kielitaito

+ maahantulotarkastus

Ollaan ehkä menossa mieheni kanssa usa:han viikoksi ja maahantulotarkastus mietityttää. Itse menen sinne työmatkalle ja mieheni tulisi mukaan lomailemaan. Itse osaan hyvin englantia, mutta mieheni aika huonosti.
Mitä tekevät maahantulotarkastuksessa jos ei pysty vastaamaan englanniksi kysymyksiin? Onko vaaraa että eivät päästä maahan ollenkaan jos kielitaito ei ole rittävä? Voinko minä vastata kysymyksiin mieheni puolesta?
Kiitos vastauksista!

8

1281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voit vastata hyvin miehesi puolesta.menkää yhtä aikaa passin tarkastukseen.

      • toimii.

        Mentiin vaimon kanssa yhtä aikaa ja kun vaimoni on puheliasta sorttia, niin enpä saanut sanottua mitään.
        Eipä siinä kyllä paljon kyseltykään.


    • No problem.

      Mutta onko sinulla itselläsi lupa-asiat OK? Jos olet siis työmatkalle menossa.

      • ei tarvita

        mitään lupia. Menisihän ne asiat hyvin mutkikkaiksi jos jokaiselle työmatkalle pitäisi viisumi hommata. Miksi kaikki suomalaiset tuntuvat pelkäävän maahantulomuodollisuuksia Amerikkaan? Ei siinä ole mitään pelättävää, ne ovat suomalaisten osalta yleensä vain muodollisuuksia jotka hoidetaan, ei siinä päätä pölkylle laiteta :).


    • matkailija x

      Aiemmin emme päässeet maahantulotarkastukseen yhdessä, kun olimme avopari. Avoparina kylläkn, muta kysivät vielä varmuuden vuoksi olemmeko naimisissa, kun meillä oli eri sukunimet.

      • olemme

        kyllä naimisissa mutta meillä on eri sukunimi. Voiko tulla jotain ongelmia, pitäisikö pystyä todistamaan että ollaan naimisissa?
        Olen menossa yhteen konferenssin esittämään työasioita, en varsinaisesti tekemään töitä.. Eikö ihan passi riitä? Oltaisiin tosiaankin vain noin viikko siellä.


      • in Helsinki
        olemme kirjoitti:

        kyllä naimisissa mutta meillä on eri sukunimi. Voiko tulla jotain ongelmia, pitäisikö pystyä todistamaan että ollaan naimisissa?
        Olen menossa yhteen konferenssin esittämään työasioita, en varsinaisesti tekemään töitä.. Eikö ihan passi riitä? Oltaisiin tosiaankin vain noin viikko siellä.

        to be sure.


      • matkailija x
        olemme kirjoitti:

        kyllä naimisissa mutta meillä on eri sukunimi. Voiko tulla jotain ongelmia, pitäisikö pystyä todistamaan että ollaan naimisissa?
        Olen menossa yhteen konferenssin esittämään työasioita, en varsinaisesti tekemään töitä.. Eikö ihan passi riitä? Oltaisiin tosiaankin vain noin viikko siellä.

        ...naimisissa oloaan, kysyivät sitä vain. Ovat kyllä ihan tottuneita siihen, että monet matkailijat eivät osaa englantia juuri nimeksikään. Normaalit kysymykset ovat onko loma-vai työmatka ja missä asuu (vaikka se tuleekin kirjoittaa siihen visa waiver-korttiin). Suurimmalta osalta ei varmaan kysytä tätä enempää. Itseltäni on joskuys kysytty ammattia ja jotain työhön liittyvää, vaikka kyseessä olikin työmatka. Yksinkertaisia kysymyksiä kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe