poliisin pikahuumetesti

miksa2

Voihan pee...mitähän tässä oikein pitäisi tehdä...eilen poliisin ratsiassa otettiin pikahuumetesti...tulos näytti runsasta kannabiksen ja amfetamiinin käyttöä. koomisinta on se, että ikinä en ole kyseisiä aineita saatikaan muitakaan huumeita edes maistanut. No, ajokortti läksi...käsiteltiin kuin suurta rikollista käsirautoineen kaikkineen...putkaan..verikokeisiin ym...
Töihin ei pääse, koska liikkuva työ ja auto välttämätön...ehkä viel siinä sivussa työpaikan menetys..kuka korvaa?? Tosi luotettava testi..ei voi muuta sanoa. Kaiken lisäksi alkometri näytti puhdasta nollaa....Onko jollain tietoa vastaavanlaisista tapauksista??? Kyl pännii, koska todellakin olen täysin syytön:

65

33000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dumbass

Ei pikatesterit näytä mitään siitä kuinka ahkerasti henkilö huumaavia aineita käyttää...
      Jos syljessä on jäämiä niistä aineista joita testeri voi havaita, tulee viiva.

Simppeliä, rakas Watzon.

Niin, ja ihmekös se on että alkometri näytti nollaa, se ei tiedä huumeista yhtään sen enempää kuin sinäkään astronomiasta..
      Huono, lähes kelvoton yritys.
      :D

• Toutze

Tuo poliisin testi ei toimi, jos olet nauttinut alkoholia ja vetänyt aivan vitusti huumeita niin ei näytä että mitään huumeita olisit käyttänyt.

• Outo systeemi

Dopinglabran pomon Seppälän mukaan noissa tulee enemmän virheellisiä positiivisia kuin todellisia positiivisia. Testit ovat tämän jälkeen jonkin verran tarkentuneet, muttei niihin ole silti luottamista.

Sitäpaitsi Suomessa on esim. kannabiksen kohdalla poliittisista syistä valittu niin matala raja-arvo, että oleskelemalla samassa tilassa jonkun polttelijan kanssa tuloksesi on positiivinen. (Saati sitten se, että kysehän on alkoholia paljon haitattomammasta päihteestä, eikä tilastoista löydy näyttöä sen liikennettä vaarantavista vaikutuksista - vaan jopa päin vastoin, varmaankin koska käytännössä ajonopeus laskee sitä ottaneilla reilusti.)

Muista vaatia isoja korvauksia, ja mikäli korvaukset jäävät suomalaiseen tapaan pieniksi, tee valitus EU- ja EY-elimiin, niin rupeaa rahaa ropisemaan joskus sitten.

• kusestaa saa odotellessa

oikean näytteen ja aina otetaan virtsakoe sekä verikoe.Kannabis muuten näkyy puolikin vuotta jos tötsytellyt kunnolla:=)Ei auta vaikka olisi hollannissa poltellut koska siellä sallittua eli kortti lipee suomessa.Suomen kansalaisina on hyvä muistaa eräs asia.Ulkomailla liikuttaessa suomenkansalaisen tulee noudattaa suomenlakeja jos....huom jos ei ole kyseisessä maassa rangaistavaa tai kovempaa tuomiota.
      Ei kannata nimeä mainitsemattomaan maahankaan mennä pikkulapsiin sekoileen vaikka alaikäraja 12v jos suomen kansalainen.linnaa pukkaa suomeen tullessa jos narahtaa.

• oikeuden palvelijat

Otetaankohan se veri- ja virtsakoekin tien päällä vai?Jos pikatesti näyttää käyttöä niin kortti lähtee samantein ja muut kokeet otettaneen reilusti myöhemmin ja reissu katkeaa siihen olit narkkaaja tai ei.Jos kerran virheitä pikatestissä tulee "silloin tällöin" niin eikö tuo ole aika kyseenalainen menetelmä?

• kiujkiuj

Haha. Jos damissa pössyttelet niin se ei ole Suomen lain mukaan rangaistavaa. Eri asia on sitten jos juuri ennen lentokenttää poltat ja sinulla on sitä veressä vielä kun tulet Suomeen ja jos esim. ajat autolla.

• ISIL ISIS

"Ulkomailla liikuttaessa suomenkansalaisen tulee noudattaa suomenlakeja jos..."

Koskeeko tämä myös murhaa? Jos nimittäin IS-rael IS-rael riveissä ampuu muutaman naisen ja lapsen tai vetää kurkun auki?

• adfd4esae3
        ISIL ISIS kirjoitti:

"Ulkomailla liikuttaessa suomenkansalaisen tulee noudattaa suomenlakeja jos..."

Koskeeko tämä myös murhaa? Jos nimittäin IS-rael IS-rael riveissä ampuu muutaman naisen ja lapsen tai vetää kurkun auki?

Vitun hyvä vertaus

• Anonyymi

Mitä vittuu sä oikein selität? Jos kyytien tikkutesti näyttää positiivista, lähdetään verikokeeseen, ns. verille ei mihinkään pissa kokeeseen. Ja kuule, kyllä vaan jokaista reissaajaa koskee sen maan lait, missä kulloinkin ollaan. Ottaisitko vähän selvää asioista, ennen kun näyttelet tietäväsi jostain jotakin. Ei millään pahalla, muttei myöskään hyvällä

• Anonyymi
        kiujkiuj kirjoitti:

Haha. Jos damissa pössyttelet niin se ei ole Suomen lain mukaan rangaistavaa. Eri asia on sitten jos juuri ennen lentokenttää poltat ja sinulla on sitä veressä vielä kun tulet Suomeen ja jos esim. ajat autolla.

Just näin. Vastasin itsekin tohon älyttömään väitteeseen just. Joku parka vielä uskoo tollaista puutaheinää kun joku täällä jauhaa

• ei luotettava

testeri on näyttänyt puhdasta vaikka hamppua paloi muutama tunti aiemmin.
      antanut positiivisen kaikelle, verikoe näytti pelkkää hamppua kuten pitikin.

• jos menee työpaikka

kortin puuttumisen takia ja pikatestin jälkeisissä testeissä ei näy mitään?
        Kyllä siitä muutama tonni pitäisi kipurahaa saada jos joutuu uuden duunipaikan hakemaan.

• ..............................
      • Mielenkiintoista

Sattumalta tuota liikennejuttua sivusi juuri eräs tieteilijä, joka on vaikinaama Tiede-lehden keskustelupalstalla.

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=2290&postdays=0&postorder=asc&start=90

"Muistan lukeneeni aikoinaan Science-lehdestä tutkimuksesta,jossa vertailtiin cannabiksen vaikutusta auton ajo tilanteissa ja tutkimuksen tulos oli suorastaan ällistyttävä,sillä siinä todettiin,että ihmisellä on suurempi riski joutua liikenneonnettomuuteen selvinpäin kuin cannabiksen vaikutuksen alaisena.(ylivarovaisuus?)"

En itse ole tuota Sciencen artikkelia nähnyt, mutta muistan tämän suuntaisia tuloksia tulleen muutamassakin tutkimuksessa, kuten juuri tuosta Britannian liikenneviraston (en muista sen alkukielistä nimeä) tutkimuksessa. Googlella löytyy varmasti.

• miksa2

tänään sit tuli tulokset ja poliiseilta tyly tekstiviesti...huumetestin tulos täysin puhdas, kortin saa pois, eli se siitä testistä...mut en jätä asiaa tähän..se on varma, että kiitos vaan ddillerillekin kivoista epäilyistä:)

• joni1234

Eli lähti kortti koska huumetesti näytti amfetamiinin käyttöä kolmeen kertaan peräkkäin. Enkä ole mitään käyttänyt koskaan. Verikokeet tulis 2viikon päästä ja kusitesti. Maanantaina olis kuulustelut pistääkö putkaan kun ei voi myöntää? :D ei kiinnosta syyttömänä istua siel.

• 678678678
        joni1234 kirjoitti:

Eli lähti kortti koska huumetesti näytti amfetamiinin käyttöä kolmeen kertaan peräkkäin. Enkä ole mitään käyttänyt koskaan. Verikokeet tulis 2viikon päästä ja kusitesti. Maanantaina olis kuulustelut pistääkö putkaan kun ei voi myöntää? :D ei kiinnosta syyttömänä istua siel.

eihän kukaan pakota ketään mihinkään pilleihin puhaltelemaan yleensäkään. Voisi kuvitella poliisilla olevan todistamisvelvollisuus ja vastuu myös tuloksista väärien syytösten kera. Jos oikeuteen mennään joidenkin pikatestereiden kanssa ja että henkilö on kieltäytynyt oman etunsa nimissä -epävarman laitteen (testerin) käytön suhteen..niin kyllä kai asia on poliisin vastuulla...sitten loppupeleissä. Verikokeeseen lienee voidaan pakottaa muttei mihinkään testereihin puhaltamaan. Paree vaan ottaa se kyyti samointein sinne verikokeeseen joka ukon, niin jollain aikavälillä saadaan kenties vähän nopeampaa toimintaa sinne tulospuolelle. Eihän me kai missään poliisivaltiossa eletä--?

• vastaavanlainen
        678678678 kirjoitti:

eihän kukaan pakota ketään mihinkään pilleihin puhaltelemaan yleensäkään. Voisi kuvitella poliisilla olevan todistamisvelvollisuus ja vastuu myös tuloksista väärien syytösten kera. Jos oikeuteen mennään joidenkin pikatestereiden kanssa ja että henkilö on kieltäytynyt oman etunsa nimissä -epävarman laitteen (testerin) käytön suhteen..niin kyllä kai asia on poliisin vastuulla...sitten loppupeleissä. Verikokeeseen lienee voidaan pakottaa muttei mihinkään testereihin puhaltamaan. Paree vaan ottaa se kyyti samointein sinne verikokeeseen joka ukon, niin jollain aikavälillä saadaan kenties vähän nopeampaa toimintaa sinne tulospuolelle. Eihän me kai missään poliisivaltiossa eletä--?

episodi myös,aikaa tästä on n.3kk ja korttia en ole saanut vieläkään takaisin.

Eli pikatesteri näytti,että olen vetänyt piriä ja kannabista.vaikka en ollut.Minulla on lääkitys,se johtui siitä.Tulokset menevät nykyään saksaan asti tutkittavaksi,ja niissä kestää yleensä 1-2kk.

No minun kohdallani asia meni poliisitutkinnan jälkeen syyttäjälle,vaikka selvisikin että huumeita en ole käyttänyt niin olin ottanut bentsodiatsepiinejä(rauhoittavia)ym,esim kodeiinia.näiden,ja muiden käyttämieni psyykelääkkeiden sekoitus teki sen,että testeri näytti piriä ja budia..outoa sinänsä..mutta ei kai se sitten niiden poliisienkaan vika ole,että niillä on niin paskat testerit käytössä..sitä ne ihmetteli sitten itsekin kun tulokset tulivat,koska olivat olleet aivan 100% varmoja että olisin vauhtia ja pilveä vetänyt...

Nämä on aika vittumaisia juttuja,ei auta kun odottaa,odottaa ja odottaa...!

Korvaukset saat valtionkonttorilta jos sinut todetaan syyttömäksi.olitko käyttänyt lääkkeitä?

• joni1234
        vastaavanlainen kirjoitti:

episodi myös,aikaa tästä on n.3kk ja korttia en ole saanut vieläkään takaisin.

Eli pikatesteri näytti,että olen vetänyt piriä ja kannabista.vaikka en ollut.Minulla on lääkitys,se johtui siitä.Tulokset menevät nykyään saksaan asti tutkittavaksi,ja niissä kestää yleensä 1-2kk.

No minun kohdallani asia meni poliisitutkinnan jälkeen syyttäjälle,vaikka selvisikin että huumeita en ole käyttänyt niin olin ottanut bentsodiatsepiinejä(rauhoittavia)ym,esim kodeiinia.näiden,ja muiden käyttämieni psyykelääkkeiden sekoitus teki sen,että testeri näytti piriä ja budia..outoa sinänsä..mutta ei kai se sitten niiden poliisienkaan vika ole,että niillä on niin paskat testerit käytössä..sitä ne ihmetteli sitten itsekin kun tulokset tulivat,koska olivat olleet aivan 100% varmoja että olisin vauhtia ja pilveä vetänyt...

Nämä on aika vittumaisia juttuja,ei auta kun odottaa,odottaa ja odottaa...!

Korvaukset saat valtionkonttorilta jos sinut todetaan syyttömäksi.olitko käyttänyt lääkkeitä?

En ollut lääkkeitä käyttänyt tupakkaa polttanu ja limua juonut. Tänään olis kuulustelut klo 11.00 vähän jännittää mennä jos pidättää kun en voi myöntää. Poliisit sanoin että kestää 2viikkoa kun tulee verikokeen tulokset. Onko kellään käynyt niin että on pidätetty tommosesta asiasta?

• Ole hankkinut..
        joni1234 kirjoitti:

En ollut lääkkeitä käyttänyt tupakkaa polttanu ja limua juonut. Tänään olis kuulustelut klo 11.00 vähän jännittää mennä jos pidättää kun en voi myöntää. Poliisit sanoin että kestää 2viikkoa kun tulee verikokeen tulokset. Onko kellään käynyt niin että on pidätetty tommosesta asiasta?

Asianajajaa niin tee se nyt välittömästi!

Kanteluita näistä olisi syytä tehdä eihän toimimattomilla testeillä tee mitään ja mitä lysti maksaa.

• joni1234
        Ole hankkinut.. kirjoitti:

Kanteluita näistä olisi syytä tehdä eihän toimimattomilla testeillä tee mitään ja mitä lysti maksaa.

joutuu sitten ootteleen verikokeen tuloksia että saa kortin takas.

• joni1234
        joni1234 kirjoitti:

paljonkohan tosta voi saada sitten korvauksia jos todetaan syyttömäksi? ja pitääkö valittaa oikeuteen vai mihin?

• Kelle valittaa
        joni1234 kirjoitti:

paljonkohan tosta voi saada sitten korvauksia jos todetaan syyttömäksi? ja pitääkö valittaa oikeuteen vai mihin?

On mielestäni sisäministeri Anne Holmlund,kyllä kuuluu asia hänen alaisuuteensa,sieltä tulee sitten kyllä neuvot jatkotoimista,on parempi mennä kerralla riittävän ylös muuten asiat hautuvat väliportaisiin.

• myös sen
        Kelle valittaa kirjoitti:

On mielestäni sisäministeri Anne Holmlund,kyllä kuuluu asia hänen alaisuuteensa,sieltä tulee sitten kyllä neuvot jatkotoimista,on parempi mennä kerralla riittävän ylös muuten asiat hautuvat väliportaisiin.

että tulokset ei tule 2viikossa,vaikka poliisit niin aina väittävätkin!ne menee nykyään saksaan ja niissä kesti itselläni meilkein 3kk!!!

ÄLKÄÄ perkele myöntäkö sellasta mitä ette ole tehnyt!siitähän ne homot vasta nauttisikin,minä en ainakaan myönnä.Jos ne pistää tutkintavankeuteen sen takia niin siitä saakin sitten mukavasti n.50e/vrk..itselläni on kokemusta myös tästä.eli todettiin syyttömäksi niin sain 1,5kk ajalta 50e/vrk:-)mikäs siinä.vittuilin koko sen ajan niille,että täällä minä vain makoilen ja saan siitä 50e päivä..hahahah....niiden mielestä siinä oli jotain kauheen hauskaa mutta kyllä hymy hyytyi kun oikeus totesi minut pulmuseksi..ja sitä tietysti myös olin/olen....;-)hhahahahahahahahh........KIIIIIITOOOOOOOS POLIIIISIIIIIIT...OTTAKAA MUT USEAMMIN KIINNI VITUN PELLET,ETTEKÖ TAJUA JO ETTÄ MUA VASTAAN ETTE SAA KOSKAAN MITÄÄN NÄYTTÖÄ MIHINKÄÄN ASIAAN..BUAHAHAHHAHHAHBUAHHAHAHAHAH....:-)

• Sitten
        myös sen kirjoitti:

että tulokset ei tule 2viikossa,vaikka poliisit niin aina väittävätkin!ne menee nykyään saksaan ja niissä kesti itselläni meilkein 3kk!!!

ÄLKÄÄ perkele myöntäkö sellasta mitä ette ole tehnyt!siitähän ne homot vasta nauttisikin,minä en ainakaan myönnä.Jos ne pistää tutkintavankeuteen sen takia niin siitä saakin sitten mukavasti n.50e/vrk..itselläni on kokemusta myös tästä.eli todettiin syyttömäksi niin sain 1,5kk ajalta 50e/vrk:-)mikäs siinä.vittuilin koko sen ajan niille,että täällä minä vain makoilen ja saan siitä 50e päivä..hahahah....niiden mielestä siinä oli jotain kauheen hauskaa mutta kyllä hymy hyytyi kun oikeus totesi minut pulmuseksi..ja sitä tietysti myös olin/olen....;-)hhahahahahahahahh........KIIIIIITOOOOOOOS POLIIIISIIIIIIT...OTTAKAA MUT USEAMMIN KIINNI VITUN PELLET,ETTEKÖ TAJUA JO ETTÄ MUA VASTAAN ETTE SAA KOSKAAN MITÄÄN NÄYTTÖÄ MIHINKÄÄN ASIAAN..BUAHAHAHHAHHAHBUAHHAHAHAHAH....:-)

poliisit soitti ja kesti päälle 3viikkoa että saa hakea kortin takas.. nyt sit vaan jännittää jos käy samanlailla taas :D

• Anonyymi

Valita ihmeessä mutta älä sitten pety loppu tulokseen. Tuulimyllyjä vastaan taisteleminen on hankalaa. Suomi on viranomais valtio eli tämänkin niin selkeän tapauksen voittaminen on....veikkaan (syvällä kokemuksen rinta äänellä) mahdotonta

• Anonyymi
        678678678 kirjoitti:

Anteeksi koska tuotan sinulle nyt ehkä suuren pettymyksen...
        KYLLÄ, ME ELÄMME POLIISIVALTIOSSA

• Anonyymi
        Ole hankkinut.. kirjoitti:

Pikatestistä voi aina kieltäytyä ja jos näin tekee johtaa se automaattisesti ja aina verikokeeseen lähtöä. Mutta siinä ei ole sitten sitä virheellisten tulosten harmia ja haittaa.

• Anonyymi
        joni1234 kirjoitti:

EI EI EI vaan saat pitää korttisi niin kauan kun verikokeiden tulokset tulokset tulevat. Ja koska et tietenkään ole huumeita vetänyt, et menetä korttiasi minuutiksikaan. Eiks niin?

• Anonyymi
        Kelle valittaa kirjoitti:

Juu ehdottomasti kannattaa kirjoittaa sisäministerille, jos pikahuume testi on antanut virheellisen tuloksen. Ei hyvää päivää...

• Anonyymi
        myös sen kirjoitti:

Vitun urpo, on ne varmaan sulle nauranut, en epäile yhtään. Koppikorvauksen määrä kun on ollut jo pitkään 140€/vrk. Oliko sulla ajuria. Jos oli niin se on netonnut aika hyvin sun pudupäivistä

• tuttua hommaa

samallainen tarina minullakin ! noin 3 ja puolivuotta sitten. oli ihan tavallinen lauantai ilta kello 20:00 ajamassa kotiin töistä minulla oli siihen aikaan pieni flunssa ja söin masennuslääkkeitä nukahtamiseen. yht,äkkiä poliisi kiinnitti huomiota hieman virheelliseen ajamiseen mikä koitui koska olin flunssassa. poliisi käski pysäyttää auton tienvarteen ja kuulusteli miksi ajoit nuin,kerroin että tapahtui pieniä virheitä samalla puhallutettiin ja alkomittarinäytti nollaa samalla tehtiin huumepikatesti mikä yllätykseksi näytti että olisin ottanut kannabista!...mikä ei pidä todellakaan paikkaansa,niimpä minut vietiin verikokeisiin ja kortti lähti ! minua syytettiin huumausainerikoksesta ja rattijuopumuksesta, niimpä olin 2-3 viikkoa kortittomana ennenku tuli verikokeen tuloksia ja niissä ei näkynyt kannabiksesta jälkeäkään,sain kortin välittömästi takasi!,elikkäs uskon et masennuslääkkeet ja flunssalääkkeet (ibumaks) näyttivät plussaa kannabiksen kohdalla !

• Julkkis tuli mieleen

Mulla on yksi reseptikipulääke joka ei estä autolla ajoa..eli ei kielletä.

Kysyin lekuriltani uteliaisuuttani että voiko tämä lääke antaa väärää tulosta jos joutuu satunnaistestiin niin sanoi että voi ja pidä resepti aina mukanasi mutta sekään ei takaa sitä etteikö autosi jää siihen ja lähdet laitokselle ja kortti pois viikoiksi aiheetta.

• mbbgtyhuytrrds

On täysin poliisin sairaan ajatusmaailman mukaista, että sata tai tuhat tai satatuhatta syytöntä saa kärsiä, kunhan vain yksi syyllinen ei pääsisi pälkähästä.

Jos henkilö itse tietää olevansa syytön, tuo sen julki ja perää oikeuksiaan, on se poliisille ankara raskauttava asianhaara.

• kiujkiuj

MInulla on monesti virtsatesti näyttänyt positiivista subutexia (Buprenorfiini), mutta vaadin myös verikokeen joka näytti negatiivista. Vasta sen jälkeen uskoivat etten ollut käyttänyt.

• Iltaa !

Täältähän löytyy kohtalon tovereita aika paljon ! kuitenkin paskamainen homma ku huumepikatestit ei näytä 100% totuutta. lohdutukseksi voin kertoa niille kaikille jotka tähän rumpaan joutuu että siitä verikokeesta näkkee ihan 100% varmuudella onko ottanut huumausaineita, itse odotin tuloksia 2 kuukautta ! arvatkaas oliko kiva kärvistellä siinä odotellessa verikokeen tuloksia ku poliisit oli lyöny jo leiman otsaan NARKKARI vaikka olitkin syytön, kuitenkin tulokset tuli ja kortti tuli takasi

• paskaahanduun

Missähän pimennossa on tilastot luotettavuudesta... Tuskin poliisi haluaa tunnustaa iskeneensä kansalaisten käden paskaan.

• ajan kuin suomalaine

Olen kuullut aivan samaa poliisin käyttämästä alkopuhallustesteristä. Näyttää way too much. mullakin kahen promillen puhallus muuttu 1.5 promillee verikokeitten jälkeen. Käsittämätöntä eroa on siinä monta tuoppiii. Aivan pers eestä kaikki poliisin laitteet. En luota enää mihinkää täs maas. Suomessa muka rattijuoppoja. heheh mikä vitsi. tilastovirheitä ja viallisia laitteita.

• kuin suomalainen

Niin ja viel - käyttämäni huumeet ei näkyny verikokees ollenkaan. Aiva luokatttomia laitteita poliisilla.

• .............

Ja kauanko oli eroa
        - Viimeisen alkoholiannoksella (ja kuinka iso annos) ja puhalluskokella?
        - puhalluskokeella ja verikokeen ottamisella?

Alkoholin palamisaika kehosta miehillä on noin 0,4 promillea/ noin kahdessa tunnissa

ja naisilla noin 0,4 - 0,5 promillea/ kahdessa tunnissa...

• sfwsvb

Verikoe ja puhalluskoe seulontalaitteeseen on kaksi eriasiaa. Eli mikäli olet juuri juonut niin puhalluskoe seulontamittariin näyttää enemmän kuin verikoe. Taas kun olet krapulassa voi käydä niin että puhalluskoe seulontamittariin näyttää vähemmän kuin verikoe koska juotu alkoholi on jo imeytynyt.
        Lisäksi nämä seulontamittarit joita käytetään tienpäällä ovat sitten täysin eriasia kuin nämä tarkkuusalkometrit poliisiasemalla.

• narkiksi leimattu

joo ittellä kävi nyt edeltävänä lauantaina ihan sama mitä täällä monellakin käynyt.. käytiin kaverin kans juomassa yhet oluet kuppilassa lauantai päivänä ja lähettiin ajeleen sit ja olin viemässä kaveria kotiin. kunnes poliisit pysäytti ja syyksi sanoivat "vähän reipasta vauhtia tulit" 40km/h alueella 50km/h ja puhallutti, noh yhen ison tuopin jälkeen puhalluskoe näytti 0.18 promillea (alle rangaistavuuden rajan) jonka tuloksena tekivät pikahuumetestin. testi näytti posiviitivista kannabikselle ja amfetamiinille ja pyörähti silmät päästä ku poliisi sano pidättävänsä huumeitten käyttörikoksesta ja rattijuopumuksesta.. poliisi tivas koska ja paljon ja mitä olen käyttänyt ja sanoin että rehellisyyden nimissä sanoin jo juoneeni yhden oluen ja muuta en ole ikinä käyttänyt. joten ei muuta kuin verikokeeseen ja auto meni tutkittavaksi. kopissa istuin n.45min ja sain sain katsoa ku penkoivat auton ja tutki koiralla. poliisit yritti n. 100 kertaa tivata koska olen käyttänyt ja mitä. sanoin aina että en mitään. noh poliisikoira pisti hanttarin jalkatilan merkille ja poliisi setä tinkas mitä olen piilattanu sinne ja sanoin että en yhtään mitään. noh sitten muistin että korjasin ruoste reiän ja laitoin massaa korjauskohtaan ja kysyin että voiko koira pistää sen merkille niin vastaus oli että "kyllä huumekoira erottaa alusta massan ja huumeet että nyt sanot mitä olet piilottanu sinne koska me avataan se kuitenki" mie että avatkaa hyvänen aika vain eise minua haittaa.. no eihän sieltä mitään muuta löytynytkään ku ruostereikä (korjattu)ja alustamassa. .. noo kaikista eniten poliisia mietitytti miksi olin "normaali" ja olin lääkärin kliinisen tutkimuksen perusteellakaan en ollut "normaalista poikkea nuorimies" niin sain kortin takasin ja jäin oottamaanb verikokeita. hauskinta tässä on että poliisista huomas että epäröi itekki testin tulosta koska näytti "vahvaa viivaa pirille" ja silti en ollut normaalista selväpäisestä poikkeava edes lääkärin mukaan. noh, nyt on kuitenki saatu narkkarin leima ottaan poliisien silmissä joka ei metsästävälle miehelle ole todellakaan hyvä. kokeita ootellessa ja tosiaankaan en jätä asiaani tähän, aion vaatia korvauksia esim, narkkariksi/rattijuopoksi leimaamisesta, lehessä "huumekuskiksi" leimaamisesta ja henkisistä korvauksista, tottaikai näinkin vahvojen aineiden kuten amfetamiinin "käyttö" ja leimas pistää asioita miettimään ja yöunia vähemmälle. onneksi on muitaki kohtalo tovereita niin tietää vähän miten toimia.

• Poliisivaltio

Ja lopputuloksena on, että olet kuolemaasi saakka poliisin kirjoissa huumerikoksesta epäilty. Aina kun poliisi katsoo tietojasi asia pompsahtaa esiin ja poliisi suhtautuu sinuun kuin rikolliseen. Vastaavia tapauksia on paskapuheiden takia poliisin kirjoihin joutuvat. Koskaan poliisi ei unohda rikosepäilyä ja olet "syyllinen" lopun elämääsi. Et myöskääm saa korjattua poliisin kirjaamia virheitä rekisteriin.

• qwsddsvsv
        Poliisivaltio kirjoitti:

Ja lopputuloksena on, että olet kuolemaasi saakka poliisin kirjoissa huumerikoksesta epäilty. Aina kun poliisi katsoo tietojasi asia pompsahtaa esiin ja poliisi suhtautuu sinuun kuin rikolliseen. Vastaavia tapauksia on paskapuheiden takia poliisin kirjoihin joutuvat. Koskaan poliisi ei unohda rikosepäilyä ja olet "syyllinen" lopun elämääsi. Et myöskääm saa korjattua poliisin kirjaamia virheitä rekisteriin.

Virheet poliisireksiteriin saa kyllä korjattua kun vähän ottaa asiasta selvää. Mikäli saa syyttäjältä tai tutkinanjohtajalta päätöksen että ei rikosta niin ei muuta kuin kopio päätöksestä ja kirjelmä poliisihallitukseen. Tämä sen vuoksi että poliisirekisterin ylläpitäjä on poliisihallitus ei paikallispoliisi.

• 17+7

"Kaikki rekisterit, niin poliisin, syyttäjien ja eri oikeuksien, saatika sos.viranomaisten, tai lastenvalvojien ovat virheellisiä."

Sinä sen sanoit.

• poliisittapettava

Pikatesti antaa tutkitusti yli 60 prosenttisesti väärän tuloksen, pikatestistä voi kieltäytyä, mutta verikokeeseen on mentävä. Verikokeen tulos on luotettava, mutta testaajat ei.

• tiedä häntä....

Poliisi käyttää pikatestinä tietääkseni drugwipe - nimistä testeriä. Kävin valmistajan sivuilla ja he kertoivat että testeri sopii hyvin seuraaviin tapauksiin. Tuli vaan mieleen että mikäli testeri on niin epävarma kuin täällä väitettään niin en halua joutua tajuttomana ensiapuun. Vai onko niin että liikennevalvonnassa tulee vääriä tuloksia ja ensiavussa oikeita?

http://www.labema.fi/~8Icbx0000001/?Y999=PIF&Y104=009

Sopii hyvin erityistilanteisiin:
      liikennevalvonta
      korvaushoitopotilaan päihtyneisyyden arviointi
      lääkkeiden jaon yhteydessä
      tajuttomien potilaiden huumestatuksen selvittäminen
      (ensiapu, päivystys)
      tapaamistilanteiden valvonta
      koevapausvalvonta

• Mikko Mainosmies

Niinpä, mainoksen mukaan Red Bull antaa siivet. Valmistajien tietoja jos uskoo niin kaikkihan käy melkein mihin tahansa.

• kanteleminenkannatta

Poliisin huumetesti: ”Yllättävän huono”

Kotimaa

Poliisin käyttämä huumepikatesti ei toimi kuten sen pitäisi. Apulaisoikeusmies varoittaa, että Drugwipe-testi antaa huomattavan usein positiivisen tuloksen, vaikka testattava ei olisikaan käyttänyt huumeita.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL huomasi testeissä, että joidenkin huumeiden kohdalla Drugwipe antaa vääriä positiivisia tuloksia kaksi kertaa niin usein kuin oikeita positiivisia. Näitä ovat kannabis, kokaiini ja opiaatit. Amfetamiini kohdalla väärien positiivisten näyttöjen prosentti oli 10.

Eduskunnan apulaisoikeusasiamies Jussi Pajuoja neuvoo poliisia, että se tiedostaisi Drugwipe-huumepikatestin rajoitukset eikä anna testin tuloksille liikaa painoarvoa arvioidessaan mahdollista rattijuopumusta ja harkitessaan väliaikaista ajokieltoa.

Apulaisoikeusasiamies sai useita kanteluita vääristä positiivistsa. Esimerkiksi yksi kantelijoista joutui yöksi putkaan amfetamiinin vuoksi, vaikka hän ei ollut koskaan käyttänyt ainetta. Myöhemmin kävi ilmi, että henkilön poikkeava käytös johtui aivokasvaimesta.

Toinen kantelija joutui 11 päiväksi ajokieltoon, joka kumottiin vasta kun hän oli käynyt omalla kustannuksellaan huumetesteistä.

Pajuojalle tuli yllätyksenä, kuinka huono Drugwipe on.

• Sentenced-Suicider

Kaikki eivät sitten koskaan omaksu kelttiläisyyttä ja yksityis-elämän tärkeyttä.

• juge4

vikahan voi olla ihan hyvin poliisien korvienvälissäkin,nykyään poliisit joutuvat 24\7 katselemaan kaikenmaailman huumehörhöjä,rattijuoppoja,pahoinpitelyitä ym,
      ja näin alkavat näkemään kaikki ihmiset joinakin rikollisina, ja automaattisesti pidättävät syyttömiä ja luottavat kaiken maailman pilleihin ja huumetesteihin.

tiedän muutamia tapauksia jotka ovat samanlaiseen helvettiin joutunu syyttömänä,ihan siksi vaan ku testeri näytti väärin,onneksi kaikki varmistui verikokeesta.

mikä kauheinta ajokortti vaan palautetaan henkilölle takasi ei mitään anteeksipyyntöjä ym,kuinkahan monen ihmisen yöunet ja mielenterveys on järkkyny tommosen paskan takia...

• plääh

Mitenhän tuo kannabis näkyy jos passivisesti joutuu savuja ja höyryjä jatkuvasti hengittelemään?
      Olen huomannut että niin iltoina ku naapuri polttelee niin mun sydän tykyttää ja silmät tuntuu hiekkaselta. Ja sitte on välillä vaikee erottaa mitä on nähny unessa ja mikä on totta. Kaikista veikeintä on, että jos on jossain luennolla tai vastaavassa ni meinaa nukahtaa. Ei ole kyllä ennen ollut sellaisia ongelmia.

Että miten korvausasiat menevät jos joudun johonkin testeihin ja sit veressä näkyy kannabis?

Mä olen kylä poliisin vihjepuhelimeen jättänyt viestiä noista naapureista, mutta ei kyllä mitään tapahdu.

No nyt varmaan joku pilvenpolttaja tulee onnellisena vinkumaan onnellisen aettei kannabiksella ole mitään vaikutuksia lainkaan. Että suurinpiirtein savunhajun takia sitä polttelevat.

Mua kyllä ottaa päähän että ne ei tajua tuulettaa. Kiva talvipakkasilla istua jäässä omassa kodissa, ja kesällä hiki päässä ku joutuu pitää ikkunoita kaikenaikaa auki.

• FREE CANNABIS

Ikävä kyllä asia on niin, että jos istut vaikka iltaa henkilöiden kanssa jotka polttelevat Cannabista, mutta Sinä et altistut silti savulle ja samoin omaan elimistöösi kulkeutuu tuota ainetta hengitysilman mukana. Et tule välttämättä kummoiseenkaan pilveen, mutta taatusti poliisin sylkipikatesteri reagoi aineeseen, niin kuin olisit itse käyttänyt Cannabista!!

Missään ei kuitenkaan varoiteta tuosta asiasta, virallisesti. Siitä ei kaiketikaan vielä liene oikeuden ennakkopäätöstä, miten kävisi jos esim. pari ystävääsi tulisi oikeuteen todistamaan, ettet Sinä polttanut itse, mutta olit tilassa jossa HE polttelivat kyseistä huumetta. Voisiko tuomari antaa Sinulle vapauttavan päätöksen ja saisit näin ajokorttisi takaisin? Nyky lain mukaa kaverisi selviäisivät sakoilla tullessa todistamaan asiassa. Mikäli juristisi ei sitten saisi neuvoteltua syytesuojaa todistajillesi.

KRP ylikomisario Thomas Elfgren kannattaa ajatusta Cannabiksen käyttörikoksen kriminalisoinnin poistamisesta rikoslaista. Samaan lain kohtaan voisi viilata arvon jota verikoe ei saisi ylittää. Kuitenkin niin, että satunnaiskäyttäjältä ei vietäisi ajokorttia esim. vuorokauden jälkeisestä käytöstä. Miltä kuulostaa? Amerikassa on tälläkin puolella tarkkuus testerit ja tietyt rajaarvot.

• tomppeli0909

Nostellaanpa tätä ylöspäin. Eikö muka poliisilla ole velvollisuutta näyttää testitikkua epäilylle ?!? Jouduin muutama pvä sitten ratsiaan ja tehtiin testi joka näytti kuulemma vahvaa amfetamiinia... oikein tikku huusi punaisella kuulemma. Kiistin asian joka on ihan totta ettetn ole yli kuukauteen nähnytkään ko. ainetta. Vaadin uutta testiä johon siihenkin sanottiin ettei ole poliisilla velvollisuus suostua mutta "tehdään nyt kuitenkin"... ja sekin kuulemma näytti samaa.... no verille sitten ja kortti lähti mutta pyysin nähdä ne tikut niin vastaukseksi sain : Ei tästä nyt mitään sirkusta tehdä!! Nyt odotellaan viikoista kuukauteen??? .. tuloksia ilman korttia. Ei ihan mene eväät tässäkään tasan jakoon . Asiasta ihmisten kanssa jutelleena olen kuullut että Vantaan poliisilla tämä on yleinen käytäntö että ihminen pitää saada verikokeisiin väkisin vaikka valehtelemalla ja että en todellakaan ole näillä nurkilla ainoa joka on joutunut samaan tilanteeseen.

• 17+16

Poliisin huumetestauksen tarkoituksena on saada huumeitten alaisena maanteillä liikkuvat tappajat pois liikenteestä. Harhaiskuja tulee silloin väkisin. Sitä varten Eduskunta on säätänyt lain, jonka perusteella syyttömät voivat hakea valtiokonttorilta korvauksen.
        Ratissa oleva huumehörhö=tappaja.

• Mulkero Pikku Nilkki
        17+16 kirjoitti:

Poliisin huumetestauksen tarkoituksena on saada huumeitten alaisena maanteillä liikkuvat tappajat pois liikenteestä. Harhaiskuja tulee silloin väkisin. Sitä varten Eduskunta on säätänyt lain, jonka perusteella syyttömät voivat hakea valtiokonttorilta korvauksen.
        Ratissa oleva huumehörhö=tappaja.

Mutta, voisitko kertoa syyn, miksi poliisi ei voinut näyttää tikkuja asiakkaalle?
        Minun analyysini on se, että poliisit ovat pikkunilkkejä, joita ei pätkääkään kiinnosta asiakkaan oikeudet.

Poliisin mielestä kansalaisille ei kuulu mitään oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia. Poliisi ei halua noudattaa lakeja.

"Poliisin huumetestauksen tarkoituksena on saada huumeitten alaisena maanteillä liikkuvat tappajat pois liikenteestä."

Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.

• 12+18
        Mulkero Pikku Nilkki kirjoitti:

Mutta, voisitko kertoa syyn, miksi poliisi ei voinut näyttää tikkuja asiakkaalle?
        Minun analyysini on se, että poliisit ovat pikkunilkkejä, joita ei pätkääkään kiinnosta asiakkaan oikeudet.

Poliisin mielestä kansalaisille ei kuulu mitään oikeuksia, ainoastaan velvollisuuksia. Poliisi ei halua noudattaa lakeja.

"Poliisin huumetestauksen tarkoituksena on saada huumeitten alaisena maanteillä liikkuvat tappajat pois liikenteestä."

Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.

Mulkero Nilkki meinaa nyt tukehtua räkään, kuten varmaan silloin testaustilanteessakin. Kun Mulkero Nilkiltä kuola valui suusta ja räkä roiskui, sekä kitarisat näkyivät hirveän huudon kera, niin on luonnollista, etteivät testaavat poliisitkaan niin kovin ystävällisiä Mulkerolle olleet. Normaalikansalaiselle testin tulos voidaan tietysti näyttää, ei siinä ole mitään salattavaa.

• totuutta sinulle
        12+18 kirjoitti:

Mulkero Nilkki meinaa nyt tukehtua räkään, kuten varmaan silloin testaustilanteessakin. Kun Mulkero Nilkiltä kuola valui suusta ja räkä roiskui, sekä kitarisat näkyivät hirveän huudon kera, niin on luonnollista, etteivät testaavat poliisitkaan niin kovin ystävällisiä Mulkerolle olleet. Normaalikansalaiselle testin tulos voidaan tietysti näyttää, ei siinä ole mitään salattavaa.

Älä jauha sitä itteensä. Tiedän muutamia kymmeniä normaalikansalaista, joille huumetestit ovat näyttäneet positiivista tulosta, vaikka heillä ei ole huumeitten kanssa ollut koskaan elämässään yhtikäs mitään tekemistä.

• Mulkero Pikku Nilkki
        12+18 kirjoitti:

"Mulkero Nilkki meinaa nyt tukehtua räkään, ...."

Taas se meidän pikku(aivo) poliisinpalvoja sai itkupotkuraivarin! No sehän on ihan normaalia ko tyypin tuntien.

Tasan tosiasia on, että poliisit ovat mulkeroita pikkunilkkejä, jotka saavat raivarin välittömästi, jos asiakas ei suostu heitä palvomaan ja armoa pyytämään. Poliisit nyt vaan ovat asennevammaisia mulkeroita. Poliisipalvojan käytös on ihan samaa, mutta hänhän onkin evp poliisi, jolle on "ura" jäänyt päälle.

Rehellinen poliisi on satuolento!

Kukaan fiksu ei poliisin paskahommiin hakeudu.

• 18+7
        Mulkero Pikku Nilkki kirjoitti:

"Mulkero Nilkki meinaa nyt tukehtua räkään, ...."

Taas se meidän pikku(aivo) poliisinpalvoja sai itkupotkuraivarin! No sehän on ihan normaalia ko tyypin tuntien.

Tasan tosiasia on, että poliisit ovat mulkeroita pikkunilkkejä, jotka saavat raivarin välittömästi, jos asiakas ei suostu heitä palvomaan ja armoa pyytämään. Poliisit nyt vaan ovat asennevammaisia mulkeroita. Poliisipalvojan käytös on ihan samaa, mutta hänhän onkin evp poliisi, jolle on "ura" jäänyt päälle.

Rehellinen poliisi on satuolento!

Kukaan fiksu ei poliisin paskahommiin hakeudu.

Kiinan keisari on taas tietävinään.

• Asiat kuntoon

Kaikki huumeiden myyjät, käyttäjät kaikki sitä mukaan kun ilmenee, niin sähkötuoliin viimeisen kerran, niin ongelma on ratkaistu muutamassa vuodessa.

• Luonto kiittäisi !!!

Samaten voisi jälkiabortoida kaikki viinaa juovat ja tupakoivat. Seuraavaksi vanhat, tyhmät, ylipainoiset ja rumat.

• Onkohan tuo

nimimerkki "asiat kuntoon" pieni vihreä mies?

• Vallu Putin

Joo se eksy Krimiltä tänne juotuaan liikaa Putin-viinaa. Se vaan kutistu vähän matkalla, kun kastui sateessa.

• sitäkin liikkeellä

Toinen mahdollisuus on se että kyseessä on ollut gang stalking -tyylinen lavastus.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2095
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      186
      1545
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1401
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1209
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1118
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1050
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70