onko kohtalotovereita? olen rv 17 1 ja tämä häpyluukipu on melkeen sietämätön!! sattuu niin ja kipu säteilee nivusiin ja pakara-alueelle.kun esikoistani odotin,oli saman tapaista kipua,mutta vasta loppu raskaudesta.onko mitään mikä voisi auttaa.ja mistäköhän moinen kipuilu johtuu?? tuntuu että halkean kahti poikittain.kaikki on hankalaa,kävely,istuminen nukkuminen..jne..kiitos kovasti jos jollain on jotain vastauksia=/
häpyluu kipu
10
8919
Vastaukset
- täällä...
Mulla oli kans ekassa raskaudessa tota vasta loppuvaiheessa, mut nyt sitä on ollut jo jonkun aikaa (nyt rv 21 4). Välillä helpottaa ja sit taas jos vaikka siivoilee tai muuta, ni se tulee takasi. Ei kai siihen oikein auta mikään. Mä oon käsittäny et johtuu siitä, kun paikat tuolla venyy ja pehmenee pikkuhiljaa.
- kokeilisit?
sellasta tukivyötä?
- Hekotius
häpyliitos nitisee natisee liitoksissaan :( Johtuu tosiaan paikkojen venymisestä raskaushormonien takia.
Eipä ole ainakaan minulle mikään auttanut, pitää vaan varoa niitä asentoja ja toimintoja, jotka saa kivun kovenemaan. - taasmamma
joo mulla kolmas raskaus ja en oo ennen tällästä kokenu. välillä sattuu niin että ei voi liikkua ollenkaan ja tuntuu että pitää pitää alapäästä kiinni. istuminen aihauttaa pahimmat kivut mutta melkein kaikki muukin. särky tosiaan säteilee takapuoleen ja takareisiin asti.
mulla olis vielä 13 viikkoa jäljellä joten toivoa sopii että tää jäis pian pois. on kestänyt noin viisi viikkoa jo. taitaa paikat aueta niin että saa vaiuvan otta lennosta kiinni kun syntyy. :) koitetaan kestää.- Kolmas raskaus
Kauhulla siis saan odottaa loppuaikoja... Mulla oli tosi kovia liitoskipuja jo toisessakin raskaudessa, joskus sielä loppuvaiheessa, niin etten viikkoon voinut liikkua muuten kuin vessaan, ja sinnekin meno oli itkun sekaista, samoin kuin se pytyltä ylös yrittäminen. Neuvolatädin kanssa juttelin, ja se sanoi, että tukivöitä saa terveyskeskuksien apuvälinelainaamosta. Ja joskus on jouduttu jopa kainalosauvoja ym kävelytukia lainaamaan oikein kovista liitoskivuista kärsiville. Itselläni se pahin kesti reilun viikon, ja pahimpana oli kävellessä ja maatessa. Esim jos seisoin täysin tasan paino molemmilla jaloilla, ei tuntunut mitään, mutta jos millinkin taivuin jompaan kumpaan suuntaan, tuntui että lantio menee ihan palasiksi. Hyvin oli silti paikat auki synnytyksessä, mikään paikka ei revennyt, ja heti synnytyksen jälkeen olo oli semmoinen, kuin ei oliskaan synnyttänyt. Mitään paikkaa ei särkenyt, istumaan ja kävelemään kykenin aivan normaalisti heti synnytyssängystä noustuani. Eli oli siitä sitten ehkä jotain hyötyäkin... ;)
- alma05
mullakin ollut häpyluu kipeänä jo monta viikkoa!
Ja tuntuu että päivä päivältä pahenee..
Nyt olis jo rv 40 6, eli kuusi päivää yli lasketun ajan.. - alkup.
sitä tukivyötä,mitä tuli esikoista odotellessa ostettua,ja kummallisesti kyllä auttoi.häpyluuhun ei enää särkenyt niin,mutta ne säteilykivut tuntuu kuitenkin pakaroissa vielä.tänään kun en sitä käyttänyt ja piti autosta kävellä apteekkiin niin hyvä etten pyörtynyt kivusta matkalla.kirosin ja olin kyllä niin kiukkuisen näkönen että varmaan ihmiset hieman ihmetteli=)
pitää taas laittaa se tukivyö systeemi,jospa taas auttais..
lohduttaa kuitenkin tietää että meitä on muitakin,enkä ole mitenkään tästä johtuen "epänormaali" =)
koitetaamme kestää ja onnellista odotusta kaikille!- -eka kerta-
tuossa lueskelin juttujanne. itse olen vasta siis todella alussa, mutta minulla tuntuu jo nyt?? onko muilla näin aikaisin? mulla ei oikeestaan mitään vatsanippailuja ole, ainoastaan tuossa häpyluun seutuvilla tuntuu kipuilua, onko edes mahdollista??
- voi...
-eka kerta- kirjoitti:
tuossa lueskelin juttujanne. itse olen vasta siis todella alussa, mutta minulla tuntuu jo nyt?? onko muilla näin aikaisin? mulla ei oikeestaan mitään vatsanippailuja ole, ainoastaan tuossa häpyluun seutuvilla tuntuu kipuilua, onko edes mahdollista??
ollla.tuskin tilanteessasi on muusta kyse,kun tuo kuitenkin on melko tavallinen raskausvaiva.joillakin on mahdoton selkäkipu raskaudesta johtuen jo ihan alussa,ennen kuin tietää edes itse olevansa raskaana..toivottavasti ei vaan pahene ajan myötä,kun sinulla jo nyt noita kipuja on=/
tsemppiä=) - -eka kerta-
voi... kirjoitti:
ollla.tuskin tilanteessasi on muusta kyse,kun tuo kuitenkin on melko tavallinen raskausvaiva.joillakin on mahdoton selkäkipu raskaudesta johtuen jo ihan alussa,ennen kuin tietää edes itse olevansa raskaana..toivottavasti ei vaan pahene ajan myötä,kun sinulla jo nyt noita kipuja on=/
tsemppiä=)en tosiaan ajatellu, et ne voi ehkä pahentuakin, kun alkaa jo näin aikasin..! no ei toivottavasti, jos ne on vaan nyt eikä myöhemmin, toivottavasti! Kiitos kuitenkin kommentista, että mahdollista on..!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011185
Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka40890Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!37884- 102868
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56698Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa44697- 34596
Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r60593Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s59593- 52536