Tapasin turistin ja keskustelin hänen kanssaan.
Aikoinaan pakosta joutunut lähtemään, ettei näläkäään olisi kuolut. Osuuspankin automaatilla tavattiin. Puhuttiin tovin, Sparin oli menossa, sanoin että lopettanna, ihmetteli että näinkö palvelut hiipuu, mie nannoin että täällä nykyään kaikki on päin helevettii, samaa mieltä oli, kaunis nainen.
Suomussalmi surunsalmi
97
4224
Vastaukset
- Lopeta valitus ja toimi!
Kuule, sinä vaikutat itse kotipaikkakuntasi kehitykseen. Mene siis päättäjien juttusille jos on valittamista. Turha sinun on tällä palstalla ruikuttaa.
Juuri sinunlaisiasi valittajia Suomussalmi EI tarvitse joten tervemenoa muualle häntä koipien välissä nuolemaan haavojasi.- juuri samaa
mieltä kanssasi.
Tällaiset negatiiviset ihmiset pois tältä palstalta.
Mitä, jos yksi kauppa on lopettanut. Uusia yrityksiä on kohonnut kuntaan ja entisiin kauppoihin on tullut uusia työpaikkoja.
Mitä vanhan Sparin, itsensä ylihinnoiteleen puodin perään itkemään.
Siinähän on vapaat tilat, joten yritys vain pystyyn. - justiina
juuri samaa kirjoitti:
mieltä kanssasi.
Tällaiset negatiiviset ihmiset pois tältä palstalta.
Mitä, jos yksi kauppa on lopettanut. Uusia yrityksiä on kohonnut kuntaan ja entisiin kauppoihin on tullut uusia työpaikkoja.
Mitä vanhan Sparin, itsensä ylihinnoiteleen puodin perään itkemään.
Siinähän on vapaat tilat, joten yritys vain pystyyn.sanomattakin selvää ettei näin pienessä kylässä tarvitse neljää ruokakauppaa olla. Minua ei ainakaan haittaa että Spar loppui. Helvetin kallis kauppa. Meillä on s-market,k-market ja siwa. Sitten tulevaisuudessa iso maxi-makasiinikin. Sparin tiloihin vois kyllä joku rohkea yrittäjä perustaa jonkin liikkeen..muun kuin ruokakaupan. Minua ei yhtään haittais jos tänne tulis uusi vaatekauppa..kilpailija pajakalle. Se vois olla vaikkapa esim. Seppälä. Tai toinen kenkäkauppa. Kenkänurkka joutuisi miettimään hintansa uudestaan jos ois kilpailija.
- siihen
justiina kirjoitti:
sanomattakin selvää ettei näin pienessä kylässä tarvitse neljää ruokakauppaa olla. Minua ei ainakaan haittaa että Spar loppui. Helvetin kallis kauppa. Meillä on s-market,k-market ja siwa. Sitten tulevaisuudessa iso maxi-makasiinikin. Sparin tiloihin vois kyllä joku rohkea yrittäjä perustaa jonkin liikkeen..muun kuin ruokakaupan. Minua ei yhtään haittais jos tänne tulis uusi vaatekauppa..kilpailija pajakalle. Se vois olla vaikkapa esim. Seppälä. Tai toinen kenkäkauppa. Kenkänurkka joutuisi miettimään hintansa uudestaan jos ois kilpailija.
hesburger tulla!!
- keilailuhalli
siihen kirjoitti:
hesburger tulla!!
Sparin tilat soveltuvat erinomaisesti keilailuun!
- ilo
justiina kirjoitti:
sanomattakin selvää ettei näin pienessä kylässä tarvitse neljää ruokakauppaa olla. Minua ei ainakaan haittaa että Spar loppui. Helvetin kallis kauppa. Meillä on s-market,k-market ja siwa. Sitten tulevaisuudessa iso maxi-makasiinikin. Sparin tiloihin vois kyllä joku rohkea yrittäjä perustaa jonkin liikkeen..muun kuin ruokakaupan. Minua ei yhtään haittais jos tänne tulis uusi vaatekauppa..kilpailija pajakalle. Se vois olla vaikkapa esim. Seppälä. Tai toinen kenkäkauppa. Kenkänurkka joutuisi miettimään hintansa uudestaan jos ois kilpailija.
Olisikohan tilaa ilotalolle...
- Samaa meinasin
ilo kirjoitti:
ehottaa, mutta ehit ensin. Tulisi naapurintytöille lemmenpuuhia! Eihän nyt meijän tytöt ole sellaista harrastanut edes avioliitossa?
- kesäviettäjä
Jokainen voi jotenkin vaikuttaa oman paikkakuntansa toimenkuvaan.
Itse sinä päätät miten kerrot asian "turistille", haluatko puhua paikkakunnasta vain negatiivisesti vai positiivisesti, vai kumpaakin. Ei sitä tarvitse kaikkia asioita suomussalmestakaan sanoa negatiivisesti.. Onhan siellä positiivisia asioitakin! Esim. Luonto on kesällä kauneimmillaan, on nähtävyyksiä. Niin talvella, kuin kesälläkin hyvä mahdollisuus harrastuksiin!
Ehkä te, jotka osaatte vain ajatella negatiivisesti kylästä, olisi aika katsoa peiliin! onko se paikkakunnassa vika vai itsessä? Jos tunnustaa että vika on paikkakunnassa, ottakaa jalat alle ja menkää! Käykää katsomassa jossain muualla toisenlaista maailmaa, ja katsokaa asiaa sen jälkeen uudemman kerran! Asiat voi olla muuallakin huonommin kuin suomussalmella... Ei se missään helsingissä asuminenkaan ole herkkua ja ihannollista..
Töiden takia monikin on lähtenyt pois paikkakunnalta, mutta monikin tullut takaisin, kun omalta paikkakunnalta ollaan tarjottu töitä! Aina kaikki ovat tervetulleita takaisin.
Miettikää nyt hyvät ihmiset joskus jotain positiivistakin asuinkunnasta, kuin aina niitä negatiivisia asioita! - kirjoitit
kesäviettäjä kirjoitti:
Itse sinä päätät miten kerrot asian "turistille", haluatko puhua paikkakunnasta vain negatiivisesti vai positiivisesti, vai kumpaakin. Ei sitä tarvitse kaikkia asioita suomussalmestakaan sanoa negatiivisesti.. Onhan siellä positiivisia asioitakin! Esim. Luonto on kesällä kauneimmillaan, on nähtävyyksiä. Niin talvella, kuin kesälläkin hyvä mahdollisuus harrastuksiin!
Ehkä te, jotka osaatte vain ajatella negatiivisesti kylästä, olisi aika katsoa peiliin! onko se paikkakunnassa vika vai itsessä? Jos tunnustaa että vika on paikkakunnassa, ottakaa jalat alle ja menkää! Käykää katsomassa jossain muualla toisenlaista maailmaa, ja katsokaa asiaa sen jälkeen uudemman kerran! Asiat voi olla muuallakin huonommin kuin suomussalmella... Ei se missään helsingissä asuminenkaan ole herkkua ja ihannollista..
Töiden takia monikin on lähtenyt pois paikkakunnalta, mutta monikin tullut takaisin, kun omalta paikkakunnalta ollaan tarjottu töitä! Aina kaikki ovat tervetulleita takaisin.
Miettikää nyt hyvät ihmiset joskus jotain positiivistakin asuinkunnasta, kuin aina niitä negatiivisia asioita!Juuri noin minäkin ajattelen. Jos haukkuu omaa paikkakuntaa on se mielestäni sama asia kuin haukkuisi itseään.
Ei paikassa ole mitään vikaa, jos jossakin vika on niin se on ihmisissä, varsinkin niissä jotka valittavat ja haukkuvat ja kyttäävät toisia.
KÄYTTÄYDYTÄÄN KUIN AIKUISET IHMISET JA LEVITETÄÄN ILOA YMPÄRISTÖÖMME NIIN SE TARTTUU TOISIINKIN!
Mukavia kesäpäiviä ja hymyillään kun tavataan!!!! - NIIN SE VAAN ON!
kesäviettäjä kirjoitti:
Miettikää nyt hyvät ihmiset joskus jotain positiivistakin asuinkunnasta, kuin aina niitä negatiivisia asioita!Nämä, jotka ei "viihdy" täällä, eivät varmalla viihtyisi missään muuallakaan.
Se on vähä niinku et olinpa kenen seurassa tahasa niin aina haisoo paska! Ite en toellakaan lukeudu noihin ihmisiin. - taikatemppu
kesäviettäjä kirjoitti:
Miettikää nyt hyvät ihmiset joskus jotain positiivistakin asuinkunnasta, kuin aina niitä negatiivisia asioita!Kuntayhtymän perustamisen jälkeen paikallinen kunnanjohto on jähmettynyt paikalleen.
- takaisin
taikatemppu kirjoitti:
Kuntayhtymän perustamisen jälkeen paikallinen kunnanjohto on jähmettynyt paikalleen.
Oletko tehnyt jotakin konkrettista asian parantamiseksi?
Kaikki valitukset viedään viipymättä päättäjien tietoisuuteen ja heillä on velvollisuus auttaa.
Onnea matkaan! - Anonyymi
siihen kirjoitti:
hesburger tulla!!
Jou jou!!
- Anonyymi
justiina kirjoitti:
Saahan sitä tulla erikoiskauppoja. Ette osta sieltä kuitenkaan mitään vaan ajatte Kajaaniin kuten nykyisinkin
- Anonyymi
ilo kirjoitti:
Tai poimijoille siihen pitää tehdä matkustajakoti. Saisivat asua kylällä ja toisivat kansainvälisyyttä muuten niin ankeaan iltaelämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jou jou!!
Hese
- Anonyymi
ilo kirjoitti:
Mitä sitä vanhat ukot ilotalolla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai poimijoille siihen pitää tehdä matkustajakoti. Saisivat asua kylällä ja toisivat kansainvälisyyttä muuten niin ankeaan iltaelämään.
Heille on jo asunnot, eikä kylällä ole ennenkään isommin kehuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heille on jo asunnot, eikä kylällä ole ennenkään isommin kehuttu.
Kaikilla ei oo varaa asua hienostoalueella.
- olet, kuniiseen ihastunut
näinhän se on, jos jostakin jotain opimme se on sitä että saamme kuulla tottuuven ulkoisesta suusta, jolla ei oo sitteitä ylä eikä, ala,,pitäjää,,
- ole mieluinen
etkä vaikuta tekevän mitään aian hyväksi, täytyy pakata tavarat ja muuttaa muualle. Yritä sitten aloittaa siellä alusta uusi elämä.ONNEA MATKAAN!
- zxczczxc
Joutikin se Spaari loppuo. Mutta en oo ajatellu mistä pultsarit nykyään ostaa kaljat... ennenhän ne piti kokousta siinä Spaarin ovella mäyräkoirat tarakalla...
- Suomussalmelainen
juuri siksi en lähde muualle.
Asiat pitää sanoa niin kuin ne ovat!
Kansa kahtia jakaantuu, hyväosaisiin työssäkävijöihin ja köyhiin työttömiin.
Kyllä jokaisella pitäisi katsoa peiliin ja miettiä Suomussalmen pelastusta.
- Punikkitatti
Sparit katosivat koko valtakunnasta. Ei se ole pelkästään suomussalmelainen ilmiö, mutta sääli silti. Kilpailu vähenee kaupan alalla. S-ryhmä röyhii. Perjantaisin ja aattopäivinä S-kaupassa on paljon asiakkaita, ellei ihan liikaa. Pitäisikö välillä käydä K:ssa?
- takia
paikalliset sysimustat porvaritkin käyvät S-Marketissa? Eikö heidän aatteensa peruspilareihin kuulu yksityisyrittäjyyden suosiminen.Tuntuisi
aika lailla luontevalta, että he tukisivat yrittäjää ja kävisivät ostoksilla K-Marketissa. - porvareihin
takia kirjoitti:
paikalliset sysimustat porvaritkin käyvät S-Marketissa? Eikö heidän aatteensa peruspilareihin kuulu yksityisyrittäjyyden suosiminen.Tuntuisi
aika lailla luontevalta, että he tukisivat yrittäjää ja kävisivät ostoksilla K-Marketissa.He sanovat yhden asian ja tekevät juuri päinvastoin itse. Heillä ratkaisee vain raha ja sydän ei ole mukana.
Iloisia kesäpäiviä kaikille myös teille valehteleville porvareille
- NIPSU-NEITI
Kyllä sinun asenteella Suomussalmelainen, ei taida löytyä mittää positiivista. Sama missä asut, niin aina taidat löytää ne huonot puolet, joita joka paikassa on.
Ajattelepa joskus ihan piruuttasi, mitä hyvää täällä Suomussalmella on. Sillä minä ainakin olen löytäny paljonkin hyviä puolia muutettuani takaisin tänne.
Oon asunu isoissakin kaupungeissa ja muuallakin ku Suomessa.
Jos et muuten osaa olla positiivinen, niin OPETTELE!!!- Suomussalmelainen
Nipsu-neiti väittää: Sama missä asut, niin aina taidat löytää ne huonot puolet, joita joka paikassa on.
Kerron sinulle elämänviisauden: Ei ole niinkään tärkeää kuka keksii ongelmaan ratkaisun, vaan tärkeää on että joku huomaa, että on ongelma! Siis tämä on syy siihen, että sanon niinkuin asiat on, ratkaise sinä Nipsu-Neiti sitten ongelma ja saadaan onnellinen lopputulos.
Olet asunu isoissakin kaupungeissa, mahtavaa. Voi kun minäkin olen ja olen asunut myös ulkomailla työtehtävissä.
Olen positiivinen ihminen ja kun siivoan, en lakaise roskia maton alle, vaikkakin sinun mielestä niin pitäisi tehdä.
Nipsu-Neiti, älä elä pumpulissa, herää todellisuuteen! - korvenruusu
Suomussalmelainen kirjoitti:
Nipsu-neiti väittää: Sama missä asut, niin aina taidat löytää ne huonot puolet, joita joka paikassa on.
Kerron sinulle elämänviisauden: Ei ole niinkään tärkeää kuka keksii ongelmaan ratkaisun, vaan tärkeää on että joku huomaa, että on ongelma! Siis tämä on syy siihen, että sanon niinkuin asiat on, ratkaise sinä Nipsu-Neiti sitten ongelma ja saadaan onnellinen lopputulos.
Olet asunu isoissakin kaupungeissa, mahtavaa. Voi kun minäkin olen ja olen asunut myös ulkomailla työtehtävissä.
Olen positiivinen ihminen ja kun siivoan, en lakaise roskia maton alle, vaikkakin sinun mielestä niin pitäisi tehdä.
Nipsu-Neiti, älä elä pumpulissa, herää todellisuuteen!Täällä Suomussalmella on hieman ongelmallista, ei sillä on kai niitä ongelmia muuallakin. TÄÄLLÄ ei vaan aina tajuta, MISSÄ se ongelma on! Sitten haukutaan niin sanotusti väärää puuta ja ONGELMA SAA KASVAA RAUHASSA! Ja sitten kun se aikansa kasvaa ja paisuu ja räjähtää......ollaan sitten "valtakunnan uutisissa" ja ihmetellään. Koulutusta, koulutusta....
- ongelmasi?
Nipsu-Neiti, älä elä pumpulissa, herää todellisuuteen!En oikein ymmärrä mistä valitat taas. Kerropa nyt probleemasi.
Eikö asioista voisi valittaa asianomaisille jos olet johonkin tyytymätön? - selvä ...
ongelmasi? kirjoitti:
En oikein ymmärrä mistä valitat taas. Kerropa nyt probleemasi.
Eikö asioista voisi valittaa asianomaisille jos olet johonkin tyytymätön?asia kait tämä Suomussalmen ongelma, sehän on se väestökato ja väestön ikääntyminen. Oli meitä aikonaan yli 15 000 asukasta ja nyt yli 9000 asukasta. Nuoret joutuu lähtemään muualle ja aikapommi senkun tikittää...yleisesti on tiedossa, että terve jatkuvuuden ketju on katkennut, jos ei sitten mummoille anneta hormoonihoitoa ja panna synnyttämään. Ameriikoissa on jopa 68 vuotias synnyttänyt!
- NIPSU-NEITI
Nipsu-Neiti, älä elä pumpulissa, herää todellisuuteen!Vaikutat niin viisaalta huomatessasi ongelman, joten oletan sinun myös ratkaisevan sen.
Roskia ei missään nimessä pidä lakaista maton alle, vaan tuoda ne esiin.
Kyllä minun ikäiseni ihmiset ovat kasvaneet kaikkea muuta kuin pumpulissa. Jo kotona opetettiin elämään myös vaikeuksien ja ongelmien kanssa.
Ongelmat on tehty ratkaistavaksi, vaikka sitten monen ihmisen voimin, jos omat voimat ei riitä.
Hyvää päivän jatkoa! - ette halua
selvä ... kirjoitti:
asia kait tämä Suomussalmen ongelma, sehän on se väestökato ja väestön ikääntyminen. Oli meitä aikonaan yli 15 000 asukasta ja nyt yli 9000 asukasta. Nuoret joutuu lähtemään muualle ja aikapommi senkun tikittää...yleisesti on tiedossa, että terve jatkuvuuden ketju on katkennut, jos ei sitten mummoille anneta hormoonihoitoa ja panna synnyttämään. Ameriikoissa on jopa 68 vuotias synnyttänyt!
siirtolaisia kuntaanne. Syntyvyys on pienempi kuin kuolevuus. Valittakaa sitten tyytyväisinä että väestön väheneminen on ongelma.
Ratkaiskaa ongelmanne ja lopettakaa valitukset!
Onnea jatkossa! - puuta
ette halua kirjoitti:
siirtolaisia kuntaanne. Syntyvyys on pienempi kuin kuolevuus. Valittakaa sitten tyytyväisinä että väestön väheneminen on ongelma.
Ratkaiskaa ongelmanne ja lopettakaa valitukset!
Onnea jatkossa!siirtolaisia kuntaanne..., miksi?
Taijat olla ite yhteiskunnanelätti!
Syntyvyys on kunnassa normaalia muuhun Suomeen nähden, silloin kun nuoriso voi pysyä omalla paikkakunnalla. Ikävä kyllä nuoriso joudutaan ajamaan pois, koska ei ole työtilaisuuksia. Meneekö jakeluun? Siis perheitä ei voi tänne perustaa, kun ei ole toimeentuloa. Kauan on jo ollut "normaalia" jopa lapsiperheiden pakkomuutot kunnasta!!! - Anonyymi
NIPSU-NEITI kirjoitti:
Vaikutat niin viisaalta huomatessasi ongelman, joten oletan sinun myös ratkaisevan sen.
Roskia ei missään nimessä pidä lakaista maton alle, vaan tuoda ne esiin.
Kyllä minun ikäiseni ihmiset ovat kasvaneet kaikkea muuta kuin pumpulissa. Jo kotona opetettiin elämään myös vaikeuksien ja ongelmien kanssa.
Ongelmat on tehty ratkaistavaksi, vaikka sitten monen ihmisen voimin, jos omat voimat ei riitä.
Hyvää päivän jatkoa!Nipsu aivan oikeassa. Kukaan ei keskity ratkomaan ongelmia, vaan etsii aina jonkin muun jota syyttää vallitsevista olosuhteista. Ei N-N arvostellut menneitä sukupolvia, joten turha on tulkita sanomaansa pottuiluksi saati syyllistämiseksi.
- Anonyymi
puuta kirjoitti:
siirtolaisia kuntaanne..., miksi?
Taijat olla ite yhteiskunnanelätti!
Syntyvyys on kunnassa normaalia muuhun Suomeen nähden, silloin kun nuoriso voi pysyä omalla paikkakunnalla. Ikävä kyllä nuoriso joudutaan ajamaan pois, koska ei ole työtilaisuuksia. Meneekö jakeluun? Siis perheitä ei voi tänne perustaa, kun ei ole toimeentuloa. Kauan on jo ollut "normaalia" jopa lapsiperheiden pakkomuutot kunnasta!!!Tässä se taas tuli."taijat olla ite yhteiskunnanelätti"
Kun kommunikoinnin taso on tämä, ei juuri tee mieli kirjoitella minkään laisia kannanottoja.
- julki
Syntyvyys on kunnassa normaalia muuhun Suomeen nähden, silloin kun nuoriso voi pysyä omalla paikkakunnalla. Ikävä kyllä nuoriso joudutaan ajamaan pois, koska ei ole työtilaisuuksia. Siis perheitä ei voi tänne perustaa, kun ei ole toimeentuloa. Kauan on jo ollut "normaalia" jopa lapsiperheiden pakkomuutot kunnasta!!!
- Anonyymi
Yleensä ulkopuoliset pitävät Suomussalmea upeana paikkana, jossa haluaisivat olla ja asua, mutta huoli työpaikasta ja toimeentulosta on tekijä, joka pakottaa asumaan siellä, missä työtä ja toimeentuloa on saatavilla.
- Anonyymi
.niinpä niin.. nimenomaan ulkopuoliset jotka muualla asuvat..
- Anonyymi
Höpö höpö. Junttilana ne kaikki pitävät!
- Anonyymi
Onneksi aloittaja sai sapiskaa! Se että taajamassa on kolme hyvin varustettua ruokakauppaa ja kirkonkyläsä neljäs, on toki keskimääräistä enemmän kuin muissa tämän kokoisissa paikoissa missä päin Suomea tahansa. On kaupunkejakin, joissa on vain yksi ainoa ruokakauppa eikä esim alkoa ensinkään.
Samat ongelmat on maaseutupaikoissa kaikkialla. Pysytään terveinä ja nautitaan kevään tulosta.Komppaan! Hieno kommentti. On myös raventeli ja pankki ja vaikka mitä. Retikka on ja kesäteatterikin on Kaunisniemessä.
- Anonyymi
Sanoppa edes yksi kaupunki missä on vain yksi ruokakauppa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli aikanaan Juankoski, Juicen kotikaupunki, jossa oli vain yksi ruokakauppa eikä Alkosta tietoakaan. Nykyisin on Kuopion kaupunginosa ja edelleen vain se yksi ruokakauppa.
Anonyymi kirjoitti:
Kaskisessa on S market. Mitäpä siellä muuta onkaan.
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Kaskisessa on S market. Mitäpä siellä muuta onkaan.
Kiitos että näitte vaivaa kysymykseeni,oikein meni,tietysti väkilukuun suhteutettuna eipä tuolla Kaskisissa oikein voi ollakaan kuin 1 kauppa,1250 asukasta,tältä pohjalta meillä pitäs olla 6 kauppaa.Savolaista en kantaisi niin suurta huolta,imeköön vaikka sukkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos että näitte vaivaa kysymykseeni,oikein meni,tietysti väkilukuun suhteutettuna eipä tuolla Kaskisissa oikein voi ollakaan kuin 1 kauppa,1250 asukasta,tältä pohjalta meillä pitäs olla 6 kauppaa.Savolaista en kantaisi niin suurta huolta,imeköön vaikka sukkaa.
Kiitostapa kiitos! Ei maksa vaivaa!
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Kiitostapa kiitos! Ei maksa vaivaa!
Kirkonkylällä on kuulemma ruvettu purkamaan "opettajien" rivaria. Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ne palaneet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ne palaneet
Opettajatko ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettajatko ?
Rivarit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rivarit
?? Miksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
?? Miksi
Ainaki se toinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ne palaneet
Melkein niin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainaki se toinen
Kumpi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa todella huono kommentti tähän ketjuun. Ei liity mitenkään keskustelun aloitukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa todella huono kommentti tähän ketjuun. Ei liity mitenkään keskustelun aloitukseen.
EH EH HEH! Nytten ei tarvihe avvainta keksie. Lapijohommija vaen. Voe perskuta kun hommie riittää. Sinne vuan purkujätettä lappamaan. Tää taetaa olla näetä hazardi hommie vaan. Kohta taetaa lapijomieheltä mennä työpaekka sivu suun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EH EH HEH! Nytten ei tarvihe avvainta keksie. Lapijohommija vaen. Voe perskuta kun hommie riittää. Sinne vuan purkujätettä lappamaan. Tää taetaa olla näetä hazardi hommie vaan. Kohta taetaa lapijomieheltä mennä työpaekka sivu suun.
Lumperi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko purku jo oikeasti alkanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko purku jo oikeasti alkanut?
Miksi ne muuten paloi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tod
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ne muuten paloi?
Ja kenenkä lapiomiehen jälkikasvu oli särkemässä koulun ikkunat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ne muuten paloi?
🤫.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka helevetisti niitä lapiomiehiä siellä on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain yksi. Erikoistunut keksimään lapiolle mitä merkillisimpiä käyttötapoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain yksi. Erikoistunut keksimään lapiolle mitä merkillisimpiä käyttötapoja.
Haastan sinut käräjille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haastan sinut käräjille!
Mikä kaihertaa? Tottahan tuo on. Itse voisit lopettaa syyttömien ihmisten dissaamisen, vihjailun ja kaikenlaisen muunkin järjettömän toiminnan. Eikö ole omaa elämää ollenkaan. Näyttäisi kyllä olevan petrattavaa paljonkin. Olet kyllä TOSI MIES, kun anonyyminä aina kirjoittelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kaihertaa? Tottahan tuo on. Itse voisit lopettaa syyttömien ihmisten dissaamisen, vihjailun ja kaikenlaisen muunkin järjettömän toiminnan. Eikö ole omaa elämää ollenkaan. Näyttäisi kyllä olevan petrattavaa paljonkin. Olet kyllä TOSI MIES, kun anonyyminä aina kirjoittelet.
Mies??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin särkeneet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂 niin kuin itsekkin 😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin särkeneet
Höpöjuttuja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöjuttuja
Lapiomies on jo legenda eläessään. Tunkeutuu omistusasuntoihin lapion kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö vuokra-asuntoihin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ollaan poliisien kanssa tulossa käymään!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tervetuloa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko keitän kahvit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko keitän kahvit?
Laitahan kahvipöytä valmiiksi ja hae kaupasta tuoretta känttyä. Muista se turvaväli siellä kassan paikkeilla. Ettei tule kolaria ei kun koronaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitahan kahvipöytä valmiiksi ja hae kaupasta tuoretta känttyä. Muista se turvaväli siellä kassan paikkeilla. Ettei tule kolaria ei kun koronaa.
Mikä auto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ne muuten paloi?
Kohta on purettu . Voi harmi kun p........n.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta on purettu . Voi harmi kun p........n.
Miksi?
- Anonyymi
Minkä merkkinen lapio?
- Anonyymi
Jumalauta nyt on kyse autosta!!
- Anonyymi
- Anonyymi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai siinä nyt talvella on lapio takahutlarissa,mikä merkki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai siinä nyt talvella on lapio takahutlarissa,mikä merkki?
Mikä auto alla??
- Anonyymi
Suomussalmi surunsalmi.
Keskustelu - Huom Keskustelu - palstalla pääsääntöisesti jankutusta mikä auto mikä auto mikä lapio. Sekö on keskustelua suomussalmelaisten mukaan.
Antaa aika erikoisen vaikutelman koko pitäjästä. Jääköön enemmät sanomatta.
Surunsalmi tosiaan.- Anonyymi
No jaa siellä on mahtaneet ne omat sukulais koronat jyllätä jo kymmenet vuodet........
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jaa siellä on mahtaneet ne omat sukulais koronat jyllätä jo kymmenet vuodet........
On kai sille ilmiölle oikea nimikin olemassa Käytännössä näkyy vain siten, että ei perheenjäsenetkään ole aina tienneet, kuka kukin on sakissa. Kirkonkirjoissa on mitä sinne on ilmoitettu ennen vanhaan.
- Anonyymi
Mikä auto alla?
- Anonyymi
Hö ö
- Anonyymi
Onko jo maan tasalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809