Papa-kokeen ottaminen

missä vika?

Minulta on otettu papa-koe ehkä sellaiset 7-8 kertaa. Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia, mutta kaksi viimeistä kertaa ovat olleet - anteeksi - helvetillisen kivuliaita. Kyynelet valuu silmistä väkisinkin, puren hampaat yhteen etten huutaisi, ja olen huutanutkin, olen sanonut että sattuu, tuntuu että jotakin repeää ja räjähtää hetkellä millä hyvänsä. Kyllä yritän rentoutua parhaani mukaan, mutta kieltämättä ensimmäisen tuskallisen kokemuksen jälkeinen kerta oli vaikeampi, olisin halunnut paeta odotushuoneesta.

Mitä minä teen? Sama leikki tiedossa säännöllisesti, mutta mielummin hyppäisin laskuvarjohypyn ilman laskuvarjoa kuin antaisin repiä sisuskaluni kun itse makaan avuttomana ja huudan. Kuulostaa raa'alta, ja mutta siltä se tuntui. Lääkäriltä ei juuri herunut empatiaa saati vinkkejä ongelman ratkaisemiseksi.

Mainittakoon, että yleisesti ottaen minulla on melko korkea kipukynnys. Ehkä asetelma on psyykkisesti niin inhottava, että kipukin kymmenkertaistuu? En tiedä.

8

910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman kokenut

Voisiko olla niin, että on sattunut olemaan vain kipeämpi kohta josta otettu. Myös ottajan taito vaikuttaa. Kokeile vaihteeksi yksityisellä ottamista eli esim. jollain lapsettomuusklinikalla, jossa ovat enemmän tottuneet ja ovat varovaisempia. Auttaisiko se. Maksaa kyllä hieman enemmän, vaikka Kelan korvaus tuleekin.

• missä vika?

Näin opiskelijana voi olla vähän työn takana tuon yksityisen maksaminen, mutta toisaalta ei siellä joka kuukausi käydä. Kiitos vinkistä, kai se on vain alettava säästämään =)

• Sattuuu

Minulta on otettu papa vaan kaksi kertaa elämäni aikana (olen vasta 19v). Ensimmäisen kerran papan minulta otti naisgynekologi. Ei sattunut ollenkaan! Ajattelinkin, että näin kivutontako se on. No, toisen kerran minulta otti naisterveydenhoitaja ja se sattui TOSITOSITOSITOSI paljon! Tuntui, kuin vatsanpohjaani oli viilletty sisältäpäin.

Niinkuin joku jo totesi, uskoisin, että se sattuuko vai ei, on niin paljon kiinni siitä kuka papan ottaa. Ja onko itse rentona vai jännittääkö. Toista kertaa en kyllä terkkarilla otata papaa.. :(

• kamalaaa!!!

No jes, ekaa kertaa menos gynelle ja luon tämän. Eli sisuskaluja rivitään ulos... No ni, pyörryn sit varmaan?

• Koululainen

Mikä se pappakoe on ja miten se otetaan? Olen 14-v ja olen lukenut ja kouluterkkarin on pitäny kertoo, mut ei oo viel ku olin pois sinä päivänä.

• nainen 37 v.

papa koe ei satu.Multa otettu papa koe jotain 10 kertaa.Siihen tottuu ja on ohi hetkessä.Mun kohdalla tuntuu että näytteenotto on ohi muutamassa sekunnissa.Eka kerta kirpaisi.Mutta ei se jatkossa enää tunnu miltään.Se kuitenkin tehdään omaksi parhaaksi.Mutta se on henkilökohtaista miten tuntee kipua.Mutta sen pienen nipityksen kyllä kestää parin vuoden välein.Se vie kuitenkin elämästäni ne muutamat sekunnit.

• Jakorasiaterikseen

Turha väittää ettei satu. Jos sarjasynnyttäjä jonka värkki on koko ajan systeemin käytössä onkin tottunut jatkuvaan liikenteeseen alapäässään, eikä ankannokka satu, eikä edes vaahtosammutin, se ei koske kaikkia naisia.

• Värkki32v

Menee tunteisiin tämä keskustelu, pystyn samaistumaan aloittajan kokemukseen! En anna enää terveyskeskuksessa ottaa papakoetta, vain sairaalassa ja yksityisellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      88
      5013
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      177
      4378
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      166
      4274
    4. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      89
      3485
    5. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      16
      3214
    6. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      14
      2932
    7. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      36
      2919
    8. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      2
      2786
    9. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      54
      2658
    10. Nuoret pois politiikasta!

Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!
      Maailman menoa
      29
      1854
    Aihe