Taistelukalan elin ikä?

...taistis

Moikka! Mulla on n.10L muovi terraariossa taistis uros. Kala-kultani on ollut mulla jo 1½vuotta.
Kuinka pitkään taistelukalat elävät. Mulle sanottiin kaupassa josta ostin sen, että n.vuoden.
En tahtoisi todellakaan päästä kalastani eroon, mutta ois kiva tietää kauan sillä on aikaa täällä maapallon päällä :)

17

6677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toni

      Taistelukala elää akvaariossa noin 2 vuotta.. Sille suositellaan kuitenkin vähintään 20 litran allasta.. Kaupassa saatetaan vähän huijata noissa ikäjutuissa jotta asiakkaat on sitten tyytyväisiä kun kala elääkin pidempään.. :P

      • Toni

        Ennenkuin aqua2002 ehtii korjata virheeni niin pitää tietysti mainita että:

        "MAA- JA METSÄTALOUSMINISTERIÖN PÄÄTÖS nro 2/EEO/l998 liite 10

        Kalaa ei pidetä pyöreässä vesimaljassa.

        Akvaariossa on (oltava) vähintään 1 litra vettä kutakin enintään 5 cm mittaista kalaa kohden ja vähintään 4 litraa vettä kutakin enintään 10 cm mittaista kalaa kohden. Akvaariossa on (oltava) vettä kuitenkin aina vähintään 40 litraa."

        Eli 10 litraa kuin myös mainitsemani 20 litraa on hirveän paljon liian vähän koska minimi on tosiaan 40 litraa.. 40 litraakin on niin pieni ettei sitä voi suositella..


      • *ellu*
        Toni kirjoitti:

        Ennenkuin aqua2002 ehtii korjata virheeni niin pitää tietysti mainita että:

        "MAA- JA METSÄTALOUSMINISTERIÖN PÄÄTÖS nro 2/EEO/l998 liite 10

        Kalaa ei pidetä pyöreässä vesimaljassa.

        Akvaariossa on (oltava) vähintään 1 litra vettä kutakin enintään 5 cm mittaista kalaa kohden ja vähintään 4 litraa vettä kutakin enintään 10 cm mittaista kalaa kohden. Akvaariossa on (oltava) vettä kuitenkin aina vähintään 40 litraa."

        Eli 10 litraa kuin myös mainitsemani 20 litraa on hirveän paljon liian vähän koska minimi on tosiaan 40 litraa.. 40 litraakin on niin pieni ettei sitä voi suositella..

        mitäpä jos ei ole niin isoa akvaariota!!!
        mulla on kuules 54 litran akvaario ja
        se on liian iso kuulemma!!!mulla ei oo
        , kun sammakko ja nyt oon ostamassa 2X taistelu-
        kalaa 2Xliskoa kotilon ja eläin kaupassa
        sanotaan että akvaariossani on reilusti tilaa
        sammakkoni on 11 wuotta wanha!!!


      • Pihvi
        *ellu* kirjoitti:

        mitäpä jos ei ole niin isoa akvaariota!!!
        mulla on kuules 54 litran akvaario ja
        se on liian iso kuulemma!!!mulla ei oo
        , kun sammakko ja nyt oon ostamassa 2X taistelu-
        kalaa 2Xliskoa kotilon ja eläin kaupassa
        sanotaan että akvaariossani on reilusti tilaa
        sammakkoni on 11 wuotta wanha!!!

        Saamaan akvaan?! Et oo tosissas! Mitä liskoja? Mikä sammakko?


      • humm
        *ellu* kirjoitti:

        mitäpä jos ei ole niin isoa akvaariota!!!
        mulla on kuules 54 litran akvaario ja
        se on liian iso kuulemma!!!mulla ei oo
        , kun sammakko ja nyt oon ostamassa 2X taistelu-
        kalaa 2Xliskoa kotilon ja eläin kaupassa
        sanotaan että akvaariossani on reilusti tilaa
        sammakkoni on 11 wuotta wanha!!!

        >mulla on kuules 54 litran akvaario ja
        >se on liian iso kuulemma!!!

        Ei sellaista olekaan kuin "liian iso akvaario". Taitelukala kyllä polskii sujuvasti vaikka 540 litraisessa jos vaan olosuhteet on muuten kunnossa.
        Se 40 litrainen tosiaan olisi suositeltu minimikoko millekkään kalalle, jos ei sellaista ole se tulisi hommata tai antaa kala pois.


      • wilma82_
        *ellu* kirjoitti:

        mitäpä jos ei ole niin isoa akvaariota!!!
        mulla on kuules 54 litran akvaario ja
        se on liian iso kuulemma!!!mulla ei oo
        , kun sammakko ja nyt oon ostamassa 2X taistelu-
        kalaa 2Xliskoa kotilon ja eläin kaupassa
        sanotaan että akvaariossani on reilusti tilaa
        sammakkoni on 11 wuotta wanha!!!

        minulla itselläni on 80 litran akvaario ja se ei todellakaan ole liian iso. jopa kehotettiin ostamaan isompi. ja minulla on siellä taistelukala ja kolme muuta kalaa.

        toivottavasti toinen taistelukala olisi naaras kun muutenhan ne tappavat toisensa.


      • 456456456
        wilma82_ kirjoitti:

        minulla itselläni on 80 litran akvaario ja se ei todellakaan ole liian iso. jopa kehotettiin ostamaan isompi. ja minulla on siellä taistelukala ja kolme muuta kalaa.

        toivottavasti toinen taistelukala olisi naaras kun muutenhan ne tappavat toisensa.

        wilma82_

        ''toivottavasti toinen taistelukala olisi naaras kun muutenhan ne tappavat toisensa.''

        yksi naaras ja yksi koiras ovat huono yhdistelmä kanssa, koiraan kanssa pitää olla vähintään kolme taistonaarasta, muuten koiras tappaa naaraan. ja tarkoittaa kanssa että pitää olla paljon isompi akvaario, ainakin jotain 120 litranen olikohan... JA PIILOPAIKKOJA PALJON!


      • Akvaariolikka
        *ellu* kirjoitti:

        mitäpä jos ei ole niin isoa akvaariota!!!
        mulla on kuules 54 litran akvaario ja
        se on liian iso kuulemma!!!mulla ei oo
        , kun sammakko ja nyt oon ostamassa 2X taistelu-
        kalaa 2Xliskoa kotilon ja eläin kaupassa
        sanotaan että akvaariossani on reilusti tilaa
        sammakkoni on 11 wuotta wanha!!!

        2 taistelukalaa = ok. Kunhan ne molemmat EIVÄT ole uroksia. Muuten sinulla on kohta kuollut taistelukala, ja toinen "haavoittunut".


      • jii8877
        humm kirjoitti:

        >mulla on kuules 54 litran akvaario ja
        >se on liian iso kuulemma!!!

        Ei sellaista olekaan kuin "liian iso akvaario". Taitelukala kyllä polskii sujuvasti vaikka 540 litraisessa jos vaan olosuhteet on muuten kunnossa.
        Se 40 litrainen tosiaan olisi suositeltu minimikoko millekkään kalalle, jos ei sellaista ole se tulisi hommata tai antaa kala pois.

        JUURI NÄIN. Liian isoa akvaariota ei ole olemassa. Mietippä mistä ne kalat ovat peräisin...


      • Anonyymi
        Pihvi kirjoitti:

        Saamaan akvaan?! Et oo tosissas! Mitä liskoja? Mikä sammakko?

        Mistä nyt on kyse


    • Nana

      Suomessa eläinsuojelulain mukaan mitään kalaa ei saa pitää alle 40 litraisessa akvaariossa jatkuvasti. Akvaarioliikkeissä yleensä lukee tämä laki seinällä (hyvissä kaupoissa ainakin).
      Kerrotko asuinpaikkasi ja osoitteesi, niin saan ilmoitettua sinusta eläinsuojeluviranomaisille eikä tarvitse jäljittää osoitettasi tietokoneesi osoitteen perusteella.
      Ja muutkin tiedoksi: rääkkäyksestä kannattaa aina ilmoittaa eläinsuojeluviranomaisille. Se joka vaikenee, on osallistunut rikokseen!

    • APUA2

      APUA! miun taistelukala uros makaa kokoajan maassa tai lehenpäällä mitä silletapahtuu en haluu ettäse kuolee....Se ei tee mitään välillä liikkkuu

    • Xiphophorus

      Tuon kokoisessa se ei kyllä kovin pitkään elä.Kaloja ei saisi pitää pysyvästi alle 40-litraisessa akvaariossa.

    • oopö

      ai käykö niille muka muovinenkin allas?

      • jere

        ehkä mutta on pieni allas


      • jere
        jere kirjoitti:

        ehkä mutta on pieni allas

        mulle tulee 5korumonnista,12tetraa,8intiaaninsulkaa,6pikkutetraa ja 1taistelukala 180litranen akva


      • Sain just akvaarion
        jere kirjoitti:

        mulle tulee 5korumonnista,12tetraa,8intiaaninsulkaa,6pikkutetraa ja 1taistelukala 180litranen akva

        Sain just joululahjaks akvaarion!

        Sain myös kirjoja ja oon lukenu niin paljon et osaan jo aik paljon juttui kaloist =)
        Aion hankkii sinne:
        (ehdoton suosikki) Taistelukala uros 3 naarasta
        Rusokiilakylkejä
        Mustatetroja
        Punajuovatetroja (jos ei oo nii punasuppusuita)
        Kirsikkabarbeja

        Sit monniehdot:
        Kuparimonninen
        Selkäuimari
        Vihermonninen

        (en osaa päättää minkä monni lajin ota joten auttakaa!)

        En tiiä sopiiks noi kaikki kalat samaan akvaarioon mut sen takiahan tulin tänne =):

        eli "Sopiiks noi kaikki kalalajit samaan 120 litraiseen akvaarioon yhdessä taistelukalojen kanssa joten, helpatkaa vähän =D"


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe