Kuinka monella on ollut ja kuuluuko se asiaan Hoitajat ovat sanoneet jotenkin vain ylimalkaan, että onhan sitä joillain. Mutta haluaisin tietää, kuinka monella täällä on sitä ollut?
Minulla se on ihan joka kerta, erityisesti viimeistään pari tuntia sädehoidon jälkeen. Tympeää.
Minulla se on ihan joka kerta, erityisesti viimeistään pari tuntia sädehoidon jälkeen. Tympeää.
Vastaukset 11
Vanhimmat
annetaan. Itsellä kokemusta vain rintasyöpään annetusta sädehoidosta. Ihan varmasti pään alueelle annettu sädehoito aiheuttaa päänsärkyä ja pahoinvointia!
mielestäni nyt vähemmän kuin sillon kun kasvain todettiin. Hoidot ovat ihan lopussa. Väsynyt olen kyllä. En joutunut syömään kortisoniakaan. Monella on kyllä toisin.
En tiedä aiheuttaako sädehoito esim. rintasyöpä ihmisille päänsärkyä, varmaan joku kertoo.. ja on täällä eturauhassyöpää sairastavia ja muitakin..
Voimia sulle hoitoon.
pitäisi tulla päänsärkyä. Eri asia sitten, jos esim. hoitoihin matkustaminen aiheuttaa "migreeniä".
mutta muutaman viikon päästä sen loputtua tuli päänsärkykohtauksia. Kasvain on pään alueella. Tuli kyllä monta muutakin vaivaa, huonovointisuutta, kuvottavaa oloa ja ylenmääräistä väsymistä.
Onhan tuo sädehoito aika tujua hoitoa ja vielä päähän.
alueelle olen saanut sädehoitoa. Päänsärkyä ja huonovointisuutta sekä silmän takana teräviä kipuja.
Kiinnostaisi minuakin, miten muilla syöpäsairailla?
paikkeilla ja hiukset lähti jo sädehoidon aikana ja loput muistaakseni yli kuukauden hoidon jälkeen.
En tiedä onko yleistä vai harvinaista.
Eikös ennen lähtenyt sädehoidossa lähes kaikilta hiukset?
että tää tuttu oksenteli paljon sekä hoidon aikana että sitten sillon jälkeenpäin. Hän sai kortisoniakin aika pitkään ja hälle tuli muutakin harmia.
Taas yksi viikko takana ja aina vain päätä särkee ja eilen varsinkin oli tajuttoman huono olo ja oksennutti ja kerran oksensin.
Nyt ei oksennuta vaikka vähän kiertää..
Mahtaa olla minulla loppuun saakka tällaista.
asennoitua, että sädetys tappaa ne solut, ehkä tuollasen sillon paremmin kestää. Sillai mä itteeni yritin tsempata; mua vaan hirveesti väsytti ja olisin nukkunu kaikki muut ajat ja tekemisiä jaäi rästiin ja stressas, mutta päätin, että nyt on hoito ja jos se nukuttaa, nukun. Se ei onneks ollu särky, eikä tullu makuuhaavojakaan..
Tsemppiä sullekin.
ettei valinnanvaraa taida olla. Kysy hoitajilta tai lääkäriltä, voisitko saada jotain pahoinvointi- ja särkylääkettä.
ettei suosittele mitään (turhaa)lääkkeiden, eikä mitään luonataistuotteiden käyttöä sädehoidon aikana. Tosin on sanonut, että voin joutua ottamaan kortisonia; pelottaa sekin kun sekin kuulemma voi lisätä huonovointisuutta. Yhtään enempää en kaipaisi sitä lajia.
Saa nyt nähdä, mitä ensi viikko tuo tullessaan.