Jassu!
Menossa perheen kanssa Zannis-merkkiseen huoneistohotlaan Rethymonissa nyt kesällä. Onko kellään kokemuksia? Millainen varustetaso? Mitä kandee ottaa esim. talous/-yms tavaraa kotoa? Millainen keittiövarustus? Yms. hotelliin liittyvää joka kandee huomioida / ennakoida?
Turkin puolella oli luonnonlähteitä/ vesiposteja (Icmeler), joista sai ihan puhdasta & juomakelpoista vettä hakea kanisteriin. Miten on Rethymonissa? Onko pullotetu kaupan vesi suositeltavin vaihtoehto?
Onko ko hotellin lähellä edullista (ei turistikioski) ruokakauppaa?
Onko muuten hyttysiä näkynyt Rethymonin yössä?
...kamala kyselykausi käynnissä...
vinkeistä & tiedoista kiitollisena,
J
Hotelli Zannis, Rethymnon?
3
4256
Vastaukset
- kahdesti käynyt
Varustetaso todella hyvä! Meillä oli mukana astianpesuaine ja -harja. Muuta ei tarvinnut. Hotellin henkilökunta/omistajat aivan huippuystävällisiä!!! Kaupan pullovettä juotiin,,,kahvit keitettiin hanaveteen. Kahvipannu löytyy ja suodatinsuppilo. Levyllä keitettiin vettä ja sillee. Suodatinpussit oli muistaakseni kotoa. Lähellä rantakadulla ihan asiallinen ja edullinen ruokakauppa, josta ainakin me löysimme kaiken tarvittavan. Hyttysiä ei näkynyt eikä kuulunut.
Kahdesti olemme olleet Zanniksessa (neljä kertaa Rethymnonissa) ja jos henki pihisee, ni VARMASTI menemme uudelleen ;O)
Saa kysellä lisääkin :O) - Deipyle
Zanniksesta on sen verran matkaa keskustaan että varmasti tulee usein mentyä taksilla. Rantakadun sijaan kannattaa nousta yläkadulle ja lähteä kävelemään keskustasta poispäin,liikennettä vastaan ja napata taksi lennosta. Jos on kiireinen aika, kävelkää siihen risteykseen (varmaan jotain 400-500 m.) josta taksit kääntyvät alas rantakadulle ja heilutelkaa siinä:).
Näin ohitatte Pearl-hotellin taksimatkustajat jotka odottavat kyytiä rantakadun päässä olevalla taksipysäkillä.
Hanavettäkin voi juoda, hieman saattaa olla hapan sivumaku, mutta ihan juomakelpoista. Luultavasti olemme mekin käyttäneet tuota samaa supermarkettia kun niillä paikkeilla olemme lomailleet. Kaupan edessä lukee punaisin kirjaimin jotain ....SUPERMARKET.CAVA.
Manoli's Place on tosi hyvä ruokapaikka siinä lähellä, samaten merenranta on niillä paikkeilla erittäin hyvä (kun koko rannan pituudella hyvä). Vaarana onkin että loma hujahtaa siinä kulmilla; Cavasta juomat (Vergina-olut 45 snt/0,33l, Pils 50 snt, Halmstadin siideri 1,60e/0,5l! Hinnat kesäkuu 2007), rannalle makoileen ja Manolikseen herkuttelemaan.. - armikata
Hei. Zannis hotellin henkilökunta erittäin ystävällistä. (Perhehotelli) Olin hyvin tyytyväinen. Kielenä Englanti ja Kreikka. Huoneet siivotaan päivittäin ja lakanat vaihdetaan kerran tai kaksi viikossa (olen vielä matkan lumoissa etten muista ).
Taloustavaroita hyvin niukasti, mutta kahdelle riittävästi. Keittiö varusteet neljälle, on paistinpannu, iso ja pieni kattila, ruokailu välineitä kaikkia neljälle, samoin lautasia, syvät, matalat ja leipäl., kahvikupiy, samoin laseja isot ja pienet. Leipäveitsi, erittäin terävä ja hyvä juuresveitsi ja paistinlasta, ja siivilä juustoraaste, kauha ym.
Mutta ei sitten tiskaamiseen mitään välineitä. Vein mennessä tiskiaineen, videllasienen, ym. tiskaamiseen liittyvää. Itse on tiskattava. Samoin vein käyttämäni mausteet pikku pusseissa.
Sietä saa myös tilattaessa aamiaisen, maksullinen ja tilattava edellisenä päivänä.
Pyykinpesuainetta myös mukaan. Saahan kaikkea kaupasta, mutta edullisempaa viedä itse.
Juomavesettä saa kaupasta joka on ihan vieressä, 150m. Itse join vain pullovettä. Hanavesi hampaidenpesuun kyllä käy.
Suosittelen ottamaan hyttysmyrkkyä mukaan, minua kerkes pistää muutama. Olimme 13.4-27.4 ja silloin ei niitä kuullut tai näkynyt kuin ne 2kpl. Varaudu että kesällä vähän enemmän.
Hyödynnä ruokaostoksissa toripäiviä. Muistaakseni, lauantai, maanantai ja torstai, vihannekset esim. salaatti, kurkku, tomaatti 40c/kg ja perunat ym. Edullista ruokaa saa "pääkadun" kala ja lihakauppoista. Löydät ne helposti "pääkädulta". Opas kertoo mikä on pääkatu.
Jos menette "junalla" vuoristoretkelle ottakaa lämmintä mukaan, on viileetä vuorten välissä.
Ei muuta kuin oikein hyvää matkaa ja nauttikaa Kreetan ystävällisistä ihmisistä ja luonnosta.. niin ja lomasta.
Terveisin Kreetta fani Armi
Ps.Toivottavasti sait joitain vinkkejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538293- 614541
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404323Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353453Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422851- 492624