Ollaan ehkä menossa mieheni kanssa usa:han viikoksi ja maahantulotarkastus mietityttää. Itse menen sinne työmatkalle ja mieheni tulisi mukaan lomailemaan. Itse osaan hyvin englantia, mutta mieheni aika huonosti.
Mitä tekevät maahantulotarkastuksessa jos ei pysty vastaamaan englanniksi kysymyksiin? Onko vaaraa että eivät päästä maahan ollenkaan jos kielitaito ei ole rittävä? Voinko minä vastata kysymyksiin mieheni puolesta?
Kiitos vastauksista!
kielitaito
8
1249
Vastaukset
voit vastata hyvin miehesi puolesta.menkää yhtä aikaa passin tarkastukseen.
- toimii.
Mentiin vaimon kanssa yhtä aikaa ja kun vaimoni on puheliasta sorttia, niin enpä saanut sanottua mitään.
Eipä siinä kyllä paljon kyseltykään.
- No problem.
Mutta onko sinulla itselläsi lupa-asiat OK? Jos olet siis työmatkalle menossa.
- ei tarvita
mitään lupia. Menisihän ne asiat hyvin mutkikkaiksi jos jokaiselle työmatkalle pitäisi viisumi hommata. Miksi kaikki suomalaiset tuntuvat pelkäävän maahantulomuodollisuuksia Amerikkaan? Ei siinä ole mitään pelättävää, ne ovat suomalaisten osalta yleensä vain muodollisuuksia jotka hoidetaan, ei siinä päätä pölkylle laiteta :).
- matkailija x
Aiemmin emme päässeet maahantulotarkastukseen yhdessä, kun olimme avopari. Avoparina kylläkn, muta kysivät vielä varmuuden vuoksi olemmeko naimisissa, kun meillä oli eri sukunimet.
- olemme
kyllä naimisissa mutta meillä on eri sukunimi. Voiko tulla jotain ongelmia, pitäisikö pystyä todistamaan että ollaan naimisissa?
Olen menossa yhteen konferenssin esittämään työasioita, en varsinaisesti tekemään töitä.. Eikö ihan passi riitä? Oltaisiin tosiaankin vain noin viikko siellä. - in Helsinki
olemme kirjoitti:
kyllä naimisissa mutta meillä on eri sukunimi. Voiko tulla jotain ongelmia, pitäisikö pystyä todistamaan että ollaan naimisissa?
Olen menossa yhteen konferenssin esittämään työasioita, en varsinaisesti tekemään töitä.. Eikö ihan passi riitä? Oltaisiin tosiaankin vain noin viikko siellä.to be sure.
- matkailija x
olemme kirjoitti:
Olen menossa yhteen konferenssin esittämään työasioita, en varsinaisesti tekemään töitä.. Eikö ihan passi riitä? Oltaisiin tosiaankin vain noin viikko siellä....naimisissa oloaan, kysyivät sitä vain. Ovat kyllä ihan tottuneita siihen, että monet matkailijat eivät osaa englantia juuri nimeksikään. Normaalit kysymykset ovat onko loma-vai työmatka ja missä asuu (vaikka se tuleekin kirjoittaa siihen visa waiver-korttiin). Suurimmalta osalta ei varmaan kysytä tätä enempää. Itseltäni on joskuys kysytty ammattia ja jotain työhön liittyvää, vaikka kyseessä olikin työmatka. Yksinkertaisia kysymyksiä kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.961260Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371255Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2861105- 1071025
- 71982
- 18946
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva13918- 51900
Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16801Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f162798