ABB Pitäjänmäki

????

Abb hakee ihmeen usein työvoimaa sähkökoneiden valmistukseen pitäjänmäelle..

Eikö siellä väki viihdy vai mistä on kysymys?
Viihtyvyyteen vaikuttaa tietysti työn sisältö ja työkaveritkin melkoisesti.

Sokerina pohjalla palkkaus..? Mitähän siellä maksetaan kokeneelle metallimiehelle?

65

13376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dumpattu?

      ...Baronan kautta, mutten ole päässyt edes haastatteluun.
      Metallialan koulutus on, olisko sitten syynä ikäni, 40..?
      Jos on varaa nirsoilla, etsiköön nuoremmat tekijät.

      • hdskl

        Minäkin hain ja sama kohtalo en päässyt edes haastatteluun!? Koneasentaja ammatiltani ja n.3v työkokemusta sähköalalta ikää 24v. En kyllä ois mennykkä koska joutuis meneen jonkin v**un vuokrafirman kautta sinne töihin.
        Palkka kuulemma aika kehno!?
        Minun neuvoni on että unohda koko P**ka!!!!


      • en hakenutkaan
        hdskl kirjoitti:

        Minäkin hain ja sama kohtalo en päässyt edes haastatteluun!? Koneasentaja ammatiltani ja n.3v työkokemusta sähköalalta ikää 24v. En kyllä ois mennykkä koska joutuis meneen jonkin v**un vuokrafirman kautta sinne töihin.
        Palkka kuulemma aika kehno!?
        Minun neuvoni on että unohda koko P**ka!!!!

        Aioin hakea, mutta kun kuulin että se menisi vuokrafirman kautta niin enpä hakenutkaan. Eikä ihan heti kannata kenenkään muunkaan hakea. Iso menestyvä firma ja kikkailee vuokratyövoimalla. Ja koska tällainen alkaa kikkailemaan tuolla lailla, ei se voi tarkoittaa muuta kuin lyhyttä työrupeamaa ja paskaa palkkaa.

        Jos olisi pitempi aikaiset hommat kyseessä, niin ABB palkkaisia itse.


      • yks ukko
        en hakenutkaan kirjoitti:

        Aioin hakea, mutta kun kuulin että se menisi vuokrafirman kautta niin enpä hakenutkaan. Eikä ihan heti kannata kenenkään muunkaan hakea. Iso menestyvä firma ja kikkailee vuokratyövoimalla. Ja koska tällainen alkaa kikkailemaan tuolla lailla, ei se voi tarkoittaa muuta kuin lyhyttä työrupeamaa ja paskaa palkkaa.

        Jos olisi pitempi aikaiset hommat kyseessä, niin ABB palkkaisia itse.

        Eikö ne nykyään manpowerin kautta ota sinne, joskus puol vuotta sitten kävin sielä haastattelus niin siinä oliki haastattelijana joku manpowerin ukko, sano soittavansa seuraavana päivänä, mut ei kuulunu koskaan. Hyvä vaan, oli aika yllätys kun menin sinne haastatteluun kun luulin et siinä on pomo haastattelijana kun oliki joku pelle henkilöstö konsultti orjafirmasta, sielä ois pitäny 3 kertaa ravata haastatteluissa et ois päässy muttereita kiristeleen, ei kiitos. :)


      • vkrahlö
        yks ukko kirjoitti:

        Eikö ne nykyään manpowerin kautta ota sinne, joskus puol vuotta sitten kävin sielä haastattelus niin siinä oliki haastattelijana joku manpowerin ukko, sano soittavansa seuraavana päivänä, mut ei kuulunu koskaan. Hyvä vaan, oli aika yllätys kun menin sinne haastatteluun kun luulin et siinä on pomo haastattelijana kun oliki joku pelle henkilöstö konsultti orjafirmasta, sielä ois pitäny 3 kertaa ravata haastatteluissa et ois päässy muttereita kiristeleen, ei kiitos. :)

        ...on vuokratyöläisiä monesta eri vuokratyöfirmasta.
        Oon itse ollut vuokratyöläisenä samassa paikassa 9kk, ja paskalla palkalla.
        Oon käsittänyt että vuokratyöläisiä käytettäis väliaikaisiin hommiin, no melkeen vuosi eio kovin väliaikaista..


      • teroks

        Itse pääsin ABB'lle juuri baronan kautta, mitään metalli puolen koulustusta en omaa. Lukio pohja takana, opettavat hitsaus luokat ja töihin vain.


      • älä tee vuokra firmassa töitä
        yks ukko kirjoitti:

        Eikö ne nykyään manpowerin kautta ota sinne, joskus puol vuotta sitten kävin sielä haastattelus niin siinä oliki haastattelijana joku manpowerin ukko, sano soittavansa seuraavana päivänä, mut ei kuulunu koskaan. Hyvä vaan, oli aika yllätys kun menin sinne haastatteluun kun luulin et siinä on pomo haastattelijana kun oliki joku pelle henkilöstö konsultti orjafirmasta, sielä ois pitäny 3 kertaa ravata haastatteluissa et ois päässy muttereita kiristeleen, ei kiitos. :)

        huono firma en suosittele tätä firmaa homma kusee siellä..


    • Sähkökonelainen

      Sähkökone yksikköön tosiaan haetaan porukkaa jatkuvasti lisää.

      Tämä johtuu mielestäni täysin erittäin hyvästä tilauskannasta ja tekijöitä tarvitaan lisää.

      Itse pääsin nopean haastattelun jälkeen taloon suoraan vakituiseksi, (Kiitos toimivan rekrytoinnin) joten en sanoisi että talossa kovin pahasti vuokralaisia ja pätkätyöläisiä pyöritetään.

      Palkka on alkuun huonohko, mutta koeajan jälkeen useimmissa osastoissa pääsee urakkapalkalle, joka kyllä nostaa ansioita.

      • HyperGem

        Urakalle et pääse, ellet ole talon kirjoilla.. 3v talossa ollut vuokrafirman kautta ja palkka on 11.30.


      • NoEiKai

        Oliko, talo oli täynnä vuokratyöntekijöitä, joista varmasti siis aivan varmasti olisi löytynyt paljon pätevämpää työntekijää kuin mitä siellä vakituiset oli. Työnjohtajat eivät halunneet/kyenneet/tajunneet suosittelemaan hyviä työntekijöitä muualle, koska osastojen(työnjohtajien) välit nyt oli. "Tyhmät" tai ei kunnolla suomea osaavat saadaan pidettyä paremmin ruodussa. :=)) Joojooojooojooojooo!! Lursks! Isot miehet suupielet ruskeina!:=) Siis tällänen meininki. Ehkäpä nyt erottuu jyvät(=käveleksijät) akanoista? Eikä sama tyyli onnistu enää missään muualla. :=) Sääliksi käy, kun 20 vuotta ABB:n kaltaisessa firmassa siis keski-ikäinen "käveleksijä" alkaa kirjoitaamaan CV:tä.:=( Soittakaa paperimiehille!


    • ABB:llä joskus ollut

      iste oli vuokrafirman kautta abb.llä kaksi vuotta eikä koskaan puhetta vakipaikasta vaikka kysyin varmaan
      kymmenen kertaa.jotkut pääsee ja jotkut ei mut ei sinne kannata mennä urakkapalkkaus on siel perseestä.ketään ei enään ehdi opettaa.tee siinä sitte pienen kerrostalon kokosia sähkökoneita

    • ja ainakin

      80 duunaria ulos. ei koske vielä toimihenkilöitä lehtien mukaan.

      • kysynpä vain

        mitä työnjohdolla tekee??


      • ArN
        kysynpä vain kirjoitti:

        mitä työnjohdolla tekee??

        Maigretilta.

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/25378&sort=false

        Abb:tä pidetty suojatyöpaikkana mutuille, sotarikollisille, juopoille, vankilakundeille ym. "normaali elämään" sopeutettaville. Siihen soppaan lisätään punaniskarasistit niin voi kuvitella millaisen työelämän mallin ensimmäiseen työpaikkaan tulevat nuoret saavat=)) Nyt puhutaan tuotannosta. Yhtä työtävieroksuvaa vakinaista työntekijää kohti palkataan 2 vuokramiestä, joista toinen tietenkin omaksuu vakkarin tyylin tehdä töitä ja odottaa millon joutuu pois eli 3 ukkoo tekee 1 miehen työt. Bonukset menee? Työnjohto osaa asiansa vai? =)) Näin parhaimmillaan, mutta riippuu tietysti osastosta.


      • **b
        ArN kirjoitti:

        Maigretilta.

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/25378&sort=false

        Abb:tä pidetty suojatyöpaikkana mutuille, sotarikollisille, juopoille, vankilakundeille ym. "normaali elämään" sopeutettaville. Siihen soppaan lisätään punaniskarasistit niin voi kuvitella millaisen työelämän mallin ensimmäiseen työpaikkaan tulevat nuoret saavat=)) Nyt puhutaan tuotannosta. Yhtä työtävieroksuvaa vakinaista työntekijää kohti palkataan 2 vuokramiestä, joista toinen tietenkin omaksuu vakkarin tyylin tehdä töitä ja odottaa millon joutuu pois eli 3 ukkoo tekee 1 miehen työt. Bonukset menee? Työnjohto osaa asiansa vai? =)) Näin parhaimmillaan, mutta riippuu tietysti osastosta.

        tää poistetaan. älä kritisoi abbtä.:=)


      • bba
        ArN kirjoitti:

        Maigretilta.

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/09/25378&sort=false

        Abb:tä pidetty suojatyöpaikkana mutuille, sotarikollisille, juopoille, vankilakundeille ym. "normaali elämään" sopeutettaville. Siihen soppaan lisätään punaniskarasistit niin voi kuvitella millaisen työelämän mallin ensimmäiseen työpaikkaan tulevat nuoret saavat=)) Nyt puhutaan tuotannosta. Yhtä työtävieroksuvaa vakinaista työntekijää kohti palkataan 2 vuokramiestä, joista toinen tietenkin omaksuu vakkarin tyylin tehdä töitä ja odottaa millon joutuu pois eli 3 ukkoo tekee 1 miehen työt. Bonukset menee? Työnjohto osaa asiansa vai? =)) Näin parhaimmillaan, mutta riippuu tietysti osastosta.

        (se toinen kommentti) siellähän paskotaan peilit, seinät ... silleen vanhan ajan tyyliin...eli edessä jooojooo ja sitten vessaan (=peilin ääreen) ja .."paskalle"!...TOSI MIEHET PURKAUTUU!!=))


    • aktivistiko

      Siteeratakseni erästä entistä työkaveria

      "millainen luottamusmies, sellaiset valitsijat"

      paska luottamusmies = :=)

      Omana mielipiteenä voin sanoa, että siihen paskahommaan alkaa/joutuu/piip yleensä sellainen, joka haluu olla pramilla hinnalla míllä hyväänsä, ei siis todellakaan se pätevin (joka ei siihen hommaan ryhdy) Siis yleensä, joskus poikkeuksiakin on näkyny.

      Miksi väki ei viihdynyt?:=)

      • aivan paljas perse

        pomot kyttää sun selän takana ja tulee heittää jotain kommettia vielä että ihan kuin osais tehdä paremmin ton homman ja toiseksi nämä pomot on lian nuoria pätemään yleensä virka nousee päähän pahasti se näkyy siellä ei ketään jaksa tehdä tommosessa firmassa duunia eikä tässä vielä kaikki työ ilmapiiri on aika huono
        porukka soittaa poskea toisille siellä jos joku painaa hullun lailla hommia niin se ihmetyttää toisia siellä
        paljon että ketä tekee mitäkin tekis vaan omat duunit ja olis hiljaa,,prl


      • duujuuduu
        aivan paljas perse kirjoitti:

        pomot kyttää sun selän takana ja tulee heittää jotain kommettia vielä että ihan kuin osais tehdä paremmin ton homman ja toiseksi nämä pomot on lian nuoria pätemään yleensä virka nousee päähän pahasti se näkyy siellä ei ketään jaksa tehdä tommosessa firmassa duunia eikä tässä vielä kaikki työ ilmapiiri on aika huono
        porukka soittaa poskea toisille siellä jos joku painaa hullun lailla hommia niin se ihmetyttää toisia siellä
        paljon että ketä tekee mitäkin tekis vaan omat duunit ja olis hiljaa,,prl

        oo mikään oikee virka ainakaan abbllä pomothan on noussu rivistä hommaan joten ei voi nousta edes päähän mutta paska firma se on siinä oot oikeessa


      • ei hullun lailla
        aivan paljas perse kirjoitti:

        pomot kyttää sun selän takana ja tulee heittää jotain kommettia vielä että ihan kuin osais tehdä paremmin ton homman ja toiseksi nämä pomot on lian nuoria pätemään yleensä virka nousee päähän pahasti se näkyy siellä ei ketään jaksa tehdä tommosessa firmassa duunia eikä tässä vielä kaikki työ ilmapiiri on aika huono
        porukka soittaa poskea toisille siellä jos joku painaa hullun lailla hommia niin se ihmetyttää toisia siellä
        paljon että ketä tekee mitäkin tekis vaan omat duunit ja olis hiljaa,,prl

        3 kertaiset tavoitteet HULLUN lailla ja saatanan tyhmää. aivoja käyttäen ei hikoillen hullun lailla


    • uutisia vielä?

      Kuinka paljon ABB:ltä laitetaan loppujen lopuksi ulos?

      • p-osku

        60 pihalle, ja 6 henkilötyövuotta lomautuksia. Ja ei tää tähän tule jäämään, kaikkihan sen tietää


      • sitten tiedossa
        p-osku kirjoitti:

        60 pihalle, ja 6 henkilötyövuotta lomautuksia. Ja ei tää tähän tule jäämään, kaikkihan sen tietää

        jo lisää irtisanomisia?

        vai vaan käytäväpuheita?


      • Sebihesa1
        sitten tiedossa kirjoitti:

        jo lisää irtisanomisia?

        vai vaan käytäväpuheita?

        Minut irtisanottiin selkäsairauteni aiheuttamien vaikeuksien avulla.
        Jouduin sairauslomalle yli vuodeksi ja sen jälkeen irtisanottiin.
        Irtisanoja pelleilee työtodistuksen kanssa ja vierittää syyt mun niskoille.
        Karenssi uhkaa.
        Työilmapiiri on todella paha ja kieroontunut, osa työntekijöistä juoruilee työjohdolle ja kaveeraa läheisesti erityisesti tapakointi paikoilla.
        Esimerkiksi itse olin silmätikku ja yrittäessäni välttää pahimpia paikkoja, joissa selkäsäryt pahenee, juostiin välittömästi kantelemaan työnjohtajalle.
        Tukala tilanne, tee työsi, ja ole nukkumatta tai aletaan syyttää töitä kaihtavaksi.
        Varoituskin annettiin laittomasti, ilman mitään varoitusta ja kokouksessa, jossa ei ollut luottamusmiestäkään kuten laki olisi vaatinut.


    • Jos ei muuta

      Olin töissä muistaakseni viikon ja lähdin lätkimään. Se käämintä jengi oli niin sisäänpäin kääntynyttä porukkaa, että oikein alkoi vituttaa.

      Kaikki halusivat tehdä töitä vain oman kamun kanssa. uuden kaverin kanssa ei haluttu tehdä töitä.

      Muistan päivän, kun istuksin yksin taukohuoneessa kyllästymiseen saakka ja lähdin kyselemään kavereiltä, että haluaisivatko he ottaa minut remmiinsä. vastaus. "ei, mulla on jo kaveri" ja yksin töitä tehneet vastasivat ,että he pärjäävät yksinkin.

      Hyvällä palkalla ei tee mitään, jos työ ilmapiiri on vittumainen.
      Muistaakseen siellä oli yksi uskovainen kaveri, joka oli kaikista kusipäisin. Eli se siitä suvaitsevaisuudesta.

      Teen niinkuin minä: ota työ vastaan, jos saat ja lähde lätkimään, jos tuntuu pahalta.

      • Been there done that

        Muistan senkin, kun ihan alussa pidettiin asentajapalaveri, jossa esimiehet arvostelivat työntekijöitä juuri ed. mainitusta piilovittuilusta (näillä sanoilla) ja siitä, että töitä halutaan tehdä vain sen kivan kamun kanssa (sen, jonka kanssa on kiva haukkua muita selän takana :))


      • Aijaijai
        Been there done that kirjoitti:

        Muistan senkin, kun ihan alussa pidettiin asentajapalaveri, jossa esimiehet arvostelivat työntekijöitä juuri ed. mainitusta piilovittuilusta (näillä sanoilla) ja siitä, että töitä halutaan tehdä vain sen kivan kamun kanssa (sen, jonka kanssa on kiva haukkua muita selän takana :))

        Itse kokenut saman ja vielä kun kuulivat että opiskelen insinööriksi niin siitä kyttäys vasta alkoikin.

        Tästä nyt on aikaa viisi vuotta, mutta silti tuoreessa muistissa. Yksi vanha pomo oli siellä tosi mukava, mutta muut työntekijät katsoi vierestä jos teit väärin, mutta eivät neuvoneet ja menivät haukkumaan muille. Tosi ikävä kokemus oli ainakin mulle. Sitten se aiheutti epävarmuutta ja teki vielä enemmän virheitä. Sitten valmistuin ja lähdin pois. Soittivat vielä perään mulle, että tulisinko hommiin, mutta kieltäydyin ja nyt teen työtä jossa olen hyvä. Olen hyvin tyytyväinen kun pääsin pois sieltä.


      • mutkunkin
        Aijaijai kirjoitti:

        Itse kokenut saman ja vielä kun kuulivat että opiskelen insinööriksi niin siitä kyttäys vasta alkoikin.

        Tästä nyt on aikaa viisi vuotta, mutta silti tuoreessa muistissa. Yksi vanha pomo oli siellä tosi mukava, mutta muut työntekijät katsoi vierestä jos teit väärin, mutta eivät neuvoneet ja menivät haukkumaan muille. Tosi ikävä kokemus oli ainakin mulle. Sitten se aiheutti epävarmuutta ja teki vielä enemmän virheitä. Sitten valmistuin ja lähdin pois. Soittivat vielä perään mulle, että tulisinko hommiin, mutta kieltäydyin ja nyt teen työtä jossa olen hyvä. Olen hyvin tyytyväinen kun pääsin pois sieltä.

        saaaa tanssia


      • Anonyymi

        Kuulostaa kyllä paikalta, josta olisin itsekin lähtenyt lätkimään.


    • nyt Vaasassa
      • eikö jo riittäisi

        joko Pitäjänmäellä paperikoneosastolla yt-neuvotelut ovat päättyneet ja miten siellä kävi?


      • henkeä
        eikö jo riittäisi kirjoitti:

        joko Pitäjänmäellä paperikoneosastolla yt-neuvotelut ovat päättyneet ja miten siellä kävi?

        ulos. Ja osa vissiin eläkejärjestelyin.


      • menossa

    • insallah''

      ABB, jossa säännöt määrää kaikenlaiset suojeluohjelmissa olevat linna/maanpetturi/pakolaishenkilöt. Suomalaiset juoppoja. Sopeutetaan yhteiskuntaan. :=)

      • saaatans

        Tanssia saa


      • tarkemmin että

        minkälaisia linnakundeja siellä abbllä oikein häärää johdossa? onko siellä jo maahanmuuttajatkin päättävissä asemissa?


      • *balkan

        sodan kauheudet kokeneelle tällänen tavallinen tylsä elämä ei tunnu missään..pumpum


      • abbas sam samara
        tarkemmin että kirjoitti:

        minkälaisia linnakundeja siellä abbllä oikein häärää johdossa? onko siellä jo maahanmuuttajatkin päättävissä asemissa?

        puhdas omatunto itsensä ja tekemisiensä suhteen kuvittelevat kuulevansa piilovittuilua kaikkialla. saa vittuilla suoraankin työnkarttelijoille jotka kesken työpäivän lähtevät juomaan viinaa baariin tai eivät kykene tekemään työtä pienilla hennoilla kätösillään. kaikenlaisten sairaitten paikka on kotona.tuo on kyllä jo työhön ottajan vika. rikollisia sielä on. suomalaisia ja mamuja mitä eroo asialla. ihan sama minkävärinen naama on. enimmäkseen mamut sielä töitä tekee ja suomalaiset juopot vittuilee piilossa tai suoraan


    • 1 pyttynen

      Kyllä pitäs olla oikea ilon ja onnen paikka kun kuuntelee teollisuus- ja verkkopalvelun kavereita jotkut olleet vuosikausia

      • kiko22

        kävin vähän aika sitten yritysvierailulla Pitäjänmäen puljussa. Käsittämättömän huono työilmapiiri, jos tälläisen asian voi aistia, niin tässä paikassa se ikäänkuin huokui ulos työntekijöistä ja pikkupomoista. Pikkupomot tällä sitella täysin itteensä täynnä olevia, mistään mitään tietämättömiä.


      • m30.5
        kiko22 kirjoitti:

        kävin vähän aika sitten yritysvierailulla Pitäjänmäen puljussa. Käsittämättömän huono työilmapiiri, jos tälläisen asian voi aistia, niin tässä paikassa se ikäänkuin huokui ulos työntekijöistä ja pikkupomoista. Pikkupomot tällä sitella täysin itteensä täynnä olevia, mistään mitään tietämättömiä.

        näin irtisanomisten ja lomautusten alla ei ihme. Meidän osastolla oli paras työilmapiiri, edellisiin työpaikkoihini verrattaessa (pieniä koneistamoja). Nyky ilmapiiriä en tiedä, kun itsekin lensin pihalle.


    • tötti

      Saa on muuten hyvät tytsät

      • sä oikein

        horiset?
        kävitsä tanssimassa työpaikalla? ei sitten ihme että tuli fudut........


      • Maunus

        Tuo on oikeata meininkiä. Laittavat tanssimaan ja ottavat valokuvia todisteeksi työstäluistamisesta,niin ei tarvitse maksaa irtisanomisajan palkkaa ja voi lätkiä karenssia.


      • Hekot
        Maunus kirjoitti:

        Tuo on oikeata meininkiä. Laittavat tanssimaan ja ottavat valokuvia todisteeksi työstäluistamisesta,niin ei tarvitse maksaa irtisanomisajan palkkaa ja voi lätkiä karenssia.

        Viime vuoden bonarien heko-osuus hyvästä tuloksesta jaetaan pääosin sen perusteella kuinka hyvä tanssiesitys kullakin on.


      • Wärtsiläntelakka
        Maunus kirjoitti:

        Tuo on oikeata meininkiä. Laittavat tanssimaan ja ottavat valokuvia todisteeksi työstäluistamisesta,niin ei tarvitse maksaa irtisanomisajan palkkaa ja voi lätkiä karenssia.

        Abbavaaran tanssit, joissa tuoleja on vähemmän kuin ruunar holmströmejä.


    • pikku hiljaa
      • dfdgerjo

        Kiinaan nousee sähkökonetehdas ja venäjän osuutta lisätään. Jostainhan se on pois, eli kalliista suomesta.


      • oopp
        dfdgerjo kirjoitti:

        Kiinaan nousee sähkökonetehdas ja venäjän osuutta lisätään. Jostainhan se on pois, eli kalliista suomesta.

        Liikaa pomoja, heitä ulos !


      • ja nykyisten
        dfdgerjo kirjoitti:

        Kiinaan nousee sähkökonetehdas ja venäjän osuutta lisätään. Jostainhan se on pois, eli kalliista suomesta.

        suomen tehtaiden sisällä myös ulkoistetaan töitä kiihtyvällä tahdilla. ottavat sisään ulkopuolisia alihankintafirmoja tekemään tuotantoa ja lopulta se johtaa siihen että abb ei tee muuta ite kuin suunnittelun ja omistaa brändin.


    • tietoa jo

      montako sai lähteä sähkökoneista pitäjänmäeltä ja voikkaalta tällä kertaa?

      • tered

        Voikkaallahan lyötiin ovet kokonaan säppiin muutama kuukausi sitten. Pitäjänmäen tilanteen tarkistan...


      • tered
        tered kirjoitti:

        Voikkaallahan lyötiin ovet kokonaan säppiin muutama kuukausi sitten. Pitäjänmäen tilanteen tarkistan...

        tarkennus edelliseen. Voikkaa suljetaan lopullisesti kesäkuussa 2010. Pitäjänmäellä selvitään(?) lomautuksilla.


      • nussinusinussinussi
        tered kirjoitti:

        tarkennus edelliseen. Voikkaa suljetaan lopullisesti kesäkuussa 2010. Pitäjänmäellä selvitään(?) lomautuksilla.

        voisivat todellakin sulkea kokonaan myös sen pitäjänmäen paskatehtaan. vituttaa kuunnella aina jokapäivä sitä pihalla junaradanvarrella olevaa ränniä josta sataa jotain ihme kivenmurikoita lavalle jatkuvalla syötöllä.

        abb= antaa baskaa balkkaa


    • Nämä kommentit mitä olen lukenut kuulostaa aika hurjilta. Kuinka aina on vika muissa??? Kannattaa katsoa peruutuspeiliin kun lähtee arvostelemaa. Talossa on hyvät boonukset ja palkallakin elelee kohtalaisesti..... Vuosipoonuksilla pärjää mukavasti . ja tietty vakaa työnantaja kun ottaa huomioon nämä työttömyysluvut.Hyvä ABB.

    • abbalainen

      Olen ollut tuossa paikassa joskus konttuurin puolella. Ihan käsittämätön paikka, silloin ainakin työntekijöiden kyttäys oli huipussaan. Liekö muuttunut mihinkään, epäilen.

      • 20+1

        moottorissa vai drivesissä???


      • =22
        20+1 kirjoitti:

        moottorissa vai drivesissä???

        mååttåris


    • Generaattors

      Miten pitskussa nykyään? Vieläkö duunaria kyykytetään? Paikka noussut taas uutisiin harjoitetusta henkilöstöpolitiikasta.

    • hiitaasti_hirtetty_abblä

      Abb=antaa botkut sinunkin byllylle, jos et usko, niin mene kokeilemaan.

    • ExAAB

      ABB hakee usein työvoimaa koska.
      Firma on opiskelijoiden suosikkintyöpaikoissa 1 sijalla ,todellisuus on sitten hieman toinen.
      Firma on Helsingin suurin veron maksaja ,kelpaahan niillä kelan tukiaisilla maksella.
      Myös se tosiasia että duunarit tekee pienellä palkalla ja Saksan johtajat kuittaavat satamiljoonaa euroa ulos eläkkeelle jäätyään.

      Työ on vuorotyötä siksi haluavat alle 30 v työntekijöitä.
      Ammattitaidolla ei juurikaan väliä kouluttavat kyllä työ saattaa olla todella yksinkertaista oppii viikossa.
      Työ saattaa olla todella raskasta työpäivä punttisalilla saunan lämpötiloissa kova melu kuulosuojaimia pidettävä aina ,suuri työtapaturma riski ,vittuilevia alkoholisteja , johtajia jotka harrastavat työpaikka kiusaamista ihan siinä missä työntekijätkin ,työntekijöitä joiden henkinen kunto on niin huono että jotain kysyttäessä ,vastaukseksi saat pelkkää murinaa.
      Työntekijöitä joista masennuslääkkeet unilääkkeet ja vuorotyö ovat vieneet viimeisimmätkin inhimillisyyden tunteet pois.
      Kun työntekijä ei enää jaksa tehdä kovaa työtä on olemassa yrityksen elektroniikka tehdas jonne huonokuntoiset työntekijät voidaan sirtää kevyempiin töihin.
      Yrityksen lääkäreitä tämä huonovointisuus ei kiinnosta ,jotkut luottamusmiehet todella zemppaavat työntekijöiden eteen ,toiset luottamusmiet ajavat vain ja ainoastaan yrityksen asioita.

      Työntekijöiden vaihtuvuus on myös erittän suuri 6 tunnin yö unet kun eivät raskaassa työssä riitä.

      On olemassa medioita esim Helsingin Sanomat jossa satuillaan että on olemassa ihmisiä jotka pärjäävät työssään 6 tunnin yö unilla ,näissä Hesarin kommenteissa kannattaa ottaa huomioon että monet toimittajat ovat vielä kovin nuoria ja lapsellisia.

      • ExAAB

        Ai niin jäi pois ,Metalliliiton julkinen kanta on että metalli ala on kova ala jolta eläköidytään varhain.

        Noo jos luottamusmies toiminta on edes keskinkertaisella tasolla ja inhimillisyys otetaan huomioon ,eipä siihen aikaistettuun eläköitymiseen niin suurta tarvetta ole.

        Johtajien suhteen jos johtajan ammattitaito on luokkaa että kaffepaussin jälkeen sanoo ,mää meen kattoon onko me poijat töissä ja tämän jälkeen johtaja palaa takaisin työpisteeseen pelaamaan pasianssia...


    • Paketinkasaaja

      Myös välittäjät hakee työvoimaa ja ne hakee sitä muuten ikuisesti. Verenimijät vetää välistä ja työnantaja kiittää, ei tarvi kato palkata koskaan. Saat olla sen aikaa töissä kun oot edullinen ja teet sitä kympin hujakoilla olevaa tuntia, sit pellolle ja uus samanlainen kaveri sisään. Pääset kyllä itsekin uudelleen sillä aloituspalkalla jolla aikanaan aloitit ja tätä varmaan ehdotetaan kun olet vähän aikaa ollut ilman töitä. Ikuinen orjatyöläisen kierre tässä puljussa.

      Kaikenväristä ja näköistä heppua siellä liikkuu, eikä sen niin väliä kun olet halpa.

      Kokeile itse. Kerrostalokaksiosta HKI maksat lähelle tonnin kuussa (jonka päälle kaikki muut pakolliset menot) ja palkkaa maksetaan vähän päälle kymppi tunnilta!!!! Onko järkee vai eiiiiiiii, onko järkee vai eiiiiiii?!?!???!?!?!

      Paljonhan tässä kuraa on kirjoiteltu muidenkin toimesta ja kaikki on totta. Päättäjät hei, tulkaa lukemaan niin näette vähän työläisen arkea.

      Tätä se on muuallakin. Eestimiehet ja muut ulkolaiset suostuu kaikissa paikoissa reilusti alta kympin tuntia tekemään ja polkee palkkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe