Grand Scenic 2.0 T uskaltaako ostaa?

o640jtp

Kiikarissa on 2005 mallin alle 20.000km ajettu GS 2.0 T. Keskustelupalstoilta olen lukenut useita kertomuksia Rellujen epäluotettavuudesta ja vioista. Kaipaisin kyseisen mallin käyttäjiltä
asiallisia kommentteja omista kokemuksista. Mitä vikoja ja onko käyttökustannukset (vakuutukset, huollot, kulutus) korkeat? Jälleenmyyntiarvo näyttää ainakin putoavan jyrkästi, joten vähän käytetystä saa enemmän vastinetta (hukkaan heitetyille?)rahoilleen. HUOM: En kaipaa epäasiallisia mielipiteitä tai mutu-tietoa.

15

9817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Me II

      Ainoa "vika" on ollut joku euron hintainen kytkin jossakin vakautusjärjestelmässä. Kulutus riippuu aika paljon kaasujalan painavuudesta, pidemmillä matkoilla reippaassakin vauhdissa menee n. 7:llä litralla (98-bensa), sekalaisessa kaupunkipyörityksessä n. 10 l/100km.
      Moottori on todella mainio, tehoa ja vääntöä riittää.
      Minulla on huoltosopimus, joten huoltojen hinnoista ei muuta tietoa.
      ...niin ja auto on lyhyt 2.0T privilege -05

      • kysymyksiä

        Paljonko oli kk-maksu alussa, paljonko on nyt ja millä vuosittaisella ajomäärällä?

        Huoltosoppari on muuten hyvä keksintö mutta ryöstöhinnoittelu pilaa sen. Itse irtisanoin sopimuksen kun hinta nousi vuodessa 60 => 117 €/kk.


      • o640jtp
        kysymyksiä kirjoitti:

        Paljonko oli kk-maksu alussa, paljonko on nyt ja millä vuosittaisella ajomäärällä?

        Huoltosoppari on muuten hyvä keksintö mutta ryöstöhinnoittelu pilaa sen. Itse irtisanoin sopimuksen kun hinta nousi vuodessa 60 => 117 €/kk.

        Onko huoltosopimuksesta etua muuta kuin autoliikkeelle. Itse maksoin auton vuosihuollosta
        merkkiliikkeessä 203 euroa, joka tekee kuukautta kohden n. 17 euroa. Mitä järkeä on siis maksaa
        117 €/kk:ssa huoltosopimuksen perusteella?


      • mutta kuka Corollalla halu...
        o640jtp kirjoitti:

        Onko huoltosopimuksesta etua muuta kuin autoliikkeelle. Itse maksoin auton vuosihuollosta
        merkkiliikkeessä 203 euroa, joka tekee kuukautta kohden n. 17 euroa. Mitä järkeä on siis maksaa
        117 €/kk:ssa huoltosopimuksen perusteella?

        Ei olekaan järkeä mutta huoltosopimus on itse asiassa vakuutus. Jos jotain hajoaa niin et maksa enempää kuin sen huoltosopimuksen verran ja se kattaa kaikki muut (myös kuluvat osat) paitsi korin, lasit ja renkaat eikä vain pelkkiä huoltoja. Harva sitä palovakuutustakaan asunnon kanssa tulee hyödyntäneeksi mutta kummasti rauhoittaa mieltä jos sellainen on olemassa. Ja Rellut "palaa" ehkä keskimäärin useammin kuin Toyotat tai vaativat ainakin useammin muutakin hoitotoimenpiteitä kuin bensaa tankkiin kovaa ajoa.

        Sitä paitsi huoltosopimuksen hinta muuttuu vuosittain ja joku 1. vuoden 30 €/kk ei vielä ole kovin paha mielestäni.
        Totuus on se, että esim. Biliassa ne eivät edes sano päivää 200 eurolla ja kuten tunnettua, joku 16-venttiilisen Rellun iso huolto jakohihnan ja vesipumpun vaihtoineen kustantaa merkkiliikkeessä ainakin 1000 €.

        Käytä palstan hakutoimintoa ja kirjoita hakusanaksi huoltosopimus. Siellä on vuosien saatossa kirjoitettu paljon asiaa ja hyviä perusteluja huoltosopparin puolesta ja sitä vastaan.


      • Antti H
        o640jtp kirjoitti:

        Onko huoltosopimuksesta etua muuta kuin autoliikkeelle. Itse maksoin auton vuosihuollosta
        merkkiliikkeessä 203 euroa, joka tekee kuukautta kohden n. 17 euroa. Mitä järkeä on siis maksaa
        117 €/kk:ssa huoltosopimuksen perusteella?

        Rellusta hajoaa osia helposti yli 117 € arvosta kuukaudessa.

        Omia kokemuksia: lambda-anturi (hinta ? = takuuseen), kampiakselin asentotunnistin (hinta ? = takuuseen), takaoven lukko 2 kertaa (hinta ? = takuuseen), puolat a' 91 € (kulutuskamaa), ikkunahissi (680 €). Loputon lista tajuttomia hintoja. Seuraavaksi olis ollut iso huolto, vesipumppu jakohihna yms. Noin 1000 €.

        Että mitä järkeä on Rellun huoltosopparissa? Se on Rellun omistajan mielenterveysvakuutus jota ilman ei ilman hyviä pääomatuloja pärjää.


      • xmara

        >>Minulla on huoltosopimus, joten huoltojen hinnoista ei muuta tietoa.
        .>>..niin ja auto on lyhyt 2.0T privilege -05

        MIstä sä sen huoltosopimuksen sait?
        Minulla oli 2004 Scenicissä huoltosopimus uudesta asti mutta vuonna 2008 laskutus loppui ilman ennakkoilmoitusta. Soitin Biliaan ja kuulin että Volvo Henkilöautorahoitus Oy on lopettanut soppareiden ylläpidon Renaulteille sen jälkeen kun Renault pääyhtiö siirsi maahantuonnin 2008 Skandinaviassa itselleen. "Volvo HA-rahoitus rahoittaa vain Volvo-Auton maahantuomia autoja" selitti myyjä. Mutta kun autoni _oli_ VolvoAuton maahantuoma!.

        Volvo myönsi aikaisemmin 10 vuoden sopimuksia ja nämä pidettiin voimassa 2008 jälkeenkin loppuun asti. Mutta vuosien 2001-2004 välillä sopparit muutettiin 3 v 1 vuosi kerrallaan tyyppisiksi ja tällainen minullakin oli. Ja sen ne siis pistivät poikki. 4. vuoden jälkeen.

        Myyjä kertoi että Renault Suomi on rakentamassa omaa sopparia, "mutta se koskee vain uusia Renaulteja", Niin että sinun vm 2005 Renaultisi sopparin olisi pitänyt päättyä jo vuonna 2008 ja uutta ei saa. Kerro ihmeessä, kuka sopparisi on myöntänyt ja miten se voi vielä olla voimassa?

        Isompia vikoja on tullut oman sopparini katkaisun jälkeen ihan kiitettävästii. Ainakin nämä muistuvat mieleen:

        -AC:n toiminta lakkasi. Lauhdutin ym uusiksi, Al-putki oli hinkkaantunut poikki
        -Kojetaulun näyttö pimeäksi yhtäkkiä (tyyppivika/ Hätinen korjasi)
        -Automaatti jumiin P-asentoon keskellä lossia. Manuaaliohitus ei toiminut. Piti tilata hinuri.Joku vaijeri viallinen.
        -Lasinnostimen muovipulikka poikki (tyyppivika/Hätinen korjasi)
        -Automaatti-ilmastoinnin puhallin pimeäksi yhtäkkiä
        - Etupäähän uusia tukivarsia, jarrulevyt lopussa ym 1500 e
        - Vaihdelaatikon kumituki revennyt. Vian löytäminen vaati monta kertaa. Selvisi samalla miksi moottori jytisi aina.

        Näiden hinnalla olisi maksanut sopparit moneen kertaan.


    • hankintaa

      Minulla on 2006 alkuvuodesta rekisteröity 2,0T GrandScenic.

      Hyvää:
      - Erittäin hiljainen.
      - Hyvät tilat viisihenkiselle perheelle.
      - Tehokas moottori tekee ohituksista juhlaa.
      - Taajamassa voi ajella hyvän väännön ansiosta isolla vaihteella pintakaasulla.
      - Testien mukaan Renaultissa pitäisi olla hyvä korroosiokestävyys.
      - Ajotietokoneen mukaan keskikulutus kesällä Hki-Savonlinna reissulla 7,0 litraa/100km.

      Huonoa:
      -Bilian palvelu (kannattaa asioida muualla).
      -Kovalla pakkasella (-27 astetta) ajotietokone herjasi kerran vikaa luistonestojärjestelmässä. Auto ei suostunut kulkemaan yli 30km/h. Sammutus- ja uudelleenkäynnistys auttoi.
      - Takajarrut vinkuvat peruutettaessa.
      - Ohjaustuntuma ei ole kovin hyvä.

      Edellä mainitsemieni lisäksi ei ole ollut muita vikoja. Autollani on nyt ajettu 26500km.
      Mielestäni Scenic 2,0T on erinomainen yhdistelmä käytännön suorituskykyä, ajomukavuutta ja hyviä tiloja. Suosittelen.

      • näinkin

        Olen samaa mieltä auton hyvistä puolista.Lisäksi ainakaan Volvian kautta vakuutusmaksut eivät nousseet vaihdossa pienikoppaisimmasta GS:sta turbomalliin.Biliakin on omien kokemusten perusteella parantanut asiakaspalveluaan,huollon taso on ainakin ennen ollut hinta/laatusuhteeltaan melko kehno.Tuon jarrujen ääntelyn sanoivat B:ssa johtuvan jarrupalojen lasittumisesta(vähäisen käytön takia)Omassa 2.0T:ssa ei ole jarrujen ääntelyn lisäksi ollut moitittavaa,ohjaustuntumakin on mielestäni korkeintaan tottumiskysymys,auto on hyvä ajettava myös talvella-ja lämmin.Automaatti-ilmastointia voin suositella.Kaupunkikulutus on ehkä hieman suuri-talviaikaan ajotietokoneenkin mukaan n.10 litraa/100km.

        Omien kokemusteni perusteella voin suositella turboa,mutta tuskin autolla koskaan pystyt tiliä myyntitilanteessa tekemään!


      • Me II
        näinkin kirjoitti:

        Olen samaa mieltä auton hyvistä puolista.Lisäksi ainakaan Volvian kautta vakuutusmaksut eivät nousseet vaihdossa pienikoppaisimmasta GS:sta turbomalliin.Biliakin on omien kokemusten perusteella parantanut asiakaspalveluaan,huollon taso on ainakin ennen ollut hinta/laatusuhteeltaan melko kehno.Tuon jarrujen ääntelyn sanoivat B:ssa johtuvan jarrupalojen lasittumisesta(vähäisen käytön takia)Omassa 2.0T:ssa ei ole jarrujen ääntelyn lisäksi ollut moitittavaa,ohjaustuntumakin on mielestäni korkeintaan tottumiskysymys,auto on hyvä ajettava myös talvella-ja lämmin.Automaatti-ilmastointia voin suositella.Kaupunkikulutus on ehkä hieman suuri-talviaikaan ajotietokoneenkin mukaan n.10 litraa/100km.

        Omien kokemusteni perusteella voin suositella turboa,mutta tuskin autolla koskaan pystyt tiliä myyntitilanteessa tekemään!

        Tulin juuri reilun kuudensadan kilometrin viikonloppureissusta, raskaasti lastattu, vauhti reipas. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus oli 7,5 l/100km. (98)


    • GS 1.6 vm. 2005

      Elikkä kestävyys pitäisi olla ja onkin Scenic II:ssa mennyt parempaan suuntaan, koska tämä on ensimmäinen mallisarja, jossa on käytössä Renault-Nissanin uusi laatustandardi.

      Olen ajanut nyt 75.000 km ja tässä vikalista:
      - raidetangon sisäpuolen nivelet (takuuseen)
      - vasemman takaoven lukko vaihdettu (takuuseen)
      - "plus" pari ns. takaisinkutsua, mutta niitähän harrastaa nykyisin useimmat automerkit, kuten myös luotettavuudesta kuuluisa Toyo.

    • Paljon nähty

      On tullut vuosien varrella kokeiltua eri merkkejä, eikä Renault ole sen huonommaksi osoittautunut kuin esim. Toyota. Opelista on paljon vikakokemuksia (niitä on ollut 2 kpl). Itse hankin äskettäin juuri tuon GS 2,0 T:n käytettynä (vm. 2005), upea laiva kohtuu rahalla. Uutena ostettaessa hinta tippuu nopeasti, mutta tasaantuu parin vuoden jälkeen. Taitaa tuo Toyota olla ainoa, kun pitää arvonsa uutena ostettaessa, taitaa niissäkin sitten jossain vaiheessa tuo hinta romahtaa.

    • o640jtp

      Kaupat Grand Scenicistä oli jo varsin lähellä mutta muutamat seikat ärsyttivät kuten auton ulkonäkö, ergonomian puutteet, muovinen ohjaamo ja viimeistelyn taso. Seuraavaksi koeajettavakseni osui Fordin S-Max. Vaikka Rellu ei ole suinkaan huono ajo-ominaisuuksiltaan (ohjausta lukuunottamatta) on S-Max kuitenkin monilta osin Rellua "etevämpi". En ihmettele yhtään "Vuoden auto Euroopassa 2007"-titteliä. Väliraha S-Maxiin oli luonnollisesti suurempi kuin Grand Sceniciin olisi ollut, mutta S-Max tarjoaa rahalle myös enemmän vastinetta. Ei ole ainakaan tähän mennessä tarvinnut valintaansa katua.

      • ei voi verrata

        Totta kai valinta on selvä jos hinnalla ei ole väliä. GS hinnat alkavat 25700 €:sta ja S-Maxin 35890 €:sta. Kyllä kymppitonnilla pitää jo saadakin selvästi enemmän.


      • Grand Espace
        ei voi verrata kirjoitti:

        Totta kai valinta on selvä jos hinnalla ei ole väliä. GS hinnat alkavat 25700 €:sta ja S-Maxin 35890 €:sta. Kyllä kymppitonnilla pitää jo saadakin selvästi enemmän.

        S-max on Sceniciä "parempi" auto kuten sen on pakkokin olla olla koska kyseessä on Grand Espacen kokoinen ja hintainen laiva.

        Kummatkin ovat 30cm Grand Sceniciä pidempiä ja akseliväliäkin on 10cm enemmän.

        Tuohon nähden voisi sanoa Scenicin pitävän hintansa julmetun hyvin jos uutena yli kymppitonnin kalliimpi S-max maksoi käytettynä vain vähän enemmän mitä kyllä epäilen.


    • Renault GS 2.0. 260tkm

      Jos vaan mahollista niin vältä Renalt Grand Scenici. Itsellä ko. auto. 2.0. -04.
      Noin viisi vuotta ollut käytössä.ensin meni sähkönen käsijarru (n.995 € töineen). Sen jälkeen temppuili ikkunat.GS:ssä ikkunoissa muoviset ikkunankannattimet. Jos ikkuna temppuilee niin tilaa Biliasta uudet kannattimet (muovin sisään valettu lyijyä joten kestävät).Hinta n.5 €/ikkunan/kannatin. Älä tämän vian vuoksi vie liikkeeseen sillä vaihtavat koko ikkunhissi-mekanismin (n.500 €/ikkuna). Mittaristo on huollettu kahteen otteeseen. Tommi Hätinen Tuusulasta osaa korjata rellun mittaristoja ja on huomattavasti halvempaa kuin merkkihuolto. Kasijarruyksikkö meni uudelleen. Rintajoupin "merkkihuollossa" olisivat vaihtaneet koko yksikön, joka ei olisi hyödyttänyt mitään.
      Wetterillä diagnosoivat ammattitaidolla ja tuloksena oli kaksi hapettunutta johtoa jotka uusittiin...
      Uusia tyyppivikoja ootellessa tai vanhojen uusiutumista jännittäessä....
      Vältä tätä maanteiden aikapommia!!!
      Tämä on tosi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe