Meillä on nyt ollut hoidossa parisen viikkoa seeprapeippoja, mä haluaisin kenties joskus omiakin sellaisia, mutta mietityttää vaan, että voisinkohan mä ottaa, kun oon eläimille allerginen, mutta en mä mun mielestä oikeastaan saa oireita noista linnuista? Tietenkin mulla on nyt sellaista kurkun tukkoisuutta jne. mitä on joka kesä siitepölyallergian takia, mutta pärjään allergialääkkeillä ihan hyvin. Silmät mulla ei punota, toisin kuin jos olen vaikka koiran kanssa yön yli tekemisissä. Yleensä olen saanut kovan flunssan. Joten, oon nyt miettinyt sitä, että olenkohan allerginen linnuille? :)
Mietityttää..
2
356
Vastaukset
- -M-
Noh, hirveän yksilöllisiähän nuo allergiat ovat niin ettei siihen ulkopuolinen voi oikeastaan sanoa juuta eikä jaata. Esim miehellänikin on allergiaa ja astmaa eikä voi vaikkapa koirien lähistöllä olla olenkaan, mutta linnuista ei oireile juurikaan.
Toisaalta juuri linnuista irtoaa paljon lintupölyä joka pitkäaikaisena altistuksena voi ärsyttää paljonkin hengitysteitä ja allergia voi muuttua astmaksi, eli jos jo tietää omaavansa taipumusta allergiaan kannattaa miettiä kahteenkin kertaan onko syytä lintuja lemmikiksi ottaa.
Jos itse tuntuu siltä että pärjää, niin ehkä pari pientä peippoa voisi mennä, häkin sijoitus muualle kuin makuuhuoneeseen ja ilmansuodatin hankintaan niin ehkä onnistuu, ehkä ei. Sekin kannattaa muistaa että henkisesti itselle ja lintujenkin kannalta on huomattavasti helpompaa olla alunperinkään ottamatta niitä lintuja, kuin sitten ehkä muutaman kuukauden päästä huomata että joutuukin etsimään uuden kodin otuksille joihin on jo ehtinyt kiintyä.- Seepris_
Juu, itse en nuku lintujen kanssa samassa huoneessa. Mutta jos kävisi lääkärillä allergiatesteissä vielä varmistamassa ja muutenkin voisi käydä katsomassa, miten allerginen olen vielä millekin. Mutta, katsellaan nyt. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768