urokset yksin?

mime

Olen saanut ja lukenut paljon eriäviä mielipiteitä siitä, että pitääkö uroshiiret pitää yksin vai ei. Sanotaan, että hiiriä pitäisi aina olla kaksi, mutta sitten myös sanotaan, ettei kaksi urosta tule välttämättä toimeen keskenään. Haluaisin uroshiiren, joten ostaisinko yhden vai kaksi?

5

738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suski87

Uroshiiret on varminta pitää yksittäin. Valtaosa niistä ei enää aikuistuttuaan tule muiden urosten kanssa toimeen, vaan ne todennäköisesti jouduttaisiin erottamaan toisistaan. Toimeentulemisessa on tosin myös sukukohtaisia eroja; osa uroshiiristä tulee keskenään paremmin toimeen mitä toiset ja osilta onnistuu jopa uroslaumassa eläminen täysin ongelmitta, vaikka laumaan välillä lisättäisiinkin uusia uroksia.

Naaraat sen sijaa ovat vahvemmin laumaeläjiä ja niitä tulisi olla aina vähintään kaksi, mieluiten pieni lauma.

• Mirtsi

Uros hiiret ovat aina YKSIN, jos laitat pennusta pitäen esim.2 uros hiirtä samaan niin kohta ne jo tappavat toisensa... :/

• idie

urokset yksin, naaraat kaksin tai enemmän (:

• joku

Kullä urokset tulee toimeen jos ne ovat olleet poikasesta asti uhdessä!esim minun hiiret isä ja sen kaksitoista poikaa tulevat hyvin toimeen paitsi ruuasta tulee joskus tappelu mutta ne jopa nuolee toisiaan!mutta tietenkin ne ovat sen omia lapsia

• on kuitenkin
        joku kirjoitti:

Kullä urokset tulee toimeen jos ne ovat olleet poikasesta asti uhdessä!esim minun hiiret isä ja sen kaksitoista poikaa tulevat hyvin toimeen paitsi ruuasta tulee joskus tappelu mutta ne jopa nuolee toisiaan!mutta tietenkin ne ovat sen omia lapsia

hankkia vain yksi uros hiiri, niikun jo sanottiin. joidenkin poikahiiret tulevat toimeen, toisten ei, vaikka olisivatkin poikasista asti olleet yhdessä. tai jos hankkii esim. 2 urosta, pitää olla varautunut niiden erotukseen (= olet hankkinut valmiiksi 2 häkkiä/terraariota).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      275
      3425
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      104
      1730
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      230
      1381
    4. 74
      1336
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      64
      1205
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1097
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      52
      1079
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      991
    9. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      18
      873
    10. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      857
    Aihe