Vinkkejä

Tarvitaan

Heipä hei.Missä menee pieleen,kun selkä kipeytyy melontareissuilla.Vaikea meloa kahta tuntia kauempaa yhtä soittoa.Sekätukea olen säätänyt tuloksetta.Lisäksi kantapäät kipeytyvät.Akilles on jumissa ekat askeleet.Käytän neopreenijalkineita.Melontareissun alussa melontaasento tuntuu ihan hyvältä.Parin tunnin jälkeen tahtoo maihin...köpötteleen.

2

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys on kahdesta asiasta.

      1. Meloessa on syytä pitää selkä suorana tai nojata lievästi eteenpäin. Ei siis nojata selkätukeen. Taaksepäin selkätukeen kannattaa nojata vain lyhytaikaisesti melontatauon aikana, ei siis melottaessa. Poikkeuksen muodostaa surffaus myötätuuleen kovassa kelissä, jolloin nojataan taaksepäin.

      2. Melominen minunkin kokemukseni mukaan rasittaa selkää, mutta positiivisesti, siten että selkä vahvistuu ja kestää yhä enemmän. Myös vatsalihakset on syytä pitää kunnossa, mutta nekin tekevät työtä melottaessa eli vahvistuvat. Siis jos tekniikka on oikea, niin ongelma poistuu kilometrien myötä.

      Minullakin kantapäät pyrkivät kipeytymään. Käytän kaksinkertaista solumuovipehmustetta kajakin pohjalla. Kylmällä kelillä käytän neopreenisukkia, nyt melon paljain jaloin. Ei hiosta niin paljon. Kaikkea kannattaa kokeilla.

      Parin tunnin välein on ihan asiallista käydä oikomassa selkäänsä. Kun kunto paranee, aika voi venyä vaikka viiteen tuntiin.

      • Tarvitaan

        Minusta omistamani kajakin penkki on liian takakenossa.Jotenkin noja on välttämätön.Ilman nojaa on kuin istuisi jalat jakkaralla.Koitin nimittäin meloa ilman nojaremmiä.Ei minkäänlaista tukea sivuille eikä taakse.Jotenkin mieli tekisi laittaa laukun olkahihnan niistä kajakin aukon etuosan korvakkeista kiertämään alaselkää.Korvakkeisiin vaan reikä ja lenkki.Silloin tulisi samalla myös sivutukea.Vai jumettuuko silloin penkkiin jos kaatuu???Edellinen kajakki oli parempi.Tai sitten selkä oli muovautunut ajan myötä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe