Onko todella näin

? Suomalainen ?

Onko ihmisten käyttäytyminen todella tälläistä tänä päivänä toista ihmistä kohtaan? Aliarvioidaan, väheksytään, syyllistetään suoralta kädeltä. Todellakaan ei tarvitse kovin pitkään keskustella aiheesta mikä ei juuri silloin kosketa toista osapuolta "ei kiinnosta mentaliteetin",tai "ei kuulu mulle". Kaikki ei edes muista silloinkaan kuinka itse käytäytyy kun apu ei tulekaan automaattisesti. Onneksi elämä opettaa hiljaa kävelemään kaikki.

12

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitkä arvot?

että eipä ole käyttöä vanhoille hyville arvoille: ahkeruus, säästäväisyys, rehellisyys.. enää nykyaikana.

Täällä palstoilla varsinkin alkuun suorastaan hätkähdytti tottumattomana nuo sinun mainitsemasi ilmiöt. Eikö vain voi jättää kommentoimatta, ellei ole rakentavaa sanottavaa tai ei kiinnosta. Lytätä halutaan usein kunhan vain saadaan sanoa oma mielipide.

No osaltaan tämä palvelee tunteiden purkauspaikkana. Parempi kai tääkin kuin mäiskiä sivullisia. Mutta mutta...saman se tekee täällä, sanoilla sivaltaminen saa todella pahan mielen ja usein ihan syyttömälle ja hyväntahtoiselle ihmiselle joka esim. rehellisesti on ongelmaaansa esiin tuonut..

• Ja niitä vanhoja ideoita joita on jo kokeiltu ja huonoiksi todettu, muka uusina omina ideoinaan tuodaan esille uudella nimellä ja vaaditaan "uudistusta".

Se on sitä itsekkyyttä ja maineen ja mammonan tavoittelua keinoilla millä tahansa.

Näin ainakin monissa työpaikoissa.

• niin ja näin

Kyllä, tällaista on ihmisten käyttäytyminen
      tänä päivänä! Toki poikkeuksiakin löytyy.
      Jos itse olet ystävällinen ja avulias, saatat ehkä huomata saavasi kuravettä silmillesi tai ihmettelevän, kummeksuvan katseen, tyylillä
      "mikä toi luulee olevansa".
      Ilmankos on niin ahdasta, kyynärpäät leveänä kuljetaan, "mulle heti kaikki nyt, mulle, mulle", tyylillä.

ONNEKSI, elämä opettaa, jokaista...

• eräsN1

No en tiedä tuota. Mutta kyllä maailma opettaa nykyisin ihmistä tylyksi ja laskelmoivaksi. Kuulun itse näihin kiltteihin ja avuliaisiin tyyppeihin, jotka auttavat avuntarvitsijaa. Mutta ikävä kyllä, se on niin, että auttamalla muita. Ei nämä työt lopu tekemällä. Joskus kun on sitten itse kaivannut apua jossain asiassa, niin on saanut tulla huomaamaan, että saa tylyjä EI vastauksia, tavan takaa. Kiittämättömyys on maailman palkka.

• miljoona
        eräsN1 kirjoitti:

No en tiedä tuota. Mutta kyllä maailma opettaa nykyisin ihmistä tylyksi ja laskelmoivaksi. Kuulun itse näihin kiltteihin ja avuliaisiin tyyppeihin, jotka auttavat avuntarvitsijaa. Mutta ikävä kyllä, se on niin, että auttamalla muita. Ei nämä työt lopu tekemällä. Joskus kun on sitten itse kaivannut apua jossain asiassa, niin on saanut tulla huomaamaan, että saa tylyjä EI vastauksia, tavan takaa. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Hädässä ystävä tunnetaan. Ja silloin ahdinkosta on sellainen positiivinen asia, että ne joita on luullut ystävikseen, paljastavat todellisen minänsä. Ja silloin myös sellaiset ihmiset, joita ei ole osannutkaan arvostaa, tulevat tietoisiksi.

Kaikesta huolimatta mielestäni hyvällä on tapana lisääntyä, kasvaa ja pyrkiä kerääntymään samaan paikkaan, ihan samallatavalla kuten ongelmillakin.

• punnitaan
        miljoona kirjoitti:

Hädässä ystävä tunnetaan. Ja silloin ahdinkosta on sellainen positiivinen asia, että ne joita on luullut ystävikseen, paljastavat todellisen minänsä. Ja silloin myös sellaiset ihmiset, joita ei ole osannutkaan arvostaa, tulevat tietoisiksi.

Kaikesta huolimatta mielestäni hyvällä on tapana lisääntyä, kasvaa ja pyrkiä kerääntymään samaan paikkaan, ihan samallatavalla kuten ongelmillakin.

Hyvinä päivinä riittää selkääntaputtelijoita ja huonoina päivinä selkäänpuukottajia. Näin olen valitettavasti joutunut toteamaan. Inhimillistä tietysti, mutta lisää tuskaa huomata se. Luulenpa, että olisin selvinnyt koettelemuksista pienemmin kolhuin jos olisin saanut apua sitä tarvitessani.

• taas uskon,
        punnitaan kirjoitti:

Hyvinä päivinä riittää selkääntaputtelijoita ja huonoina päivinä selkäänpuukottajia. Näin olen valitettavasti joutunut toteamaan. Inhimillistä tietysti, mutta lisää tuskaa huomata se. Luulenpa, että olisin selvinnyt koettelemuksista pienemmin kolhuin jos olisin saanut apua sitä tarvitessani.

että oikein hyvinä aikoina saa ystäviltäsikin hiljaista kademieltä.
        Helpommin saat vastoinkäymisissä lohtua, kun ystäväsi tuntevat oman paremmuutensa.

• punnitaan kirjoitti:

Olen minäkin erään auttamani henkilön kiittämättömyyden saanut kokea. Joka päivä hän minulle murhetta aiheuttaa päivästä päivään. Mutta ei lannistuta, elämään kuuluu vastoinkäymiset.

Hetki kerrallaan täällä eletään ja huomista ei tiedä kukaan. Joten parhaansa yritetään vaan kaikesta huolimatta, ehkä sitten jonain päivänä, sitten joskus.

• taas uskon, kirjoitti:

että oikein hyvinä aikoina saa ystäviltäsikin hiljaista kademieltä.
        Helpommin saat vastoinkäymisissä lohtua, kun ystäväsi tuntevat oman paremmuutensa.

No, onneksi ei minulla koskaan liene niin hyviä päiviä, että ne joisivat erityisesti kademieltä jollekkin aiheuttaa.

Mutta pienestäkin se voi toki olla kiinni.

• toisilla on
        miljoona kirjoitti:

No, onneksi ei minulla koskaan liene niin hyviä päiviä, että ne joisivat erityisesti kademieltä jollekkin aiheuttaa.

Mutta pienestäkin se voi toki olla kiinni.

kyky löytää kurjimmankin meistä elämästä jotain kadehdittavaa. Ja kyllä jokaisen elämään kurjuutta mahtuu, kellä minkäkinlaista.

• toisilla on kirjoitti:

kyky löytää kurjimmankin meistä elämästä jotain kadehdittavaa. Ja kyllä jokaisen elämään kurjuutta mahtuu, kellä minkäkinlaista.

Senhän huomasi jo tuolla leipäjono keskustelussa. Ja vieläpä hyväosaset kadehtivat köyhiä. Ei sitä uskoisi mokomaa.

• Einott

Kaikkia kilpailutetaan.

Ihmisistä tulee katkeria ja kaunaisia toisiaan kohtaan.

Kaikesta kilpaillaan,jopa palveluista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2159
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2122
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1592
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      126
      1523
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      469
      1321
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      81
      1091
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      54
      941
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      901
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      234
      824
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      359
      815
    Aihe