Minkä kokoinen xxl?

HjNujK

Olisi mielenkiintoista kuulla teidän mielipiteitä mitä ymmärrätte koolla xxl ja mitä painoluokkaa se teidän mielestänne edustaa? Minusta tuntuu että kokojen luokitus on jotenkin hämärtynyt, siis tarkoitan sitä että esim. kaverini joka käyttää kokoa M olevia vaatteita, niin hänet on muutamaan otteesenn luokiteltu xl-kategoriaan! Pitääkö ihmisen nykyään olla entistä laihempi, että hänet voidaan luokitella normaali vartaloiseksi?!!!

61

12830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXL-koko

      Vastaa kokoa 46-48.

      Vaatteissa on hirveän suuret erot koossa vaikka mitoitus olisikin sama.
      Joskus on XL suuri, sitten toisen valmistajan XXL on liian pieni.

      • `^*`^*`^

        Virallisesti Suomessa XXL vastaa naisten vaatteissa kokoa 46-48 ja miesten vaatteissa kokoa 56-58 (paidan kauluksen mukaan kokoa 45-46). Naisten koossa 46-48 rinnan leveys on 104-110cm ja miehillä koossa 56-58 112-116cm.

        Vaikka kokomitoitus on vakio, niin mallien mitoituksissa on suuria eroja, kuten jokainen on vaateostoksillaan huomannut. Kunpa kokolappuun voisikin luottaa. Lisäksi kokolappuun pitäisi saada merkintä siitä, onko esim. T-paidan mitoitus normaali = hiukan löysä = regular fit, vartalon myötäinen = "makkaran kuori" = slim fit tai todella reilu ja löysä = loose fit.

        Vaikka tietty slim fit-T-paita mahtuisi tukevan ihmisen päälle, ei se häntä pue, kun jokainen michelinin rengas erottuu erikseen. Kun mitoitusperusteita ei ole merkitty tuotteeseen, aiheutuu sovituksista tai palautuksista turhaa vaivaa asiakkaalle.


      • `^*`^*`^
        `^*`^*`^ kirjoitti:

        Virallisesti Suomessa XXL vastaa naisten vaatteissa kokoa 46-48 ja miesten vaatteissa kokoa 56-58 (paidan kauluksen mukaan kokoa 45-46). Naisten koossa 46-48 rinnan leveys on 104-110cm ja miehillä koossa 56-58 112-116cm.

        Vaikka kokomitoitus on vakio, niin mallien mitoituksissa on suuria eroja, kuten jokainen on vaateostoksillaan huomannut. Kunpa kokolappuun voisikin luottaa. Lisäksi kokolappuun pitäisi saada merkintä siitä, onko esim. T-paidan mitoitus normaali = hiukan löysä = regular fit, vartalon myötäinen = "makkaran kuori" = slim fit tai todella reilu ja löysä = loose fit.

        Vaikka tietty slim fit-T-paita mahtuisi tukevan ihmisen päälle, ei se häntä pue, kun jokainen michelinin rengas erottuu erikseen. Kun mitoitusperusteita ei ole merkitty tuotteeseen, aiheutuu sovituksista tai palautuksista turhaa vaivaa asiakkaalle.

        Lisäyksenä vielä se, että mitoitus vaihtelee eri puolilla maailmaa. Amerikassa, jossa on paljon lihavia ihmisiä, koot ovat kirjaimina pienempiä ja kaukoidässä, jossa taas asuu pientä ja siroa kansaa, numerointi on kirjaimina päinvastoin suurempaa.


    • 160cm ja 95kg

      Todellakin, painan 95kg ja olen vaan 160cm pitkä. Käytän L-koon vaatteita, eivätkä ne ole edes makkarankuoria minulle. Tykkään löysistä vaatteista. Numeroina käytän yleensä kokoa 42. Jopa h&m:män vaatteet ovat kokoa 42. Ellokselta ostin yhdet housut jotka olivat kokoa 44. Toki löytyy myös merkkejä joista minulle ei mahdu koko L tai 42. Silloin ostan koon XL tai 44.
      Ainut huono puoli minulle vaatteissa on niiden liian pitkät lahkeet ja paidoissa ei hartiat riitä.
      Lisäksi pylly on se ongelmakohta, kun joskus housut ovat pinkeät pyllyn kohdalta.
      Olen laihduttanut nyt viimeaikoina itseni 105kg tähän 95 ja koko pieneni silloin 44 koosta kokoon 42.
      Alaspäin painoni menee kokoajan.

      • kjhgf

        Mää oon 160-senttinen nainen ja painan 80 kiloa. Ja vaatekoko on 46-48 ja XXL.
        Ja vaatteiden istuvuus aina ongelma.


      • irghgsa

        Jo on paksua. Ei voi millään pitää paikkansa. Missä ihmeessä se sinun painosi on, nilkoissako? Olen 160cm/78kg ja kokoni on 46-48 niin ylä- kuin alaosissa.


      • painat...

        liki sata kiloa ja olet pituudeltaan sama kuin minä, ja mulla painoa 60kg.. Mulla koko M ja rakeenteeltaan olen pieniluinen, S koon vaatteisiin matkaa se 5-10kg..

        Osa L koon vaatteistakin Ok päällä jos haluaa hieman löysähköt.. Painat sentään 35kiloo enemmänkuin minä joten mahdat näyttää aika pinkeeltä kun sullot ittes L koon vaatteisiin..

        Huhhuh...


      • mahdollista

        Minä olen 165cm ja painan 80kg.
        Eivät ei sovi L koko kun harvoin.
        46-48 koko on tällä hetkellä sopiva.
        olen saanut itseni vähän laihtumaan joten nelikakkosetkin käy joskus.
        Eri valmistajien tuotteissa on kyllä hyvin suuret kokoerot.


      • 160cm 95kg
        mahdollista kirjoitti:

        Minä olen 165cm ja painan 80kg.
        Eivät ei sovi L koko kun harvoin.
        46-48 koko on tällä hetkellä sopiva.
        olen saanut itseni vähän laihtumaan joten nelikakkosetkin käy joskus.
        Eri valmistajien tuotteissa on kyllä hyvin suuret kokoerot.

        Arvasin ettei uskota.
        niinpä sanoi miehenikin, kun puntarille nousin "puntarin täytyy olla rikki".
        Vaan kun ei ollut. Kävin lääkärissä ja punnitutin itseni, sama lukema siellä.

        Ei läskini eivät ole nilkoissa.

        Olisipa mukavaa laittaa oma kuvani linkkinä, vaan kun en tahdo ihmisten tunnistavan minua, niin en laita.
        Näin se kuitenkin on, että minä käytän noinkin pieniä vaatteita, eivätkä ne näytä makkarankuorilta.
        Minulla kyllä on kieltämättä suuret lihakset sillä kuljen salilla, ennen en laihduttanut vaan pumppasin rautaa. Nykyään tahdon myös painoa alemmas, saan samalla lihakset näkyville.

        Mutta kaikille teille: KYLLÄ SE ON MAHDOLLISTA!


      • `^*`^*`^
        160cm 95kg kirjoitti:

        Arvasin ettei uskota.
        niinpä sanoi miehenikin, kun puntarille nousin "puntarin täytyy olla rikki".
        Vaan kun ei ollut. Kävin lääkärissä ja punnitutin itseni, sama lukema siellä.

        Ei läskini eivät ole nilkoissa.

        Olisipa mukavaa laittaa oma kuvani linkkinä, vaan kun en tahdo ihmisten tunnistavan minua, niin en laita.
        Näin se kuitenkin on, että minä käytän noinkin pieniä vaatteita, eivätkä ne näytä makkarankuorilta.
        Minulla kyllä on kieltämättä suuret lihakset sillä kuljen salilla, ennen en laihduttanut vaan pumppasin rautaa. Nykyään tahdon myös painoa alemmas, saan samalla lihakset näkyville.

        Mutta kaikille teille: KYLLÄ SE ON MAHDOLLISTA!

        Lihakset tunnetusti painavat enemmän kuin läski tilavuuteensa nähden. Silti on mahdotonta uskoa, että normaalit 42-numeroiset vaatteet olisivat sinulle sopivan kokoisia. Älä vaan huijaa itseäsi. Tiukat vaatteet pukevat vain hoikkia ja nuoria.

        Mitkä ovat strategiset mittasi; rinta-vyötärö-lantio-reisi?


      • 160cm ja 95kg
        `^*`^*`^ kirjoitti:

        Lihakset tunnetusti painavat enemmän kuin läski tilavuuteensa nähden. Silti on mahdotonta uskoa, että normaalit 42-numeroiset vaatteet olisivat sinulle sopivan kokoisia. Älä vaan huijaa itseäsi. Tiukat vaatteet pukevat vain hoikkia ja nuoria.

        Mitkä ovat strategiset mittasi; rinta-vyötärö-lantio-reisi?

        Ihan sama sitten=) Älkää uskoko.
        Vaatteet eivät ole minulle makkarankuoria ihan sopivia ovat. Sen verran inhottavia kommentteja on tullut että pieni "vastarannan kiiski" sisälläni heräsi enkä aio jatkaa tätä keskustelua sen pidempään. Nainen on aina ilkeä toiselle, vaikka sitten keskustelupalstan kautta.


      • poiuytfdhj
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        Ihan sama sitten=) Älkää uskoko.
        Vaatteet eivät ole minulle makkarankuoria ihan sopivia ovat. Sen verran inhottavia kommentteja on tullut että pieni "vastarannan kiiski" sisälläni heräsi enkä aio jatkaa tätä keskustelua sen pidempään. Nainen on aina ilkeä toiselle, vaikka sitten keskustelupalstan kautta.

        Tuolla kommentillasi todistat sen hyvin. Mitkään sinulle kirjoitetut vastaukset eivät ole olleet ilkeitä. Sinulla on näemmä vaan taipumus nähdä asioita negatiivisessa valossa. Todista nyt väitteesi oikeaksi mahtumisesta 42-kokoisiin vaatteisiin, kun kerran aloitit.


      • se jatka..
        poiuytfdhj kirjoitti:

        Tuolla kommentillasi todistat sen hyvin. Mitkään sinulle kirjoitetut vastaukset eivät ole olleet ilkeitä. Sinulla on näemmä vaan taipumus nähdä asioita negatiivisessa valossa. Todista nyt väitteesi oikeaksi mahtumisesta 42-kokoisiin vaatteisiin, kun kerran aloitit.

        Tais mennä lyydillä pupu pöksyyn, tai se miettii millaisia mittoja täytyis L kokoon laittaa..
        1 vaatekoko vastaa n. 5 kiloo(max.5-8kg), Näin voin sanoo rättipuolen ihmisenä..

        Ja tuohon liki 100kilon painoon On mahdottomuus mahtua L koon vaatteisiin oli se sitten läskiä tai lihasta, johan tuon sanoo selvä maalaisjärkikin.!

        - Sori Hani, elä viitti satuilla enempää..


      • vielä lyhyehkö
        160cm 95kg kirjoitti:

        Arvasin ettei uskota.
        niinpä sanoi miehenikin, kun puntarille nousin "puntarin täytyy olla rikki".
        Vaan kun ei ollut. Kävin lääkärissä ja punnitutin itseni, sama lukema siellä.

        Ei läskini eivät ole nilkoissa.

        Olisipa mukavaa laittaa oma kuvani linkkinä, vaan kun en tahdo ihmisten tunnistavan minua, niin en laita.
        Näin se kuitenkin on, että minä käytän noinkin pieniä vaatteita, eivätkä ne näytä makkarankuorilta.
        Minulla kyllä on kieltämättä suuret lihakset sillä kuljen salilla, ennen en laihduttanut vaan pumppasin rautaa. Nykyään tahdon myös painoa alemmas, saan samalla lihakset näkyville.

        Mutta kaikille teille: KYLLÄ SE ON MAHDOLLISTA!

        kuules nyt muru, olen 170/69 entinen bodari nykyinen fitness-urheilija ja voin sanoa, että vaikka lihas painaakin enemmän kuin läski ja aluksi jopa on tilavuudeltaankin timmimpää kuin läski... niin lihaksikkuus 95 kg.n ja 160 cm.n rungossa tarkoittaisi sitä ettet mahtuisi edes xxl.n vaatteisiin. Lihakset nimittäin ovat myös tilavuudeltaan isot silloin kun väitetään tuonkokoisen ihmisen olevan "lihaksikas".

        Itse käytän kilpailukunnossa (62-64kg)makkarankuoria ja kokona M-L. Nykyisessä kunnossa päälle mahtuu, näyttämättä irvokkaalta siis, koko L-XL. Ja minä olen lihaksikas, rasvaprosentti huitelee 21-22%.ssa, hauis 40cm, reisi 50cm, rinnanympärys 110cm, vyötärö 72cm, lantio 97cm.

        Jos sinulla on lähellekään noita mittoja, niin et todellakaan voi näyttää hyvältä käyttämässäsi vaatekoossa. Tai makunsa kullakin.


      • 160cm ja 95kg
        `^*`^*`^ kirjoitti:

        Lihakset tunnetusti painavat enemmän kuin läski tilavuuteensa nähden. Silti on mahdotonta uskoa, että normaalit 42-numeroiset vaatteet olisivat sinulle sopivan kokoisia. Älä vaan huijaa itseäsi. Tiukat vaatteet pukevat vain hoikkia ja nuoria.

        Mitkä ovat strategiset mittasi; rinta-vyötärö-lantio-reisi?

        en sitten ole kenenkään kulta! Mutta täältä pesee.

        Rinta 87
        Vyötärö 89
        lantio 100
        reisi 60

        Tuollaiset on minun mitat.
        Minusta kommentit olivat ilkeitä.

        Minä olen nuori vaan en kamalan hoikka, pidän löysistä vaatteista sillä yleensä olen lenkillä tai urheilemassa. Juhliin laitan hameen ja topin, kaupaan farkut ja naisten muotoon ommellun t-paidan, topin, hupparin, muotoon ommellun lyhyen takin.. Jotain noista.

        normaali 42 kokoinen pusero h&m:mältä on nytki päälläni, eikä kiristä eikä purista.


      • `^*`^*`^
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        en sitten ole kenenkään kulta! Mutta täältä pesee.

        Rinta 87
        Vyötärö 89
        lantio 100
        reisi 60

        Tuollaiset on minun mitat.
        Minusta kommentit olivat ilkeitä.

        Minä olen nuori vaan en kamalan hoikka, pidän löysistä vaatteista sillä yleensä olen lenkillä tai urheilemassa. Juhliin laitan hameen ja topin, kaupaan farkut ja naisten muotoon ommellun t-paidan, topin, hupparin, muotoon ommellun lyhyen takin.. Jotain noista.

        normaali 42 kokoinen pusero h&m:mältä on nytki päälläni, eikä kiristä eikä purista.

        Tästä täytyy vaan todeta, että sekä sinun että lääkärisi vaaka näyttää väärin. Kun käyt jonkun ystävän tai sukulaisen luona, käy hänen vaa'allaan. Tai jos käyt kuntosalilla, niin käytä tilaisuutta hyväksesi ja punnitse itsesi uudelleen. Olet varmasti ainakin 15 kiloa kevyempi - ja mikäs sen mukavampaa.

        Kerro sitten meille uteliaille, miten kävi.

        Hyvää kesää!


      • 160cm ja 95kg
        `^*`^*`^ kirjoitti:

        Tästä täytyy vaan todeta, että sekä sinun että lääkärisi vaaka näyttää väärin. Kun käyt jonkun ystävän tai sukulaisen luona, käy hänen vaa'allaan. Tai jos käyt kuntosalilla, niin käytä tilaisuutta hyväksesi ja punnitse itsesi uudelleen. Olet varmasti ainakin 15 kiloa kevyempi - ja mikäs sen mukavampaa.

        Kerro sitten meille uteliaille, miten kävi.

        Hyvää kesää!

        ei valehtele puntarit. Olen käynyt kotona uudella puntarilla, lääkärissä aika vanhalla puntarilla, ystäväni luona vanhalla puntarilla, punttisalin ihka uudella puntarilla. Kaikki näyttivät samaa.
        Nuo ovat ihan oikeat mittani.
        Minut arvioidaan yleensä 20kg kevyemmäksi, kuin olen.
        En voi itselleni mitään, kait mulla on sitte sitä läskiä pää täynnä.;)

        Kuitenkin hyvää kesää kaikille. Minä painun nyt juoksulenkille=)


      • murutteli vain
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        en sitten ole kenenkään kulta! Mutta täältä pesee.

        Rinta 87
        Vyötärö 89
        lantio 100
        reisi 60

        Tuollaiset on minun mitat.
        Minusta kommentit olivat ilkeitä.

        Minä olen nuori vaan en kamalan hoikka, pidän löysistä vaatteista sillä yleensä olen lenkillä tai urheilemassa. Juhliin laitan hameen ja topin, kaupaan farkut ja naisten muotoon ommellun t-paidan, topin, hupparin, muotoon ommellun lyhyen takin.. Jotain noista.

        normaali 42 kokoinen pusero h&m:mältä on nytki päälläni, eikä kiristä eikä purista.

        mittasi selittävät kyllä kokosi, muttei todellakaan painoasi. Olet pienirintainen ja selkeästi alapainotteinen eli ns. persevä. Hurjaakin hurjempaa tosin on tuo, että vyötärösi on isompi kuin rintakehäsi!!!

        Mitoistasi päätellen yläosaan mahtuukin 42, mutta jos (yksi) reisi on ympärysmitaltaan 60cm niin alaosaan ei todellakaan mene koko 42. Näin se vain on, kyseisen koon reisimitta ei riitä 60 senttiselle reidelle tai sitten se soi ja vinkuu päällä.


      • eli häntä kulliteltiin,
        murutteli vain kirjoitti:

        mittasi selittävät kyllä kokosi, muttei todellakaan painoasi. Olet pienirintainen ja selkeästi alapainotteinen eli ns. persevä. Hurjaakin hurjempaa tosin on tuo, että vyötärösi on isompi kuin rintakehäsi!!!

        Mitoistasi päätellen yläosaan mahtuukin 42, mutta jos (yksi) reisi on ympärysmitaltaan 60cm niin alaosaan ei todellakaan mene koko 42. Näin se vain on, kyseisen koon reisimitta ei riitä 60 senttiselle reidelle tai sitten se soi ja vinkuu päällä.

        mutta se ei ole nyt pääasia tässä viestissä :) Väitit ettei sellaiselle, jonka reisi on 60 senttiä ympärysmitaltaan, voi millään mahtua päälle koko 42. Oma reiteni oli ennen 55 senttiä ja koko silloin 38, nykyään reisi on viisi senttiä kapeampi eli 50 senttiä ja koko on nykyään 36 tai joskus harvoin myös 34 saattaa mahtua... Siitä voi päätellä, että koko 42 voisi hyvinkin mahtua tämän henkilön päälle ilman, että se näyttäisi makkarankuorelta.


      • tjoop..
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        en sitten ole kenenkään kulta! Mutta täältä pesee.

        Rinta 87
        Vyötärö 89
        lantio 100
        reisi 60

        Tuollaiset on minun mitat.
        Minusta kommentit olivat ilkeitä.

        Minä olen nuori vaan en kamalan hoikka, pidän löysistä vaatteista sillä yleensä olen lenkillä tai urheilemassa. Juhliin laitan hameen ja topin, kaupaan farkut ja naisten muotoon ommellun t-paidan, topin, hupparin, muotoon ommellun lyhyen takin.. Jotain noista.

        normaali 42 kokoinen pusero h&m:mältä on nytki päälläni, eikä kiristä eikä purista.

        Valehtelet. Tai ootko ihan varma ettei se mittanauha ollu väärin päin..
        Kuka nyt tosissaan uskoo et satakilosella ihmisellä levein kohta vartalosta on vajaa metri...

        TJOOOP..


      • Olet sitten
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        en sitten ole kenenkään kulta! Mutta täältä pesee.

        Rinta 87
        Vyötärö 89
        lantio 100
        reisi 60

        Tuollaiset on minun mitat.
        Minusta kommentit olivat ilkeitä.

        Minä olen nuori vaan en kamalan hoikka, pidän löysistä vaatteista sillä yleensä olen lenkillä tai urheilemassa. Juhliin laitan hameen ja topin, kaupaan farkut ja naisten muotoon ommellun t-paidan, topin, hupparin, muotoon ommellun lyhyen takin.. Jotain noista.

        normaali 42 kokoinen pusero h&m:mältä on nytki päälläni, eikä kiristä eikä purista.

        fysiologinen ja lääketieteellinen ihme.

        Minulla on painoa 77 kg ja pituutta 166 cm. Olen pituuteen suhteutettuna siis jotain 25 kg sua kevyempi.

        Vaatekoko on housuissa 40-42 ja ylävartalossa joku mummonhalaatti 52. Olen kieltämättä epäsopusuhtainen, mutta silti kun vertaa, niin sinun painollasi et L-kokoisiin mahdu ja piste.

        Ja minulla on myös ex-urheilijana aika lailla lihasta, kuntoilen sen verran vieläkin.

        Ihan sama mitä sanot, näin se vain on!

        Ihmettä lisää muuten se, että mun mitat on.

        Rinta 110
        Vyötärö 90
        lantio 104
        reisi 57

        Eli missä ne sun 25 kg lymyilevät.. otsalohkossako?


      • öööööööööööm..........
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        en sitten ole kenenkään kulta! Mutta täältä pesee.

        Rinta 87
        Vyötärö 89
        lantio 100
        reisi 60

        Tuollaiset on minun mitat.
        Minusta kommentit olivat ilkeitä.

        Minä olen nuori vaan en kamalan hoikka, pidän löysistä vaatteista sillä yleensä olen lenkillä tai urheilemassa. Juhliin laitan hameen ja topin, kaupaan farkut ja naisten muotoon ommellun t-paidan, topin, hupparin, muotoon ommellun lyhyen takin.. Jotain noista.

        normaali 42 kokoinen pusero h&m:mältä on nytki päälläni, eikä kiristä eikä purista.

        Siis olet NAINEN ja vyötärösi on paksumpi kuin rinnanympärys? Uskomatonta.


      • oletkos
        Olet sitten kirjoitti:

        fysiologinen ja lääketieteellinen ihme.

        Minulla on painoa 77 kg ja pituutta 166 cm. Olen pituuteen suhteutettuna siis jotain 25 kg sua kevyempi.

        Vaatekoko on housuissa 40-42 ja ylävartalossa joku mummonhalaatti 52. Olen kieltämättä epäsopusuhtainen, mutta silti kun vertaa, niin sinun painollasi et L-kokoisiin mahdu ja piste.

        Ja minulla on myös ex-urheilijana aika lailla lihasta, kuntoilen sen verran vieläkin.

        Ihan sama mitä sanot, näin se vain on!

        Ihmettä lisää muuten se, että mun mitat on.

        Rinta 110
        Vyötärö 90
        lantio 104
        reisi 57

        Eli missä ne sun 25 kg lymyilevät.. otsalohkossako?

        sinä sellanen päärynä väärinpäin?


      • 160cm ja 95kg
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        en sitten ole kenenkään kulta! Mutta täältä pesee.

        Rinta 87
        Vyötärö 89
        lantio 100
        reisi 60

        Tuollaiset on minun mitat.
        Minusta kommentit olivat ilkeitä.

        Minä olen nuori vaan en kamalan hoikka, pidän löysistä vaatteista sillä yleensä olen lenkillä tai urheilemassa. Juhliin laitan hameen ja topin, kaupaan farkut ja naisten muotoon ommellun t-paidan, topin, hupparin, muotoon ommellun lyhyen takin.. Jotain noista.

        normaali 42 kokoinen pusero h&m:mältä on nytki päälläni, eikä kiristä eikä purista.

        En kai minä sille mitään voi jos vyötäröni on paksumpi kuin rinnan ympärys..
        Enkä voi mitään mittoillenikaan.
        Enkä ole sellainen lääketieteellinen oliokaan..

        Enpä kirjoita tälle palstalle enää.. En ihmettele että moni palstan jättää..
        Läskit kun ovat kateellsia ilkeitä ihmisiä myös toisilleen. Sellaista se läski on tekee ihmisen ilmeisesti ilkeäksi, kateelliseksi ja pahasuovaksi.

        Toivottavasti itse en ole tuollainen täällä, enkä "oikeassa elämässä".


      • sanoisin
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        En kai minä sille mitään voi jos vyötäröni on paksumpi kuin rinnan ympärys..
        Enkä voi mitään mittoillenikaan.
        Enkä ole sellainen lääketieteellinen oliokaan..

        Enpä kirjoita tälle palstalle enää.. En ihmettele että moni palstan jättää..
        Läskit kun ovat kateellsia ilkeitä ihmisiä myös toisilleen. Sellaista se läski on tekee ihmisen ilmeisesti ilkeäksi, kateelliseksi ja pahasuovaksi.

        Toivottavasti itse en ole tuollainen täällä, enkä "oikeassa elämässä".

        jep tällä palstalla jos millä vaaditaan, että ollaan juuri samasta muotista ja jos et ole -niin olet luonnonoikku. On ihan sama oletko poikkeuksellisen lihaksikas tai muuten muiden mielestä erikoisen mallinen.

        Et yksinkertaisesti voi itse tietää minkäkokoisiin vaatteisiin mahdut tai kasvavatko lihaksesi nopeasti, koska sinulla on vääristävä vaaka, peili tai et ymmärrä vaatteittesi kinnaavan. Kaikki muut tietävät, jopa näkemättä, minkäkokoinen olet ja miltä näytyä ja ennenkaikkea minkäkokoisia vaatteita sinun pitäisi käyttää.

        Minäkään en enää jaksa käydä täällä. Normaalipainoiset sättivat ylipainoisia, sen vielä jotenkin jaksaa ymmärtää, mutta että muut ylipainoiset käyvät kimppuun on jo liikaa.

        Tsemppiä sulle alkuperäinen!


      • ihan osuva
        oletkos kirjoitti:

        sinä sellanen päärynä väärinpäin?

        vertaus :)


      • Olihan?
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        En kai minä sille mitään voi jos vyötäröni on paksumpi kuin rinnan ympärys..
        Enkä voi mitään mittoillenikaan.
        Enkä ole sellainen lääketieteellinen oliokaan..

        Enpä kirjoita tälle palstalle enää.. En ihmettele että moni palstan jättää..
        Läskit kun ovat kateellsia ilkeitä ihmisiä myös toisilleen. Sellaista se läski on tekee ihmisen ilmeisesti ilkeäksi, kateelliseksi ja pahasuovaksi.

        Toivottavasti itse en ole tuollainen täällä, enkä "oikeassa elämässä".

        Siis ET VOI MITÄÄN, jos vyötärösi on PAKSUMPI kuin rinnanympärys?


      • Olihan?
        Olihan? kirjoitti:

        Siis ET VOI MITÄÄN, jos vyötärösi on PAKSUMPI kuin rinnanympärys?

        Anteeksi, olin liian hätäinen kommentissani. Luin vasta hänen kaikki kommenttinsa ja provoilijahan tämä nimimerkki on. Toppi ja hame tuolla vartalolla. Ja näyttää hyvältä!
        Pitkästä aikaa ihan hauska provoilija.


      • oma mielipide
        Olihan? kirjoitti:

        Anteeksi, olin liian hätäinen kommentissani. Luin vasta hänen kaikki kommenttinsa ja provoilijahan tämä nimimerkki on. Toppi ja hame tuolla vartalolla. Ja näyttää hyvältä!
        Pitkästä aikaa ihan hauska provoilija.

        Jokaisella varmaan oma mielipide asiasta, et sinäkään kaikissa vaatteissa toisten mielestä välttämättä niin hehkeä ole.

        Mutta painavammalle on aina niiiiiiiin helppo olla ilkeä.


      • kun kerran linkitettiin tänne
        vielä lyhyehkö kirjoitti:

        kuules nyt muru, olen 170/69 entinen bodari nykyinen fitness-urheilija ja voin sanoa, että vaikka lihas painaakin enemmän kuin läski ja aluksi jopa on tilavuudeltaankin timmimpää kuin läski... niin lihaksikkuus 95 kg.n ja 160 cm.n rungossa tarkoittaisi sitä ettet mahtuisi edes xxl.n vaatteisiin. Lihakset nimittäin ovat myös tilavuudeltaan isot silloin kun väitetään tuonkokoisen ihmisen olevan "lihaksikas".

        Itse käytän kilpailukunnossa (62-64kg)makkarankuoria ja kokona M-L. Nykyisessä kunnossa päälle mahtuu, näyttämättä irvokkaalta siis, koko L-XL. Ja minä olen lihaksikas, rasvaprosentti huitelee 21-22%.ssa, hauis 40cm, reisi 50cm, rinnanympärys 110cm, vyötärö 72cm, lantio 97cm.

        Jos sinulla on lähellekään noita mittoja, niin et todellakaan voi näyttää hyvältä käyttämässäsi vaatekoossa. Tai makunsa kullakin.

        Että onpas hienoa, kun sinä näytät niin kauniilta vaatteissasi, kiva kun tulit sen tänne kertomaan, siis ihan oikeasti varmasti näytät tosi hyvältä. Wau muru.


      • Tuulentytär

        No minä 154cm pitkä ja nyt painan 73kg, painoa olen tiputtanut vuodessa 23kg. Nyt päällä L-kokoa oleva paita - istuu hyvin - ja viimeisimmät farkut kokoa 42. Jos sopiva malli löytyy niin menee S ja M kokoiset paidatkin. Olen rintava, joten paidoissa on todellakin etsiminen, vyötärö on kapea mutta takapuoli on leveä :( . Eli ylipitkät farkunlahkeet minullakin.

        Minihameissa en lähde kenenkään kauhuksi kylille liehumaan, eikä minun enää tarvitsekaan kun kotona odottaa penskat ja ukko. Jos laitan hameen se on suora ja pitkä. Olen koko ikäni tykännyt pukeutua rock-henkisesti, ja ukkokulta on kanssani samaa maata =) Eli farkut,buutsit ja nahkatakki.

        Painonpudotus toi mielenkiintoa lähteä vaatekauppoihin, yli-isot teltat lahjoitin eteenpäin, kun ei enää tarvitse piilottaa makkaroitaan.. Kavereiden mielestä olen nuortunut vuosia, ja penskat tykkää kun äippä jaksaa riehua niiden kanssa.


      • hieno suoritus
        Tuulentytär kirjoitti:

        No minä 154cm pitkä ja nyt painan 73kg, painoa olen tiputtanut vuodessa 23kg. Nyt päällä L-kokoa oleva paita - istuu hyvin - ja viimeisimmät farkut kokoa 42. Jos sopiva malli löytyy niin menee S ja M kokoiset paidatkin. Olen rintava, joten paidoissa on todellakin etsiminen, vyötärö on kapea mutta takapuoli on leveä :( . Eli ylipitkät farkunlahkeet minullakin.

        Minihameissa en lähde kenenkään kauhuksi kylille liehumaan, eikä minun enää tarvitsekaan kun kotona odottaa penskat ja ukko. Jos laitan hameen se on suora ja pitkä. Olen koko ikäni tykännyt pukeutua rock-henkisesti, ja ukkokulta on kanssani samaa maata =) Eli farkut,buutsit ja nahkatakki.

        Painonpudotus toi mielenkiintoa lähteä vaatekauppoihin, yli-isot teltat lahjoitin eteenpäin, kun ei enää tarvitse piilottaa makkaroitaan.. Kavereiden mielestä olen nuortunut vuosia, ja penskat tykkää kun äippä jaksaa riehua niiden kanssa.

        Pidähän pintasi ;D

        Suunnitteletko vielä paljon pudottavasi? Ja onko vauhti vielä päällä?

        Äitini on 160cm ja ollut ikuinen laihduttaja ja yllättävän pieniin kokoihin hänkin on saanut mahdutetuksi itsensä kautta vuosien vaikka on melkoisen suuret rinnatkin. Taitaa lyhyemmältä ihmiseltä vieläkin tehokkaammin rinnat pienetä laihduttaessa kun pidemmältä jolla paino jakautuu useamman sentin varteen. Vaan lopputulos varmaan on kuitenkin sama ;D


      • `^*`^*`^
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        En kai minä sille mitään voi jos vyötäröni on paksumpi kuin rinnan ympärys..
        Enkä voi mitään mittoillenikaan.
        Enkä ole sellainen lääketieteellinen oliokaan..

        Enpä kirjoita tälle palstalle enää.. En ihmettele että moni palstan jättää..
        Läskit kun ovat kateellsia ilkeitä ihmisiä myös toisilleen. Sellaista se läski on tekee ihmisen ilmeisesti ilkeäksi, kateelliseksi ja pahasuovaksi.

        Toivottavasti itse en ole tuollainen täällä, enkä "oikeassa elämässä".

        Mitä ilkeää siinä muka on, että kerrotaan sulle totuus? Antamasi mitta- ja painotiedot ovat täydessä ristiriidassa fysiikan lakien kanssa.

        Antamasi mitat ovat:
        Rinta 87 vastaa kokoa 38
        Vyötärö 89 vastaa kokoa 48
        lantio 100 vastaa kokoa 40
        reisi 60

        Mittojen mukaan koko 42 keskimäärin sopii sinulle hyvin, jos mallissa on mahalle tarpeeksi tilaa. Mutta noilla mitoilla et millään voi painaa niin paljon kuin väität! Jossain on jotain vikaa.

        Muuten, äitiysvaatteista saattaisit löytää itsellesi jotain kivaa. Masun takia ei tarvitse ottaa liian suurta kokoa, hartiat ovat paikallaan ja vaate istuu. Nykyään äitiysvaatteet eivät onneksi edes näytä äitiysvaatteilta.

        Terveyden kannalta sinulla on 9cm liikaa vyötärössä. Ikävä tosiasia, mutta stressi vaikuttaa siihen, että rasvaa kerääntyy vatsaan. Mutta millä vähentää stressiä, sen kun tietäis! Ehkä stressi on syynä sinun mittoihisi, ehkä geenit. Geeneistähän on kiinni, mihin lihotut läskit kasaantuvat. Toisilla jalkoihin, toisilla leukaan ja poskiin, toisilla peppuun jne.

        Suosittelen lämpimästi laihduttamista, vaikka se ei olekaan helppoa, jotta pääset irti terveysriskistä. Tsemppiä siihen. :)


      • 160cm ja 95kg
        `^*`^*`^ kirjoitti:

        Mitä ilkeää siinä muka on, että kerrotaan sulle totuus? Antamasi mitta- ja painotiedot ovat täydessä ristiriidassa fysiikan lakien kanssa.

        Antamasi mitat ovat:
        Rinta 87 vastaa kokoa 38
        Vyötärö 89 vastaa kokoa 48
        lantio 100 vastaa kokoa 40
        reisi 60

        Mittojen mukaan koko 42 keskimäärin sopii sinulle hyvin, jos mallissa on mahalle tarpeeksi tilaa. Mutta noilla mitoilla et millään voi painaa niin paljon kuin väität! Jossain on jotain vikaa.

        Muuten, äitiysvaatteista saattaisit löytää itsellesi jotain kivaa. Masun takia ei tarvitse ottaa liian suurta kokoa, hartiat ovat paikallaan ja vaate istuu. Nykyään äitiysvaatteet eivät onneksi edes näytä äitiysvaatteilta.

        Terveyden kannalta sinulla on 9cm liikaa vyötärössä. Ikävä tosiasia, mutta stressi vaikuttaa siihen, että rasvaa kerääntyy vatsaan. Mutta millä vähentää stressiä, sen kun tietäis! Ehkä stressi on syynä sinun mittoihisi, ehkä geenit. Geeneistähän on kiinni, mihin lihotut läskit kasaantuvat. Toisilla jalkoihin, toisilla leukaan ja poskiin, toisilla peppuun jne.

        Suosittelen lämpimästi laihduttamista, vaikka se ei olekaan helppoa, jotta pääset irti terveysriskistä. Tsemppiä siihen. :)

        Olen laihduttanut jo jonkin aikaa.. Painoin aiemmin reilusti yli 100kg, olen tainnut kertoa siitä jo aiemmin, en ole varma.
        Silloin ei mahtuneet 42 kokoiset vaatteet;)

        Jos minussa on kerran palstalaisten mielestä jotain vikaa fyysisesti, niin kannattaisi varmaan sitten minut ilmoittaa jonnekkin tutkittavaksi.
        Rintani koko on ilman rintoja. Käytän rintsikoissa kokoa 85c.
        Joku jo aiemmin väitti, että ollaanpas sitä pienirintaisia, anteeksi, en älynnyt että siihen mittaan pitää ottaa tissit mukaan.

        Minulla ei ole liikaleukaa ja kasvoni eivät näytä turpeilta, mutta jalkani ovat mielestäni aika paksut. Kuitenkin lihas eroittuu melko selvästi.
        Vatsani ei ole mikään maailman timmein, mutta onhan niitä toisillakin isoja mahoja, lisäksi synnytyksestäni ei ole aikaa kuin vajaa vuosi, joten vatsanahka ei ole täysin palautunut, tuskin palautuu koskaan.
        Raskauden aikana en laihduttanut, kilot lähtivät liikunnalla, jota harrastin ahkerasti (kuitenkin tietyissä rajoissa) myös raskauden aikana.

        Äitiysvaatteita en pidä, kuin odottaessa. Pidä itse äitiysvaatteita jos tahdot.
        Minä näytän omasta mielestä hyvältä vaatteissani ja se riittää minulle.

        Kiitos tsempeistä.


      • `^*`^*`^
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        Olen laihduttanut jo jonkin aikaa.. Painoin aiemmin reilusti yli 100kg, olen tainnut kertoa siitä jo aiemmin, en ole varma.
        Silloin ei mahtuneet 42 kokoiset vaatteet;)

        Jos minussa on kerran palstalaisten mielestä jotain vikaa fyysisesti, niin kannattaisi varmaan sitten minut ilmoittaa jonnekkin tutkittavaksi.
        Rintani koko on ilman rintoja. Käytän rintsikoissa kokoa 85c.
        Joku jo aiemmin väitti, että ollaanpas sitä pienirintaisia, anteeksi, en älynnyt että siihen mittaan pitää ottaa tissit mukaan.

        Minulla ei ole liikaleukaa ja kasvoni eivät näytä turpeilta, mutta jalkani ovat mielestäni aika paksut. Kuitenkin lihas eroittuu melko selvästi.
        Vatsani ei ole mikään maailman timmein, mutta onhan niitä toisillakin isoja mahoja, lisäksi synnytyksestäni ei ole aikaa kuin vajaa vuosi, joten vatsanahka ei ole täysin palautunut, tuskin palautuu koskaan.
        Raskauden aikana en laihduttanut, kilot lähtivät liikunnalla, jota harrastin ahkerasti (kuitenkin tietyissä rajoissa) myös raskauden aikana.

        Äitiysvaatteita en pidä, kuin odottaessa. Pidä itse äitiysvaatteita jos tahdot.
        Minä näytän omasta mielestä hyvältä vaatteissani ja se riittää minulle.

        Kiitos tsempeistä.

        Aika hassu juttu tuo, että ilmoitit mitan rinnan alta etkä rinnan kohdalta, mikä on normaali tapa. Minkä näköinen olisikaan ihannemittojen mukainen nainen 90-60-90cm, jos tuo ylempi mitta olisikin otettu rinnan alta. :)

        Koska käytät C-kuppia, on rinnan ympäryksesi noin 104cm (rinnan alus 87 17cm). Todellisen rinnanympäryksen mukaan (n. 104cm) on kokonumerosi yläosassa 46.
        Lähde: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/HelpView?infoLevelId=1&infoCatId=7&catalogId=1444&storeId=1444
        Se on siis virallinen kokosi yläosan mukaan (tällä hetkellä, kun saatat vielä imettääkin), mutta ihan hyvin jotkut 42-numeroiset voivat sinulle sopia, koska vaatteita valmistetaan monilla eri väljyyksillä. Kokonumeroihin ei yksinkertaisesti voi luottaa. Harmi, sillä vaatteiden ostaminen olisi paljon helpompaa ja nopeampaa, jos ne oikeasti vastaisivat mitoitustaulukoita.

        Tällä lisätiedolla antamistasi mitoista ja vauvasta mahasi ei enää tunnu ollenkaan suhteettoman suurelta. Nauti vauvastasi. Kyllä se masu pienenee kunhan et ala mässäillä ja syödä yli jääneitä annoksia lapsen lautaselta. Vauva on nyt tärkein. Hyvää kesää teille molemmille. :)


      • 160cm ja 95kg
        `^*`^*`^ kirjoitti:

        Aika hassu juttu tuo, että ilmoitit mitan rinnan alta etkä rinnan kohdalta, mikä on normaali tapa. Minkä näköinen olisikaan ihannemittojen mukainen nainen 90-60-90cm, jos tuo ylempi mitta olisikin otettu rinnan alta. :)

        Koska käytät C-kuppia, on rinnan ympäryksesi noin 104cm (rinnan alus 87 17cm). Todellisen rinnanympäryksen mukaan (n. 104cm) on kokonumerosi yläosassa 46.
        Lähde: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/HelpView?infoLevelId=1&infoCatId=7&catalogId=1444&storeId=1444
        Se on siis virallinen kokosi yläosan mukaan (tällä hetkellä, kun saatat vielä imettääkin), mutta ihan hyvin jotkut 42-numeroiset voivat sinulle sopia, koska vaatteita valmistetaan monilla eri väljyyksillä. Kokonumeroihin ei yksinkertaisesti voi luottaa. Harmi, sillä vaatteiden ostaminen olisi paljon helpompaa ja nopeampaa, jos ne oikeasti vastaisivat mitoitustaulukoita.

        Tällä lisätiedolla antamistasi mitoista ja vauvasta mahasi ei enää tunnu ollenkaan suhteettoman suurelta. Nauti vauvastasi. Kyllä se masu pienenee kunhan et ala mässäillä ja syödä yli jääneitä annoksia lapsen lautaselta. Vauva on nyt tärkein. Hyvää kesää teille molemmille. :)

        Käytän 42 kokoisia paitojakin. L kokoa myös. Muotoon ommeltuja paitoja käytän usein, sellaisia löytyyy myös isorintaisille, aika helpostikkin.
        Olen tilannut myös 44-46 kokoisia paitoja ja kokeillut äitini paitaa(koko44) niissä on kuitenkin liian suuret kaula-aukot ja ne näyttävät päälläni teltoilta.
        Äitini ei käytä "mummovaatteita" sillä hänkin on vasta 45v ja pukeutuu hyvin nuorekkaasti(ei kuitenkaan mikään 45v pissis).

        Mitoitustaulukot ovat tosiaan päin pyllyä melko suuressa osassa vaatteita, kuitenkin en ole vielä yhtään 46kokoista paitaa löytänyt/nähnyt joka istuisi hyvin minun päälleni eikä lerpattaisi.

        En ala mässäillä älä huoli. Imetän vielä, eikä tasapainoinen ruoka tee varmasti vauvallekkaan ollenkaan pahaa.

        Kiitoksia, hyvää kesää myös sinulle.


      • riittää
        murutteli vain kirjoitti:

        mittasi selittävät kyllä kokosi, muttei todellakaan painoasi. Olet pienirintainen ja selkeästi alapainotteinen eli ns. persevä. Hurjaakin hurjempaa tosin on tuo, että vyötärösi on isompi kuin rintakehäsi!!!

        Mitoistasi päätellen yläosaan mahtuukin 42, mutta jos (yksi) reisi on ympärysmitaltaan 60cm niin alaosaan ei todellakaan mene koko 42. Näin se vain on, kyseisen koon reisimitta ei riitä 60 senttiselle reidelle tai sitten se soi ja vinkuu päällä.

        mulla on reisi jotain 58cm ja käytän aina HM:n koon 40 housuja. 42 on liian iso ja pyörii päällä.
        eli on se ihan mahdollista.
        t:paksujalka


      • oivoi
        160cm ja 95kg kirjoitti:

        Olen laihduttanut jo jonkin aikaa.. Painoin aiemmin reilusti yli 100kg, olen tainnut kertoa siitä jo aiemmin, en ole varma.
        Silloin ei mahtuneet 42 kokoiset vaatteet;)

        Jos minussa on kerran palstalaisten mielestä jotain vikaa fyysisesti, niin kannattaisi varmaan sitten minut ilmoittaa jonnekkin tutkittavaksi.
        Rintani koko on ilman rintoja. Käytän rintsikoissa kokoa 85c.
        Joku jo aiemmin väitti, että ollaanpas sitä pienirintaisia, anteeksi, en älynnyt että siihen mittaan pitää ottaa tissit mukaan.

        Minulla ei ole liikaleukaa ja kasvoni eivät näytä turpeilta, mutta jalkani ovat mielestäni aika paksut. Kuitenkin lihas eroittuu melko selvästi.
        Vatsani ei ole mikään maailman timmein, mutta onhan niitä toisillakin isoja mahoja, lisäksi synnytyksestäni ei ole aikaa kuin vajaa vuosi, joten vatsanahka ei ole täysin palautunut, tuskin palautuu koskaan.
        Raskauden aikana en laihduttanut, kilot lähtivät liikunnalla, jota harrastin ahkerasti (kuitenkin tietyissä rajoissa) myös raskauden aikana.

        Äitiysvaatteita en pidä, kuin odottaessa. Pidä itse äitiysvaatteita jos tahdot.
        Minä näytän omasta mielestä hyvältä vaatteissani ja se riittää minulle.

        Kiitos tsempeistä.

        "Rintani koko on ilman rintoja." Ei helvetti, eihän tämä henkilö VOI olla tosissaan, eihän? Repeää!


      • lehdestä lukenut
        riittää kirjoitti:

        mulla on reisi jotain 58cm ja käytän aina HM:n koon 40 housuja. 42 on liian iso ja pyörii päällä.
        eli on se ihan mahdollista.
        t:paksujalka

        Kenties joku muistaakin mikä haloo oli Lola Odusogan nyk. Wallinkosken missivuotena hänen mukamas paksuista reisistä, muistaakseni reiden ympärys oli 56cm. Loistavastihan tuo pärjäsi kauneusmittelöissä, v.1997 oli maailman kolmanneksi kaunein. Kyllähän tanssijalla on lihaksia jaloissa oltava.


      • 160cm ja 95kg
        oivoi kirjoitti:

        "Rintani koko on ilman rintoja." Ei helvetti, eihän tämä henkilö VOI olla tosissaan, eihän? Repeää!

        Olen tosissani, repeä rauhassa.
        Minä luulin että rinnan ympäryksellä tarkoitetaan rintakehän ympärystä, ilman rintoja.
        Anteeksi kauheasti.


      • The Same
        160cm 95kg kirjoitti:

        Arvasin ettei uskota.
        niinpä sanoi miehenikin, kun puntarille nousin "puntarin täytyy olla rikki".
        Vaan kun ei ollut. Kävin lääkärissä ja punnitutin itseni, sama lukema siellä.

        Ei läskini eivät ole nilkoissa.

        Olisipa mukavaa laittaa oma kuvani linkkinä, vaan kun en tahdo ihmisten tunnistavan minua, niin en laita.
        Näin se kuitenkin on, että minä käytän noinkin pieniä vaatteita, eivätkä ne näytä makkarankuorilta.
        Minulla kyllä on kieltämättä suuret lihakset sillä kuljen salilla, ennen en laihduttanut vaan pumppasin rautaa. Nykyään tahdon myös painoa alemmas, saan samalla lihakset näkyville.

        Mutta kaikille teille: KYLLÄ SE ON MAHDOLLISTA!

        162 ja 90kg. Tosin alkaa jo kallistua sinne ämmään päin..


      • jauhaa sontaa..
        The Same kirjoitti:

        162 ja 90kg. Tosin alkaa jo kallistua sinne ämmään päin..

        Noilla mitoillas ET taatusti mahdu M koon vaatteisiin..

        Mulla pituus 160cm ja painoo 60kg, Mitoitus kaikissa vaatteissa 38/40, M koko passeli Joten Ei nyt uppoo meikäläiseen ainakaan teikäläisen satuilut.

        Ja Olen normaalipainoinen, lihasta.. Ei läskiä muualla kuin siellä missä naisella sitä kuuluukin olla.

        Voi elämä aina välillä teidän juttuja,

        " 162 ja 90kg. Tosin alkaa jo kallistua sinne ämmään päin.."

        - Et TODELLAKAAN MAHDU M kokoon, Kun ET NIMITTÄIN TUOLLA PAINOLLA PITUUTEESI NÄHDEN MAHDU KYLLÄ L Kokoonkaan..

        Saa monet X:t heittää eteen..

        ;D


      • nenuun....!
        jauhaa sontaa.. kirjoitti:

        Noilla mitoillas ET taatusti mahdu M koon vaatteisiin..

        Mulla pituus 160cm ja painoo 60kg, Mitoitus kaikissa vaatteissa 38/40, M koko passeli Joten Ei nyt uppoo meikäläiseen ainakaan teikäläisen satuilut.

        Ja Olen normaalipainoinen, lihasta.. Ei läskiä muualla kuin siellä missä naisella sitä kuuluukin olla.

        Voi elämä aina välillä teidän juttuja,

        " 162 ja 90kg. Tosin alkaa jo kallistua sinne ämmään päin.."

        - Et TODELLAKAAN MAHDU M kokoon, Kun ET NIMITTÄIN TUOLLA PAINOLLA PITUUTEESI NÄHDEN MAHDU KYLLÄ L Kokoonkaan..

        Saa monet X:t heittää eteen..

        ;D

        :-D


    • tämä kelpaako:

      170cm 99kg paino tippunut hiukan ja luulen kokoni olevan nyt noin: 46. Välillä xxl on sopivan kokoinen välillä pelkkä xl sopii myös.
      Olen sopusuhtainen vartaloltani, vatsa kyllä on kuin raskaana olevalla naisella. Liikun paljon

      • sopusuhtaisuudesta

        jos painaa sata kiloa ja näyttää kuin olisi raskaana. Lääketieteellinen määritelmä on kylläkin sairaalloinen lihavuus.

        o tempores, o mores!


      • em. henkilö
        sopusuhtaisuudesta kirjoitti:

        jos painaa sata kiloa ja näyttää kuin olisi raskaana. Lääketieteellinen määritelmä on kylläkin sairaalloinen lihavuus.

        o tempores, o mores!

        olisi laihduttuaan vähintään 30 kg, mieluiten 40.


      • ollut kysymyksenä?
        sopusuhtaisuudesta kirjoitti:

        jos painaa sata kiloa ja näyttää kuin olisi raskaana. Lääketieteellinen määritelmä on kylläkin sairaalloinen lihavuus.

        o tempores, o mores!

        Vaan vaatekoot? Outo vastaus sieltäpäin?


      • ´¨''¨´
        sopusuhtaisuudesta kirjoitti:

        jos painaa sata kiloa ja näyttää kuin olisi raskaana. Lääketieteellinen määritelmä on kylläkin sairaalloinen lihavuus.

        o tempores, o mores!

        Nimimerkki "tämä kelpaako:" ei varmasti kiistä ylipainoisuuttaan/lihavuuttaan. Hän tarkoitti, että hänen vartalonsa ei muistuta päärynää ylös- tai alaspäin vaan hänen lantionsa ja hartia-rintaosastonsa ovat tasapainossa. Voihan jollakin olla yläosa kaksi-kolmekin numeroa pienempi kuin alaosa tai päinvastoin.


    • Äksiä tarpeen mukaan

      Tämä kannattaa painaa mieleen. Jos esim. deitti-ilmoituksissa tai vastaavissa törmäät kokomääritelmään XXL-nainen/neitonen -niin hän EI VOI olla alle satakiloinen. Alle satakiloisilla kun ei ole mitään asiaa XXL-sarjaan. Rehevien naisten sarja jakautuu seuraavasti: keskimehevä sarja 100-115 kiloa, keskiraskas sarja 115-135 kiloa ja superraskas sarja eli yli 135 kiloa. Äksiä voi laitella sitten ihan niin monta kuin kulloinkin tarvitaan. Alle satakiloinen voi olla korkeintaan XL-kokoinen. Käsitteln tässä nyt vain naisia. Miesten mittoihin en puutu, koskapa ruumiinrakenneseikatkin ovat tyystin erilaisia.

      • entinen XXL-nainen

        Ei pidä paikkaansa. Tai noilla "rehevien" naisten mitoilla ei ole mitään tekemistä vaatteiden mitoituksen kanssa. Niissä termi "XXL" on yleisnimitys, joka kertoo vain kyseessä olevan lihavat naiset.

        Vaatekoot ovat eri asia. Teoriakaan ei aina vastaa vaateiden todellisia kokoja. Ennen laihtumistani saatoin tarvita joistain puseromalleista (esim. Lindexiltä tai KappAhlilta ostettuja) jopa 3XL-koon, vaikka XXL oli yleensä sopiva. Silti painoin maksimissaan 90kiloa.

        Tässä linkki, josta näkee naisten vaatteiden mitoitustaulukoita:
        http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/HelpView?infoLevelId=1&infoCatId=7&catalogId=1444&storeId=1444

        Siitä näkee, että XXL vastaa kokoa 46-48.
        Koossa 46: rinta 104, vyötärö 88, lantio 112
        Koossa 48: rinta 110, vyötärö 94, lantio 118


      • Edelleen yksinkertaista
        entinen XXL-nainen kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Tai noilla "rehevien" naisten mitoilla ei ole mitään tekemistä vaatteiden mitoituksen kanssa. Niissä termi "XXL" on yleisnimitys, joka kertoo vain kyseessä olevan lihavat naiset.

        Vaatekoot ovat eri asia. Teoriakaan ei aina vastaa vaateiden todellisia kokoja. Ennen laihtumistani saatoin tarvita joistain puseromalleista (esim. Lindexiltä tai KappAhlilta ostettuja) jopa 3XL-koon, vaikka XXL oli yleensä sopiva. Silti painoin maksimissaan 90kiloa.

        Tässä linkki, josta näkee naisten vaatteiden mitoitustaulukoita:
        http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/HelpView?infoLevelId=1&infoCatId=7&catalogId=1444&storeId=1444

        Siitä näkee, että XXL vastaa kokoa 46-48.
        Koossa 46: rinta 104, vyötärö 88, lantio 112
        Koossa 48: rinta 110, vyötärö 94, lantio 118

        Onko huumorintaju kielletty meiltä pullukoilta?? Mie en puhele mistään vaatekoko-jutuista, kun esittelen omia näkemyksiäni rehevien naisten painoluokista :) No, aina löytyy tosikkoja ja tosiasioiden selostajia joka lähtöön ja joka ketjuun. Netissä pääsee pätemään, ja sekin on kivaa.

        Mittä rättipuoteihin tulee, niin yleensä niiden isot koot tai "XXL-koot" loppuvat siihen mistä niiden vasta pitäisi alkaa. Täällä ollaan vielä valovuosien päässä Ameriikan mallista, jossa on isokokoisille kaikissa tavarataloissakin omat vaateosastot, eikä ne isot koot olet todellakaan jotain neljäkasia!! Suomessa ei vielä tukevampien vaateostajien fyrkat tarpeeksi kiinnosta. Tai ne korjaavat sitten muutamat erikoisliikkeet (sekä postimyyntifirmat), joilla on tarjota muutakin kuin "ei oota" tai "laihduta" -tyyppistä palvelua. Mutta onhan täällä sikälis helpomaa, ettei edes sitä sovittamisen vaivaa useimmiten tarvita, koska ei ole mitään sovitettavaa tarjolla.


      • Laihduttanut
        Edelleen yksinkertaista kirjoitti:

        Onko huumorintaju kielletty meiltä pullukoilta?? Mie en puhele mistään vaatekoko-jutuista, kun esittelen omia näkemyksiäni rehevien naisten painoluokista :) No, aina löytyy tosikkoja ja tosiasioiden selostajia joka lähtöön ja joka ketjuun. Netissä pääsee pätemään, ja sekin on kivaa.

        Mittä rättipuoteihin tulee, niin yleensä niiden isot koot tai "XXL-koot" loppuvat siihen mistä niiden vasta pitäisi alkaa. Täällä ollaan vielä valovuosien päässä Ameriikan mallista, jossa on isokokoisille kaikissa tavarataloissakin omat vaateosastot, eikä ne isot koot olet todellakaan jotain neljäkasia!! Suomessa ei vielä tukevampien vaateostajien fyrkat tarpeeksi kiinnosta. Tai ne korjaavat sitten muutamat erikoisliikkeet (sekä postimyyntifirmat), joilla on tarjota muutakin kuin "ei oota" tai "laihduta" -tyyppistä palvelua. Mutta onhan täällä sikälis helpomaa, ettei edes sitä sovittamisen vaivaa useimmiten tarvita, koska ei ole mitään sovitettavaa tarjolla.

        Viime kesäsätä 26kg ja silloin painoin 105kg ja pituus 163cm eli nyt paino on 79kg ja vaatekoko on paidoissa 42-44, housuissa 44. Verkkariasu mulla on M kokoa. 105kg:n painoisena paidat olivat kokoa 50/52 ja samaa kokoa olivat myös housut. Vielä on pudotettavaa 16kg ja tarkoituksella hitaasti. Käyn kuntosalilla 2-3 kertaa viikossa ja muu kuntoulu sen päälle.


      • Ei-laihduttaja
        Laihduttanut kirjoitti:

        Viime kesäsätä 26kg ja silloin painoin 105kg ja pituus 163cm eli nyt paino on 79kg ja vaatekoko on paidoissa 42-44, housuissa 44. Verkkariasu mulla on M kokoa. 105kg:n painoisena paidat olivat kokoa 50/52 ja samaa kokoa olivat myös housut. Vielä on pudotettavaa 16kg ja tarkoituksella hitaasti. Käyn kuntosalilla 2-3 kertaa viikossa ja muu kuntoulu sen päälle.

        Sehän on kiva sulle, että olet laihduttanut. Nyt vaan MUN jutun ideana ja sanomana oli se, että sitä vaatetta TÄYTYY löytyä myös meille/heille, jotka eivät laihduta - eivätkä aamusta iltaan edes mieti että "kuinka paljon olis vielä laihdutettavaa". Sitten laihdutaan väkisin, kun kaikki läskit laitetaan valtion kustannuksella laihdutusleiritykseen, ja kielletään kokonaan esim. suklaan myyminen meille/heille. Siihen asti joudutaan pärjäilemään näiden röllyvien ja hyllyvien läskien kanssa :)


      • ajatus kiellosta
        Ei-laihduttaja kirjoitti:

        Sehän on kiva sulle, että olet laihduttanut. Nyt vaan MUN jutun ideana ja sanomana oli se, että sitä vaatetta TÄYTYY löytyä myös meille/heille, jotka eivät laihduta - eivätkä aamusta iltaan edes mieti että "kuinka paljon olis vielä laihdutettavaa". Sitten laihdutaan väkisin, kun kaikki läskit laitetaan valtion kustannuksella laihdutusleiritykseen, ja kielletään kokonaan esim. suklaan myyminen meille/heille. Siihen asti joudutaan pärjäilemään näiden röllyvien ja hyllyvien läskien kanssa :)

        Kaupan kassalla myyjä sanoisi kovaan ääneen, että sinulle ei nyt myydä tätä fazerin sinistä, koska olet lihava. Tai levyn päälle ilmestyisivät painorajoitukset ja joutuisit kaiken kansan edessä menemään kaupan vaa.alle.

        Levyn päällä olisi teksti: liika suklaansyönti aiheuttaa kuoleman ja ylipainoa kuten tupakka-askeissa;D

        Tai ajattelit ostaa grillimakkaraa kesän kunniaksi, mutta voih ei et saakkaan sitä kaupasta ulos, liian rasvaista senkin läski...

        Johan ne on ne joutsenmerkitkin olemassa...

        joo on ne koot ihan vinksallaan, yks laiha asiakkaani valitti kun hänellä ei ole lainkaan rintoja, niin paidat ovat rintojen kohdalta aivan pussimaiset ja ei niin hyvin istuvia.

        Milloin joku ihminen on lyhyt, milloin pitkä. Milloin vaate on vain pienemmästä koosta suurennettu teltaksi ja ei taatusti mene kaupaksi ja sitten myyjät toteaa, ettei kannata tilata isoja kokoja...

        No onneksi ulkomailla osataan vaatteitakin suunnitella isompiakin, kyllä se olisi täälläkin kannattava bisnes kun tulevaisuudessa kansa senkun vain lihoaa liihoitellessa amerikkalaismallisten pikaruokien perässä, mutta jostain syystä ei löydy osaajaa?

        Menin aivan sekaisin kun löysin klingelin postimyynnin ja ostin sairaasti ihania istuvia vaatteita, nyt olen laihduttelemassa ja suren menetettyä rahamäärää ja niitä ihania kuteita...


      • laihduttanut
        Ei-laihduttaja kirjoitti:

        Sehän on kiva sulle, että olet laihduttanut. Nyt vaan MUN jutun ideana ja sanomana oli se, että sitä vaatetta TÄYTYY löytyä myös meille/heille, jotka eivät laihduta - eivätkä aamusta iltaan edes mieti että "kuinka paljon olis vielä laihdutettavaa". Sitten laihdutaan väkisin, kun kaikki läskit laitetaan valtion kustannuksella laihdutusleiritykseen, ja kielletään kokonaan esim. suklaan myyminen meille/heille. Siihen asti joudutaan pärjäilemään näiden röllyvien ja hyllyvien läskien kanssa :)

        Mitä syön, sillä syön normaalia kotiruokaa ja liikun ja nautin myös herkkuja mm. suklaata ja jopa grillimakkaraa. Ei painonpudotus ole ryppyotsaista hommaa vaan uusien elämäntapojen oppimista koko loppuiäksi, jossa ei mikään ruoka-aine ole kiellettyä vaan kaikkea saa nauttia, mutta kohtuudella ei kilokaupalla. Minä löysin isoja vaatteita postimyynnistä esim. Ellos ja Anttila ja sitä paitsi siellä on vaatteet halvempia, kuin kaupoissa. Tilaan vieläkin vaatteita näistä firmoista, vaikka kaupoistakin löytyy vaatteita, mutta ne ovat siellä kalliimpia ja inhoan sovituskoppeja. Kotona on kivempi sovittaa ja jos ei sovi niin palautan. Ps. en patista ketään laihduttamaan minusta jokainen saa olla sen painoinen, kuin haluaa. Minulla vain "pimahti" ja halusin kiloista eroon ja olo on hyvä.


    • Minni^^

      Olen 174cm ja painan 165kg, todella karsea läski siis. Käytän xxl-vaatteita ja kokoa 50-52 tai 52-54 olevia. Kaupat joista yleensä vaatteeni ostan ovat H&M, KappAhl ja Lindex. Tarjoustalosta kerran ostin paidan joka oli kokoa xl ja ihan sopiva. Eikä vaatteet todellakaan näytä siltä, että makkarankuoressa olisin. Olenko siis joku todella omituisen muotoinen läski vai miksi en joudu turvautumaan mittatilausvaatteisiin enkä edes suurinta kokoa oleviin? Kukaan ei kyllä koskaan usko kun sanon painoni, kai läskit on levinneet tasaisesti kaikkialle eikä vaan mahaan tai jotain....

      • Anonyymi

        Höpö, höpö tyttö !! Et varmasti voi käyttää vakavalla naamalla xl jos oot 174/165
        Miksi annat harhaanjohtavaa tietua ja sitte suututta ku koku oikasee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö tyttö !! Et varmasti voi käyttää vakavalla naamalla xl jos oot 174/165
        Miksi annat harhaanjohtavaa tietua ja sitte suututta ku koku oikasee ?

        Hän tulee varmasti lukemaan kommenttisi tänne, 14 vuotta myöhemmin...


    • Anonyymi

      Suomessa ajattelisin XXL 90kg-100kg. Olen rintava 115kg ja käytän 2XL tai 3XL

      • Anonyymi

        olen 167/77 ja puseroissa voi mennä ja menee xxl


      • Anonyymi

        XXL on vaatekoko joka on tarkoitettu pitkälle, normaalivartaloiselle ihmiselle.

        Jostakin syystä, on luovuttu siitä, että olisi eriseen ns. D-mitoituksia, eli vaatteita joita on laajennettu keskivartalolihavuuden vuoksi.

        Tuon seurauksena ylipainoiset ihmiset sitten ostaa "XXL" vaatteita jotka on ehkä mitoitettu keskivartalolihaville tai on sitten 190cm vaatteita jotka sattuu olemaan siitä keskivartalon kohdalta sellaisia, että ne menee päälle. Toki, kaikki muu mitoitus on liian isoa ja ne vaatteet roikkuu kuin säkki.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe