Moi! Kun mietityttää kun meinasin poltaa maalattua lautaa saunan uunissa niin sain äkki nootin ettei sitä voi poltaa siinä.joo..miellän hyvin moisen mutta maatalon poikana ennen vanhaan myös maalattua lautaa poltettiin ja kun aika on muuttunut ja käsitykset ymmärrän täysin polttokiellon.ajattelin vain että muiden lautojen seassa voisi saunassakin polttaa ensi lämmityksen aikaan vai tuleekos myrkkyjä sitten saunaan.miten lie.no poltettiin ne laudat sitten pihassa kokkona.
maalattu lauta uuniin..
6
885
Vastaukset
- käsitelty puuta
ei ainakaan ole puheitten mukaan hyvä polttaa uuneissa, ei kai maalattu nyt niin vaarallista ole itse varmaan haistat jos saunaan tulee ylimääräistä hajua, mä polttaisin maalattua lautaa mutta en kyllästettyä.
- GGGGGGG
Mikäli värissä on käytetty lyijyvalkoista, on se vaarallista polttaa. Yleensä väri on kuitenkin vanhemmissa sinkkivalkoista ja uudemmissa titaanioksidia. Hankala sanoa, joten viisainta olla polttamatta.
- maalattu
niin tulta vain perään.
- uuniiin vaan
varsin muutama motti maalattua lautaa poltettu ja ei mitään haittaa.
- aakkenus
ei kai se sauna sisäänlämpiävä ole? jos kyseessä on savusauna niin harkitse sitten, muuten pesään vaan.
- jää tuhkaan
Maalilautojen tuhka ainakin kannattaa hävittää ongelmajätteenä niin että se ei joudu maaperään. Tiedän tapauksen että lehmiä kuoli kun oli levitetty maalituhkaa laitumelle. Muutenkin vähän arveluttavaa hommaa maalilautojen polttaminen, jos jotain myrkkymaalia laudoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829