"Liian seko sulle"

etäsuhde

Näinkö päättyy tämä varsin mukava suhde? Tyttöystävä sanoo olevansa liian seko, eikä tunne kaunokirjallisuuttakaan. On kuitenkin varsin monipuolinen ja lahjakas, aikaansa seuraavakin.

Mikä meissä kirjallisuuden harrastajissa modernia ihmistä pelottaa? Viime aikoina on puhuttu julkisuudessa historian tuntemisen olevan sivistyksen mitta. Mutta että kaunokirjallisuuskinko on alemmuuden tunnetta aiheuttavaa?

Luulisi elämän olevan rikkaampaa, kun yksi osaa yhtä ja toinen toista.

Millä pitelisin 'tytöstäni' kiinni?

17

1291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo T.A.

... ja syvällisyys. Kohtaavatko näkemyksenne?

• Näin äkkiä tulee mieleen, että tuollainen on tekosyy. Ehkä sinun kannattaisi miettiä mikä on se varsinainen syy.

Ilmoita sille, että olet saanut lottovoiton tai perinnön. Voi alkaa kaunokirjallisuuskin kiinnostamaan. Tietty sitten se loppuu kuitenkin kun totuus valkenee.

Tsemppiä sinulle.

• kaksoisolentosi

asui ennen Turussa?Hänen nimikirjaimet S.H
        Oletko se sinä ? "vanha ystäväni"

• kaksoisolentosi kirjoitti:

asui ennen Turussa?Hänen nimikirjaimet S.H
        Oletko se sinä ? "vanha ystäväni"

En ole koskaan asunut siellä.

• liikaa mielikuvien

ja lukemiesi kirjojen kautta?
      Tunnen kirjallisuusihmisiä, jotka viljelevät lainauksia lukimistaan kirjoista väsymiseen asti.
      On salomonin tuomioita, herakleen sitä ja akilleksen tätä, ja he osaavat pitkät litaniat ulkoa vaikeita tekstejä ja ovat innokkaita esittämään, kuinka helvetin viisaita ja hyvämuistisia he ovat.(se ja se tapahtui sivulla 199)
      Tai sitten pohjatonta väittelyä siitä, mitä joku kirjailija mahdollisesti tarkoitti?
      Voi hiisi!

Jos kuulut näihin tyyppeihin, niin olet väsyttänyt kumppanisi ja hän kyllästyntyt, koska ei voi päteä rinnallasi, eikä ole kiinnostunut yhtä intohimoisesti kirjallisuudesta, kuin sinä?
      Jos hänellä on joku tärkeä harrastus, yritä mennä mukaan ja puhu vähemmän kirjallisuudesta.
      Zemppiä!

• etäsuhde

En minä aivan noin kärjistettyä käytöstä myönnä. Mutta hyvä näkökohta, kiitos siitä.

• etäsuhde

Palaan myöhemmin, toivottavasti paremmalla 'imulla', kommentoimaan. Kiitos vastauksista tähän asti.

• ketunhäntä'

sinulla kainalossa. Mitä kaunokirjallisuus kuuluu hyvään suhteeseen, muuta kuin mainiona mausteena?
      Toinenhan voi harrastaa vaikka rumahyppelyä, siitähän tulee hyvä coctail.

Ennemminkin tuo sana seko minua ihmetyttää.
      Mitä se tarkoittaa? Ei kai kirjallisuuden tuntemattomuus kenestäkään tee mitenkään sekoa?
      Jos alkaa alemmuutta tuntemaan, ainahan siihen syitä löytyy.

• etäsuhde

Hän ottaa kantaa voimakkaasti ja värikkäästi. Uskoisin tämän aiheuttavan hänessä itsessään vastareaktioita jälkeen päin. Jonkinlaista henkistä krapulaa. Olen itse puolestani hyvinkin valikoiva puheissani. Tästä vastakohtaisuudesta olen ymmärtänyt sanan 'seko' kumpuavan. Tai ymmärsin, se oli uutta minullekin.

• on minun
        etäsuhde kirjoitti:

Hän ottaa kantaa voimakkaasti ja värikkäästi. Uskoisin tämän aiheuttavan hänessä itsessään vastareaktioita jälkeen päin. Jonkinlaista henkistä krapulaa. Olen itse puolestani hyvinkin valikoiva puheissani. Tästä vastakohtaisuudesta olen ymmärtänyt sanan 'seko' kumpuavan. Tai ymmärsin, se oli uutta minullekin.

käsittääkseni jokin alemmuuskompleksi. Hän tuntee itsensä huonommaksi, vaikkapa omien luonteenpiirteittensä takia. Kaipa sinun "korkeakulttuurinen" harrasteesikin häntä latistaa, mutta sehän on sinua.
        Itsekin olen monesti tulta ja tappuraa, mutta sehän on minun luonteeni. Sopii niille, jotka ovat minulle rakkaita.
        Älä anna periksi, jos kerran rakastat!

• etäsuhde
        on minun kirjoitti:

käsittääkseni jokin alemmuuskompleksi. Hän tuntee itsensä huonommaksi, vaikkapa omien luonteenpiirteittensä takia. Kaipa sinun "korkeakulttuurinen" harrasteesikin häntä latistaa, mutta sehän on sinua.
        Itsekin olen monesti tulta ja tappuraa, mutta sehän on minun luonteeni. Sopii niille, jotka ovat minulle rakkaita.
        Älä anna periksi, jos kerran rakastat!

Ei tämä tarina ole vielä loppu. Kiitos kommentista.

• enkelitrio

Syy on vallan joku muu,kuin "olen liian seko sulle"
      Kai vastasit : Ethän ole...?
      Asettaisin melkein syyn toistapäin;jospa olit liian
      tylsä hänelle?(vain hänen mielestään!) Mutta-mutta...taatusti olet sopiva jollekin!!!

Etäsuhde? Oliko teillä paljonkin välimatkaa?
      Olet oikeassa;elämä on paljon rikkaampaa,kun toinen osaa toista jne.Vastakohdathan täydentävät toisiaan!

• etäsuhde

Emme ole majailleet toistemme luona, muuten ei ole matkaa paljon.

Enemmänkin tuollainen henkinen etäsuhde.

Minä olin vähän aikaa ihan hiljaa. Sitten sanoin, että pidän hänen värikkyydestään.

• Toisen kerran kun mietin ongelmaasi tarkemmin ajattelisin näin.

Jos suhde on aika tuore, niin kannattaisi ehkä antaa aikaa. Usein seurustelun alussa tulee sellaisia paniikkireaktioita, kun pitäisi sitoutua.

Siihen paniikkiin auttaa pelkästään rauhallinen ja ymmärtäväinen suhtautuminen ja aika. Esim. jos mitenkään pystyt, kannattaa ilmoittaa että voisitte mielestäsi antaa ajan näyttää ja itse ottaisit mielelläsi rauhallisesti. Katsotaan miten sitten ajan kanssa käy, ja onhan meillä aikaa, ovat rauhoittavia lauseta. Ja ehdotus esim. voisimmeko pohtia asiaa kuukauden kuluttua. Kaikenlainen painostaminen pahentaa asiaa.

• etäsuhde

En annakaan periksi, siinä mitä sanot on ideaa. Rakkaus vaatii aikaa. En nyt siteeraa tässä mitään kirjallisuutta, kun yritän pitää silmällä käytöstäni. Heh.

• etäsuhde kirjoitti:

En annakaan periksi, siinä mitä sanot on ideaa. Rakkaus vaatii aikaa. En nyt siteeraa tässä mitään kirjallisuutta, kun yritän pitää silmällä käytöstäni. Heh.

Kun on rakastunut, niin silloin sitä voi olla hieman malttamaton, ja toinen voi olla just siinä vaiheessa sitoutumispaniikissa.

Minun mies oli tavatessamme komennusmies ja alussa sitoutumispaniikissa. Mutta annoin hänelle aikaa ja suhtauduin rauhallisesti. Myös hänen minulle unohtuneet hanskansa toimivat välikappaleena.

Siis käytännön vinkki, jos tapaatte "unohda" jokin tavara tai asia johon voit myöhemmin palata.

• etäsuhde
        miljoona kirjoitti:

Kun on rakastunut, niin silloin sitä voi olla hieman malttamaton, ja toinen voi olla just siinä vaiheessa sitoutumispaniikissa.

Minun mies oli tavatessamme komennusmies ja alussa sitoutumispaniikissa. Mutta annoin hänelle aikaa ja suhtauduin rauhallisesti. Myös hänen minulle unohtuneet hanskansa toimivat välikappaleena.

Siis käytännön vinkki, jos tapaatte "unohda" jokin tavara tai asia johon voit myöhemmin palata.

Aurinkolasit unohtuivat hänen luokseen. Sain ne postissa pikaisesti takaisin.

Minä olen suhteessa ankkuri ja vakauttava tekijä. Kyllä jaksan katsella tilannetta. Mielenkiinnollakin. Vielä ei ole sydänsuruja tuntunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2129
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2042
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1469
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1423
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      458
      1267
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      75
      1053
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      226
      794
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      355
      776
    Aihe