rmj:n festarit

pesserwisser

Tälläkin keskustelualueella on muutaman kerran kirjoiteltu RMJ:n tapaturmista ja muistakin asioista. Itse olin festareilla pari päivää töissä ja kirjoitan nyt vähän omia kokemuksia.

Ensiksi ne kuolemat ja muut medioissa ja puskaradioissa uutisoidut tapaturmat: tänä vuonna kuoli kolme ja raiskattiin ainakin 2. Kuulemani mukaan koko RMJ:n 9-vuotisessa historiassa on aikaisemmin kuollut vain viime vuonna yksi eikä ainuttakaan seksuaalirikosta ole tapahtunut. Tunnelmakin on ollut enemmän leppoisa ja ystävällinen kuin agressiivinen, jota se tänä viikonloppuna oli. Selkäänsä olisi saanut alle minuutissa helposti, jos olisi vähääkään halunut. Yle uutisoi, että RMJ keräsi 100000 kävijää. Se on 10000 enemmän kuin aikasemmin ja 90000 ihmistä on hitosti kaupungissa, jossa normaalisti elää noin 30000 asukasta. Alue on kuitenkin samankokoinen ja väki nuorempaa Onneloiden sk-memembercaardilaisia ja siksi lopputulos oli jopa odotettu. Sitä saa, mitä tilaa.

Sitten niistä tämänvuotisista monesti hakukutuista rannekkeista. Tornihuhu kertoi, että ex-omistaja Räsänen oli vihjannut rannekkeiden hankkimisessa, että ei ainakaan ko. rannekkeen valmistajalta ainakaan ko. rannekkeita. Noh, niinpähän siinä sitten kävi, että tällä kertaa uudet järjestäjät laittoivat tältäkin osin paletin uusiksi ja tekivät juurikin päin vastoin kuin heille oli neuvottu ja rannekkeita vaihdettiin rikkinäisiin arvioilta 1500 per päivä. Sedu Koskisesta ei mahdollisimman epävirallisen ovikyselyn mukaan pidä juuri kukaan. Sitä saa mitä tilaa.

Sisällöstäkin soitan vähän suutani. Ennen musiikkifestareita oli mainostettu musiikilla ja bändeillä. Joskus RMJ:ssä on soittanut Nightwish ja Eppu normaali saman viikonlopun aikana. Joukkoon oli mahtunut vielä Apulanta, Zen Cafe, Yö ja vaikkapa Simo Frangenin hauskat juonnot. Tällä kertaa Raumalle saatiin mainituista vain Apulanta ja Yö, mutta valtakunnan arvaamattomimmat juonnot oli korvattu joskus macholta äijältä vaikuttanulta, äänensä menettäneellä, pelleksi muuttuneella Jone Nikulalla. Mainosjulisteessa oli muuten melkein isoimmalla mahdollisuus päästä Pamelan kanssa treffeille. Pääsiköhän kukaan? Oli muuten hiton kalliit treffit! Mutta sitä saa mitä tilaa.

Jotain hyvääkin oli sentään. Aita oli laitettu rannan ja meren väliin, jotta kukaan ei pääse mereen tarpeillensa. Toivottavasti tämän seurauksena raumalaiset saavat kaupunkinsa ainoan kunnollisen merenrannan normaaliin hupikäyttöönsä paljon aikasemmin kuin ennen. Viime vuonna ranta oli 3 viikkoa uintikiellossa. Toivottavasti tänä vuonna päästään paljon vähemmällä, muuten festarit kannattaa viedä jo vaikka Poriin! Ne kuulema tykkää tappelevista hulluista, eivätkä valita, jos joskus saa selkäänsä.

Tässä vähän avauduin, katotaan kuinka käy.

3

1078

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johnny x

Ihan asiallista tekstiä...

On raiskauksia tapahtunut varmasti ennenkin, ja suurin osa jää kuitenkin ilmoittamatta. Monesti on tulkinta kysymys jos ei nainen muista mitään vaikka halukas on ollutkin niin voi silti aamulla syyttää raiskauksesta...

Kävijämäärä sul pahasti pielessä! Toi 90 000 kävijää saadaan kertomalla päivä kävijät päivien lukumäärällä eli suurin piirtein 3 x 30 000. Toki väkeä siltikin tuplasti enemmän ku kaupungissa yleensä.

Renneke oli vähän kökkö mut kyllä se mulla hyvin pysyi, eikä edes repimällä festareiden jälkeen lähtenyt.

Joo musiikkiin olisi kannattanut rahansa käyttää eikä Pamelan muutamien minuuttien vierailuun.

Se ranta rakennelma oli tosi törkeen näköinen, no näki kyl kuka sen oli maksanu eli koff. Ennen sentään meri näkyi.

• onneksi

olin porin yyterissä. rmj:ssä oon käyny kerran, mutta kyllä yyteri vie voiton. vaikkei bändejä olekkaan, niin se ranta on aivan ihana ja siellä sentään osattiin käyttäytyä ihmisiksi.

• samaa mieltä

Olen täysin samaa mieltä rmj festarien viemisestä Poriin. Viedäänhän meiltä jo sairaala sinne niin samalla saisivat potilaita juhannuksena ihan ilmaiseksi. Turha on kaupungin päättäjien mietiskellä mitä tekevät; festarialueen ulkopuolisilla ns. leirintäalueilla meno oli niin siivotonta, ettei sanoiksi kehtaa pukea. Maaliskuussa syntyy paljon uusia lapsia kun niitä jo avoimen taivaan alla liikenneympyrässäkin tehtiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      79
      5397
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      82
      4351
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      382
      4328
    4. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      510
      3933
    5. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      152
      3418
    6. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3079
    7. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      60
      3063
    8. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2748
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2326
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      52
      2221
    Aihe