e-pillerien käyttö menkka kipuihin

Olen joutunut käyttämään jo parin vuoden aikana pillereitä kovaan kuukautiskipuun, mikä aiheutti ensimmäisinä kerroilla oksennusta ja pahimpia vatsakipuja.

Ystäväni kuitenkin aloitti vasta vähä aikaa sitten ja menkka aikaa. Joten se hieman hämmästytti. Minä olen pitänyt aina sen 7 päivän tauon ja ottanut taas uuden paketin.
Joten onko se ihan sama, että ottaa menkka aikaa. Ohjeissa oli kuulemma lukenut ja lääkäri sanonut niin, että hieman hämmästyttää. Vai johtuuko se, että käytän eritavalla.
5338
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

En ymmärtänyt ollenkaan mitä tarkoitit. Voisitko jotenkin koittaa selventää mikä on eri tavalla? Sekö, että ystäväsi aloitti pillerit kuukautisten ensimmäisenä päivänä (kuten pitäisi tehdäkin)?

Äänestä

Enpä kyllä minäkään tajunnut ollenkaan mitä ihmettä oikein yrität kysyä. Mikä ihme "menkka aikaa"? Ja mikä on ihan sama, että "ottaa menkka aikaa"? Tarkoitatko kenties, että tarvitseeko aina pitää sitä 7 päivän taukoa pillereitä syödessä? Villi veikkaus vain, kun ei tosiaan tuosta tekstistäsi saa yhtään mitään selvää, mitä tarkoitat.

Äänestä
  • Kirjoitin hieman kiireessä, kun ruoka oli helalla...

    Eli ystäväni aloitti juuri käyttämään e-pillereitä juuri menkkojensa ensimmäisenä päivänä käyttämään, kun minä taas otin ensimmäisen pillerin menkkojen loputtua.

    Joten onko se ihan sama, että koska aloittaa? Lääkäri oli määrännyt ystävälleni aloittaa heti kun menkat alkaa ja minulle oli määrätty, kun menkat olivat ohitse, joten varmaan sillä ei ole niin väliä?

    Toivottavasti nyt selvensi, olen hieman aina kiireinen ihminen. Pahoittelen.

    Äänestä

  • pakone kirjoitti:

    Kirjoitin hieman kiireessä, kun ruoka oli helalla...

    Eli ystäväni aloitti juuri käyttämään e-pillereitä juuri menkkojensa ensimmäisenä päivänä käyttämään, kun minä taas otin ensimmäisen pillerin menkkojen loputtua.

    Joten onko se ihan sama, että koska aloittaa? Lääkäri oli määrännyt ystävälleni aloittaa heti kun menkat alkaa ja minulle oli määrätty, kun menkat olivat ohitse, joten varmaan sillä ei ole niin väliä?

    Toivottavasti nyt selvensi, olen hieman aina kiireinen ihminen. Pahoittelen.

    Vaikea sanoa miksi sinulle on suositeltu aloittamaan pillerit "väärin". Ne kun pitäisi tosiaan aloittaa kuukautisten ensimmäisenä päivänä, jotta ne mahdollisimman vähän sotkevat kiertoa.

    Ei ystäväsi pillereitä ehkäisytarkoituksessa sitten hommannut? Silloin on erityisen tärkeää aloittaa kuukautisten ensimmäisenä päivänä ja sitä on silloin varmasti korostettu. Jos itse et ole ehkäisyvälineeksi pillereitä saanut, niin silloin on aika yhdentekevää koska pillerit aloittaa, vaikka kuten sanottu ne voivat aiheuttaa häiriötä kierrossa jos ne kesken kaiken aloittaa.

    Äänestä

  • paha sanoa kirjoitti:

    Vaikea sanoa miksi sinulle on suositeltu aloittamaan pillerit "väärin". Ne kun pitäisi tosiaan aloittaa kuukautisten ensimmäisenä päivänä, jotta ne mahdollisimman vähän sotkevat kiertoa.

    Ei ystäväsi pillereitä ehkäisytarkoituksessa sitten hommannut? Silloin on erityisen tärkeää aloittaa kuukautisten ensimmäisenä päivänä ja sitä on silloin varmasti korostettu. Jos itse et ole ehkäisyvälineeksi pillereitä saanut, niin silloin on aika yhdentekevää koska pillerit aloittaa, vaikka kuten sanottu ne voivat aiheuttaa häiriötä kierrossa jos ne kesken kaiken aloittaa.

    No kaverini aloitti käyttämään pillereitä, koska hänen selkänsä on aina kipeä kuukautis aikana ja itse sen takia, koska oksensin ja kivut olivat mitä pahimmat.

    Mutta kun käytän pillereitä, niin minulla menkat kestävät vain 4 päivää, mikä sopii minulle ihan hyvin.
    Kiitos kuitenkin, sekin asia selvisi sitten, mutta en ilolla edes käytä pillereitä, kun miehet ja seurustelu elämä ei voi edes kiinnostaa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


pakone kirjoitti:

Olen joutunut käyttämään jo parin vuoden aikana pillereitä kovaan kuukautiskipuun, mikä aiheutti ensimmäisinä kerroilla oksennusta ja pahimpia vatsakipuja.

Ystäväni kuitenkin aloitti vasta vähä aikaa sitten ja menkka aikaa. Joten se hieman hämmästytti. Minä olen pitänyt aina sen 7 päivän tauon ja ottanut taas uuden paketin.
Joten onko se ihan sama, että ottaa menkka aikaa. Ohjeissa oli kuulemma lukenut ja lääkäri sanonut niin, että hieman hämmästyttää. Vai johtuuko se, että käytän eritavalla.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu