joo . savua tulee, eli palamista tapahtuu, mutta voisko joku sanoa kuinka paljonsen pitäis tuottaa lämpöä, vai poltetaanko siinä vaan lamppuöljyt pois, ettei tarvi maahan kaataa. edellisessä veneessä vaan oli eberi ja siellä kyllä tarkeni. eli olisko vaan nokinen tai....jotain , eli apua tarttis
kysymys wallaksesta
13
1121
Vastaukset
- siltä
mulla oli siihen savutukseen ja lämmön vajavuuteen syynä liian vanhat lamppuöljyt. laitoin uudet polttoaineet niin savutus loppui ja alkoi lämmittämään.
- polttoaine
jo paripäivää vanhaa
- lämppärit
tuottavat huomattavasti vähemmän ilmaa kuin vastaava Webasto esimerkiksi. Ja muutenkin Wallas on, jos ihan kriittisesti tarkastellaan, aikamoinen romukasa. On ikävä huoltaa, vie paljon tilaa, tankki täytyy olla lämmittimen alapuolella ja polttoaineputkessa ei saa olla paljon mutkia, mikä rajoittaa asennuspaikkojen määrää huomattavasti.
Ei kai tuossa muu auta kuin tarkistaa että pakoputki on ehjä, ja ilma liikkuu siellä hyvin ulos ja sisään.
Wallaksen ilmaputkien suuttimissa on ne sulkuläpät vähän piilossa, mikä on myöskin yksi aika yleinen vika. Läppä kääntyy kiinni, ilmaa ei tule hyttiin ja lämpörele laukeaa. Että sinne suuttimiinkin on hyvä kurkistaa, tai tökkäistä ruuvimeisselillä.
Ei kai sille sitten muuta voi tehdä, jos kerran polttoaine kuitenkin palaa normaalisti. Wallas vaan on heikompi lämmitin kuin nuo ulkomailla tehdyt.- se niin
lämpiää kummasti!
Ainakin vanhemmat mallit toimivat kunnolla
vain Esson polttoaineella, muuta on turha
tarjoilla. Sen voisi ensin kokeilla, ennen
kuin ryhdyt vaihtamaan palotilassa olevaa
"sydäntä".- pelti w
Oma vanha 1800 peltiwallakseni toimii ja lämmittää kyllä hyvin tarjoustalon ja hongkongin wallas-merkillä varustetuilla lamppuöljyillä. Kestää vaan varmaan lähemmäs puoli tuntia ennenkuin kuumenee täysin.
- ei noin
Aikoinaan Esso Blue oli erityisen hyvää ainetta, jonka kanssa Wallas suostui pelittämään. Nykyään Esso Blue on myöskin sitä ihan samaa kamaa kuin kaikki muutkin. Ei se enää mitään sinistä ja erihajuista ole. Toisaalta aineiden laatu on muutenkin parantunut vuosien saatossa. Eli voit huoletta käyttää melkein mitä tahansa laadukasta ainetta.
- suivaannuin
Minulla oli samantapaisia oireita ja suivaannuin koko aparaattiin. Arvelin korjata sen 'joskus'.
Otin tallin nurkasta 25 metrisen johtokelan ja lämpöpuhaltimen. Vein Hondan genun veneeseen ja lämmitän sähköllä (bensalla) Vein käkättimen maihin kiven taakse katajikkoon niin ei kuulunut edes päpätys.
Tietenkin epäkäytännöllinen ja huono väliaikaisratkaisu mutta se 'joskuskin' tulee joskus.- Nimetön
kyllä vika on siinä kun noita vehkeitä ei huolleta mulla on toiminnu wallas 1800 seil jo 10v kun oon sen huoltann 2 vuoden välein jos ei pelitä niin hesassa on walticssa huolto ja kaarinassa on myös en muista nimeä kannattaa viedä jo keväällä ettei tarvii juhannuksena kärvistellä
- wallas vuosim. -72
Nimetön kirjoitti:
kyllä vika on siinä kun noita vehkeitä ei huolleta mulla on toiminnu wallas 1800 seil jo 10v kun oon sen huoltann 2 vuoden välein jos ei pelitä niin hesassa on walticssa huolto ja kaarinassa on myös en muista nimeä kannattaa viedä jo keväällä ettei tarvii juhannuksena kärvistellä
Waltic ei halunnut ottaa vanhaa peltiwallasta huoltoon vaan tarjosivat uutta. Hanskifix Kaarinassa huolsi peltiwallaksen niin että hyvin lämmittää.
- Wallaaaa
Nimetön kirjoitti:
Ostin 2005 vm -86 veneen ja sen mukana tuli wallas 1300.konetta ei oltu ikinä huollettu ja seissyt 00-05 ajan käyttämättömänä ja silti pelitti kun sitä käytin. -06 syksyllä hajosi puhaltimen moottori muuten oli edelleen toimiva kapine! Vene tuli ensimmäiseltä omistajalta joka sanoi ettei ole ikinä huollettu...
- Sakari Kaulaote
Kyllä pitäs tulla ihan tulikuumaa ilmaa jos kaikki kunnossa!
- irti.
Ota irti laite ja huollata se, maksaa vajaat kaksi sataa euroa.
Todennäköisesti siinä on sama kuin minulla oli viime kesänä.
Veneen kylki mustana ja heikko teho.
Syynä tähän on mahdollisesti lämmittimessä oleva puhaltimen jonkin asteinen ruostuminen, jos se on suoralla putkella ylös päin niin todennäköisesti kanen pesut roiske vedet jne. on päässyt pilaamaan lämmitintä.
itselläni on 7.5m kolmi kabiininen vene ja nolla kelillä tarkenee kun panee yöksi täysille (1800s)
Toisaalta se vika voi olla polttoaineen syötön säädöissä, tee se itse miehelle lienee tekemätön paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604796Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362189Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti551843- 1911822
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1681560Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2871452Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061260- 881179
- 2071172
- 651124