Patijoilla istujat

ihmettelen..

miten ihmiset jaksaa päivästä toiseen istua patiolla.
Kun olen seurannut ohi kulkiessani niin jo muutamat kasvot on tullu tutuksi kun joka päivä melkeimpä samalla tuolilaa istuvat kuin edellisenäkin päivänä.
Miten ihmeessä heillä on aikaa ja varaa litkiä kaljaa joka ikinen päivä, minulla ei tuollaiseen olisi varaa.
Ihmettelen myös miten on ihmisen elämä menny niin,että ei muuta tekemistä ole kuin päivät vetää kaljaa naamaansa.

40

1786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valinnan vapaus

elä ja anna toistenkin olla omien valintojensa parissa.
      Minun puolesta jokainen voi ryypätä vapaasti,kunhan ryyppäävät omaan piikkiinsä.

• mutta........

en heitä kadehdi juokoon minun puolesta mutta ihmetyttää vain,että eikö ole järkevämpää tekemistä kun kaljalla istua ja onhan se kallistakin.
        Minulla aika kuluu töissä ja vapaa ajat menee siinä kun remontoin vapaa ajan asuntoa, vanhaa omakotitaloa, se vie vapaa ajan ja rahat, nykyjään rakennustarvikkeet on melkoisen kalliita.

• miettinyt_
        mutta........ kirjoitti:

en heitä kadehdi juokoon minun puolesta mutta ihmetyttää vain,että eikö ole järkevämpää tekemistä kun kaljalla istua ja onhan se kallistakin.
        Minulla aika kuluu töissä ja vapaa ajat menee siinä kun remontoin vapaa ajan asuntoa, vanhaa omakotitaloa, se vie vapaa ajan ja rahat, nykyjään rakennustarvikkeet on melkoisen kalliita.

mitä ne istujat ajattelee tuollaisesta niposta,joka ei tajua rentoutua,kuten istujat.
        Koita nyt pitää mielessä että mitallilla on kaksi puolta.

• kyllä....
        miettinyt_ kirjoitti:

mitä ne istujat ajattelee tuollaisesta niposta,joka ei tajua rentoutua,kuten istujat.
        Koita nyt pitää mielessä että mitallilla on kaksi puolta.

he itse näkevät peilistä että on vuosien varrella tullu jokunen tuoppi kallistetua ja terveys menny kaljan kanssa lotratessa, varmasti olisi terveellisempiäkin tapoja rentoutua ja pitääkö joja päivä kaljalla rentoiutua, mitä järkeä siinä on.

• ihminen_:::
        kyllä.... kirjoitti:

he itse näkevät peilistä että on vuosien varrella tullu jokunen tuoppi kallistetua ja terveys menny kaljan kanssa lotratessa, varmasti olisi terveellisempiäkin tapoja rentoutua ja pitääkö joja päivä kaljalla rentoiutua, mitä järkeä siinä on.

ajautuu tilanteeseen josta ei pääse tai jaksa irtaantua.
        Ei siinä auta se että ohikulkijat katselee nenänvarttaan pitkin.

• vain....
        ihminen_::: kirjoitti:

ajautuu tilanteeseen josta ei pääse tai jaksa irtaantua.
        Ei siinä auta se että ohikulkijat katselee nenänvarttaan pitkin.

sitä mieltä,että tuommonen ihminen on laiska ja muutenkin aikaan saamaton ollu elämässään kun antaa kaljan määrätä elämäänsä, otan joskus itsekkin mutta minä määrään itse koska otan eikä toisinpäin.

• itsekkin
        vain.... kirjoitti:

sitä mieltä,että tuommonen ihminen on laiska ja muutenkin aikaan saamaton ollu elämässään kun antaa kaljan määrätä elämäänsä, otan joskus itsekkin mutta minä määrään itse koska otan eikä toisinpäin.

apsolutisti mutta koska olen nähnyt vettä muuallakin kuin äidin silmissä,en tuomitse.
        En myöskään koe itseäni paremmaksi ihmiseksi,meillä jokaisella on oma tarinamme.

• että saat
        vain.... kirjoitti:

meistä tuomiokuoron?
        Minulla ei ainakaan ole halua, eikä tarvetta tuomita ketään. Ollaan parempia, jos pystytään.

• kokoajan
        että saat kirjoitti:

meistä tuomiokuoron?
        Minulla ei ainakaan ole halua, eikä tarvetta tuomita ketään. Ollaan parempia, jos pystytään.

olenyrittänyt sanoa,ollaan ja annetaan muidenkin olla.

• minäkin'
        kokoajan kirjoitti:

olenyrittänyt sanoa,ollaan ja annetaan muidenkin olla.

tässä tulkutan. Osuiko se väärälle riville?

• tai ei
        minäkin' kirjoitti:

tässä tulkutan. Osuiko se väärälle riville?

pääasia on että ollaan samaa mieltä,kyllä me kaikki tänne mahdutaan.

• ja**
        tai ei kirjoitti:

pääasia on että ollaan samaa mieltä,kyllä me kaikki tänne mahdutaan.

uppos. Jo vain me tänne sovitaan, pienet ihmiset. :)

• lavitsa
        ja** kirjoitti:

uppos. Jo vain me tänne sovitaan, pienet ihmiset. :)

Mikä ihmisiä riivaa. Pitääkö kytätä jokaisen tekemisiä. Siinä selitys suomalaisten ahdistuneisuuteen. Serotoniinin säätelyyn mieliala lääkkeitä ja peetasalpaajaa jännitykseen. Olisko jo aika tulla puskista kyttäämästä että saatais elää jokainen,

• tulla
        lavitsa kirjoitti:

Mikä ihmisiä riivaa. Pitääkö kytätä jokaisen tekemisiä. Siinä selitys suomalaisten ahdistuneisuuteen. Serotoniinin säätelyyn mieliala lääkkeitä ja peetasalpaajaa jännitykseen. Olisko jo aika tulla puskista kyttäämästä että saatais elää jokainen,

viereen istumaan, jos on murenia. Kuitenkin heti toivotellaan.
        Miksi, jos kerran jotkut tuntevat olevansa parempia kuin muut, sitä pitää vielä joka paikassa kuuluttaa?
        Eletään ja annetaan elää!

• kotikiusattu
        lavitsa kirjoitti:

eilen istuin aurinkon lämmittämällä kalliolla,yksikseni.
        Olis siihen viereen mahtunut muitakin lämmöstä nauttimaan ja elämään vapaasti,ei ollut yhtään puskaa sillä kalliolla

• paikka'
        kotikiusattu kirjoitti:

eilen istuin aurinkon lämmittämällä kalliolla,yksikseni.
        Olis siihen viereen mahtunut muitakin lämmöstä nauttimaan ja elämään vapaasti,ei ollut yhtään puskaa sillä kalliolla

aralle jänölle - ei pensasta, mihin päänsä piilottaa.

• ja pehmeä
        paikka' kirjoitti:

aralle jänölle - ei pensasta, mihin päänsä piilottaa.

ai mä luulin että sä oot se pehmeä jänis.

• kotikiusattu
        ja pehmeä kirjoitti:

ai mä luulin että sä oot se pehmeä jänis.

päästele tommossi suustas,mää ossa kääntä noit?

• enkelitrio
        kotikiusattu kirjoitti:

päästele tommossi suustas,mää ossa kääntä noit?

Pirin piänen tauon,ku tuli nii himskuti komiaa
        soittoo kakkoselt.Harmonikkaa,kultast ja hopiaist.

Kiva,ettei kukkaa tarjonnu sul pirisevää su.....

• kotikiusattu
        enkelitrio kirjoitti:

Pirin piänen tauon,ku tuli nii himskuti komiaa
        soittoo kakkoselt.Harmonikkaa,kultast ja hopiaist.

Kiva,ettei kukkaa tarjonnu sul pirisevää su.....

kauhiaa

• a.mazon
        mutta........ kirjoitti:

Sinä laitat rahasi vanhaan omakotitaloon
        -joku toinen juomaan ja ruokaan.

Sinun aikasi kuluu vanhan omakotitalon remontissa.
        -joku toinen on remontit tehnyt ja viihtyy oloneuvoksena.

Älä vaivaa päätäsi miettimällä toisten menoja ja olemisia.

• enkelitrio

ne istujat on niit,ku istus enne baaris sisäl.Ny varsinki ku terassil saa polttaa,eikä sisäl.
      Kautta aikoje baareis o ollu ns. vaki-asiakkaat ja
      tosiaanki vakipaikkojaki.
      Meil oli aikoinas mukava papparaine,joka meni selän taakse seisomaa,jos joku viaras oli "uskaltanu"
      häne paikkaas istumaa.Ei monttaa sekunttii tarvinnu
      siin seisoo,ku istuja kysys;Ai,olenks mää sun paikallas?
      Ps.ei sil pappal ainaskaa kalliiks tullu,pari olut
      osti ja istus tuntitolkul "parhaitte kavereitte"
      kans turisemas.Häne jutui oli tosi kiva muittenki kuunnella.
      Monel yksinäisel ihmisel se kantakapakka oli olohuane.Eikä läheskää kaik mittää juappoika ollu.

• kotikiusattu

ei sinne monetkaan humaltumaan mene,yksinäisyys ahdistaa.
        Monille se on kirkko ja kapakka samalla kertaa,pienessä hienossa suomalainen uskaltaa avautua.

• enkelitrio
        kotikiusattu kirjoitti:

Monille se on kirkko ja kapakka samalla kertaa,pienessä hienossa suomalainen uskaltaa avautua.

Tää kyseine pappa jourus sairaalaa,kävin hänt kattomas,ku hoitaja soitti,et oli munt kyselly.
        Vein häne nimikkotuappis sinne ja kyl viluväreet men,ku hoitaja sanos häne naurava ja puhuva ens kerttaa.
        Jälkkeem päi tuntus söpöselt.ku joku (meil viaras)
        sukulaisrouva tul kutsumaa hautajaissii KOSKA tää
        paikka oli häne henkireikäs.Ja jatko,et hän ol ain kertonu mukavii tarinoit ja kui ilone oli ollu villasukist(joululahja,vissii ainut).Mää tykkäsi kuttoo siin samal net tuli ku istus tiskin takan.

• enkelitrio
        kotikiusattu kirjoitti:

Hitsi,ku ei mahtunu tää vastaus oikkiaa paikkaa.
        Jalat mul vaa surisee....

• mukayhdelle

Miten käydä töissä kun joka ilta tulevat kaljalle samat naamat. Luulisi jo maksan paukkuvan ja hommien kusevan. Sitten muutaman kaljan jälkeen ollaan niin tärkeitä että ei mitään rajaa. On tainnut vähän hämärtyä tuo oikea kuva omasta dokaamisesta.

• ihmetellä

meitä, jos tietäisivät. ;))

Varmaan monia yksinäisiä yhteisessä olohuoneessa, kuten tuolla jo kirjoitettiin.
      En tiedä lähemmin, kun en vielä koskaan ole kokeillut.
      Liekö jo aika?

• älä ihmettele

Valitettavasti välittäjäaineeksi on valittu tuo kalja. Tosin ilman kaljaa ei olisi terassejakaan, kun ei minkään firman kannattaisi niitä pelkällä kahvimyynnillä pitää.

Niin, terassilla on ihmisten parissa.

• *nainen*

Näin se varmasti on monelle ja itsekin piipahdan joskus olusella. Jokainen taaplaa tyylillään, mutta minä harrastan esim. kesäisin pyöräilyä ja aina silloitällöin on mukavaa pitkän lenkin jälkeen istahtaa yhdelle siiderille.

Se on todellakin usein sellaista ajankulua, koska ei liian aikaisin viitsi mennä yksinäiseen kotiinsa, koska täällä ei ole muuta kaveria kuin tämä tietokone....valitettavasti !!

Siis eipä kannata tuomita ihmisiä, kukin kulkee omia latujaan ja omalla tyylillään ja on oman itsensä herra.

Yksinäisiä on paljon ja mielenterveysongelmat yleisiä, että mikä sitten on parempi ja mikä pahempi vaihtoehto.

Kait se on niin, että ne tuomitsee, joilla itsellä on kaikki hyvin elämässä ? Kaikilla niin ei ole,ikävä kyllä.

• Ns. kaappijuopot, jotka juo salaa kotonaan yksin ovat mielestäni surkeampia kuin taas tällaiset joihin minäkin kuulun. Me menemme pubiin reilusti, joskus vedelle ja lehdet lukemaan ja ristikkoa täyttämään tai sitten joskus tanssimaan karaoketansseihin miehen kanssa hitaalle tai joskus ottamaan murheeseen kunnon perskännit.

Niin ja se kotijuopon yksinäisetbileet ovat niissä piireissä kutsuttuja, kalsarikännit.

Kukin taplaa tyylillään.

• *nainen*
        miljoona kirjoitti:

Ns. kaappijuopot, jotka juo salaa kotonaan yksin ovat mielestäni surkeampia kuin taas tällaiset joihin minäkin kuulun. Me menemme pubiin reilusti, joskus vedelle ja lehdet lukemaan ja ristikkoa täyttämään tai sitten joskus tanssimaan karaoketansseihin miehen kanssa hitaalle tai joskus ottamaan murheeseen kunnon perskännit.

Niin ja se kotijuopon yksinäisetbileet ovat niissä piireissä kutsuttuja, kalsarikännit.

Kukin taplaa tyylillään.

Tätäpä juuri tarkoitin, parempi reilusti yleisellä paikalla, kun yksin kotona. Sitä en halua koskaan opetella, tuota kaappijuoppoutta!

Käydään siis vain edelleenkin reilusti ulkoilemassa ja pienillä olusilla, mutta vain sillointällöin.

Minäkin juon useinmiten vain kokista siellä terassilla ja käyn lehdet lukemassa.

• olen itsekkin ihmetellyt yhtä pariskuntaa joka baarin auettua on jo oven takana, joka ainut päivä...mitäpä heitä tuomitsemaan. Jokaisella on syynsä. Yksinäisyyttä voi paeta monella tavalla

• sille...

että täällä on vain, tai suurin osa kirjoittajista enemmän tai vähemmän kaljottelijoita,, olen väärässä seurassa.

• hyvyys

ja ihmisrakkaus kaljaa vaadi!

• enkelitrio

ENINTÄÄN vuodessa !Ei,en pysty kahta pulloo kuukaudessa.Eli en kaljottele !

• aurinkoisena päivänä kysymään heiltä ja kerro tutkimustuloksista meillekin. ;))

Minustakin on mukava istahtaa aurinkoisena päivänä terassille katselemaan ohi kulkevia ihmisiä ja kesäistä elämää.

• enkelitrio

Mun pitiki kertoo,et juhannuksena join kaks pulloo,
        mutku se oli pilsnerii,ni eikait niit lasketa.
        Pal mukavampi onki istuu terassil ku nurmikol.Emmää pääsis kunnol ylöskä,ku olen vähä kömpelö.

Laivaravintolan terassil vast kiva o kattella...

• No, on se kuitenkin hyvä, että muistuttelet silloin tällöin. Jokainen muistaa sitten taas, että töihin on syksyllä mentävä ja liian hulvattomasti ei voi lomaansa viettää ja liika isuminen ottaa terveydelle.

• on näitä .....................

Istujia vähemmän, koska ainakin eteläinen Suomenmaamme on pilvinen?

Harmillista, minulla on loma ja Puisto Blues Järvenpäässä menossa, no ajattelin kumminkin "junailla", eli mennä sinne junalla pari pysäkinväliä, musiikkia kuuntelemaan hetkeksi kadulle päivällä.

Jos vain aurinko tekisi ilveen ja toisi päänsä pilvestä, niin menisin kyllä hetkeksi terassillekin Siiderille,mutta annas kattoo tarkeneeko siellä,vai pilaako sade osaltaan päivän.

Minkäs me ihmiset näille säille mahdetaan :)

N52

• eikaljaamulle

Se on jos on alkoholisoitunu ja jossain lähiössä on esim pubi jossa kaikki naapurit ja frendit ja tutut vetää sitä samaa kaljaa eikä oo tutustunu muihin ku niihin kapakan ihmisiin tai ei oo mitään harrastuksia, niin sinne sitä sit tulee mentyä; aamukaljat, aamuhartaus paikallisessa etc. Karmeeta- tunsin tällasia tyyppejä, ei käy kateeks.

Se, miten kelläkin on siihen varaa, on taas toinen juttu. Tuntemistani monet oli aika hyvätulosia esim eläkeläisiä, toiset ehkä jatkuvasti sairaslomalla mut periaatteessa hyvätulosia duunareita. Ja sitte on tietysti juopporemmit joissa juodaan tosiaan aamusta iltaan laihaa kaljaa (ja kotona myös kiljua) ja aina ollaan jonnekin velkaa ja aina jollakulla on palkkapäivä.

Toisaalta, et varmaankaan aamusta iltaan vartioi minkään kapakan ulkopuolella ja tsekkaa kuka siellä istuu aina aamusta iltaan 24/7, vai istuuko kukaan. Varmaan monet on siellä osan päivästä, ja monet on esim joka 3. päivä, ja sitte on niitä joilla on 5 päivän putkia aina pari kertaa kuussa ja sitte 2 viikkoa raittiutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe