Minä olen joskus tammikuussa kuvannut
( ja julkaissut kuvia) purolta, joka ei jäädy talvellakaan. Kuurakuviakin olen joskus ottanut. Mutta yleensä talvella kamera ( jo valon puutteen vuoksi) joutaa laukkuun.
Olisiko sinulla vinkkejä talvikuvaukseen? Kerrohan.
Talvisia vinkkejä kuvaajalle
3
320
Vastaukset
- Elmo
Pukeudu lämpimästi, kameran varaparistot taskuun, termospulloon kahvia.
Talvikuvaus on aika haastavaa. Valon puute ei ole yleensä ongelma, näin keväällä alkaa päivisin olla jo melkein liian kirkasta. Puolipilvisellä säällä tulee (omasta mielestäni) parhaat kuvat, suora auringonpaiste latistaa kohteet.
Kunnollinen jalusta helpottaa maisemakuvien sommittelussa. Jalustan kanssa voi käyttää pidempää valotusaikaa -> pieni aukko, suuri syväterävyys.
Tässä pari vinkkiä alkuun.- jusu
pitänee lähteä kuurakuvia näpsimään
mitä mieltä muuten olet digikamerasta - Elmo
jusu kirjoitti:
pitänee lähteä kuurakuvia näpsimään
mitä mieltä muuten olet digikamerastaDigikamera on ihan kiva kakkoskoneena. Helppo ottaa vaikkapa matkamuistokuvia yms.
Tekniikka kehittyy ja hinta laskee jatkuvasti, valitettavasti kinofilmille ei vielä löydy kilpailijaa...tai no, hintaluokassa 30 tmk on joitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 521181
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.901167Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171030- 17878
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45793Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112768Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64722- 12697
- 38609
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..70591