Mitä erikoista on Talladega -mallissa tavalliseen verrattuna?
Saab 900 Talladega
12
3924
Vastaukset
- Ex NG900 -94
Eipä näytä kukaan vastaavan kovin nopeasti tähän, joten yritin muistella asiaa.
Jos muistini ei pahasti petä, ei erot vakioon olleet kovin merkittävät. Kyseessä on onnistuneen kestävyystestiajon juhlamallit, jota sai ainakin parilla eri koneella ja ainakin ahtamattomalla peruskaksilitraisellakin. Varusteissa oli pieniä eroja vakioon; jotain verhoilueroja, kevytmetallivanteet, matalaprofiilisemmat renkaat ja ilmastointi saattoi kuulua tuohon pakettiin.
Tuosta kestävyystestiajosta näytti olevan juttu TM nro. 20/1996.- saabracing
TuuSaR kirjoitti:
Kuuluihan siihen se etuspoileri.
- Peinu
saabracing kirjoitti:
Kuuluihan siihen se etuspoileri.
Käytiin kaverin kanssa eilen Jkl Laakkosella missä oli tuo 9-5 Hirsch ja 9-3 Aero esittelyssä ja "Maria Kallio" paikalla. Vaihtoautorivistössä oli 1kpl saab talladega tuollainen texasin aavikon punainen. Autolla mittarissa joku 115tkm? pyynti kova 18500e. 3-ovinen 2.3 ruisku. Tuota etuspoileria en löytänyt autosta. näytti ihan vakio ng900 etupuskurilta. Takaspoileri oli korinvärinen ja samanlainen kuin og9-3 "vakio"-spoileri. Siäsäällä oli integroitu soitin kasetilla ja boxilla. Ilmastointi taisi puuttuai, mutta mahtoi olla manuaali, ei tarkkaa muistikuvaa. Autosta oli tehty siisti 9-3 lookeri. Puskuruin yläreunat oli maalattu korinvariseksi, samoin peilit. Kromilistat oli vaihdettu mustiksi. Epäsaabisti ei varmaan tunnistaisi eroa muuta kuin takaluukun tekstistä.
Löytyykin näköjään autotalli.com listasta ja kuva
http://cromet.autotalli.fi/media/car/377//29411_1lif-278.JPG - Vanha saabisti
Peinu kirjoitti:
Käytiin kaverin kanssa eilen Jkl Laakkosella missä oli tuo 9-5 Hirsch ja 9-3 Aero esittelyssä ja "Maria Kallio" paikalla. Vaihtoautorivistössä oli 1kpl saab talladega tuollainen texasin aavikon punainen. Autolla mittarissa joku 115tkm? pyynti kova 18500e. 3-ovinen 2.3 ruisku. Tuota etuspoileria en löytänyt autosta. näytti ihan vakio ng900 etupuskurilta. Takaspoileri oli korinvärinen ja samanlainen kuin og9-3 "vakio"-spoileri. Siäsäällä oli integroitu soitin kasetilla ja boxilla. Ilmastointi taisi puuttuai, mutta mahtoi olla manuaali, ei tarkkaa muistikuvaa. Autosta oli tehty siisti 9-3 lookeri. Puskuruin yläreunat oli maalattu korinvariseksi, samoin peilit. Kromilistat oli vaihdettu mustiksi. Epäsaabisti ei varmaan tunnistaisi eroa muuta kuin takaluukun tekstistä.
Löytyykin näköjään autotalli.com listasta ja kuva
http://cromet.autotalli.fi/media/car/377//29411_1lif-278.JPGPeinu, viimeiset 900-badgella myydyt tuon mallin Saabit olivat jo tehtaalta lähtiessään varustettu näillä "9-3 look" -puskureilla. Muistini mukaan myös peilit muutettiin.
Viimeisten NG900:sten ja 9-3:n ulkoisina, selvästi näkyvinä eroina olivat vain etusäleikkö ja takarekisterikilven sijoituspaikka.
Myös muita parannuksia (penkit, kytkin) tehtiin NG900:aan sen viimeisinä elinkuukausina. - Peinu
Vanha saabisti kirjoitti:
Peinu, viimeiset 900-badgella myydyt tuon mallin Saabit olivat jo tehtaalta lähtiessään varustettu näillä "9-3 look" -puskureilla. Muistini mukaan myös peilit muutettiin.
Viimeisten NG900:sten ja 9-3:n ulkoisina, selvästi näkyvinä eroina olivat vain etusäleikkö ja takarekisterikilven sijoituspaikka.
Myös muita parannuksia (penkit, kytkin) tehtiin NG900:aan sen viimeisinä elinkuukausina.Kun sanoin, että osat oli maalattu, niin tarkoitin myös sitä että ne oli maalattu. Teipin jäljet löytivät saumoista. Samoin peilien kuorettu oli liimattu takaisin paikalleen. Ilmeisesti irroitettu maalauksen ajaksi. Puskurit olivat ihan oikeat 900:n puskurit, joissa ei ollut 9-3:n leveää listaa, eikä mitään erikoista etuspoileria, niinkuin joku sanoi, vaan 900:n vieläkin leveämpi musta osa, jonka keskellä oleva kromilista oli vaihdettu mustaksi, samoin kuin omassakin 900:ssa. Pihassa seisoo myös 9-3, joten eroja on helppo vertailla. 900SE -95 on muuten myynnissä...
- H-Moilanen
Kaikissa tähän saakka näkemissäni talladegoissa on ollut ainakin lähes kaikki varusteet, pieniä ehostuksia sisällä ilmastoinnin mm nahat (kaikkihan eivät nahkoja huoli joten saattaa olla jätetty tarkoituksella pois) sekä kromiset oven avaajat ja ulkona mm etuspoileri ja korin väriin maalattu takaspoileri.
- Talladega
"Talledega Sport Package includes polished 7-spoke 16 "wheels front colour-keyed accessory spoiler; colour-keyed turbo rear spoiler and bumpers; colour-keyed rearview mirror housings; Talledega emblem on hatch;leather-trimmed gear shift knob, shift boot and steering wheel; and Z-rated Michelin P205/50R 16 tires (Note: Sand Beige leather seats and door trim, plus chrome inner door handles available as an upgrade package on Talladega packages)"
Oli saatavilla -98 900 S ja 900 SET avoversioon. Tuo kuvassa oleva auto on muuten varustettu alkuperäisellä talladega-etuspoikalla, 9-3 keula on vähän eri näköinen.
Mahtaakohan tätä palstaa lukea kaveri, jolla on metallihohtoviininpunainen tai mikähän cayenne-red se väri mahtaa ollakaan talladega. Oon autos pariin otteeseen Rovaniemellä nähny ja kilpien perusteella oot tullunna Oulusta. Ois kiva vaihtaa kokemuksia.- Ex NG900 -94
Sen verran kommenttia kilvistä, että ei taida sitten 80-luvun lopun enää olla pystynyt kilvistä päättelemään rekisteröintipaikkaa.
Vuonna 1986 ostamani auto sai rekisteröintipaikan mukaiset tunnukset, mutta muistakseni vuonna 1990 ostamani ei enää saanut. Eli muutos oli tässä välissä.
Autot saavat kilvet saapuessaan maahan aivan sattumanvaraisesti. Ostokilvet ovat sitten asia erikseen. - 9-5T
Minä olin tullut ***ista, mutta vain 3 tuntia kunnnes selvitin miten kilpien vaihto onnistuu. Jos haluaa vaihtaa kilvet autoa ei tarvitse poistaa rekisteristä ja historiaan jää merkintä että tunnus on vaihdettu omasta pyynnöstä. Läänikohtaiset kilvet on poistuneet 90-luvun alussa, ng900 tuotanto alkoi 1994
- Talladega
9-5T kirjoitti:
Minä olin tullut ***ista, mutta vain 3 tuntia kunnnes selvitin miten kilpien vaihto onnistuu. Jos haluaa vaihtaa kilvet autoa ei tarvitse poistaa rekisteristä ja historiaan jää merkintä että tunnus on vaihdettu omasta pyynnöstä. Läänikohtaiset kilvet on poistuneet 90-luvun alussa, ng900 tuotanto alkoi 1994
"auto abc-123" numeroon 16400 ja selviää omistaja, haltija, asuinpaikka jne.
"auto fakta" -haulla selviää myös moottoritiedot ja mahdolliset rasitteet.
maksaa vanhan kympin viesti.
- juuri mitään
Linjalta otettiin 3 autoa ja ryhdyttiin ajamaan kaasu pohjassa 20 päivää yli 200 km./h. keskituntinopeudella ja siinä onnistuttiin. Ne olivat 9000 malleja "tonnareita". 900:ssa oli sama moottori. Tonnari oli hiukan eri auto, kuin 900:nen. On ollut ilo omistaa isopaineturbo 900:nen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671