. Käsittääkseni kummeja voi lisätä jälkikäteenkin. Toisaalta aina kun on pyydetty kummiksi, niin on sanottu että saa myös kieltäytyä, itsellämmekin on 9kummilasta, joten kaikkien pyyntöön ei voi suostua. Itse kuitenkin ajattelen että kummius on aina kunnia-asia.

• Todella!

Nolo juttu perua tuollainen pyyntö, tosi noloa, siis TOOOOSI noloa!

• ..............

Siis yksi ystäväni piti minut siinä uskossa, että meistä tulisi mieheni kanssa kummeja, aivan kastajaisiin asti. Kysyi mm raskausaikana, minkä kummilahjan haluaisimme ostaa jne. Yhtäkkiä vaan tämä ystävä lopetti yhteydenpidon, vaikkei mitään riitoja tai tilanteita ollut. Hän oli niin kauan pitämättä yhteyttä, että lapsi oli muutamien viikkojen ikäinen.

Vähän ennen kastajaisia lähetinkin tälle ystävälle viestin, että "joku kummeista varmaan ostaa sen vauvakirjan, joten minä en nyt sitä osta vaikka niin sovittiin silloin raskausaikana". Vastausta en tuohon saanut. Taisi nolottaa, kun perui noin ison pyynnön.

Edelleen olemme kavereita, mutta en kyllä ikinä luota mihinkään mitä tuo ihminen pyytää tai sanoo.

• Kummilapsus

Itselläni on ollut kummina lapseton henkilö ja parempaa kummia ei olisi voinut olla. Hän on aina pitänyt yhteyttä, käynyt kylässä, kutsunut kylään ja usein on tuntunut, että hän on huolehtinut minusta paremmin kuin omat vanhempani :)
      Lahjat merkkipäivinä ovat olleet hyviä, runsasta apua on tullut kesätyöpaikan hankinnassa, auton ostossa, kodin perustamisessa jne....Vastavuoroisesti olen tietysti yrittänyt olla hänelle mahdollisimman hyvä ja huomaavainen kummilapsi.
      Lapsettomalla saattaa olla hyvinkin enemmän kiinnostusta/aikaa jne kummilapseen, koska omia lapsia ei ole.

• Lapseton nainen

Mulla 3 kummilasta ja ihan painajaista.

En ymmärrä, että miksi ajatellaan että LAPSETON HALUAA KUMMIKSI?

Mut kun ei kehta kieltäytyäkään. Nyt olen kyllä jo päättänyt, että EI on automaatti vastaus. Nyt voin jo vedota useaan kummilapseen ja ei tartte selitellä, et kun ei kiinnosta pätkääkään. HUH!

• tupla pettymys...

ensin hyvä kaveri soitti että nyt ois kumminpaikka vapaana, testi näytti positiivista, olin niiin innoissani noo lapsi syntyi ja olin ainoa kavereista jonka pyysi laiokselle katsomaan, sen jälkeen seuraavan kerran kuului viesti että poikamme sai kasteessa nimen plaa plaa.. no sitten mun läheisin, rakkain ja tärkein ystävä rupesi odottamaan ja arvasin sen jo aiemmin ennenku kertoi mulle, ja samalla ku sitten myöns asian ni kummiks pyysi, no vähän sen jälkee sain sähköpostin (SÄHKÖPOSTIN!) että olin itte käsittäny väärin että mulle ei oo paikkaa kummina, koska oli pyytäny yhen kaverin johon ei oo pitäny yhteyttä juuri ollenkaa..

mulla on yksi kummityttö joka "palvoo" mua, kysyin tän kummitytön äitiltä et mitä mieltä se on musta kummina ja sanoi että parempaa kummia ei kukaa sen lapsista oo saanu.. mun kummityttö on mulle tosi tärkeä, ja yritän kerran kuukaudesa vähintää viettää meiän yhteistä päivää, käyää leffassa, shoppailemassa, uimassa etc.. ja mun kummityttö tietää että oli sillä mitä tahansa ni se voi multa pyytää apua, ja niin on tehnykki.

mutta näiden kahden ns. ystävän mielestä mä en siihen kelpaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13