urokset yksin?

mime

Olen saanut ja lukenut paljon eriäviä mielipiteitä siitä, että pitääkö uroshiiret pitää yksin vai ei. Sanotaan, että hiiriä pitäisi aina olla kaksi, mutta sitten myös sanotaan, ettei kaksi urosta tule välttämättä toimeen keskenään. Haluaisin uroshiiren, joten ostaisinko yhden vai kaksi?

5

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suski87

Uroshiiret on varminta pitää yksittäin. Valtaosa niistä ei enää aikuistuttuaan tule muiden urosten kanssa toimeen, vaan ne todennäköisesti jouduttaisiin erottamaan toisistaan. Toimeentulemisessa on tosin myös sukukohtaisia eroja; osa uroshiiristä tulee keskenään paremmin toimeen mitä toiset ja osilta onnistuu jopa uroslaumassa eläminen täysin ongelmitta, vaikka laumaan välillä lisättäisiinkin uusia uroksia.

Naaraat sen sijaa ovat vahvemmin laumaeläjiä ja niitä tulisi olla aina vähintään kaksi, mieluiten pieni lauma.

• Mirtsi

Uros hiiret ovat aina YKSIN, jos laitat pennusta pitäen esim.2 uros hiirtä samaan niin kohta ne jo tappavat toisensa... :/

• idie

urokset yksin, naaraat kaksin tai enemmän (:

• joku

Kullä urokset tulee toimeen jos ne ovat olleet poikasesta asti uhdessä!esim minun hiiret isä ja sen kaksitoista poikaa tulevat hyvin toimeen paitsi ruuasta tulee joskus tappelu mutta ne jopa nuolee toisiaan!mutta tietenkin ne ovat sen omia lapsia

• on kuitenkin
        joku kirjoitti:

Kullä urokset tulee toimeen jos ne ovat olleet poikasesta asti uhdessä!esim minun hiiret isä ja sen kaksitoista poikaa tulevat hyvin toimeen paitsi ruuasta tulee joskus tappelu mutta ne jopa nuolee toisiaan!mutta tietenkin ne ovat sen omia lapsia

hankkia vain yksi uros hiiri, niikun jo sanottiin. joidenkin poikahiiret tulevat toimeen, toisten ei, vaikka olisivatkin poikasista asti olleet yhdessä. tai jos hankkii esim. 2 urosta, pitää olla varautunut niiden erotukseen (= olet hankkinut valmiiksi 2 häkkiä/terraariota).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2119
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1557
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1339
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      239
      1224
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1180
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1016
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      926
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      901
    Aihe