Olen katsellut Xantia 2.0 8v 1995 aj. 227tkm.Jako hihna,puslat,kaasupallot sekä jarruputket juuri vaihdettu.
Onko järkevä ostos? Ne kilometrit vähän huolestuttaa. Onko se 2.0 kestävä kone?
Asun Norjassa ja pitäisi saada auto jolla uskaltaa ajaa Suomen lomalla.
Tässä linki kyseiseen autoon:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10393369&si d=xz7apvLsVvI449382
Xantia 1995?
5
873
Vastaukset
Jokainen auto on toki yksilö, eli pidosta riippuu, mutta kaikki tuossa kuulostaa hyvältä. Nuo kilsat ovat vielä pienet, tuo 2.0 8v kestää toisen mokoman avaamatta jos öljyt on vaihdettu. Ja kun vaikuttaa hyvin pidetyltä autolta niin noilla kilsoilla pitäisi olla sopivasti jo kuluvia osiakin uusittu, kytkimestä voisi kysäistä ... ajotyylistä riippuen on joko uusittu tai se on kohta edessä.
Ja tsekkaa pyöränkulmat takana, eli niiden pitää takaa katsoen olla II eikä /\ ... eli jotakuinkin prikulleen pystysuorassa, sallittu camber ei ole kuin asteen-parin luokkaa. Jos on vähän kenollaan pyörät, on vielä kohtuuhinnalla korjattavissa mutta jos on pahasti niin menee tukivarsien vaihdoksi, muistaakseni reilu 300 per puoli.- stryker
Niin unohdin, tukivarret myös vaihdettu.
- xxy
stryker kirjoitti:
Niin unohdin, tukivarret myös vaihdettu.
Yleisesti Xantia on osoittautunut luotettavaksi. Edellyttäen, että on huolta pidetty ohjelmien mukaisesti. Jos ei, niin sitten itse tekemään. Ei maksa paljon. Kauppoja tehdään paljon enemmänkin ajetuista.
- erossa siitä!
Elä ihmeessä laita sitä. Minulla samanlainen, täysi riesa koko katiska. Ajettu alle 150 tkm ja jättänyt tielle viimeisen kolmen vuoden aikana ainakin viisi kertaa. Viime viikolla meni vesipumppu kesken matkan, eikun tilata hinausauto taas kerran. Annan hyvän neuvon, pysy erossa ranskalaisista! Ei ainakaan tällaisen keskituloisen varat riitä aina korjata autoa! Olenhan minä vaihdatellutkin, mutta ei tahdo kelvata vaihdossa. Kun joku onneton tämän riesan minulta ostaa, niin seuraava autoni on kyllä Nipponin pojan tekemä!
- xxy
Citroen- omistaja pitäisi tiedostaa huoltoon kuuluvat asiat. Esim. jos vesipumppua ei uusita viimeistään toisen jakohihnan vaihdon yhteydessä, niin...Samoin jousitussysteemi vaatii omat huoltonsa. jos sitä ei käsitetä, ymmärretä, tai ei viitsitä, niin.......Kukaan ei kiistä kaasunestejousituksella varustetun auton ajomukavuutta. Sitä kun tahtoo, niin pitää hyväksyä myös sen huollot. Eivät ole kummoisia ajallaan tehtyinä, eikä aiheuta murhetta. Mutta jos laiminlyödään, niin silloin alkaa tulla harmeja kello kaulassa. Ja silloin on turha alkaa valittaa auton kehnoutta. Itse asiassa Xantia on, varsinkin huollettuna varsin luotettava kapistus. Viattomia autoja ei olekaan! Ja "huulilasin" jutut sitikasta pitää laittaa omaan arvoonsa. Ne kun ovat paljolti mielipiteitä.Tai pitää lukea oikein, rivien välistä, kuten diplomaattikieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483