HUUMELÄÄKKEET JA ADHD TEKOSYYNÄ

viisas mies

On pöyristyttävää miten julkisuudessa on taas ollut huumeidenkäyttöä kannattavia kirjoituksia ja tv-ohjelmia! Tämä on todella vastuutonta ja huumeiden hyvistä puolista pitäisi vaieta kokonaan, koska niitä ei ole. Kaikki huumeet ovat erittäin vaarallisia, koska ne on myös laittomia.

Kaikilta henkilöiltä, jotka ovat kokeilleet huumeita, tulisi poistaa oikeus kertoa niistä. Tällöin huumeet ovat tehneet tehtävänsä, ja tuhonneet käyttäjän aivot, joka saa heidät puhumaan mitä sattuu ja muuttavat heidät myös vastuuttomiksi. Parhaita huumeista kertojia olisikin poliisit, sillä he tietävät parhaiten huumeiden vaikutukset.

On kummallista miten ADHD-sairauteen myös käytetään lääkkeenä huumetta, (metyylifenidaatti, d-amfetamiini). Tällainen ei voi olla oikea sairaus koska sen hoitoon muka tarvitaan huumetta. Ei mihinkään muuhunkaan sairauteen anneta huumetta lääkkeeksi. Monet huumetta haluavatkin keksivät tästä itselleen oivan tekosyyn, että saisi päänsä sekaisin.

Monet huumeen puolustajat yrittävät perustella, että alkoholi olisi paljon vaarallisempaa kuin esim kannabis. Tämä ei ole ollenkaan totta, miksi alkoholi sitten on määritelty nautintoaineeks? Jos alkoholi olisi yhtä vaarallista, niin se olisi varmasti laitonta. Myös alkoholi on hyvä elintarvike esim. ruoanlaittoon! Mutta huumeella vaa halutaan saada pää sekaisin.

ADHD-oireita on mm. ylivilkkaus mutta pöyristyksekseni huomasin kelan tarkistamasta huume-esitteestä amfetamiinin lisäävän ylivilkkautta. Miten te tämän muka selitätte? Ja kyllä keskittymään pystyy varmasti jos vain yrittää tarpeeksi!

Vaadin huumeista käytävän keskustelun ja mielettömän ADHD-lääkityksen lopettamista!

22

3202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhassa

Kerros nyt sedälle, mikä lasta vituttaa.

• as-adhd-selviytyjä

mutta painu vittuun, et kai tajua miltä tuntuu olla ADHD. Joudun syömään 170mg metyylifenidaattia vuorokaudessa, sillä muuten en kykene istumaan paikallani kauan.

• Skäri

eräs läheiseni on ADHD, ja tuo kirjoitus oli kyllä "painu vittuun" -kommentin arvoinen. Pärjäile.

• oletko Assi?

Viisas mies? - oletko assi?

Ps. Kiroilu särähtää pahasti korvaani. Tiedän, että Tourettessa voi henkilö vahingossa kiroilla, mutta kirjoittaessa voi toki harkita mitä pränttää julki.

• as-adhd-selviytyjä
        oletko Assi? kirjoitti:

Viisas mies? - oletko assi?

Ps. Kiroilu särähtää pahasti korvaani. Tiedän, että Tourettessa voi henkilö vahingossa kiroilla, mutta kirjoittaessa voi toki harkita mitä pränttää julki.

Minä olen assi, mutten ole millään tavalla viisas.

• tuli mieleen

kysyn, että harrastatko jotain liikuntaa? Millä tavalla toi ilmenee esim. sellaisen harrastuksen parissa? Rauhoittaako esim. juoksulenkki? Itsellä on ihan päinvastainen ongelma, on vaikea päästä liikkeelle, joskin keskittymisvaikeutta on, eli sisäisen levottomuuden tajuan hyvin.

• Skäri

on niin idioottimainen, että epäilen sen olevan provo. Tässä kuitenkin pari pointtia.

"Tällainen ei voi olla oikea sairaus koska sen hoitoon muka tarvitaan huumetta. Ei mihinkään muuhunkaan sairauteen anneta huumetta lääkkeeksi."

Varsin suurta osaa jopa käsikauppalääkkeistä voidaan käyttää suurina annoksina huumeina. Reseptilääkkeistä vielä suurempi osa on sellaisia, joilla on väärinkäytettäessä huumaavia vaikutuksia.

Sensuuri ei oikein kuulu länsimaiseen demokratiaan, enkä muutoinkaan oikein ymmärrä miksi joskus huumeita kokeilleilta pitäisi evätä puheoikeus. Minäkin olen joskus nuoruuden tyhmyyksissäni polttanut pilveä. Siitä on parikymmentä vuotta. Olenko sinusta siis vastuuton ihminen, pitäisikö minutkin vaientaa? En taatusti mainosta huumeiden käyttöä kenellekään!

Sinusta huumeista eivät saisi puhua kuin poliisit. Ihan tosissasiko uskot, ettei yksikään heistä ole koskaan kokeillut huumeita? Logiikkasi on aika sama kuin jenkkihihhuleilla. Kielletään seksivalistus ja ehkäisy ja ammutaan pihalle ne, jotka tekevät abortteja. Ihailtavaa.

No, provo mikä provo. Miksi valitsit juuri ADHD:t uhriksisi? Onko omakohtaisia kokemuksia?

• edes perusfaktaa

ADHD:ssa huume ei auta, mutta johdannaiset kyllä. Lääkekäyttö on ihan eri asia kuin huumeidenkäyttö. ADHD:ta sairastava saa avun välittäjäaineiden tasapainottamisen kautta ilman huumeiden negatiivisia vaikutuksia. Tutustuisit asiaan ennenkuin jaat skientologisia ajatuksiasi yhtään enempää. Näillä lääkkeillä estetään itse asiassa tehokkaasti myös päihteiden väärinkäyttöä, johon ADHD:lla on suurentunut riski, osin juuri sen vuoksi, että yritetään tasata omaa oloa, kun ei tiedetä olevan lääkkeitäkin.

• lääkettä?

???

• miks lääkettä?

Aspergerini ei poistu lääkkein, rukouksin tai manauksin. Keskityn vain näihin:
        En tunge itseeni ihon tai suun kautta mitään epäterveellistä.
        Vältän paikkoja joissa en viihdy tai jotka ovat vaaraksi.
        Joskus menen lääkäriin saadakseni reseptilääkettä tai apteekkiin kysymään reseptitöntä. Yleensä ne tietää siellä.

Pitää hyväksyä erilaisuutensa hyvänen aika. Meitä on joka junaan - Vielä laiturillekin jäämään!

• Ahahah
        miks lääkettä? kirjoitti:

Aspergerini ei poistu lääkkein, rukouksin tai manauksin. Keskityn vain näihin:
        En tunge itseeni ihon tai suun kautta mitään epäterveellistä.
        Vältän paikkoja joissa en viihdy tai jotka ovat vaaraksi.
        Joskus menen lääkäriin saadakseni reseptilääkettä tai apteekkiin kysymään reseptitöntä. Yleensä ne tietää siellä.

Pitää hyväksyä erilaisuutensa hyvänen aika. Meitä on joka junaan - Vielä laiturillekin jäämään!

Joo että otahan asioista selvää ennenku avaudut ja jauhat silkkaa paskaa julkisilla keskustefoorumeilla.

• lapsille

Olen työni puolesta ollut usein läsnä kun lapsille määrätään lääkkeitä. Jo 4-vuotiaasta. Ja kilteille tytöille ja pojille. Jo silloin, kun lapsi itse sanoo,ettei halua,kun tulee outo olo.Laihtuvat raukat kovasti-ruoka maistuu pahalta tai ei ole ruokahalua. Kokeilin itse tällaista amfetamiinipohjaista lääkettä ja olin ihan pilvessä muutaman tunnin. Maha meni ripulille ja päässä oli outo olo. Energiaa oli vaikka muille jakaa. Kokeilin uudestaan. Mutta oliko sitten vierotusoireita, kun seuraavana päivänä ihan kauhee olo. Sydän hakkasi ja olin ihan maassa. Aikuisena tajusin,että tila menee ohi. Muistutti varmaan paniikkihäiriötä. Olo oli kauhee ja kotonakin tuntui, että ei pysty olemaan. Kova bisneshän nämä lääkkeet on. Ja kela on maksumies eli me veronmaksajat: lääketehtaat eli lääkärit rikastuu.

• Per Aspera
        lapsille kirjoitti:

Olen työni puolesta ollut usein läsnä kun lapsille määrätään lääkkeitä. Jo 4-vuotiaasta. Ja kilteille tytöille ja pojille. Jo silloin, kun lapsi itse sanoo,ettei halua,kun tulee outo olo.Laihtuvat raukat kovasti-ruoka maistuu pahalta tai ei ole ruokahalua. Kokeilin itse tällaista amfetamiinipohjaista lääkettä ja olin ihan pilvessä muutaman tunnin. Maha meni ripulille ja päässä oli outo olo. Energiaa oli vaikka muille jakaa. Kokeilin uudestaan. Mutta oliko sitten vierotusoireita, kun seuraavana päivänä ihan kauhee olo. Sydän hakkasi ja olin ihan maassa. Aikuisena tajusin,että tila menee ohi. Muistutti varmaan paniikkihäiriötä. Olo oli kauhee ja kotonakin tuntui, että ei pysty olemaan. Kova bisneshän nämä lääkkeet on. Ja kela on maksumies eli me veronmaksajat: lääketehtaat eli lääkärit rikastuu.

Ihminen, jolla ei ole ADD/ADHD:ta kokee metyylifenidaatin vaikutukset kuvailemallasi tavalla, mutta addien oloa se normalisoi. Olo ei ole ylienerginen, sekava tai huumaantunut, vaan rauhallinen ja fokusoitunut. Myöskään ruokahaluun ei ole vaikutusta, paitsi ehkä aivan aluksi. Vieroitusoireitakaan ei ole, tai ne ilmenevät lähinnä olon muuttumisena jälleen addimaiseksi, eli hajamieliseksi, poissaolevaksi ja levottomaksi.

• Per Aspera
        Per Aspera kirjoitti:

Ihminen, jolla ei ole ADD/ADHD:ta kokee metyylifenidaatin vaikutukset kuvailemallasi tavalla, mutta addien oloa se normalisoi. Olo ei ole ylienerginen, sekava tai huumaantunut, vaan rauhallinen ja fokusoitunut. Myöskään ruokahaluun ei ole vaikutusta, paitsi ehkä aivan aluksi. Vieroitusoireitakaan ei ole, tai ne ilmenevät lähinnä olon muuttumisena jälleen addimaiseksi, eli hajamieliseksi, poissaolevaksi ja levottomaksi.

"Kiltteydellä" ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ei metyylifenidaattia käytetä tuhmuuden, vaan keskittymisvaikeuksien hoitoon. Olin itsekin hyvin kiltti ja rauhallinen lapsi, mutta silti aina ihan muissa maailmoissa ja tavarat hukassa.

• otto...
        Per Aspera kirjoitti:

"Kiltteydellä" ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ei metyylifenidaattia käytetä tuhmuuden, vaan keskittymisvaikeuksien hoitoon. Olin itsekin hyvin kiltti ja rauhallinen lapsi, mutta silti aina ihan muissa maailmoissa ja tavarat hukassa.

pienillä annoksilla?

• Per Aspera
        otto... kirjoitti:

pienillä annoksilla?

Tietenkin lääkitystä kokeillaan aluksi mahdollisimman pienillä annoksilla. Jos ikäviä sivuvaikutuksia (kuten levottomuutta, ahdistusta, päänsärkyä, unettomuutta tai ruokahaluttomuutta) siitä huolimatta ilmenee, lääkettä vaihdetaan. Keskittymishäiriöönkin on olemassa useita erilaisia lääkkeitä, eikä läheskään kaikki edes ole amfetamiinijohdannaisia.

• näin ei
        Per Aspera kirjoitti:

Tietenkin lääkitystä kokeillaan aluksi mahdollisimman pienillä annoksilla. Jos ikäviä sivuvaikutuksia (kuten levottomuutta, ahdistusta, päänsärkyä, unettomuutta tai ruokahaluttomuutta) siitä huolimatta ilmenee, lääkettä vaihdetaan. Keskittymishäiriöönkin on olemassa useita erilaisia lääkkeitä, eikä läheskään kaikki edes ole amfetamiinijohdannaisia.

ole.

• niin ei
        näin ei kirjoitti:

ole.

ole? Onko sinulla muka esittää jotain tarkempaakin tietoa asiasta?

• mukaan ei,
        näin ei kirjoitti:

ole.

todellisuudessa kyllä.

• batista.90
        lapsille kirjoitti:

luultavasti sinulle tuli liikaa enerkiaa siksi koska

sinulla ei ole adhd:ta ei niitä kannata syödä turhaan

• batista.90

jos kaikki joilla on pahemman luokan adhd tai asperger loprttaisivat niiden käytön kaikki menisi sekaisin....esim minä joutuisin takaisin psykalle koska en todellakaan pystyisi olemaan rauhassa/keskittymään

• Nämä ovat taas niitä kirjoituksia mistä itse kirjoittaja ei tiedä mitään. Osoittaa vaan tyhmyytensä.

Tähän ADHD lääkitykseen en kommentoi koska poikani ei tarvitse käyttää, ainakaan vielä, ja toivoisin että pärjäisi ilman myös aikuisena.

Mutta yhteen asiaan haluaisin aloittajalta kommentin.
      Väitit ettei muuhunkaan sairauteen anneta lääkkeeksi huumetta???
      Olen eri mieltä.
      Käytän vaikka esimerkkinä mummoani: Viimeiset pari kuukautta oli niin "seksisin kuin seinäkello", kuten itse asian ilmaisi. (kuoli syöpään)
      Mene käymään sairaalassa ja kysy kuinka monella osastolla käytetään sanomiasi "huumeita" lääkkeenä. Vaikkakin kipulääkkeenä...

Tuohon aloitukseesi haluan vielä kommentoida:
      Kumpi osaa kertoa huumeiden vaaroista paremmin?? Kirja-oppinut vai henkilö joka on vaikka käyttänyt 10-v ja päässyt kuiville???
      Kumpaa uskoisit??
      Minä uskoisin tätä entistä käyttäjää.

Lisätään nyt vielä et olenko minäkin sitten narkkari kun olen saanut pääni sekaisin ilokaasusta ja lääkärin kehoituksesta kun epiduraalipistosta ei kerinnyt antamaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6424
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3220
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      989
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe