Uusi corvette C7

Porschen tappaja?

Luin mielenkiintoisen artikkelin uudesta tulevaisuuden Corvette C7:sta. Malli on ilmeisesti tulossa markkinoille 2011. Vihdoin viimein corvetten suunnittelijoiden on täytynyt myöntää, että tuo vanhanaikainen konstruktio, jota he ovat aina käyttäneet suunnittelussaan ei toimi.

Ehkä he myös vihdoin pääsevät eroon noista lehtijousista. Uus corvette tulee ilmeisesti olemaan keskimoottorinen. Ulkonäöltään se muistuttaa erehdyttävästi lamboa. Kaikki nämä tiedot on tietenkin spekulointia. Kukaan ei voi varmuudella tietää mikä on totuus.

Jos autosta oikeasti tulee keskimoottorinen, niin odotan sitä mielenkiinnolla. Siitähän voi vihdon viimein kehittyä oikea kilpailija Porschelle. Kukatietää vaikka joku päivä ostaisin Corvetten. ;-)

Autosta kiinnostuneet voivat käydä tsekkaan artikkelin osoitteesta http://www.windingroad.com. Sieltä voi ilmaiseksi downloadata tuon verkkolehden.

23

5627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odottaa,

      Kaikki Corvetet ovat piesseet saman aikakauden Porschet 10-0. c1 mallissa oli 286 hv,Porschella 356:ssa samaanaikaan 75 hv erikoisversiona..c2-mallissa Corvettella 435 hv,Porschella 911:n ekoissa versioissa naurettavat yli 4 kertaa vähemmän..c3-mallissa Corvettessa 560 hv,Porsche taisteli 200 hv:n ylityksestä,jnejne..c4 mallissa ZR-1 Corvette oli aikansa nopein tuotanto-auto jnejne..

      Nykyinenkin vapari vakio c6-malli Corvetesta vei Porschen tehokkainta 911 mallia ikinä(Biturbo) lähes 3 sekuntia per kierros jo Mantorpin lyhyelläkin radalla ja ensivuodelle ilmestyy 650 hv versio Corvette SS(vakiona mm.keraamiset jarrut jne) joka tullee näillä näkymin jättämään Ferrari Enzotkin mennen tullen,puhumattakaan audi-kuplan jatkumoPorscheista.. Ei tarvitse siis edes odottaa C7 korista Corvettea :) Historia sen todistaa. Urheiluautojen kirkkain legenda,Corvette,ei turhasta sitä ole. Porche taas on lähinnä minimoottorinen jalkarätti urheiluautomaailmassa,perushenkilöautoissahan heillä on pitkät perinteet sieltä VW kuplasta Audi 80:een.

      • suunnaton ylivoima

        myös niitä 70-80 -lukujen Corvetten tehomalleja joissa oli huimaavat 145hp?


      • on ollut
        suunnaton ylivoima kirjoitti:

        myös niitä 70-80 -lukujen Corvetten tehomalleja joissa oli huimaavat 145hp?

        aina 150 hv tai yli,ja se 150hv:kin 50-luvulla kun Porschen malleissa oli 100 hv vähemmän :D mitä ylivoimaa. Puhumattakaan vieläpä väännön ylivoimasta.

        Säälittävää provokaatiota ilman perusteita sieltä taas, unohditko matkalla Porschen huimat 45 hv tehot 356 malleissa tai 80-luvulla peräti 125 hv Audin teknisellä avustuksellä myötätunnosta,lol :D


      • raukkaparka unohdat
        on ollut kirjoitti:

        aina 150 hv tai yli,ja se 150hv:kin 50-luvulla kun Porschen malleissa oli 100 hv vähemmän :D mitä ylivoimaa. Puhumattakaan vieläpä väännön ylivoimasta.

        Säälittävää provokaatiota ilman perusteita sieltä taas, unohditko matkalla Porschen huimat 45 hv tehot 356 malleissa tai 80-luvulla peräti 125 hv Audin teknisellä avustuksellä myötätunnosta,lol :D

        aina etsiä Porschen mallistosta ne tehokkaimmat mallit, mutta samalla toki muistat kaivaa Chevroletilta esiin ne pari konseptimallia jossa tehoa oli paljon.

        Sivu:
        http://www2.jsonline.com/wheels/test/may04/228587.asp

        Kertoo:

        Given the fact that some race cars of that era could be bested on a race track today by some humble economy cars, the Porsche 550 was nevertheless a hot car. Its 1.6-liter horizontally-opposed four-cylinder engine was rated at 164 horsepower, which translated into a 136 mile an hour top speed. The 550 weighed just 1,213 pounds.

        Eli kun Corvettessa oli 50-luvulla 150hv, niin Porschessa oli 164hv. Se on aika paljon enemmän.

        Entäs se 1982-Corvette, joka kiihtyi 0-60mph peräti 9.2 sekuntia:

        http://www.jaftan.com.au/928/QuaterMileTimes.txt

        Ihan hyvä suoritus 145 hevosvoimalle, ei siinä mitään.

        Huomatkaa, että tuolta listalta ei Porschen kohdalta löydy yhtään yli 9 sekunnin kiihtynyttä Porschea. :D



        Älä myöskään unohda tätä faktaa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000015029674#22000000015029674


      • tolppa-apina,että
        raukkaparka unohdat kirjoitti:

        aina etsiä Porschen mallistosta ne tehokkaimmat mallit, mutta samalla toki muistat kaivaa Chevroletilta esiin ne pari konseptimallia jossa tehoa oli paljon.

        Sivu:
        http://www2.jsonline.com/wheels/test/may04/228587.asp

        Kertoo:

        Given the fact that some race cars of that era could be bested on a race track today by some humble economy cars, the Porsche 550 was nevertheless a hot car. Its 1.6-liter horizontally-opposed four-cylinder engine was rated at 164 horsepower, which translated into a 136 mile an hour top speed. The 550 weighed just 1,213 pounds.

        Eli kun Corvettessa oli 50-luvulla 150hv, niin Porschessa oli 164hv. Se on aika paljon enemmän.

        Entäs se 1982-Corvette, joka kiihtyi 0-60mph peräti 9.2 sekuntia:

        http://www.jaftan.com.au/928/QuaterMileTimes.txt

        Ihan hyvä suoritus 145 hevosvoimalle, ei siinä mitään.

        Huomatkaa, että tuolta listalta ei Porschen kohdalta löydy yhtään yli 9 sekunnin kiihtynyttä Porschea. :D



        Älä myöskään unohda tätä faktaa:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000015029674#22000000015029674

        sorrut nyt omaan typeryyteesi: Esim 50-luvulla Porschen peruskone oli se kuplasta otettu -50 hv mylly ja Corvetten TEHOTTOMIN oli 150 hv kone. Jos jossain Porschen hyperharvinaisessa konseptimallissa jota tehtiin kisakäyttöön vain oli nuhaiset 165 hv niin jo heti riekut siellä kun palohälytin punaisena,unohtane että Corvetten perusmallissa oli samaan aikaan (V8 malli) 286 hv...

        Lähes tuplasti enemmän :D

        Nothing beats cubic inches,niin se vain on aina ollut ja tulee aina olemaan!


      • El Reino
        tolppa-apina,että kirjoitti:

        sorrut nyt omaan typeryyteesi: Esim 50-luvulla Porschen peruskone oli se kuplasta otettu -50 hv mylly ja Corvetten TEHOTTOMIN oli 150 hv kone. Jos jossain Porschen hyperharvinaisessa konseptimallissa jota tehtiin kisakäyttöön vain oli nuhaiset 165 hv niin jo heti riekut siellä kun palohälytin punaisena,unohtane että Corvetten perusmallissa oli samaan aikaan (V8 malli) 286 hv...

        Lähes tuplasti enemmän :D

        Nothing beats cubic inches,niin se vain on aina ollut ja tulee aina olemaan!

        Älä sinä poika koita kusettaa:

        A 1958 Corvette with the standard 230-hp V-8 and 4.11:1 rear axle could go from 0-to-60 in 9.2 seconds.


      • Dinosaurus In USA

        Pitää vaan tuolla Corvetella varoa ajamasta mutkiin,meinaa sieltä tulee Porsche ohi!


      • Outo vertailu....

        Chevroletin yhtä mallia verrataan Porschen koko mallistoon...

        Jatkuu, jatkuu...Idioottikeskustelu.


      • sivuilla

      • referenssi...

      • pilkatko
        referenssi... kirjoitti:

        http://www.idavette.net/facts.htm

        urheiluautojen kruunaamatonta kuningasta! Chevroletin valmistava Corvette on nimittäin vähän niinkuin Kim Il Jong - Kim pystyy nimittäin säveltämään täydellisiä oopperoita, on erittäin taitava hävittäjälentäjä, muistaa kaikkien alaistensa puhelinnumerot ulkoa sekä tekee hyväntekeväisyystyötä yli 30 tuntia vuorokaudessa. Ihan totta! Uskokaa nyt! Corvettekin on oikeasti maailman nopein ja paras urheiluauto! Ihan oikeesti hei! Hei!


      • WSOYn toimittama
        sivuilla kirjoitti:

        ei Corvette C3:n historiassa puhuta mitään 560hp moottorista, tehokkain mainittu oli 435hp SAE brutto eli nykyarvojen mukaan vajaa 300hp.

        http://www.musclecarclub.com/musclecars/chevrolet-corvette/chevrolet-corvette-history-3.shtml

        Kaikki jenkkilässä ennen 1972 ilmoitetut teholukemat ovat SAE brutto lukemia.Eli ensimmäisessä 1953 Vetessä oli oikeastaan reilut 100hv.

        http://www.spinnerilehti.fi/surffaamaan/104313999975258.shtml

        "Autot" kirja. Siellä mainitaan c3 Corvetten tehokkaimmaksi koneeksi 560 Hevosvoimainen V8 (L88).

        Mutta olet oikeassa,myös tuo 435 hv Tri Power V8 (mm.avomalleissa) oli musertava laite suorituskyvyltään ja voimaltaan. Varsinkin Porschen kannalta,sillä kun erikoistehomallit taistelivat samaanaikaan vaivaisen 200 hv rajan ylityksestä..

        Lähteet kunniaan ja faktat myös! Porschella oli noin lähes 300% heikompi insinööritaito rekrytoituna jos mitataan sillä kuinka paljon insinöörit saavat irti voimaa moottorista.


      • Suomalainen...
        WSOYn toimittama kirjoitti:

        "Autot" kirja. Siellä mainitaan c3 Corvetten tehokkaimmaksi koneeksi 560 Hevosvoimainen V8 (L88).

        Mutta olet oikeassa,myös tuo 435 hv Tri Power V8 (mm.avomalleissa) oli musertava laite suorituskyvyltään ja voimaltaan. Varsinkin Porschen kannalta,sillä kun erikoistehomallit taistelivat samaanaikaan vaivaisen 200 hv rajan ylityksestä..

        Lähteet kunniaan ja faktat myös! Porschella oli noin lähes 300% heikompi insinööritaito rekrytoituna jos mitataan sillä kuinka paljon insinöörit saavat irti voimaa moottorista.

        autokirja lapsille on parempi referenssi kuin Corvetteen erikoistunut amerikkalainen nettisivusto.

        :D

        "435 hv Tri Power" Eli oikeastaan noin 290hv...

        Viimeiseen kappaleeseen en kommentoi mitään, printtasin sen kylläkin Golf-kaverilleni, Psykologian erikoislääkärille.


      • metkos
        WSOYn toimittama kirjoitti:

        "Autot" kirja. Siellä mainitaan c3 Corvetten tehokkaimmaksi koneeksi 560 Hevosvoimainen V8 (L88).

        Mutta olet oikeassa,myös tuo 435 hv Tri Power V8 (mm.avomalleissa) oli musertava laite suorituskyvyltään ja voimaltaan. Varsinkin Porschen kannalta,sillä kun erikoistehomallit taistelivat samaanaikaan vaivaisen 200 hv rajan ylityksestä..

        Lähteet kunniaan ja faktat myös! Porschella oli noin lähes 300% heikompi insinööritaito rekrytoituna jos mitataan sillä kuinka paljon insinöörit saavat irti voimaa moottorista.

        Porschella oli theokkain 200 hv,eli 110 hv todellista tehoa ja Corvetella tehokkain 560 hv,eli 480 hv todellista tehoa.

        Ei se vette ihan yli 4 kertaa nopeammin kiihtynyt ja liikkunut,noin puolet kylläkin. Sekin on ihan riittävästi kertomaan että se minikoneinen kuplan peruille rakennettu sammakonmuotoinen DDR-hökötys kuulusi lähinnä hitaisiin kauppakasseihin amerikan standardissa.Jopa 60-luvun 5 ja 6-paikkaiset luxus perheautot automaattivaihteella kiivhtyivät Porschea huomattavasti kovempaa(esim Pontaic GTO,Chevy Chevelle SS jne),on turha edes sotkea urheiluautojen kuningasta tuohon kun Porsseilla pyyhittiin lattiiaa jo perusperheautojenkin toimesta USA:ssa.


      • Pecos Bill
        metkos kirjoitti:

        Porschella oli theokkain 200 hv,eli 110 hv todellista tehoa ja Corvetella tehokkain 560 hv,eli 480 hv todellista tehoa.

        Ei se vette ihan yli 4 kertaa nopeammin kiihtynyt ja liikkunut,noin puolet kylläkin. Sekin on ihan riittävästi kertomaan että se minikoneinen kuplan peruille rakennettu sammakonmuotoinen DDR-hökötys kuulusi lähinnä hitaisiin kauppakasseihin amerikan standardissa.Jopa 60-luvun 5 ja 6-paikkaiset luxus perheautot automaattivaihteella kiivhtyivät Porschea huomattavasti kovempaa(esim Pontaic GTO,Chevy Chevelle SS jne),on turha edes sotkea urheiluautojen kuningasta tuohon kun Porsseilla pyyhittiin lattiiaa jo perusperheautojenkin toimesta USA:ssa.

        Kuten sanoit, faktat ja lähteet kunniaan. Oliko tämä nyt sitä?

        Vaikka sinua välillä saattaa (ymmärrettävästi)hieman kiukuttaakkin jatkuva alakynnessä olo ja epätoivoiset pyrkimyksesi saada omille mielipiteillesi vastakaikua, niin voisit silti edes yrittää pysyä asiassa ja lopettaa tuollaisen uskomattoman tuuban suoltamisen.


      • unohtanut
        WSOYn toimittama kirjoitti:

        "Autot" kirja. Siellä mainitaan c3 Corvetten tehokkaimmaksi koneeksi 560 Hevosvoimainen V8 (L88).

        Mutta olet oikeassa,myös tuo 435 hv Tri Power V8 (mm.avomalleissa) oli musertava laite suorituskyvyltään ja voimaltaan. Varsinkin Porschen kannalta,sillä kun erikoistehomallit taistelivat samaanaikaan vaivaisen 200 hv rajan ylityksestä..

        Lähteet kunniaan ja faktat myös! Porschella oli noin lähes 300% heikompi insinööritaito rekrytoituna jos mitataan sillä kuinka paljon insinöörit saavat irti voimaa moottorista.

        tämän: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000027310929


      • unohtumaan
        metkos kirjoitti:

        Porschella oli theokkain 200 hv,eli 110 hv todellista tehoa ja Corvetella tehokkain 560 hv,eli 480 hv todellista tehoa.

        Ei se vette ihan yli 4 kertaa nopeammin kiihtynyt ja liikkunut,noin puolet kylläkin. Sekin on ihan riittävästi kertomaan että se minikoneinen kuplan peruille rakennettu sammakonmuotoinen DDR-hökötys kuulusi lähinnä hitaisiin kauppakasseihin amerikan standardissa.Jopa 60-luvun 5 ja 6-paikkaiset luxus perheautot automaattivaihteella kiivhtyivät Porschea huomattavasti kovempaa(esim Pontaic GTO,Chevy Chevelle SS jne),on turha edes sotkea urheiluautojen kuningasta tuohon kun Porsseilla pyyhittiin lattiiaa jo perusperheautojenkin toimesta USA:ssa.

        tämä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000027310929


    • JanusMalmi

      mistä puute :)

      Taitaa pikkukinneriporsseisteja kutkuttaa noi oikeat urheiluautot joissa on voimaakin.

      • on taas tullut

        vastailemaan itselleen? Voi voi, säälittävä rukkanen olet. Pyyhi räkä nenästä ja mene pyytämään äidiltä kaakaota.


      • jamppa751

      • jamppa854
        jamppa751 kirjoitti:

        2007 911 turbo Tiptronic S 480 hv 0-60 mph 3.4 sec
        2007 Z06 505 hv 0-60 3.5 sec

        Eipä taida olla käytännössä eroa.

        0-200 km/h Z06 911 Turboa 1,5 sekuntia nopeampi ja huippunopeuksissa eroa 10 km/h Z06:n ollessa 911 Turboa nopeampia. Puhumattakaan radasta,siellä 911 Turbo häviää 2,6 sekuntia jo alle 3 kilometrinkin pituisella pätkällä. Erohan selittyy sillä,että kutosella ei V8:n mukana vain kerkiä,edes ahtimilla.


      • käytännössä
        jamppa854 kirjoitti:

        0-200 km/h Z06 911 Turboa 1,5 sekuntia nopeampi ja huippunopeuksissa eroa 10 km/h Z06:n ollessa 911 Turboa nopeampia. Puhumattakaan radasta,siellä 911 Turbo häviää 2,6 sekuntia jo alle 3 kilometrinkin pituisella pätkällä. Erohan selittyy sillä,että kutosella ei V8:n mukana vain kerkiä,edes ahtimilla.

        Tapastikos! Kiva että suakin näkee Tapa pitkästä aikaa täällä.

        Sillä välin:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000027310929


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe