MITÄ LOPUSTA

PERUNAMUUSISTA

???? JÄI YLI

7

794

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muussia siis

Tähteen voi pakastaa, tehdä vielä esim.jauhelihaperunavuokaa...paistaa nakkien lisukkeeksi tai tehdä nakkimuussivuokaa...joittenkin suolaisten leivonnaisten taikinaan tarvitaan perunamuussia.

Itse saan ahnehtimiskohtauksen, kun on hyvää muussin tähdettä.Ranskiksen päälle rasvaa muussia ja juustoa...hetki mikrossa ja nam`

• vaikka

yrttimuusia

• toi on

kanssa hyvää kun paistaa munakkaa ensin ,sitten muusin kaataa kuumana munakkaan päälle käärii rullalle on kun iso lettu nami, mani, nami ....piruvie mausteet höysteet unohtu-----------

• Ovat hyviä

tuoreeltaan ja lämpiminä.

• Onttomukulakiurunkannus

Minulla on tapana laittaa sekä muusin että keitettyjen perunoiden jämät sämpylätaikinaan. Sämpylöistä on tulevinaan mehevämpiä. Tähän mennessä kukaan ei ole valittanut. ;-).

Voi myös tehdä perunalettuja: joukkoon maitoa, munaa, sipulijauhetta ja suolaa, mahdollisesti pieneksi silputtua pekonia tai palvikinkkua tai juustoraastetta. Paistetaan letuiksi, syödään karviais- tai puolukkahillon kanssa.

• jooooo

aika hyviä vinkkejä,ei ois tullu mieleen..ootte hyvii

• rieskan ystävänä

Itse käytän muusin lopun rieskaan,eli laitapa loppusatsiin kylmää maitoa, kanamunaa 1-2 riippuu paljolti määrästä. ohrajauhoja,suolaa,sokeria, ja sulatettua voita.sekoittele taikina (Löysähkö)
      levittele jauhoisin käsin litteäksi leivinpaperille uunipellille,
      reijitä reilusti haarukalla, paista suht hyvässä lämmössä (225-250) kauniin kupruilevan ruskeaksi ja voit voidella vielä sulalla voilla ja nauti lämpimänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      190
      1673
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      86
      1433
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1068
    4. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      17
      965
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      939
    6. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      43
      851
    7. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      133
      701
    8. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      676
    9. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      661
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      607
    Aihe