Kuinka monella on ollut ja kuuluuko se asiaan Hoitajat ovat sanoneet jotenkin vain ylimalkaan, että onhan sitä joillain. Mutta haluaisin tietää, kuinka monella täällä on sitä ollut?
Minulla se on ihan joka kerta, erityisesti viimeistään pari tuntia sädehoidon jälkeen. Tympeää.
Päänsärky ja huonovointisuus
11
1118
Vastaukset
- mihin sädehoitoa
annetaan. Itsellä kokemusta vain rintasyöpään annetusta sädehoidosta. Ihan varmasti pään alueelle annettu sädehoito aiheuttaa päänsärkyä ja pahoinvointia!
- ja päätäni särkee
mielestäni nyt vähemmän kuin sillon kun kasvain todettiin. Hoidot ovat ihan lopussa. Väsynyt olen kyllä. En joutunut syömään kortisoniakaan. Monella on kyllä toisin.
En tiedä aiheuttaako sädehoito esim. rintasyöpä ihmisille päänsärkyä, varmaan joku kertoo.. ja on täällä eturauhassyöpää sairastavia ja muitakin..
Voimia sulle hoitoon.- sädehoidoista
pitäisi tulla päänsärkyä. Eri asia sitten, jos esim. hoitoihin matkustaminen aiheuttaa "migreeniä".
- ei päänsärkyä,
mutta muutaman viikon päästä sen loputtua tuli päänsärkykohtauksia. Kasvain on pään alueella. Tuli kyllä monta muutakin vaivaa, huonovointisuutta, kuvottavaa oloa ja ylenmääräistä väsymistä.
Onhan tuo sädehoito aika tujua hoitoa ja vielä päähän. - eli pään
alueelle olen saanut sädehoitoa. Päänsärkyä ja huonovointisuutta sekä silmän takana teräviä kipuja.
Kiinnostaisi minuakin, miten muilla syöpäsairailla? - kasvain jossain otsaluun
paikkeilla ja hiukset lähti jo sädehoidon aikana ja loput muistaakseni yli kuukauden hoidon jälkeen.
En tiedä onko yleistä vai harvinaista.
Eikös ennen lähtenyt sädehoidossa lähes kaikilta hiukset? - piti lisätä vielä,
että tää tuttu oksenteli paljon sekä hoidon aikana että sitten sillon jälkeenpäin. Hän sai kortisoniakin aika pitkään ja hälle tuli muutakin harmia.
- aloittaja`
Taas yksi viikko takana ja aina vain päätä särkee ja eilen varsinkin oli tajuttoman huono olo ja oksennutti ja kerran oksensin.
Nyt ei oksennuta vaikka vähän kiertää..
Mahtaa olla minulla loppuun saakka tällaista.- pitää vain
asennoitua, että sädetys tappaa ne solut, ehkä tuollasen sillon paremmin kestää. Sillai mä itteeni yritin tsempata; mua vaan hirveesti väsytti ja olisin nukkunu kaikki muut ajat ja tekemisiä jaäi rästiin ja stressas, mutta päätin, että nyt on hoito ja jos se nukuttaa, nukun. Se ei onneks ollu särky, eikä tullu makuuhaavojakaan..
Tsemppiä sullekin. - ymmärrät
ettei valinnanvaraa taida olla. Kysy hoitajilta tai lääkäriltä, voisitko saada jotain pahoinvointi- ja särkylääkettä.
- edustaa näkemystä,
ymmärrät kirjoitti:
ettei valinnanvaraa taida olla. Kysy hoitajilta tai lääkäriltä, voisitko saada jotain pahoinvointi- ja särkylääkettä.
ettei suosittele mitään (turhaa)lääkkeiden, eikä mitään luonataistuotteiden käyttöä sädehoidon aikana. Tosin on sanonut, että voin joutua ottamaan kortisonia; pelottaa sekin kun sekin kuulemma voi lisätä huonovointisuutta. Yhtään enempää en kaipaisi sitä lajia.
Saa nyt nähdä, mitä ensi viikko tuo tullessaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855