TUIfly nordic, koneet?

iljai

Millaisia koneet ovat? Vanhoja? Kuinka isoja? Olemme menossa Kyprokselle, ja hieman lentopelkoisena yritän selvittää millaiseen koneeseen pääsen.

44

41016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta kerrakseen

      ja mikä tärkeintä niin erittäin hyvä palvelu ja osaava henkilökunta. Sekö pelottaa ettei ole Finnair? Maailmassa vain osia promillesta lentää Finnairin koneilla ja Tuifly on ihan eri sarjassa eli huikeasti suurempi yritys kuin Finnair. Kone on Bo 757 eli keskisuuri 3 3 paikkaa rinnakkain. Tuifly on ainoa yhtiö Suomessa joka lentää jumbolla suoraan Phukettiin ja oli kunnia olla ensimmäisellä lennolla mukana ja 9.5 tuntiin mentiin perille..ja kone oli hieno ja todella iso.Turvallista matkaa ja olen varma että myös jatkossa käytät Tuifly koneita.

      • iljai

        Kiitos vastauksesta! Ei pelota mennä muulla lentoyhtiöllä kuin finnairilla, haluan vain tietää ettei kone ole ihan kamala... :-)


      • ei ikinä enää

        Josko perehtyisit asioihin hieman ennen kuin rupeat arvostelemaan. Tuifly Nordic lentää seitsemällä koneellaan, joista kesäkaudella Helsinkiin on sijoitettu B737. Mutta jos tykkää matkustaa ankeasti niin siitä sitten vaan, onnea vaan. 2 kertaa olen itse kyseillä yhtiöllä lentänyt, ja kolmatta ei toivottasti koskaan tule. Lisää tietoja voit hakea: tuiflynordic.fi


    • muutkin

      Yhtä ahdasta kyseisen firman Boeingeissa on istua kuin muidenkin. Ei muuta valittamista kuin se, että edes aamiaistarjottimella ei ole mitään nestettä. Ei edes appelsiinimehua. Kaikki juomat on ostettava, vedestä alkaen!

      Ruåtsalainen naiskippari teki todella pomppuisen laskun keväällä Las Palmasista tullessani. Vauhdin hiljennyttyä suomalainen lentoemäntä kuulutti: "Tervetuloa Helsinkiin tämän vauhdikkaan laskun myötä." Koko porukka räjähti nauruun, vaikka vitsi ei ollut sen kummempi.

      • tyytyväinen asiakas

        mutta miksi et sitten tilaa...saa vaikka sampanjaa jos ei tuoremehu kelpaa. Finnmatkat käyttää Tuiflyn koneita ja vaikutus hintoihin vrt Aurinkomatkat on 25% halvemmat eli 650 eur lipussa tekee jo liki mummon tonnin...saa muuten aika monta juicea, tai sampanjaa joka maksoi 23 euroa plo. Miettikää ensin ja huitokaa siten ja ahtaus lomalennoilla on kaikilla sama, ei edes Finnair lennä väljillä koneilla ja on todistettavasti sekin mitattu ja johtuu penkistä joka on paremmin suunniteltu jalkatilan kohdalla kuin finskillä.


      • mutta kun

        että sanoo väärin kun kotimatka oli jo mielessä mutta paljon vaarallisempaa on laskeutua väärälle kiitoradalle kuten finskin kapteeni teki Floridassa? Siinä voi mennä henki mutta tuossa lipsahduksessa ei muuta kuin tulee mieli.


      • pomppuisesta laskusta
        mutta kun kirjoitti:

        että sanoo väärin kun kotimatka oli jo mielessä mutta paljon vaarallisempaa on laskeutua väärälle kiitoradalle kuten finskin kapteeni teki Floridassa? Siinä voi mennä henki mutta tuossa lipsahduksessa ei muuta kuin tulee mieli.

        Pomppuinen lasku ei tarkoita sitä että se on huono lasku.Joskus on tehtävä olosuhteiden takia ns. positive landing, jos kiitoradan olosuhteet sitä vaativat.Kovempi lasku pitää koneen paremmin radalla jos tie on vaikka liukas sateen tms. takia.Eikä kukaan pilotti sitä paitsi pusty joka kerralla täydelliseen pehmeään laskuun.Joka kerta on erilainen.


      • muutkin
        tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        mutta miksi et sitten tilaa...saa vaikka sampanjaa jos ei tuoremehu kelpaa. Finnmatkat käyttää Tuiflyn koneita ja vaikutus hintoihin vrt Aurinkomatkat on 25% halvemmat eli 650 eur lipussa tekee jo liki mummon tonnin...saa muuten aika monta juicea, tai sampanjaa joka maksoi 23 euroa plo. Miettikää ensin ja huitokaa siten ja ahtaus lomalennoilla on kaikilla sama, ei edes Finnair lennä väljillä koneilla ja on todistettavasti sekin mitattu ja johtuu penkistä joka on paremmin suunniteltu jalkatilan kohdalla kuin finskillä.

        En ole väittänyt, että en tilannut mitään. Tietysti tilasin juotavaa. Tuntuu vain pöljältä ruveta tilaamaan jotakin, mitä lähes kaikki joka tapauksessa haluavat. Odotteluunkin menee aikaa, kun koneessa on väkeä runsaanlaisesti.

        Hinnalla ei ole minulle sen kummempaa merkitystä. En edes tiennyt, että Finnmatka on halvempi kuin jokin muu. Eivät kaikki tänne kirjoittavat ole köyhiä.


      • muutkin
        pomppuisesta laskusta kirjoitti:

        Pomppuinen lasku ei tarkoita sitä että se on huono lasku.Joskus on tehtävä olosuhteiden takia ns. positive landing, jos kiitoradan olosuhteet sitä vaativat.Kovempi lasku pitää koneen paremmin radalla jos tie on vaikka liukas sateen tms. takia.Eikä kukaan pilotti sitä paitsi pusty joka kerralla täydelliseen pehmeään laskuun.Joka kerta on erilainen.

        Olen lentänyt vuodesta 1966 muutamalla kymmenellä lentoyhtiöllä, joten kaikenlaiset laskut ovat tulleet tutuiksi.

        Helsingissä ei huhtikuun lopulla ollut lunta eikä ollut satanut. Näkyvyys oli päiväsaikaan hyvä. Kippari oli ammattitaidoton. Hyvä, että kone säilyi ehjänä.

        Asiasta saa tietysti olla eri mieltä.


      • ei.tyytyväiselle
        tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        mutta miksi et sitten tilaa...saa vaikka sampanjaa jos ei tuoremehu kelpaa. Finnmatkat käyttää Tuiflyn koneita ja vaikutus hintoihin vrt Aurinkomatkat on 25% halvemmat eli 650 eur lipussa tekee jo liki mummon tonnin...saa muuten aika monta juicea, tai sampanjaa joka maksoi 23 euroa plo. Miettikää ensin ja huitokaa siten ja ahtaus lomalennoilla on kaikilla sama, ei edes Finnair lennä väljillä koneilla ja on todistettavasti sekin mitattu ja johtuu penkistä joka on paremmin suunniteltu jalkatilan kohdalla kuin finskillä.

        Oletko Finnmatkoilla hommissa?
        Ei tosiaan ole TUIn penkit paremmin vaan
        huonommin suunniteltu. Ei saa edes jalkojaan
        edessä olevan penkin alle niinkuin Finnairin
        koneessa saa.
        Lisäksi TUIn penkit sellaista ohuesti pehmustettua
        kaupunkibussimallia jolla ei jaksa tuntia kauempaa
        istua kun jo takapuoli puutuu.


      • No lol
        pomppuisesta laskusta kirjoitti:

        Pomppuinen lasku ei tarkoita sitä että se on huono lasku.Joskus on tehtävä olosuhteiden takia ns. positive landing, jos kiitoradan olosuhteet sitä vaativat.Kovempi lasku pitää koneen paremmin radalla jos tie on vaikka liukas sateen tms. takia.Eikä kukaan pilotti sitä paitsi pusty joka kerralla täydelliseen pehmeään laskuun.Joka kerta on erilainen.

        Herran isä jaksatte valittaa aina kaikesta? Teillä suomalaisilla ei taida olla muuta tehtävää kun valittaa joka asiasta. Jos ei TUi tyydytä, lentäkää sitten Finnairilla ja tai jolla royal koneella jos on vara maksaa typeriä hintoja.


    • Sieltä tulee

      Joko 737 tai 757. Ahdasta on kummassakin, finnairin versio 757:kasta sanotaan olevan ahdas, tui on siihenkin onnistunut ahtamaan 8 paikkaa lisää. Suhtkoht uusia kuitenkin ovat.

      • TUIflyn 757

        kesäkaudella Helsingistä vaan ainoastaan 737.


    • lentänyt minäkin

      Seuraavalta sivustolta löytyy tietoja lentokoneista:
      http://www.jetphotos.net/census/

      TUIfly Nordicin koneista löytyi seuraavat:
      Boeing 757-236 SE-DUO otettu käyttöön 30.4.1990
      Boeing 757-236 SE-DUP otettu käyttöön 20.6.1990
      Boeing 737-804 SE-DZK otettu käyttöön 18.5.2000
      Boeing 737-804 SE-DZN otettu käyttöön 9.5.2000
      Boeing 737-804 SE-DZV otettu käyttöön 31.3.2003

      Boeing sivustolta löytyy teknisiä tietoja:
      737-800 sarjan koneet http://www.boeing.com/commercial/737family/pf/pf_800tech.html
      757-200 sarjan koneet http://www.boeing.com/commercial/757family/pf/pf_200tech.html

      • Jumbo-Kone

        Ajattelin kysyä että olettako lentäneet tällä koneella,meillä on varattu matka ensi maaliskuulle Thaimaaseen tuossa Extra-luokassa,onko siinä tarpeeksi jalkatilaa?!Mitä piditte lennosta?Lento aikahan on n.10 ja1/2 tuntia sinne.Tosin laitoin kyselyn vielä Finn-matkoille että jos sen vois vielä vaihtaa tuohon premium-luokkaan ja mitä se lisäis kustannuksia,haluaisin kuulla mielipiteitänne tuosta ja myös samalla Khau-lakista meidän hotelli johon paikat on varattu on Bayfront.Ja tietenkin vielä että mitkä paikat siellä on tutustumisen arvoisia,kertokaa kaikki mitä tiedätte----------Olen Hooo-moilanen täsä mutta eka kertaa lähetään tuommoselle kaukomatkalle näitä muita matkoja on jo tullut paljon tehtyä mutta kai sitä kerran eläissään tekee mieli lähteä kaukomatkollekkin.......?!


    • ...kyproksen...

      ...matkan kyllä kestää istua Tui:n koneessakin nippa-nappa.En ole koskaan ollut yhtä ahtaassa masiinassa,kuin Pääsiäisenä Tui:n 737 koneessa Teneriffalle.Jalkoja ei saa suoraksi,penkin muotoilu estää sen.Ainakin mulla polvet osuivat koko ajan edessä istuvan selkänojaan.Mulla pituutta 186cm.Penkit kovat,mutta ei onneksi sen nahka hiostuttanut yhtään.Ilmanvaihto koneessa oli pielessä,ikkunapaikalla hiki tuli otsaan,käytäväpaikalla melkein tuli kylmä.Tuo lennon pituus,6tuntia oli kyllä ihan äärirajoilla!Nyt syksyllä lennän samanlaisella Rodokselle,onneksi lento kestää vain 3,5 tuntia.Henkilökunta mukavampaa kuin Finnairilla.Meillä oli Tenelle mennessä se Ruotsalainen naiskapteeni,pomppuinen oli lasku silloinkin..........

    • Matkapelle

      hei! katso www.tuiflynordic.fi klikkaa:kurkista koneeseemme paina sitten konetyyppisi niin näät koneen sisältä ja vanhoja ovat noin kymmenen vuotta huonot jalkatilat ok henkilökunta(omasta mielestäni)

      • tuon näkee

        En ole aiemmin tuolla yhtiöllä lentänyt. Nyt sit tulee sekin koettua, kun tuli varattua muka edullinen matka Kreetalle. Oli PAKKO päästä. Silloin se on pakko.

        Taitaa olla kaikki koneet max 160cm jalattomille tarkoitettuja.

        Itse kun en ole kaikkein persjalkaisimpia, niin olen sit tässäpaininut itseni kanssa-varaanko istumapaikat punaiselta tai keltaiselta paikalta. Toisaalta tuon 4 tuntia istuu vaikka puun oksalla - paitsi jos jalat ei sovi penkkien väliin niin sit tulee seisoma matka tai pitää istua lattialla.

        Sitten kun/jos varaa paikat koneesta niin siinä se edullisuus.

        Pitänee vielä nukkua yön yli ja varata sitten.


    • stadin kundi

      Ihan hyviä koneita ollut ja henkilökunta varsin mukavaa=)...Olen lentänyt useasti Tuin koneilla ja paikan voi varata lisämaksulla paremmaksi...ei kallista ja toimii hyvin.

      • on lennetty

        Lennettiin marraskuussa Kap verdelle lento n. 10 h palvelu ihan hyva. Mutta ne istuimet aika surkeat, varasin lisäjalkatilan paikan niin hyvin meni ole 187cn pitkä. paluulento yöllän sääliksi kävi niitä jotka istuivat tavallisilla paikoilla.


    • autobuss

      minä menisin bussilla siinä pääsee seuraamaan kuskin touhuja.ensimmäisen kerran lentäessäni survoin vahingossa laskuvarjon matkalaukkuun mikä meni valitettavasti ruumaan.nykyisin varaan käsimatkatavaroihin purukumia jos sattuisi koneeseen tulemaan joku reikä niin pääsen paikkaamaan.

      • ahdasta on..

        Itse olen mennyt jo kolmella eri lentoyhtiöllä joka lentää Boeing 757, Air Finland, Finnair ja Tui. Kaikissa on ahdasta, et pääse millään 757 koneella silleen että olisi tilaa, paitsi Americanilla Bisness-luokassa. ON ihan sama lentoyhtiöstä riippumatta, 757 on ahdas paska.


      • riippuujaroikkuu
        ahdasta on.. kirjoitti:

        Itse olen mennyt jo kolmella eri lentoyhtiöllä joka lentää Boeing 757, Air Finland, Finnair ja Tui. Kaikissa on ahdasta, et pääse millään 757 koneella silleen että olisi tilaa, paitsi Americanilla Bisness-luokassa. ON ihan sama lentoyhtiöstä riippumatta, 757 on ahdas paska.

        Kyllä mulle on ainakin seitenviissieskan tilat riittänyt ihan hyvin viime lennoilla

        http://www.privatejetcharter.com/private-jet/boeing-757-vip.php


    • TUIfly nordic

      TUIfly nordic/lentokoneen kiihtyvyys

      --------------------------------------------------------------------------------

      Terve kaikki! olen etsinyt googlesta ja bingistä monia ilmailuun liittyviä palstoja muttei löydy ongelmani olisi seuraavanlainen: ole siis lähdössä kreetalle muutamaksi viikoksi perheen kanssa TUIfly nordi:cilla Ja lento olisi minun ensimmäinen, nousu pelottaa kaikkein eniten ja olen miettinyt mikä olisi tuommoisen koneen ("nousu") kiihdytys nopeus?? Tämä olisi todella tärkeää.. toivon että vastaisitte KIITOS!! jo etukäteen.

      • eleven11

        Kiihdytysnopeus riippuu konetyypistä, lastin määrästä ja siitä, että voidaanko pitkän kiitoradan takia säästää moottoreita ja käyttää pienempää tehoa. Mutta jos vertaa suhteellisen pirteän auton kiihdytykseen, niin lentokone lähtee liikkeelle vähän hitaammin, mutta sitten kiihtyvyys on nopeasti lähtevän auton luokkaa sillä erolla, että lentokoneen kiihtyvyys ei hidastu vauhdin kasvaessa. Nousunopeus on yleensä luokkaa 250-300km/h

        Lomalento Kreetalle ei varmaankaan ihan täydellä lastilla ole, kun tuskin kuljettavat lentorahtia, joten varmaankin ripeämmästä päästä nousemaan. Ei siinä sen kummempaa ole kuin että vähän aikaa selkä painaa selkänojaan ja sitten ollaan ilmassa. Ilmassa kiihtyvyyttä ei enää huomaa samalla lailla koska samalla kuitenkin noustaan. Jollain Finnairin täyteen matkustajia ja rahtia lastatulla A340:llä voi tuntua siltä että kiihtyykö se nousuvauhtiin ollenkaan.


    • varmaa tietoa

      siinä simupippeli antaa taas ammattimaista tietoa...siksi kai A340 on 4 moottoria että kyllä lähtee ja livakasti oli sitten kuormaa tai ei.....

      • kotiläksyt tekemättä

        Hei sinä simu-sitä simu-tätä, se A340 ei lähde livakasti vaan koko A3xx-sarja on tunnettu erittäin hitaasta noususta. Lentäjät jopa sanovat, ettei kone nousisi lainkaan ellei maapallo pyörähtäisi alta pois.

        Voisitko lopettaa nämä simu-juttusi? Ne ovat yksinkertaisesti yksinkertaisen typeriä. Unohditko mainita 13-v, 14-v tai 15-v heittosi, sehän on toinen tavaramerkkisi. Ainiin, pippelistäsi olet myös kovin innostunut, alkanut jo toimia ilmeisesti.

        Nimimerkkisi on kuvaava. "Varmaa tietoa".


      • ei kyllä lähde

        Nuo finnairilla olevat A340-koneet eivät tosiaan ole moottoriteholtaan (suhteessa koneen massaan nousukiidossa) mitään raketteja. A340-koneiden neljä moottoria kun ovat suhteellisen pienitehoisia.

        Muistaakseni finskin A330-koneiden kaksi puhallinta tarjoavat enemmän työntövoimaa kuin A340-koneiden neljä moottoria ja kulutuskin jää kahdella isolla myllyllä pienemmäksi kuin neljällä pienellä.


    • dkkkkk

      tui fly on hyvä

    • dkkk

      Tui fly on huono

    • dkdkdkd

      ihan p aska

    • pettynytasiakas

      Tui on aivan perseestä... aina myöhässä tai tekninen vika..puhumattakaan trukkikuskeista jotka tekevät reikiä koneeseen ja matkustajat joutuvat odottamaan 5 tuntia...

    • jaapa 187

      Ihan ensimmäiselle vastaajalle (kokemusta kerrakseen), se, että ensimmäinen lento Thaikkuihin Suomesta on lennetty jumbolla ei meinaa, että sinne lennettäisi suomesta jumbolla. Kurkistitko yhtiön sivuilta että heillä on tasan yksi jumbo, joka ei todellakaan ole pyhitetty Saksalaisfirman toimesta reitille Helsinki - phuket...

      Finnair tosiaan parempi Tuita.

    • 737 tuifly

      Löytyisköhän tämän konemallin matkustamosta kuvia jostakin?

      • trevlig resan

        löytyy yhtiön sivuilta mutta voit kyllä masentua jos niitä katselet....oletko ollut ennen sillitynnyrissä? Jos et niin kohta olet.....


    • tuifly

      Menemme 28.3.2013 aamulla 5 aikaan. Kap verdelle >TUiflailla

      • sääliksi käy

        tuo lennetään sillipurkilla eli lyhyitten lentojen mallilla....bo737 koneilla....matka kylläkin kestää yli 9 tuntia...nyt alkoi naurattaa....ja perillä odottaa maailman surkein saari....Kanaria on paratiisi siihen verrattuna....


    • 10v Poika

      kyllä tuifly on parempi kuin finnair oon kokenut sen

    • Wifi

      Onko koneissa wifi?

    • dddda

      ei ole wifiä

    • Asiallisuushukassa

      Asiallisten vastausten löytäminen kysymykseen mistä vaan on vaikeahkoa, onko suomalaiset oikeesti näin kusipäitä?

      • Odotamme.hakemustasi

        Vaadi hyvä ihminen korvauksia kun et saanut Suomi24.ssa haluamaasi tietoa maksuttomasti tarjoiltuna.


      • hävettääsuomalaisuus

        Tää on todella suomenkielisten palstojen ongelma, joko ollaan ihan känniasiattomia tai sit vaan vittuillaan kaikille. Tripadvisor englanniksi on paljon parempi paikka, siellä ihmiset osaa käyttäytyä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe