Helmat ruosteessa!

Pettynyt

Pesin Corollani loman alun kunniaksi ja huomasin siinä olevan ruostetta alahelmassa, eniten aivan helman alkuosassa mutta koko matkalta löytyy jonkin verran. Lisäksi takalokasuojien kantissa on ruostetta. Auto on vm. -04. Onko tämä tavallista näinkin uudessa Corollassa?

24

13380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäsuojaksella apua

      Omassa -03 Corollassani on vastaavia ongelmia. Pohjolan suolatut tiet ovat myrkkyä suojaamattomalle pellille. Seuraavaan Tojotaan teetän heti alussa lisäruostesuojauksen ellei sitten tehdas paranna omatoimisesti Pohjolaan tuotavien autojensa suojausta.

      • Verso07

        Itselläni ei ollut -03 Corollassa pienintäkään ruostetta, mutta minä pesen ja vahaan autoni aina välillä...


      • ex-corolla
        Verso07 kirjoitti:

        Itselläni ei ollut -03 Corollassa pienintäkään ruostetta, mutta minä pesen ja vahaan autoni aina välillä...

        Ajoin 123.000 km -03 farkkucorollalla, eikä neljässä vuodessa ilmestynyt ruostetta. Myöskin pesin auton joskus ja vahasin pari kertaa vuodessa, joten aika pienellä hoidolla pärjäsi.


      • kaikkein pahimpia
        ex-corolla kirjoitti:

        Ajoin 123.000 km -03 farkkucorollalla, eikä neljässä vuodessa ilmestynyt ruostetta. Myöskin pesin auton joskus ja vahasin pari kertaa vuodessa, joten aika pienellä hoidolla pärjäsi.

        Itte joudun ajamaan aina sorateitä lähti mihin suuntaan tahansa muutamia kilometrejä sepeli hakkaa parissa vuodessa kynnykset ovien alaosat ja alustassa reunat pahan näköisiksi, laitoin heti eturoiskeläppiin kumiset jatkopalat enää ei sepeli hakkaa muualta kuin taka-akselia ja jotain iskarien kiinnikkeitä takapäässä, rumathan noi vähän on mutta tekee sen mitä pitääkin eli suojaa alustaa sepeliltä eikä ruostetta löydy.


      • 2w.
        Verso07 kirjoitti:

        Itselläni ei ollut -03 Corollassa pienintäkään ruostetta, mutta minä pesen ja vahaan autoni aina välillä...

        rippuu auton väristä, kuinka 0,2-0,5-1,0 mm ruosteiset kohdat alussa näkyvät.

        riippuu myös katsojasta, haluaako nähdä.

        roiskeläpät auttavat, mutta toisaalta kuluttavat polttoainetta,
        vaikea juttu auttaa yhtä oikeaa vastausta.


        niin tämä ei ole merkkikohtaisen,
        aina hiekkainen sadevesi, pesee kovalla paineella,
        katso kun muuta autot ajavat.


      • Jatkot
        kaikkein pahimpia kirjoitti:

        Itte joudun ajamaan aina sorateitä lähti mihin suuntaan tahansa muutamia kilometrejä sepeli hakkaa parissa vuodessa kynnykset ovien alaosat ja alustassa reunat pahan näköisiksi, laitoin heti eturoiskeläppiin kumiset jatkopalat enää ei sepeli hakkaa muualta kuin taka-akselia ja jotain iskarien kiinnikkeitä takapäässä, rumathan noi vähän on mutta tekee sen mitä pitääkin eli suojaa alustaa sepeliltä eikä ruostetta löydy.

        Miten kiinnitit nuo jatkopalat ja kuinka paljon ne on entisiä pitemmän. Kerro hieman tarkemmin kiinnityksestä ym. Suunnitelmissa jatkaa läppiä.


      • roiskeläpät
        2w. kirjoitti:

        rippuu auton väristä, kuinka 0,2-0,5-1,0 mm ruosteiset kohdat alussa näkyvät.

        riippuu myös katsojasta, haluaako nähdä.

        roiskeläpät auttavat, mutta toisaalta kuluttavat polttoainetta,
        vaikea juttu auttaa yhtä oikeaa vastausta.


        niin tämä ei ole merkkikohtaisen,
        aina hiekkainen sadevesi, pesee kovalla paineella,
        katso kun muuta autot ajavat.

        lisää polttoaineen kulutusta? Olet varmaankin tehnyt vertailua läpillä ja ilman läppiä.


    • toinen lomalainen

      Kannattaahan se auto väliin pestä vaikkapa lomasi kunniaksi. Mutta jos noin on asiat mitä kerrot niin ajappa merkkiliikkeeseen ja miettikää huoltoneuvojan kanssa mille kannattaa ryhtyä. Siinähän on Corollassa 12 vuoden koritakuu.

      • Kohtalotoveri

        koritakuu. Auttaisi jos olisi puhkiruostunut. Itselleni kävi samoin tosin eri merkkinen auto on kyseessä. Käytin peltikorjaamolla jossa korjasivat nuo helmat ja kaaret, maksoi 800 e. Työ on hyvin tehty ja pitäisi kestää pidempäänkin.


      • Näin on
        Kohtalotoveri kirjoitti:

        koritakuu. Auttaisi jos olisi puhkiruostunut. Itselleni kävi samoin tosin eri merkkinen auto on kyseessä. Käytin peltikorjaamolla jossa korjasivat nuo helmat ja kaaret, maksoi 800 e. Työ on hyvin tehty ja pitäisi kestää pidempäänkin.

        Eipä auta tuo 12 vuoden koritakuukaan mikäli ruoste on syntynyt ulkoisen tekijän mm. kiven iskemän tms. vaikutuksesta. Käytännössä 12- vuoden koritakuu on pelkkä markkinointi Bluffi, jota kuluttajaviranomaiset ovat alkaneet tutkia. Paras tapa suojata auto on viedä se ruostesuojaukseen, mieluiten jo heti uutena kun pelti on vielä puhdasta.


    • Normaalia

      Autossasi on takuu voimassa! Käy näyttämässä merkkikorjaamolla, Toyotan huollossa homma hoituu! Voihan se olla olla, että autosi on kolaroitu. Huonosti korjattu ja epäpuhtauksien päälle maalattu pinta ruostuu hyvinkin pian! Itselläni on 2001 Avensis, eikä siinä ole ruostetta, ei todella pisteen pistettä missään. Naapurini Mondeo on uudempi ja kynnykset on ruosteessa läpeensä, näkyy meille asti! (Siis, näkyy juuri nytkin kun katson ikkunasta ulos)

      • Näin se valitettavasti on

        Eipä auta tuo 12 vuoden koritakuukaan, mikäli ruoste on syntynyt ulkoisen tekijän mm. kiven iskemän tms. vaikutuksesta. Käytännössä 12- vuoden koritakuu on pelkkä markkinointi Bluffi, jota kuluttajaviranomaiset ovat alkaneet tutkia. Paras tapa suojata auto on viedä se ruostesuojaukseen, mieluiten jo heti uutena kun pelti on vielä puhdasta.


    • Six Pack

      kun ostaa Toyotan! Työkaverillani on vuotta vanhempi ja jo kertaalleen korjattu. Myös keulapuolella on ruostetta. Aikas lailla surkeaa laatua.

    • tutkailla

      Yleensä fakta on se, jos ruostetta on näkyvillä
      on myös sitä piilossa. Omassa -04 Corollassani
      löytyi huollon yhteydessä sen verran alustastakin
      ruostetta, että menin oikopäätä myynnin puolelle
      ja tilasin uuden Corollan alle.
      Nyt ajelen uudella hienolla Corollalla, mutta
      onkohan seuraava entisen autoni omistaja tyytyväinen
      ostokseensa. Kyllä ne Finikorin kuvat ovat näköjään
      kuvattu aidoista tilanteista. Suosittelisin etenkin
      Toyotan alustan seuraamista ruostumisen varalta.
      Itse en aikonut pitää Corollaani 3v pitempään.

    • ei ongelmia

      Roiskeläpät x4! Pesua myös talvisin! Vahaus 2-4 krt vuosi!

      Kaveri osti 2 autoksi -00 corollan vajaa satku ajettu hesan suolavellissä. Nostettiin ylös ja pohja aivan kirkas eli ei ruostetta mutta ei massaakaan. Tukivarsissa toki pilkkua mutta ei mitään vakavaa.

      Kiveniskut kannattaa paikata heti niin ei pääse ruoste muhimaan.

      2-3 v. octavioissa on takaluukussa usein pahasti ruostetta. Fordin helmat/ovet ovat vaihtokunnossa samassa ajassa. Mazda 6 samat ongelmat ja jopa pahemmat kuin mondeossa, no samaa puljua ovat.
      Nissan Almera (Primera) taka-akselin takaa pohjasta usein kaameassa kunnossa.

      Käytetyt autot ovat aina yksilöitä ja hoito vaikuttaa paljon ja nuo muutaman kympin r.läpät ovat yllättävän tärkeät!

      • Lisäsuojaus tarpeen

        Edellä oleva kirjoittaja on tyypillinen alemmuuden tuntoinen tojotisti. Ei pysty myöntämään että itäautossaan voisi olla ruostetta alustassa. Tyyppilisenä tojotistina kääntää asian niin, että esim. Octaviassa on ruostetta muttei mun riisikupissaö. On se kumma miten osa meistä tojotistista hyväksyy auton huonon laadun vain siksi, että voisi perustella sen miksi ajamme tojotilla. Eikö meidän kaikkien kannalta olisi parempi, että esim. ruosteongelmaan vaadittaisiin maahantuojalta parannusta esim. maahantuojan suorittaman ruostesuojauksen muodossa. Miksi ihmeessä katsomme tojotien laatuongelmia "läpi sormiemme"?


      • Corollisti
        Lisäsuojaus tarpeen kirjoitti:

        Edellä oleva kirjoittaja on tyypillinen alemmuuden tuntoinen tojotisti. Ei pysty myöntämään että itäautossaan voisi olla ruostetta alustassa. Tyyppilisenä tojotistina kääntää asian niin, että esim. Octaviassa on ruostetta muttei mun riisikupissaö. On se kumma miten osa meistä tojotistista hyväksyy auton huonon laadun vain siksi, että voisi perustella sen miksi ajamme tojotilla. Eikö meidän kaikkien kannalta olisi parempi, että esim. ruosteongelmaan vaadittaisiin maahantuojalta parannusta esim. maahantuojan suorittaman ruostesuojauksen muodossa. Miksi ihmeessä katsomme tojotien laatuongelmia "läpi sormiemme"?

        Samaa mieltä, Toyotat ruostuu siinä missä muutkin. Se autonvalmistaja joka ottaa Suomessa ruostesuojauksen ohjelmaansa saa varmasti paljon ystäviä. Toyota on luotettavan auton maineessa, mutta ruosteherkkyys on yksi sen heikoista kohdista. Finikorin kuvat pahoin ruostuneesta uudehkosta Toyotasta olivat ihan asiallisia ja tämän myötä olisi aiheellista pysähtyä miettimään ruostesuojauksen merkitystä.


      • ---
        Lisäsuojaus tarpeen kirjoitti:

        Edellä oleva kirjoittaja on tyypillinen alemmuuden tuntoinen tojotisti. Ei pysty myöntämään että itäautossaan voisi olla ruostetta alustassa. Tyyppilisenä tojotistina kääntää asian niin, että esim. Octaviassa on ruostetta muttei mun riisikupissaö. On se kumma miten osa meistä tojotistista hyväksyy auton huonon laadun vain siksi, että voisi perustella sen miksi ajamme tojotilla. Eikö meidän kaikkien kannalta olisi parempi, että esim. ruosteongelmaan vaadittaisiin maahantuojalta parannusta esim. maahantuojan suorittaman ruostesuojauksen muodossa. Miksi ihmeessä katsomme tojotien laatuongelmia "läpi sormiemme"?

        Yhdyn ajatukseen että uudehkojen rollien maalipinta on aika herkkä kiveniskuille, tuntuu että kivi menee turhan herkästi sinkistäkin läpi eli että kiveniskuja kannattaa ehdottomasti seurata, puhdistaa ja paikata.

        Puhdistan aina pesun yhteydessä myös takalokasuojien huovat sillä niiden taakse (ja pellin väliin) kertyy huomattava määrä hiekkaa. Ne on helppo putsata ja huopa löystyy reunoiltaan aika nopeasti mikä helpottaa putsausta. Juuri nuo huopien taustat voisi olla yksiä ruostelähteitä varsinkin jos suolamömmöä ei koskaan poista sieltä. Samoin hiekkaa/suolaa voi mennä myös kynnyshelman alla olevan muovilistan alle jos siellä on rakoja.

        Pohjan osalta aiemmissa kahdessa rollassa ei kummassakaan ollut viiden vuoden jälkeen pohjassa ainakaan näkyvää ruostetta lainkaan. Mietin suojauksia mut jäi aina tekemättä kun ruostetta ei esiintynyt. Takaluukun yläreunan alueelta katon puolelta oli jälkimmäisessä maali alkanut kupruilla, luulen että jääsohjo välissä (ehkä vesi myös seisoi siellä) kulutti maalipintaa.


      • toitsu

        Tekniikan Maailman toukokuun numerossa oli lyhyt koeajo 2002 vuoden rollaattorilla ja siinä mainittiin auton pohjan olleen ruosteeton. Aika paljon ääniä täällä menee myös siihen suuntaan että ruoste ei ole mikään erityinen ongelma.


    • penan poika

      omituista olla huolissaan kun voi huoltaa kuntoon viellä kun kerkiää tai myy raadon eteenpäin kuten tapana.

      • EvoRolla

        miksi niitä uusia autoja ei voi käyttää ruostesuojauksessa jo uutena?? jos ostat yli 20tuhatta euroa maksavan auton ni eikö sulla sit ole varaa enää maksaa sitä ruoste suojausta?? ei se nyt niin kallista kuitenkaa ole.. ja voihan sen suojauksen itekkin tehdä.. ei ole vaikeeta jos vähänkään pysyy työkalut kädessä.. itellä 87 vuotinen corolla ja siinä ei ole korissa ruostetta yhtään ja alustakin moitteettomassa kunnossa.. alustaakin voi massailla aina välillä..=)


    • mallia

      Mistä kannattaisi pk-seudulla kysellä uutta peltiä helmoihin. Aattelin vaan, että kannattaa vissiin galvanoidusta tehdä kerralla.

      • helmatkin.uusiksi

        Peltifirmoista kannattaa kysyä. Ja ostaa kerralla PALJON!


      • peltiä.pohjaan

        Useampi neliö.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      105
      3535
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      201
      2267
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2110
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      37
      1852
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1659
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1108
    7. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      900
    8. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      872
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      69
      837
    10. Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.

      Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti
      Sinkut
      130
      802
    Aihe