Punton takalasinpyyhkimen sulka?

Puntoilija 2007

Mikäs takalasinpyyhkimen sulan malli Puntossa (SX 60 -01) oikein on? Ja missä liikkeissä vaihtosulkia sitten olisi saatavilla esim. pääkaupunkiseudulla? On niin kehnossa kunnossa, että olisi pakko vaihtaa.

10

2390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin kärsinyt

      ikävä kyllä joudun kertomaan että puntojen takalasin pyyhkijöitä myydään ainoastaan delta-autossa (mikäli on samanalainen pyyhkijä kun vanhemmissa puntoissa, eli sulkaosaa ei saa irti itse varresta) Delta-auto siis myy tätä ei kuluvaa osaa alkuperäisenä hinta oli noin 65 euroa. vaihto onnistuu yhden pultin irroituksella ulkopuolelta varren ja moottorin yhtymäkohdasta.

      • Pyyhin

        En tiedä onko sen kumisen sulan kiinnitys samanlainen kuin vanhemmassa puntossa, mutta jos on niin minä olen sen yleensä tehnyt seuraavasti.
        Vaihdan yleensä noin kerran vuodessa tuulilasinpyyhkimet, jotka ovat täysin toimivia vielä takalasinpyyhkimessä.Otan siitä tuulilasinpyyhkijästä irti sen kumisulan,jonka katkaisen sopivan mittaiseksi ja ujutan takalasin pyyhkijänrunkoon.Homma on todella helppo tehdä itse.


      • Puntoilija 2007
        Pyyhin kirjoitti:

        En tiedä onko sen kumisen sulan kiinnitys samanlainen kuin vanhemmassa puntossa, mutta jos on niin minä olen sen yleensä tehnyt seuraavasti.
        Vaihdan yleensä noin kerran vuodessa tuulilasinpyyhkimet, jotka ovat täysin toimivia vielä takalasinpyyhkimessä.Otan siitä tuulilasinpyyhkijästä irti sen kumisulan,jonka katkaisen sopivan mittaiseksi ja ujutan takalasin pyyhkijänrunkoon.Homma on todella helppo tehdä itse.

        Kiitos tätä täytyykin kokeilla, kun eivät nuo Delta-auton ryöstöhinnat houkuttele...


      • joköaisen.
        Puntoilija 2007 kirjoitti:

        Kiitos tätä täytyykin kokeilla, kun eivät nuo Delta-auton ryöstöhinnat houkuttele...

        tee tuo huolella,

        jos metallia väännät kumin vaihdon yhteydessä,
        tai muuten epäonnistuu,

        jos joskun kumi irtoaa, etkä heti huomaa,
        takalasi on piloilla muutoman pyyhkäisyn jälkeen.


      • rakennetta
        joköaisen. kirjoitti:

        tee tuo huolella,

        jos metallia väännät kumin vaihdon yhteydessä,
        tai muuten epäonnistuu,

        jos joskun kumi irtoaa, etkä heti huomaa,
        takalasi on piloilla muutoman pyyhkäisyn jälkeen.

        Täysin turhaa peloittelua.Siinä takalasinpyyhkimessä ei ole sen kaltaisia osia jotka naarmuttaisi lasia.
        Sitä kumipyyhintä pitää paikoillaan kaksi pitkittäistä metalliliuskaa jotka saa pois pyyhkimen päädystä vetämällä.Samaakautta pujotetaan uusi kumilista ja ne metalliliuskat paikoilleen.
        On todella hullua ostaa se koko pyyhinvarsi,kun sen kumilistan voi aivan turvallisesti ja helposti vaihtaa itsekkin.Aikaa vaihtamiseen menee max.5 min ensinmäisellä kerralla.Eli sinulle turhaan peloittelija, meneppä nyt katsomaan sen takapyyhkimen rakennetta ja huomaat kuinka sinua on vedätetty maksamaan aivan turhasta.


      • Homma hoituu
        rakennetta kirjoitti:

        Täysin turhaa peloittelua.Siinä takalasinpyyhkimessä ei ole sen kaltaisia osia jotka naarmuttaisi lasia.
        Sitä kumipyyhintä pitää paikoillaan kaksi pitkittäistä metalliliuskaa jotka saa pois pyyhkimen päädystä vetämällä.Samaakautta pujotetaan uusi kumilista ja ne metalliliuskat paikoilleen.
        On todella hullua ostaa se koko pyyhinvarsi,kun sen kumilistan voi aivan turvallisesti ja helposti vaihtaa itsekkin.Aikaa vaihtamiseen menee max.5 min ensinmäisellä kerralla.Eli sinulle turhaan peloittelija, meneppä nyt katsomaan sen takapyyhkimen rakennetta ja huomaat kuinka sinua on vedätetty maksamaan aivan turhasta.

        Helppo homma vaihtaa se kumi,eikä se voi siitä irti lähteä.
        Ja samalla tavalla se kootaan myöskin tehtaalla.


      • metalliliuskat paikoilleen.
        Homma hoituu kirjoitti:

        Helppo homma vaihtaa se kumi,eikä se voi siitä irti lähteä.
        Ja samalla tavalla se kootaan myöskin tehtaalla.

        "metalliliuskat paikoilleen".

        En ole samaa mieltä, nuo metalliliuskat saattavat liukua,
        JOS joutuu varren metallikynsiä aukaisemaan, ne murtunat/väsyvät ja katkeavat joskus.

        VARSINKIN takalasissa, kun todennäkösesti joudut lyhentämäänkin kumia.

        5 pyyhkäisyä,lasissa on rumat jäljet.

        Kyllä tarkkana kannattaa olla.
        Monen on etulasissakin kumi liukunut,
        eiukä oel tajunnut vaaroja,
        mutta etulasissa sen näkee joka päivä.


      • ON se vaikeaa
        metalliliuskat paikoilleen. kirjoitti:

        "metalliliuskat paikoilleen".

        En ole samaa mieltä, nuo metalliliuskat saattavat liukua,
        JOS joutuu varren metallikynsiä aukaisemaan, ne murtunat/väsyvät ja katkeavat joskus.

        VARSINKIN takalasissa, kun todennäkösesti joudut lyhentämäänkin kumia.

        5 pyyhkäisyä,lasissa on rumat jäljet.

        Kyllä tarkkana kannattaa olla.
        Monen on etulasissakin kumi liukunut,
        eiukä oel tajunnut vaaroja,
        mutta etulasissa sen näkee joka päivä.

        Mene nyt katsomaan sitä rakennetta.
        siinä EI tarvitse taivutella mitään metallikynsiä.
        Siinä hiukan raotetaan pyyhkimenpäässä olevaa muovipäätyä ja vedetään vanhat osat ulos.
        Niinkuin joku kirjoitti niin se on myöskin tehty tehtaalla.


      • Varoittelija
        ON se vaikeaa kirjoitti:

        Mene nyt katsomaan sitä rakennetta.
        siinä EI tarvitse taivutella mitään metallikynsiä.
        Siinä hiukan raotetaan pyyhkimenpäässä olevaa muovipäätyä ja vedetään vanhat osat ulos.
        Niinkuin joku kirjoitti niin se on myöskin tehty tehtaalla.

        Toi turhanmaksaja ei oo näköjään tajunnut, et siinä vaihdetaan pelkkä kumi eikä mitään muita osia.Ei ihme et Deltta voi pitää noita hintoja


      • Anonyymi
        Pyyhin kirjoitti:

        En tiedä onko sen kumisen sulan kiinnitys samanlainen kuin vanhemmassa puntossa, mutta jos on niin minä olen sen yleensä tehnyt seuraavasti.
        Vaihdan yleensä noin kerran vuodessa tuulilasinpyyhkimet, jotka ovat täysin toimivia vielä takalasinpyyhkimessä.Otan siitä tuulilasinpyyhkijästä irti sen kumisulan,jonka katkaisen sopivan mittaiseksi ja ujutan takalasin pyyhkijänrunkoon.Homma on todella helppo tehdä itse.

        Erittäin hieno neuvo, vaikka jo vuosia vanha onkin. Palasin äsken takalasin sulkaa kyselemästä Fiateja aikanaan myyneen firman huoltotiskiltä. Nykyisin eivät enää Fiateja myy, mutta "kyllä me äkkiä se tilataan, hintaa VAIN 98 euroa" ! Voi Luigi Luigi miten hölmön systeemin takapyyhkimeen suunnittelitkaan!! Alkoi oikeasti tivuttamaan!!! Onneksi täältä löytyi apua. Kävin halpamarketista ostamassa halvimman mahdollisen sulan ja otin kumin siitä. Koko vaihtohommaan meni tosiaan alle viisi minuuttia ja kustannus oli 1,85 euroa. Joten kiitos neuvosta. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe