kansalaisaktivismia sipoossa?

itäsalmelainen

Olisiko kellään sipoolaisella ideaa laajemmasta vastarinnasta Helsinkiä kohtaan?

Kun hallitus ei noudata lakia niin ei kai meidän sipoolaistenkaan enää tarvitse?

Itse ajattelin ainakin varmistaa, että verotuloni eivät mene Helsinkiin, ikinä.

6

953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wertyfg

Nukupa poika ensin yön yli ja nyt lopetat sen turhan uhoamisen!

• itäsalmelainen

Odottelen vastauksia lähinnä muilta sipoolaisilta, toki muiltakin jos on kokemusta kansalaisaktivismista. Kommenttini verotuksesta aion toteuttaa, jos pakkoliitos ei kaadu hallinto-oikeudessa.

• poikottiin

Nyt kaikki boikotoimaan stadia. Ei ostosmatkoja Hesaan. Huvipuistoja on myös muualla Suomessa. Laivojakin kulkee muualta. Ahneiden Helsingin kaupungin virkamiesten lobbaus on mennyt perille eräille ministereille. Olen samaa mieltä Hjallis Harkimon kanssa ettei Vanhanenkaan tiedä mitä tekee ja sanoo. Valtioneuvoston päätös pakkoliitoksesta saa muualla suomessa karvat pystyyn. Onko esimakua tulevaan. Tässä toimitaan vahvemman oikeudella kunnioittamatta itsenäisen kunnan oikeutta hoitaa omia asioitaan.

• Kommenttimies.

Sipoolaiset voivat vaikka lakata käymästä Helsingissä töissä, ostoksilla tai kulttuuripalveluita nauttimasta. Jos hallituksen päätös ei miellytä niin itäsalmelaiset ja muut Helsingin ikeen alla jäävät muuttakaa toki muutama kilometri idemmäksi jolloin elämänne jatkuu oleellisesti ennallaan samoilla palveluilla ja mukavuuksilla.

• itäsalmelainen

Hesan kaupoissa tähän asti. Kaupungin kaupat tunkevat mainoksia postilaatikkoon niin, ettei meinaa kiinni mennä.

Myönnettäköön, että olen tehnyt niin hirveän suuren synnin, että puoli vuotta sitten aloitin työn Helsingissä, kun ennen kävin Espoossa töissä. Mutta kiitos ehdotuksestasi, harkitsen työpaikan vaihtoa nyt vakavasti... Vaikka olenkin korkeasti koulutettu ja alalla, jolla on suuri työvoimapula. Mutta ehkä Helsinki ei nyt sitten tarvitse meitä sipoolaisia työntekijöitä, vaikka omia ei hommiin löydykään. Sitä saa mitä tilaa.

Kohta pääsette meidänkin taloa ostamaan, tosin paljon isommalla rahalla kuin mitä itse siitä maksoin.

• Kommenttimies.
        itäsalmelainen kirjoitti:

Hesan kaupoissa tähän asti. Kaupungin kaupat tunkevat mainoksia postilaatikkoon niin, ettei meinaa kiinni mennä.

Myönnettäköön, että olen tehnyt niin hirveän suuren synnin, että puoli vuotta sitten aloitin työn Helsingissä, kun ennen kävin Espoossa töissä. Mutta kiitos ehdotuksestasi, harkitsen työpaikan vaihtoa nyt vakavasti... Vaikka olenkin korkeasti koulutettu ja alalla, jolla on suuri työvoimapula. Mutta ehkä Helsinki ei nyt sitten tarvitse meitä sipoolaisia työntekijöitä, vaikka omia ei hommiin löydykään. Sitä saa mitä tilaa.

Kohta pääsette meidänkin taloa ostamaan, tosin paljon isommalla rahalla kuin mitä itse siitä maksoin.

Tuskin ne asuntojen hinnat siitä hirveästi nousee kun on tiedossa ne uudet lähiöt lähivuosina. Kannattaa myydä ajoissa ettei tule tappiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      82
      1635
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      40
      1279
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      87
      976
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      201
      936
    5. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      862
    6. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      853
    7. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      68
      852
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      840
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      784
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37